At springe ud i fx et 3+ trip første gang uden anden erfaring end THC er nok ikke det smarteste du kan finde på
Specielt salvia synes jeg skal bygges op, da det kan tage røven på en selv i små doser. Jeg ville uden tvivl anbefale dig svampe i stedet, da det er væsentligt mere overkommeligt og rusen betydeligt federe og mere behagelig. Bryder mig ikke særlig meget om salviarusen da den er hård i kanten og får mig til at føle mig utilpas. Svampe derimod gør præcis det modsatte
Hvis du er bange for badtrip på svampe kan jeg absolut ikke anbefale dig salvia!!! Selvom jeg havde erfaring med andet psykedelika da jeg prøvede salvia første gang blev jeg rykket rundt i løbet af 10 sek.
Salvia kan IKKE sammenlignes med noget andet, det er simpelthen unikt og skal IMO ikke bruges af førstegangstrippere
Hvis du holder dig indenfor retningslinjerne for et trip på fx. svampe, er risikoen for at få et badtrip minimal. Det er ikke noget du skal frygte som sådan, tænk at du sagtens kan klare det, vær positiv i stedet for at sidde og tænke "åh nej, var det en paranoia-agtig tanke jeg lige fik der?"
Grin af trippet. Grin, smil, snak til dig selv/andre og mor dig. Hvis du har noget at lave og vender trippet udaf skulle risikoen for et evt. badtrip være minimal
I forhold til hvor mange der tager svampe, er det en meget lille del der får badtrip, og det er normalt folk der ikke aner hvad de har med at gøre som blander det med alkohol og andre stoffer, og får badtrip fordi de tror de er sindsyge eller ikke bliver normale igen. Tit også pga. dårlig set & setting (fx. til en stor forvirrende fest med alt for mange mennesker)
Bare tænk på det som et mareridt, det kan godt være at det er lidt skræmmende her og nu, men det er kun en drøm!
Jeg ville tage svampe, derfra kan du altid bevæge dig hen til salvia eller andet
http://psychedelia.dk/wiki/index.php/Set_og_setting