Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 23:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: holstebro
Hej allesammen.

Mig og en ven går og leger med tanken om at prøve salvia divinorum, men først har jeg lige et par spørsmål som jeg håber i kan hjælpe med.

1: Mit første spørgsmål er dosen.

Er det bedst at starte med alm. blade eller 5x?
Det skal siges at jeg gerne vil have et trip hvor jeg kommer rigtig langt væk, da jeg har planlagt kun at gøre det den her ene gang.

Og vil det svare til at jeg skal tage en høj dose på 0.75 1x / 0.20 5x som der står beskrevet i "fakta om stoffer"

2: Mit andet spørsmål er hvor stærkt det er. jeg ryger ikke smøger og heller ikke særlig meget hash. kan have problemer med bare at suge et helt bonghovede på en alm. bong med god semi i de små metal hoveder.
kradser salvia mere i halsen end hash og vil det så ødelægge mit trip at jeg ikke kan suge ordenligt?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh Andreas.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

..

Senest rettet af guldsky007 23 okt 2010 00:08, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

jeg har aldrig prøvet andet end at ryge tjald, så det er første gang jeg skal prøve noget vildere.

havde egentligt tænkt mig at tage svampe, men er bange for at få et bad trip og det bliver lige som et mareridt, og så er 6-8 timer meget lang tid.

så læste jeg om salvia som kun er 10-20 min, og umildbart også lyder lidt vildere.

og jeg har en 30 cm. keramisk bong med plads til masser af isterninger, så det skulle vel kunne gøre det :)

Titel:
Psychedelia Sponsor

Tyg bladene i stedet for, det er meget venligere og giver en mere blid start og afslutning.

Dertil vil jeg også sige at din ide om kun at gøre det en gang og gøre det fordi andre plantetrip varer længere kunne tyde på at du skal gøre dig lidt mere research. Længden af trip betyder ret lidt i forhold til intensitet. Man kan summe blidt på milde svampe i mange timer eller du kan blive seriøst mindfucked på salvia i løbet af to minutter. Jeg vil til hver en tid foretrække en dårlig oplevelse på svampe fremfor en ondsindet Sally.

Din oplevelse af Salvia vil afhænge meget af din tilgang, hvis du blot vil prøve noget der er vildere fordi hashen keder dig, så er det nok ikke den rigtige urt du er kommet til.

Grunden til at mange kun prøver salvia en gang er dårlige settings og generel umodenhed overfor en psychedelisk oplevelese. Salvia har ikke noget af underholdningsværdien fra resten af den de bevidsthedsudvidende planter, men kun det hårdt konfronterende. Derfor: hvis du søger interessante oplevelser og vilde udskejelser så prøv noget andet.

Titel:
Junior medlem

Grunden til at jeg vil prøve salvia er ikke at hashen keder mig, men jeg godt kunne tænke mig at prøve noget der kan give vilde hallu'er og det med at nærmest blive hevet ind i en anden verden lyder spændene.

svampe skulle ikke være så intens og det er det der lyder fedt ved salvia.

og det behøver ikke være blidt.. jeg ønsker en syg oplevelse.

grunden til jeg kun har tænkt mig at gøre det en gang, er at jeg har på fornemmelsen at noget som salvia fucker din hjerne pænt meget op.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det lyder som om du skulle tage at læse lidt mere på emnet :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
At springe ud i fx et 3+ trip første gang uden anden erfaring end THC er nok ikke det smarteste du kan finde på

Specielt salvia synes jeg skal bygges op, da det kan tage røven på en selv i små doser. Jeg ville uden tvivl anbefale dig svampe i stedet, da det er væsentligt mere overkommeligt og rusen betydeligt federe og mere behagelig. Bryder mig ikke særlig meget om salviarusen da den er hård i kanten og får mig til at føle mig utilpas. Svampe derimod gør præcis det modsatte

Hvis du er bange for badtrip på svampe kan jeg absolut ikke anbefale dig salvia!!! Selvom jeg havde erfaring med andet psykedelika da jeg prøvede salvia første gang blev jeg rykket rundt i løbet af 10 sek.

