Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 16:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Vi er to, ret grønne indenfor dyrkning, som i år skal dyrke guerillagrow. Jeg har dyrket lidt for sjov for i min have for 2 år siden og ellers har vi ingen erfaringer med cannabisdyrkning, dog er der blevet læst en del op på det. Jeg har fremhævet vores overordnede spørgsmål i tråden med fed, som en hjælp til dem der ikke kan overkomme at læse det hele, men dog kender svar på vores spørgsmål.

Som en selvfølge har vi læst:
Zappa's guerillaguide - http://community.dcfonline.dk/index.php ... pic&t=8654
Christian Florestans guide - http://dcfonline.dk/cf/

Vi har fundet et par spots ude i en skov med god sol på alle spots, som vi er igang med at forberede. Indtil videre har vi gravet bedene ud og fået vendt jorden godt og grundigt. Vi har skrevet mål på billederne af de tre forskellige bede, hvis det kan være en hjælp for folk til at besvare et par af vores spørgsmål, målene er dog cirkamål, da vi ikke havde målegrej med derud.

Frøene har vi tænkt os at spirre hjemmefra og derefter starte dem op i små potter med så/priklemuld. Når planterne er kommet op og har dannet lidt rodnet, vil vi plante dem i bedene. Vi regner med ½*½ meter per plante, det vil sige 0,25 m2, dette er selvfølgelig før hannerne er blevet sorteret fra.

Næste mål er at få lavet en god jordblanding til bedene, da skovjord ikke ligefrem er det optimale til ens planter. Her er vores indkøbsliste til bedenes samlede jordblanding (i må meget gerne skrive hvis i har noget at indvende til den):
40 L pottemuld
10 L så/priklemuld
2X80 L spagnum
40 L leca
25 L kalk (hvor meget skal vi bruge til de forskellige bede?)

Af gødning har vi tænkt os at bruge:
Canna Terra Vega 1L
Canna Terra Flores 1L

Vi har tænkt os at følge Christian Florestans råd med henhold til hvordan vi skal gøde:
Citat:
Generelt kan siges at planter i de første 2-3 uger ikke behøver gødning, da de får hvad de behøver fra jorden (altså hvis du har købt jord der indeholder gødning selvfølgeligt). Herefter er det almindeligt at starte med at give planterne ca. 1/4 styrke gødning, og derefter trappe langsomt op til den anbefalede mængde i løbet af 2-4 uger.

Her er den anbefalede mængde, som vi har tænkt os at benytte:
Billede

De frø vi har tænkt os at bruge er:
10 x Early Durban (Early Girl x Durban Poison).
10 x Hawaiian Skunk (Hawaiian Indica x Skunk No. 1).
9 x Zenseeds udendørs skunkmix.
4 x Dansk Pot.

Vi har også tænkt os at gøre os klar imod alle sneglene med diverse sneglefælder. Foreksempel øldåsen der buer ud af i toppen rundt om roden og de små sneglebuffeter med øl og salt, eventuelt en rende rundt om bedet med salt. Har i nogle gode sneglefælder så bare kom med dem.

Ikke langt væk fra hovedbedet har vi spottet et rævehul. Vi kom dermed til at tænke over hvad vi kunne gøre for at barikere os imod skovens dyr, kaniner, ræve og så videre. Skal vi sætte et form for hegn op? Eller skal vi pisse territoriet af eller noget helt tredje?

Alle billeder er taget med min mobiltelefon og skaleret ned med imageshack.

Her er nogle billeder af hovedbedet, hvor vi skal have Early Durban og Hawaiian Skunk.
Billede
Billede
Billede

Lidt natur. Er der nogen der ved hvor meget grønt der kommer til at være på træer som disse? Eventuelt for at få en forestilling om hvor stealth spottet bliver.
Billede
Billede

Et par billeder af bed nummer 2, som skal fyldes med zenseeds udendørs skunk-mix.
Billede
Billede

Vores tredje og sidste bed, hvor der skal dyrkes lidt dansk pot.
Billede
Billede

Kom meget gerne med kritik, ros og kommentarer.

Og hermed slut for denne gang.
Billede

Tråden vil selvfølgelig blive opdateret løbende.

