Så er jeg ved at flække en lækker lille kasse sammen, der gerne skulde huse mit røg. Stachboxen bliver lavet efter pollitator/ryst prensipet, hvor der så er lagt i dette tilfælde et spejl i bunden. Så kommer der en ramme med et fin masket net i bunden og så lægger man så sit røg i kassen, i låget er der et hygromeder og en lille humidor der søgre for at luftfugtigheden er den rette så mit skunk ikke tøre ud.
Jeg mangler lige at lave rammen til at spænde nettet ud over, men ellers er der kommet spejl i bunden og nettet er erhvervet hjem. Jeg har valgt en maske på ca 120 micron, der anbefales 110 - 160 micron så valget faldt på den anden mindste da det så forhåbeligt er renere det der kommer igennem og ikke så meget blad lort.

Kassen er lavet af cedertræ såvidt jeg kan bedømme og har stået mig i den nette sum a 200 kr i kvikly + 40 kr for et spejl og en køretur til fyn efter polyester silo filter til rammen.
Skulde du får den ide at lave en sådan box så kig dig godt om, de første steder jeg var kostede samme kasse (helt ens, fra samme sted) op imod 1000 kr.
MVH
Piercer :twisted: