Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
:D ja så fik jeg så lavet kagerne her i dag.
vermuculite og grødris som piercers guide anbefaler.

jeg ved ik om det kommer til at have nogen betydning men jeg sprøjtede mine spore i kagerne imens de ik var helt nede på stuetemperatur, de fik lige 45 min i fryseren efter 1½ kogning i alm gryde?

de spore jeg fik fat i er B+ nogen der har erfaringer med dem?

Billede

Billede

jeg har nu placeret mine kager oven på min effektforstærker for at udnytte den varme den laver. kagerne står i en papkasse med sort plastikpose om.

I FÅR SGU DE NYESTE BILLEDER PÅ FØRSTE SIDE FREMOVER:

Billede

Billede

så er der lidt opdatering:
Billede

Jeg er stødt ind i et PROBLEM... der var en grøn plet på ydersiden af min kage ikke ret stor men der var der... på den side hvor der ik er så meget dannet mycelie? har skåret det af nu og HÅBER DET GÅR, HVA' SIGER I ANDRE?... Burde det ikke godt kunne gå når nu myceliet er så stærkt?
her et billede, hvor det ER skåret af:
Billede
der hvor der ikke er dannet så meget mycelie på siden af kagen, i midten af billedet, der har muggen sidet.. ved ik om man kan se det på billedet når man ik ved det?

Billede
og så et fra oven, her er der intet at se, kun på den anden side af kagen.

Senest rettet af thujon 14 jan 2007 21:25, rettet i alt 10 gange.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg sidder faktisk og bliver helt nervøs for om jeg har begået en stor brøler ved at tilsætte mine spore inden kagerne var kølet helt af?

og så lige en anden ting... hvordan skal jeg helst opbevare min kanyle med spore?

Titel:
Medlem

De skal meget gerne været helt kølet af, men der ser ud til der er gang i det. Myceliet ser dog lidt "blødt" og puffy ud.. Det ikke optimalt. Men lad os håbe de kommer ;)

Læg kanylen i en plasticpose og læg så den i køleskabet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

det er ikke mycelie, billedet er taget 1 time efter kagerne var færdige.
så der er ik rigtig nået at komme gang i dem endnu.
spørgsmålet er mere om der nogensinde kommer det, når nu jeg sprøjtede spore i da de stadig var rimeligt varme.
selvom de havde været i fryseren i et stykke tid?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

thujon skrev:
det er ikke mycelie, billedet er taget 1 time efter kagerne var færdige.
så der er ik rigtig nået at komme gang i dem endnu.
spørgsmålet er mere om der nogensinde kommer det, når nu jeg sprøjtede spore i da de stadig var rimeligt varme.
selvom de havde været i fryseren i et stykke tid?

Det afhænger jo helt af temperaturen. Du må vente og se. Vi er ikke rigtig i stand til at kunne bedømme det. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

nej men der kunne jo være nogen der havde erfaringer evt.
vil tro de var på en 35-40 grader.... nogen der kender til hvad spore kan holde til?
og hvad det generelt gør for processen?

men ja, jeg må jo vente på at der sker noget. eller ik gør selvfølgelig. :?

Titel:
Medlem

Ahh, ja, det sefølig ris.. Sry..

Tjaa, ved ikke om 30-40 grader er for meget til at de ka overleve.. Muligvis. Men nu må du bare vente i et en uge eller tre..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ja det må jeg jo så gøre... håber det sætter lidt gang i processen at jeg gir dem varme med min effektforstærker :?:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Prøv at tænk på, hvad årsagen er til, at man trykkoger sine kager er... Det er for at slå sporer ihjel... Hvor varmt er der så i glasset? Tja, omkring de 120C. Der har du temperaturen, der skal til, for at slå alle sporer ihjel, hvadenten det er svampe eller bakteriesporer.
Mit bud er, at dine svampesporer sagtens kan overleve at blive injiceret ved 35-40C.
Hvad der derimod bekymrer mig lidt mere er, at din blanding ser noget våd ud, hvilket ikke er optimalt for dyrkning Og siden du ikke har trykkogt men derimod kogt dine kager, så tror jeg, at der vil gå infektion i dem inden der kommer mycelie.