Titel:
Medlem

Det lyder da rigtig fornuftigt..

Med hensyn til alle de røv snegle må du gerne forklare nogle af de trick du nævner?

De andre knap så slimede dyr kan holdes lidt på afstand med at have diverse krukker pis og hundehår stående ved planterne..

Et hegn er selvfølgelig bedre jeg er også lige begyndt at forberede til det..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Altså har læst at man kan sætte en øldåse, uden bund og top, rundt om plantens rod. For at sneglen ikke skal kunne kravle op af dåsen, kan man bøje toppen ned af, hvis du forstår? Sådan at dåsen kommer til at bue i toppen.

Så var der renden med salt rundt om bedet, da salt udtørrer sneglene.

Titel:
Medlem

kemal skrev:
Altså har læst at man kan sætte en øldåse, uden bund og top, rundt om plantens rod. For at sneglen ikke skal kunne kravle op af dåsen, kan man bøje toppen ned af, hvis du forstår? Sådan at dåsen kommer til at bue i toppen.

Ahh, i see..
Men vil salten ikke sive ind i jorden og dræbe det som gror der?
Altså om den vil ødelægge planterne?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Erik T. Ion skrev:
kemal skrev:

Ahh, i see..
Men vil salten ikke sive ind i jorden og dræbe det som gror der?
Altså om den vil ødelægge planterne?

Vist noget med at der skal være sølvpapir i renden, nok derfor. Men tråden gik egentlig ud på at få svar på nogle spørgsmål og ikke at svare på dem, da min viden omkring dette er meget begrænset.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Saltet vil suge alt næring til sig og derved dræbe dine rødder, udtørrer om du vil - pas på med salt i bedene!

Mht ølfælden, så er det, i min bog, at sneglene netop skal kravle ned i øllet og drukne - det er også min erfaring, men jo større ølkar, jo flere snegle tiltrækkes og ølfælderne vil ikke være tilstrækkeligt, specielt ikke i planternes første leve uger/mdr - og snegle angreb kan enten helt ødelægge en sæson eller betydeligt forringe udbyttet..

En lidt dyrrere med smart løsning kunne være Ferramol.. søg lidt på det!

Senest rettet af HopIFjordeN 22 mar 2008 00:21, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
Saltet vil suge alt næring til sig og derved dræbe dine rødder, udtørrer om du vil - pas på med salt i bedene!

Ville heller ikke have salt i selve mit bed, men udenom bedet, og hvis jeg endelig skulle lave den her rende med salt, ville den være bedækket med sølvpapir, men ja okay sølvpapiret fucker nok op i det danske vejr. Måske kunne man lave flere lag?

EDIT:
Tak for det lidt mere uddybbende svar HopIFjorden. Har godt læst om ferramol herinde før, men havde glemt navnet på det. Må prøve at kigge lidt på det igen.

Ja kender godt ølfælden, den jeg hentyder til med
Citat:
små sneglebuffeter med øl

Senest rettet af kemal 22 mar 2008 00:33, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

har selv lidt planer om at fabrikkere en ferramolfælde - i form af en cylender der omkrendser mit bed, med huller i siden, så sneglene kan kravle ind og ud - med ferramol i deres system...

Grunden til at jeg ikke bare vil strø ferramolen er at den opløses ret let, så hver gang det har regnet er det meste væk = ekstra $ til forhandleren - derfor vil jeg have tag på og kun huller i siderne væk fra bedet selvfølgelig;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Smart smart idé. Men hvor meget ferramol tror du man har brug for, til et grow af denne størrelse?

Ferramol kunne være at foretrække, men da vi er rimelig low-budget nu, ser jeg gerne andre muligheder. :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kommer jo meget an på problemets omfang, antal regnskyld osv... Derfor jeg vil have tag på, så jeg er mere eller mindre sikker på at ingen ferramol går til spilde - på den måde og sikkert også flere metoder, håber jeg på at holde bugettet ret lavt - 200-500kr måske...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Vores kalkfordeling kommer til at se sådan her ud:
Store bed= ca 9 kg
Mellem bed= ca 6 kg kalk
Lillebed= ca 5,5 kg

Det vil sige cirka 2 kg pr. kvadratmeter, som der bliver anbefalet i zappa's guerillaguide. Har i noget at indvende til det?

