Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 01:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 100 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fra en anden tråd:
Kjær skrev:
Jeg er som altid med på idéen. Jeg har selv gået og tænkt på idéer til at gøre skadesreduktion mere udbredt her i landet. Derudover har jeg også tænkt en del over, hvordan vi bedst kan få hr. og fru Danmark til at få øjnene op for, hvor latterlig den nuværende narkotikapolitik er her i Danmark. Disse idéer resulterede i min gamle "Fri cannabis!"-kampagne, som jeg desværre måtte lægge ned, da folk ikke var aktive, når det endelig kom til stykket. Havde ellers arbejdet en del på kampagnen og planlagt en masse. Men hvis vi er en flok, der kan få gang i noget, så er jeg med. Folk skal bare være aktive!

og
Levose skrev:
Du vil ikke opnå noget med det, fordi vi altså unægteligt er nogle mærkelige narko-typer herinde. Vi er ikke troværdige ;)

Min holdning er, at det værste er at give totalt op. Det er den eneste strategi, som er 100% garanteret til at fejle - hvor enhver anden (uanset hvor svær) trods alt bærer et håb om succes.

Jeg vil sige, at folk kan opdeles for praktiske, operationelle formål i tre grupper (ganske som bilister):

Grønne: det er folk som frekventerer psy og lignende sites, og deres adfærd er kendetegnet ved et førstehåndskenskab til stoffer og en utrolig lyst til at pludre med hinanden nede i andedammen. Udtrykket "prædike for koret" springer frem i tankerne. Det er folk, der ryger hash og i forvejen er ligeglade med statens tåbelige fremfærd. Det er OS, der er fucking GRÆSRØDDERNE, stemmerne og oppositionen.

Gule: den gruppe af folk, der KAN BEVÆGES af argumenter, uanset hvor langsomt det måtte gå. Denne gruppe kan godt virke uimodtagelige, men der er én vigtig ting at huske ved dem: de er ikke en skid vant til at møde modstand. De kører med på den dagsorden, som andre sætter og har snappet selvsamme hjernedøde retorik op. Selv den almindelige hash-junkie er mere end rigeligt i stand til at lammetæve forældrene med argumenter. Pointen er, at denne gruppe kan FLYTTES. Her BURDE vores fokus ligge, som politiske aktivister. Jeg har personligt set det ske - jeg har personlig JORDET folk i diskussioner - for at se dem senere udtrykke tvivl i deres indlæg på debatterne.

Røde: glem dem. Det er som at diskutere billeder af Muhammed med religiøse ledre. Det tjener INTET formål, og det er ikke denne gruppe, som vi skal bruge krudt på at overbevise. Vi vil sikkert MØDE disse "røde" Drug Warriors, da det er deres højtråbende pis vi skal finde os i, men i diskussionerne med dem, skal vi udelukkende opnå ÉN ting: at skabe rimelig TVIVL hos de gule tilhørere.

Efter min mening er midlet at folk bare en gang imellem letter røven og ofrer bare 4-5 skide indlæg i FUCK forummet til fordel for Jubii, Sol og DR's fora. Vi skal simpelthen ud af osteklokken og skabe respekt om os selv og vores argumenter. Vi skal ud og plante tvivlens frø hos folk, vi skal bryde fordommene og vise et andet billede en stakkels stiknarkomaner, hashvrag og døde alkohol+rohypnol ofre.

http://debat.jubii.dk/

http://dr.dk/Debat/Debatter/alledebatter.htm

http://debat.sol.dk/

http://www.flix.dk/

http://debat.tv2.dk/

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hørt!

Jeg er lige nu lettere påvirket af kava kava, men føler for at besvare indlægget, så undskyld fejl, mangler eller eventuelle kludrede sætninger!

Jeg har selv været vidne til flere omvendinger. Praktisk talt hele min omgangskreds har fået et helt andet syn på stoffer, siden jeg selvstændigt begyndte at undersøge sagerne. Den dag i dag kan jeg stadig finde på at kaste et par ekstra kendsgerninger op på bordet, hvis snakken skulle falde på stoffer. Jeg synes selv, jeg har gjort et godt stykke arbejde. Mine forældre kender også til mit cannabis-forbrug, og efter at de havde læst lidt på sagerne, er det nu endelig blevet acceptabelt, at jeg i stedet for at drikke min hjerne væk, nyder en lille joint.