MEN det er nok bare mig, der er lidt pessimistisk. Jeg krydser fingre for, at det virker for dig, og hvis ikke, så er det bare op på hesten igen...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hmmm... tjaa. håber sgu ik det er blevet for fugtigt dernede.
har da ellers læst mig til at man sagtens skulle kunne koge dem i alm. gryde.
håber på det bedste :?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
det er da altid noget at vi ikke skal se endnu et growkit til 7,50 blomstre

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hvis nu det skulle gå helt galt, hvad koster en trykkoger så?
og hvor får jeg fat i sådan en, hvis det skulle blive nødvendigt?

Titel:
Medlem

Du skal vænne dig til at bruge :google: til sådanne spørgmål... Det er nemmere end man skulle tro. En søgning på "trykkoger" og dette kom frem: http://www.el-forretningen.dk/shop/defa ... sp?id=3436

Du kan sikkert også finde en i Skousen, Elgiganten, Imerco, Smag & Behag eller hvilken som helst anden isenkrammer/køkkenartikel-forhandler.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Flotte kager !

det skal nok blive gode ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
noname skrev:
Prøv at tænk på, hvad årsagen er til, at man trykkoger sine kager er... Det er for at slå sporer ihjel... Hvor varmt er der så i glasset? Tja, omkring de 120C. Der har du temperaturen, der skal til, for at slå alle sporer ihjel, hvadenten det er svampe eller bakteriesporer.
Mit bud er, at dine svampesporer sagtens kan overleve at blive injiceret ved 35-40C.
Hvad der derimod bekymrer mig lidt mere er, at din blanding ser noget våd ud, hvilket ikke er optimalt for dyrkning Og siden du ikke har trykkogt men derimod kogt dine kager, så tror jeg, at der vil gå infektion i dem inden der kommer mycelie.

MEN det er nok bare mig, der er lidt pessimistisk. Jeg krydser fingre for, at det virker for dig, og hvis ikke, så er det bare op på hesten igen...

Det kan sporene sagtens holde til... 35 grader er ingenting....

Held og lykke!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det er heller ikke så meget temperaturen, der får mig til at frygte, at det går galt med growet, nærmere den høje fugtighed.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

så har kagerne stået i 4 dage og jeg mener desværre allerede at jeg kan se 2 små mørkegrønne "kugler" i den ene af mine kager.
men jeg synes også at kunne ane at der sker noget omkring risene, de blir' mere grødet og der er kommet lidt hvidt på omkring dem nogle steder.
håber ik jeg har set rigtigt med det grønne, men håber det hvide omkring risene er myceliet der er på vej.
har ikke nogen billeder af det da det nok alligevel ikke kan ses på billederne.
det er iøvrigt lidt som og at fugtigheden er faldet i kagerne og de er dannet lidt kondens i toppen af glassene.
:)

Titel:
Medlem

Det ikke så godt hvis der kommer grønt stuff i dine glas. Smid et billede op af det, hvor det nemt at se..

Da du var færdig med at blande den blanding du har i dien glas, var den så våd eller bare mere eller mindre fugtig? Prøvede du at klemme en håndfuld? Og kom der så en del vand ud? For som et som en tidligere skrev i tråden, så ser det lidt vådt ud, og det er jo slet slet ikke godt med for fugtig en blanding. Eller måske har du tømt for meget af din kanyle ned i?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg kan ik tage et billede endnu, det er simpelthen for småt til at man kan se det på et billede.

jeg klemte en klump ja. og den var helt fin ingen overskudsvand, men det kan godt ske at jeg kom 20 ml i et af glassene, måske lidt mere, er ik helt sikker på den del af det.

men de ser nu ud som om at det ik er så fugtigt mere. så den del er jeg faktisk ik så nervøs for mere.
men det er jo første gang, såå lidt spænding omkring det er der da.
8)

Titel:
Medlem

Allright.

20 ml. er vist lidt for meget til de glas du har brugt. Og i det hele taget for meget. Men så har du jo lært det ;) Hvis de er blevet kontaminerede, så er der intet andet for end at prøve igen, og prøve at gøre det rigtigt. Det jo det der er så dejligt ved at begå fejl, man lærer af dem, heh.. Håber dog det bedste for dine glas!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]