Hej alle
Jeg har nu i længere tid ventet på at det rette øjeblik skulle komme, og endelig var det der. Det storslåede øjeblik hvor jeg for allerførste gang, såede et cannabis frø. Eller faktisk 9, for at være nøjagtig. 5 i Jiffy-potter og 4 efter cf-guidens beskrivelse - dette skete 1. Juledag.
De blev omtrent 24 timer efter, revet ud af mørket (tidligt, i know), placeret i potter og direkte under en 400W HPS 2700K i 30 timer straight. Derefter har jeg forsøgt, til det bedste af mine evner, at holde dem i 18/6. Jeg regner med at købe en MH pære imorgen, HPS'en var bare lige det eneste jeg havde. Ydermere skal jeg have anskaffet mig timer, ventilation & termometer. Det ironiske er at jeg ejer både timer og ventilation, men kan ikke komme i nærheden af det p.t.
Jeg har læst omkring dyrkning af cannabis i omkring 3-4 år nu, meget intenst de sidste to år, hvor interessen har været peaket. Muligheden for at komme igang, har blot først meldt sin ankomst for ganske nylig.
Jeg har lige et par billeder fra tidligere idag (taget med iPhone). Har taget masser af billeder med mit kamera - har dog intet usb kabel, great. Umiddelbart synes jeg bare de er meget ranglede, uden tvivl pga. manglede ventilation. Men jeg ville sætte meget, meget stor pris på ris/ros & råd fra alle der har noget at byde ind med.

Jeg har dog også et par spørgsmål.
1 - Hvor ligger forskellen i brugen af HPS, kontra MH i vegge? Hvad påvirkes af forskellen i lysets farvetemperatur, helt nøjagtigt?
2 - Hvor meget kan det skade en plante, hvis lystimerne ikke overholdes helt perfekt de første 10 - 14 dage? Vi snakker om enkelte tilfælde af enten; forskudte perioder/forlænget/forkortet. Som regel ikke mere end 1 til _højst_ 3 timer.
Nå men det var alt hvad jeg havde for denne gang, jeg ser frem til konstruktiv kritik!