Så det kan kort sagt, som Malkavian skriver, sagtens lade sig gøre. Nogle har lettere ved at "omvende" sig end andre, men hvis man arbejder lidt på det, kan vi med sikkerhed få omvendt en meget større del af befolkningen, hvis vi sætter noget igang.

Jeg har selv gået og tænkt på at uploade en gennemarbejdet brochure på nettet, som HR-aktivister i Danmark kan printe ud og uddele på gader, skoler etc. Det eneste problem med dette er, at folk nok ikke gider bruge penge på at masseproducere disse brochure. Desværre. Men så kræver det jo bare, vi rejser et kapital, så vi kan arbejde med dette?

Vi kunne også henvise til en hjemmeside via brochuren. En hjemmeside, hvor der er (som på Erowid) er indsamlet en masse data om stoffer og deres virkning. På denne side skal vi også have et HR-arkiv på forskellige stoffer (især de mest almindelige i Danmark), samt forklarer, hvordan stofferne virker på hjernen. Meget af det, som Psychedelia allerede arbejder med.

Okay, nu bliver det for svært at fokusere på skærmen (grundet kava kava), jeg vil stoppe her og lade diskussionen fortsætte.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Først vil jeg starte med at sige tak til Malkavian for den smarte opdeling (simpel og brugbar ;)).

Efter min mening lyder det som en god ide med en brochure som Kjær forslår. Er dog ikke sikker på at folk vil bruge kapital på at at producere dem. Men jeg vil skam gerne hjælpe med at uddele nogle brochure ud i aalborg området, og evt. smide lidt penge i til produktion af dem :).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sufix skrev:
Først vil jeg starte med at sige tak til Malkavian for den smarte opdeling (simpel og brugbar ;)).

Efter min mening lyder det som en god ide med en brochure som Kjær forslår. Er dog ikke sikker på at folk vil bruge kapital på at at producere dem. Men jeg vil skam gerne hjælpe med at uddele nogle brochure ud i aalborg området, og evt. smide lidt penge i til produktion af dem :).

Ja, det er igen det med kapital. Men det burde på den ene eller anden måde kunne lade sig gøre at få fat i lidt til at starte op på? Desuden er det ikke så galt, nu hvor jeg tænker over det. Hvis vi antager, at man masseproducerer brochurene, på eksempelvis biblioteket, bliver det én krone per kopi. Lad os så antage, at vi forsøger at dele 100 brochure ud i løbet af en weekend i hver af de største byer, så kan man jo samle nogle frivillige (måske 3-5 personer), som er interesserede i at smide en lille slat penge i (det er bare et par poser slik mindre denne måned? :P) og stå på gaden i ca. 3 timer. Dette burde i hvert fald være med til at skubbe gang i dialogen.

Man kunne også overveje at lave nogle kampagner, som ikke kræver så meget opstarts-kapital. Men det hele kræver mindst frivilligt arbejde! Hvis folk ikke er med på den, kommer vi ingen vejne.

Kom med forslag folkens!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Altså for det første vil jeg da bestemt mene at det er billigere af printe dem ud selv, frem for på et offentligt bibliotek.. Men der var jo også andre muligheder, som f.eks. at printe dem ud på sin skole eller lignende. Jeg vil dog mene at det er små penge det drejer sig om og jeg vil sgu gerne være den første til at ofre de 50-100 kr. vi evt. snakker om.

Nogle kunne smide brochurene op deres skoler, arbejder, andre offentlige steder mens andre, hvis de havde lyst, kunne dele dem ud på gader og stræder, det ville nok også ligge op til lidt debat med forskellige mennesker.

Håber virkelig på at vi kan få gang i dette projekt og at det ikke endnu en gang ender med at gå i vasken. Come on folks, ud af jeres tilrøgede hytter og gør noget imod det i altid går og bitcher over!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Entheo skrev:
Altså for det første vil jeg da bestemt mene at det er billigere af printe dem ud selv, frem for på et offentligt bibliotek.. Men der var jo også andre muligheder, som f.eks. at printe dem ud på sin skole eller lignende. Jeg vil dog mene at det er små penge det drejer sig om og jeg vil sgu gerne være den første til at ofre de 50-100 kr. vi evt. snakker om.