Salvia kan IKKE sammenlignes med noget andet, det er simpelthen unikt og skal IMO ikke bruges af førstegangstrippere

Hvis du holder dig indenfor retningslinjerne for et trip på fx. svampe, er risikoen for at få et badtrip minimal. Det er ikke noget du skal frygte som sådan, tænk at du sagtens kan klare det, vær positiv i stedet for at sidde og tænke "åh nej, var det en paranoia-agtig tanke jeg lige fik der?"
Grin af trippet. Grin, smil, snak til dig selv/andre og mor dig. Hvis du har noget at lave og vender trippet udaf skulle risikoen for et evt. badtrip være minimal

I forhold til hvor mange der tager svampe, er det en meget lille del der får badtrip, og det er normalt folk der ikke aner hvad de har med at gøre som blander det med alkohol og andre stoffer, og får badtrip fordi de tror de er sindsyge eller ikke bliver normale igen. Tit også pga. dårlig set & setting (fx. til en stor forvirrende fest med alt for mange mennesker)

Bare tænk på det som et mareridt, det kan godt være at det er lidt skræmmende her og nu, men det er kun en drøm!

Jeg ville tage svampe, derfra kan du altid bevæge dig hen til salvia eller andet

http://psychedelia.dk/wiki/index.php/Set_og_setting

Titel:
Dedikeret medlem

andreas123 skrev:
Grunden til at jeg vil prøve salvia er ikke at hashen keder mig, men jeg godt kunne tænke mig at prøve noget der kan give vilde hallu'er og det med at nærmest blive hevet ind i en anden verden lyder spændene.

svampe skulle ikke være så intens og det er det der lyder fedt ved salvia.

og det behøver ikke være blidt.. jeg ønsker en syg oplevelse.

grunden til jeg kun har tænkt mig at gøre det en gang, er at jeg har på fornemmelsen at noget som salvia fucker din hjerne pænt meget op.

Lyt lige en gang mere til Harnz, læs på emnet og genovervej din beslutning.
Baseret på dine posts vil jeg mene at et salvia forsøg (ja, forsøg!) ville være en direkte forkert beslutning. Du siger selv at du gerne vil have nogle "vilde hallu'er" og en "syg" oplevelse og du ønsker ikke at prøve svampe? Prøv at læs nogle svampe triprapporter, gerne højdosis og så spørg dig selv endnu en gang om svampe ikke er "sygt" nok...

BTW: Jeg tror kun salvia vil fucke din hjerne op hvis du bruger det forkert. Derudover ville jeg ikke selv forsøge mig med et intenst trip første gang på salvia.

Titel:
Junior medlem

det der bare tiltaler mig meget vil salvia er at det kun varer de der 15 min., så jeg tækte at det kunne være ligemeget at fucke helt op når det snart er ovre igen.

men det lyder som om at det ville være noget lort at rode sig ud i :)

men vil i så sige det er bedre at tage en ordentlig røvfuld svampe istedet for? 20 gram friske mexi eller noget i den stil..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Personligt synes jeg det er dumt at brage igennem med en højdosis, ved første trip. Hvorfor ikke tage en lille dosis så du ved hvad du kan forvente? :)

Titel:
Junior medlem

fordi at jeg kun har lyst til at prøve det en gang, og derfor skal mit trip være vildt.. MEGET vildt.. gerne så vildt at jeg ikke tør prøve det igen.. og det var det jeg synes var fristene ved salvia.