Forresten så bliver zenseeds udendørs skunkmix i bed nummer 2, udskiftet med 10x Hazed Erdpurt, som er et kryds imellem Tophaze x Erdbeer / Purpurea T.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Er blevet lidt i tvivl om hawaiian skunk kan blomstre færdig i Danmark, havde jeg bare regnet med da den er indicadomineret. Hvad vil i sige? Skal jeg vælge en anden sort? Har også haft Bwanas BBQ i tankerne, altså et kryds imellem Top 44 x Skunk #1, da jeg ved at sorten er blevet tilvænnet klimaet, det ved jeg ikke ligefrem om min hawaiianske skunk er, hvilket nok ikke er tilfældet, når det ikke er beskrevet hos forhandleren.

Kom gerne med en hjælpende hånd. :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

En lille update, da vi har fået bestilt lidt.

Frø:
12 x Early Durban (Durban Poison x Early Girl)
10 x BBQ - Bwana´s Balcony Queen (Top44 x Skunk #1)
10 x Hazed Erdpurt (Tophaze x Erdbeer / Purpurea T)

Gødning:
1 x Canna Terra Vega 1L
1 x Canna Terra Flores 1L

Hawaiian skunk blev skrottet grundet den lange blomstringstid, selvom den var indicadomineret. Alle de frø vi har bestilt er tilvænnet det danske klima og skulle være nogle okay 'begynder planter'.

Vores næste skridt bliver at lave jordblanding. Lige pt. venter vi bare på at sneen forsvinder, så vi snart kan gå igang med forberedelserne.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Så fik vi lavet vores jordblanding idag bestående af pottemuld, leca og kalk.

Ikke lige de mest spændende billeder, da er taget fra nogle af de samme vinkler og dermed minder meget om dem der allerede er postet.

Billede
Billede
Billede
Billede

Bedene er også blevet gravet større siden sidste update. :)

Titel:
Medlem

Angående snegle vil jeg tage plastik nedløbsrør flægge på langs grave dem halvt ned i jorden så det danner et hulrum dette vil jeg hælde lidt salt i og sneglene dør og kan ikke kravle over. dette må være en optimal løsning og den er ikke synlig på afstand

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
lycke skrev:
Angående snegle vil jeg tage plastik nedløbsrør flægge på langs grave dem halvt ned i jorden så det danner et hulrum dette vil jeg hælde lidt salt i og sneglene dør og kan ikke kravle over. dette må være en optimal løsning og den er ikke synlig på afstand

Bare købe/få nogle gamle tagrender og brug dem, evt byg et lille tag over så saltet ikke skylder ud i jorden når det regner :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jeg læste i Metroexpress at Snegle var helt vilde med havregryn :) Men når de prøver at fordøje det udvides det i maven og de skulle dermed springe i luften (nok ikke så action-packed som det lyder, men alligevel)

Ser godt ud mate! :) Glæder mig til at se planterne i jorden :)

Titel:
Medlem

Billede

Det er sådan jeg mener
jorden = den lige linje
gule pletter = salt eller havregryn hvis det virker
Buen er nedløbsrøret og danner at sig selv et tag og en snegl kan sku ikke hoppe over.

Et link billedet bliver ikke stort
http://img293.imageshack.us/img293/4089/snegleiy8.png

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg har hørt noget om Hvidløg imod dræbersnegle... Min far ævlede om det, total havefreak og pissed på de snegle..... Minder lidt om hitler når han henretter dem i sin spand med salt...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Psychomancer skrev:
Jeg har hørt noget om Hvidløg imod dræbersnegle... Min far ævlede om det, total havefreak og pissed på de snegle..... Minder lidt om hitler når han henretter dem i sin spand med salt...

Den var sgu ny.. Men det skulle da også gerne være så vi selv kunne være i stand til at være på vores spot, med alt det tis og hvidløg, der bliver anbefalet, tror jeg sgu ikke jeg tør nærme mig. :lol:

Lyder lidt mere tiltalende med havregryn, men mange tak for rådene allesammen.

Også tak for den positive respons.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]