Nogle kunne smide brochurene op deres skoler, arbejder, andre offentlige steder mens andre, hvis de havde lyst, kunne dele dem ud på gader og stræder, det ville nok også ligge op til lidt debat med forskellige mennesker.

Håber virkelig på at vi kan få gang i dette projekt og at det ikke endnu en gang ender med at gå i vasken. Come on folks, ud af jeres tilrøgede hytter og gør noget imod det i altid går og bitcher over!

Ja, folk kan da også sagtens selv udprinte dem, hvis de altså har en printer. ;)

Hvis vi på et tidspunkt rent faktisk når så langt, at denne brochure bliver produceret og offentliggjort, så er det meget vigtigt, at vi laver en god overskrift til brochuren. Folk elsker store overskrifter, som vedrører dem og/eller deres familie. :P

Jeg har selv gået og tænkt på en del. Man kunne eksempelvis skrive:

Tager dit barn stoffer? - Lær at forstå og håndtere dit barns forbrug af rusmidler.

Hvad ved DU om stoffer? - Fakta om rusmidler og skadesreduktion.

Flere og flere unge tager stoffer - Lær at forstå de unges forbrug af stoffer!

Skræmmekampagner virker ikke! - Lær dit barn om skadesreduktion!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Noget helt andet er, at hvis folk rent faktisk vælger at bevæge sig udenfor deres huler og være aktive i Operation Skadesreduktion, så kan vi være ganske sikre på omtale i medierne. Derfor synes jeg, vi burde samle os som en form for organisation. Så kan vi fremstå (i medierne) som en stor forening af mennesker landet over, der ønsker vores samfund det bedste, fremfor en flok tilfældige, blæste narkomaner, der render rundt og deler brochure ud, som vi har downloadet fra internettet.

Derudover skal vi i en sådan organisation have en veluddannet gennemsnits-borger, som kan være vores talsmand i pressen. Eftersom Malkavian skubbede lidt til idéen ved at starte denne tråd, går min stemme til ham!

Derudover skal vi nok også have en hjemmeside, eller også uploader vi bare alt vores crap på Psychedelia, hvad enten vi må det eller ej. ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Kjær skrev:
Derudover skal vi i en sådan organisation have en veluddannet gennemsnits-borger, som kan være vores talsmand i pressen. Eftersom Malkavian skubbede lidt til idéen ved at starte denne tråd, går min stemme til ham!

Gør min også ;). Lyder også til at Malkavian har 110 % styr på argumenterne.

Mht. uddeling af brochure ved jeg ikke om det er en god ide jeg stiller op pga. min lave alder, vil stadig gerne hjælpe lidt med kapitalet, men hvis i ikke ser min alder som et problem så vil jeg gerne hjælpe med uddeling ;).

// Edit: Er små 16 år :).

Titel:
Insane psychedelia user!

En ting som er vigtigt ved en sådan folder er referencer. Folk skal kunne se at der udelukkende videregives information, som er videnskabeligt "bevist"*. Ellers vil der ingen forskel være på troværdigheden af projektet og statskampagnerne.

* Det er kun indenfor matematikken man ligefrem kan bevise ting.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu kan man jo altid diskutere, hvordan det lige skal organiseres. På nogen områder er det naturligvis smart, og godt osv osv.

Min kongstanke er blot, at der er utroligt meget den enkelte nogenlunde velformulerede psy'er kan gøre for at påvirke debatten - også uden at blive en offentlig figur, der skal stille op til tæsk i medierne.

Personligt har jeg nogle praktiske problemer med at stå frem - hvilket jeg også har diskuteret med konen. FOLK er idioter og jeg vil bare så nødig at jeg står frem, kæmper for sagen, bliver stemplet som narkoman ... og så må min datter pludselig ikke få legekammerater på besøg osv osv. Guderne skal vide, hvornår chefen bliver interesseret og sætter mig under øget overvågning? Igen: jeg er personligt og moralsk fuldstændig kold i røven, men jeg må passe på min familie.