Titel:
Dedikeret medlem

Well, jeg er ikke din far, men hvis jeg var, tror jeg at jeg ville slå dig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
andreas123 skrev:
fordi at jeg kun har lyst til at prøve det en gang, og derfor skal mit trip være vildt.. MEGET vildt.. gerne så vildt at jeg ikke tør prøve det igen.. og det var det jeg synes var fristene ved salvia.

så ville jeg nok råde dig til at prøve et højdosis mdma trip.

eller generelt i det hele taget lade være med at tage noget som helst da du åbenlyst ingen idé har om hva du er ved at kaste dig ud i...

det er ikke kun "herre kodylt" at tage et trip.

alt hva du oplever er totalt nyt for dig hvis du kun har prøvet hash hvilket nok ville være forvirrende og skræmmende.

du skal nok regne med at blive rykket igennem himmel og helvede

ville du så foretrække at få det hele smækket i ansigtet på eksrem kort tid eller ville du hellere have at trippet kom stille og roligt og toppede mere og mere så man i det mindste har en chance for at følge med?

tror mere eller mindre at alle ville foretrække den hvor det kommer i små bider og topper.

Titel:
Junior medlem

hvorfor? jeg fortæller jo bare hvad det er jeg gerne vil opnå med det her.. så er der jo ingen grund til at fyre pis af! hvis ikke i vil skrive noget fornuftigt for at hjælpe mig (hvilket de fleste har, og det takker jeg for) så lad vær med at fyre jeres pis af her

Jeg vil gerne prøve noget rigtig RIGTIG vildt EN gang. og så skal det være slut. og ville bare høre om jeg var inde på det rigtige der med salvia. for det lød vildt. og så vidt som jeg kan læse mig frem til, hjælper det ikke at vænne sig til svampe LSD e.l. da det ikke hjælper en skid ved salvia!

"Der er forskel på stoffer, og salvinorin-A er givetvis et af de stærkeste psykedelika på jorden, og så producerer den samtidig en række effekter, som selv erfarne brugere af svampe og LSD må indrømme ligger helt uden for kategori. Mange erfarne brugere har måttet sande, at deres erfaring med LSD og svampe ikke har hjulpet dem nævneværdigt under Salvia rusen."

så for mig lyder det som om at det kan være ligemeget om man har prøvet andet først.!

Titel:
Junior medlem

Citat:
eller generelt i det hele taget lade være med at tage noget som helst da du åbenlyst ingen idé har om hva du er ved at kaste dig ud i...

nej selvfølgelig ved jeg ikke hvad jeg kaster mig ud i.. men man skal vel starte et sted?

Titel:
Junior medlem

og det du siger med at blive rykket igennem himmel og helvede, det er fakisk noget i den stil jeg er ude efter.
vil gerne komme "tilbage" småbange og uden nogen ide om hvad der lige er sket.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

andreas123 skrev:
og det du siger med at blive rykket igennem himmel og helvede, det er fakisk noget i den stil jeg er ude efter.
vil gerne komme "tilbage" småbange og uden nogen ide om hvad der lige er sket.

forstår du ikke at du rent faktisk kan smadre dit lille kranie med psykedelika...????? :shock:

jamen så vil jeg råde dig til lsa... det er vildt, læs selv min triprapport... er det ikke federe at rent faktisk få noget brugbart og en uforglemmelig lækker oplevelse istedet for en mareridstlignende tilstand? der har gået så hurtigt at du ikke ville hat af det?

og jo, det kan godt være at sally ikke er det samme oplevelsesmæssigt som f.eks. lsd eller svampe, men det giver stadig en god idé om hva en psykedelisk oplevelse er og hvor langt dine grænser går.

det er jo fucking ikke legetøj vel.

jeg ville personligt råde dig til at holde dig langt væk fra sally med den indstilling du har.

hvis du vil prøve noget vildt så tag da i tivoli :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Folk prøver jo netop at hjælpe dig, du fanger den bare ikke!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg synes du skal prøve at læse nogle triprapporter, tag f.eks. denne her:
http://erowid.org/experiences/exp.php?ID=51749

Og overvej lige om det virkeligt er det du har lyst til :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Moj0 skrev:
Jeg synes du skal prøve at læse nogle triprapporter, tag f.eks. denne her:
http://erowid.org/experiences/exp.php?ID=51749

Og overvej lige om det virkeligt er det du har lyst til :)

shit :shock:

hva kan man sige.. det var det rene vandvid han oplevede..

jeg kan dælme godt forstå han er blevet mere glad for sit liv og sit sind.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]