Foldere er såmænd gode nok, men de skal jo også produceres, distribueres og læses. Det kræver.

Det kræver til gengæld næsten ingenting ud over tid at infiltrere debatterne omkring på nettet eller skrive blogs på diverse aviser. Der er heldigvis folk, der allerede gør en forskel, men hvis blot nogle få procent kom ud af psy - eller hvor nu denne store minoritet gemmer sig - og ind i mainstream debatterne, så ville vores sag få en "tilstedeværelse". HR argumenterne ville være noget, som man ikke kunne undgå at se.

Det leder mig til en af reglerne bag kommunikation: noget skal åbenbart helst siges 117 gange på 117 forskellige måder for at sive ind. Det er også derfor virksomheder reklamerer i det uendelige: for langsomt men støt at snige sig ind i folks bevidsthed og med tiden fostre tanken "hmm, måske skulle man prøve...", "måske er der noget om sagen, ved ikke helt" eller "hey! Det der HR synes jeg, at jeg har hørt om".

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Når projektet når så langt, at brochuren skal fremstilles, tilbyder jeg min grafiske assistance.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Jeg vil også gerne være med til uddeling af evt. foldere på gader og stræder..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Melder mig også som frivillig her i Viborg området.. Flere af mine bekendte har også fået et andet syn på rusmidler efter de har fundet ud af hvordan tingene egentlig hænger sammen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Nu kan man jo altid diskutere, hvordan det lige skal organiseres. På nogen områder er det naturligvis smart, og godt osv osv.

Min kongstanke er blot, at der er utroligt meget den enkelte nogenlunde velformulerede psy'er kan gøre for at påvirke debatten - også uden at blive en offentlig figur, der skal stille op til tæsk i medierne.

Personligt har jeg nogle praktiske problemer med at stå frem - hvilket jeg også har diskuteret med konen. FOLK er idioter og jeg vil bare så nødig at jeg står frem, kæmper for sagen, bliver stemplet som narkoman ... og så må min datter pludselig ikke få legekammerater på besøg osv osv. Guderne skal vide, hvornår chefen bliver interesseret og sætter mig under øget overvågning? Igen: jeg er personligt og moralsk fuldstændig kold i røven, men jeg må passe på min familie.

Foldere er såmænd gode nok, men de skal jo også produceres, distribueres og læses. Det kræver.

Det kræver til gengæld næsten ingenting ud over tid at infiltrere debatterne omkring på nettet eller skrive blogs på diverse aviser. Der er heldigvis folk, der allerede gør en forskel, men hvis blot nogle få procent kom ud af psy - eller hvor nu denne store minoritet gemmer sig - og ind i mainstream debatterne, så ville vores sag få en "tilstedeværelse". HR argumenterne ville være noget, som man ikke kunne undgå at se.

Det leder mig til en af reglerne bag kommunikation: noget skal åbenbart helst siges 117 gange på 117 forskellige måder for at sive ind. Det er også derfor virksomheder reklamerer i det uendelige: for langsomt men støt at snige sig ind i folks bevidsthed og med tiden fostre tanken "hmm, måske skulle man prøve...", "måske er der noget om sagen, ved ikke helt" eller "hey! Det der HR synes jeg, at jeg har hørt om".

Det er selvfølgelig forståeligt, at du vælger ikke at stille dig op som talsmand af hensyn til din familie. Det er virkelig sørgeligt, at vi lever i sådan et samfund!

Men jeg håber, I forstår, hvorfor jeg helst ser, at vi har en eller anden form for talsmand.

Hvad ville den første reaktion være, når hr. og fru Danmark får at vide, at der er en flok narkomaner, der i Danmark kæmper for et eller andet HR-movement, som går ind for, at det er i orden at tage stoffer (det er garanteret det billede, den sensationalistiske presse fremstiller for befolkningen!)? Det vil skabe opmærksomhed. Pressen vil undersøge sagen nærmere. Så finder de ud af, at vi sidder på Psychedelia, og så begynder de at kontakte ejeren af Psycedelia o.s.v. Det går jo bare ikke. Vi bliver simpelthen nød til at lave en selvstændig organisation udenfor Psychedelia, så der bliver fokuseret på selve kampagnen fremfor Psychedelia.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dobbelt A, baby! Ok, ok Aalborg så
Tror ikke idén er at vi skal stå og sige at det er i orden at tage stoffer, faktisk synes jeg helt at en HR-movment bør holde sig helt ude af legaliserings debaten, der er en klar tendens i både medier og folks sind at lige så snart at en person snakker om at legalisere et stof "så er det jo bare for at de kan ta' det.".

Sådan som jeg ser det bør en eventuel HR-Movment koncenterere sig om at få folks øjne op for at den måde stoffer håndteres nu med skræmme kanpanger og fejlagtige undersøgelser ikke er optimal.
Personligt mener jeg at stoffer i stort omfang burdte være lovlige netop fordi at det kan lade sig gøre at tage dem på en forsvarlig måde. Men at sige at stoffer bør være lovlige fordi nogle få kan tage dem uden at det smadrer deres hverdag og personlige liv er lidt lige som at sige at fordi Michael Shumacher kan køre 300 km/t på motorvejen uden at slå nogen ihjel så kan vi da lige så godt hæve fart grænserne.

Under alle omstændigheder så hvis den her idé skal blive til noget bliver vi nød til at snakke sammen og finde ud af præcist hvad det er vi vil med det her, for hvis vi får 100 folk involveret som vil 100 forskellige ting så når vi ingen vejne.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg tror ikke det er noget psychedelia.dk officielt vil lægge navn til, mht flyers..

Men man kan vel sagtens sprede lidt debat om stoffer på andre boards rundt på nettet.. Også uden at linke til psy, selvom dette nok ikke ville gøre så meget, udover at vi får en masse mennesker herind..

Men god idé, jeg har selv spredt lidt harme og interesse for det rundt omkring.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ferret skrev:
Tror ikke idén er at vi skal stå og sige at det er i orden at tage stoffer, faktisk synes jeg helt at en HR-movment bør holde sig helt ude af legaliserings debaten, der er en klar tendens i både medier og folks sind at lige så snart at en person snakker om at legalisere et stof "så er det jo bare for at de kan ta' det.".

Ja, jeg skrev også kun, at det sikkert var det billede, der ville blive fremstillet om os, hvis vi ikke selv kommer frem i medierne. ;)

Vi skal fortælle omverdenen, præcis hvad vi vil med dette HR-movement. Vi ønsker skadesreduktion - vi behøver ikke gå ind i nogle legaliseringsdebatter.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dobbelt A, baby! Ok, ok Aalborg så
Netop ville bare give udtryk for mine meninger.

Titel:
Dedikeret medlem

Det er muligt, man ikke direkte skal gå ind i debatten, men det store problem ligger jo immervæk i, at stofferne er ulovlige og derfor ikke har brugsanvisninger, dosisanvisninger og renhedsgrad angivet. Det er trods alt et temmeligt vigtigt argument i HR-debatten.
Mht. at komme ud af osteklokken er der så allerede debatter i gang på de nævnte forums? Så skal jeg da gerne bruge et par minutter om dagen på at smide et par vise ord derinde :-)

Jeg tror faktisk, det ville være smart, hvis selv startede en debat derinde.. provokerede lidt til diskussion og så var 5-6 stykker, som bakkede op om de samme argumenter. Ellers bliver det én person mod hele debatsamfundet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ferret skrev:

Jeg er meget uenig, for jeg mener netop ikke, at man kan skelne de to ting. Informationsniveauet er utroligt påvirket af det faktum, at stofferne er illegale og hvis der ikke som minimum sker en afkriminalisering, så bliver det svært at udbrede ordentlig HR. Der er simpelthen ingen der TØR stille op med disse informationer, da det bærer kriminaliseringens stigma.

Derudover er forbudet ÅRSAG til et hav af skadesforøgende virkninger, bl.a. urene stoffer og uigennemskuelig potens, og hele rakkerlivet med kriminalitet og prostitution som de hårdest ramte ender i. For ikke at tale om de astronomiske sociale omkostninger, som fængslinger har for individet og deres familier.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 100 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]