Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jun 2025 19:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 141 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Somewhere,Somehow
Mens jeg var under uddannelse eller anden overførselsindkomst stemte jeg enhedslisten, efter jeg er blevet freelance eller selvstændig om du vil, stemmer jeg liberal alliance.
Er ret ligeglad med hvad partierne siger for at få stemmer. Jeg kigger altid på hvem der støtter dem økonomisk og stemmer selv pragmatisk.
Jeg ser lidt vores demokrati som en modene form af romerrigets styreform.
2.- 3.- generations politikere giver fordele til dem der vil stemme på dem og masserne underholdes af moderne cirkus i form af medierne. Proletariatet udgør 99%, men størstedelen er ikke klar over det og stemmer efter hvilken kaste de gerne vil tilhøre, ikke hvor de er i deres liv.

Nice Lort!

Prøver selv at lytte når der er valg, og så stemme det bedst mulige ud af lort :evil:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Når liberalistiske mennesker siger, de også tænker på andre mennesker, tænker jeg altid: ja, ja, men kun når I onanerer

Mads Holger :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Stemmer sku DF næste gang.. :lol:
Håbløs regering, der har magten nu!

-John Rooney.

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Stemmer DF? Hvorfor dog det? Et ekstremt racistisk parti som skærer ned på velfærden og kaster Danmark ud i krige for "demokrati".

Stemmer Enhedslisten og er marxist.

Medlem

Jeg vil også stemme Enhedslisten ligesom så mange andre herinde! Kan egentlig godt forstå at der er så mange herinde der vil stemme LA, det er der også nogle af mine venner som vil. Deres holdning til vækst og miljø samt holdning til at spændet mellem rig og fattig forøges!

Vil dog gerne lige give kredit til Am-ratt And for at have gennemtænkt sin holdning, har aldrig oplevet en argumentere så godt for noget jeg finder så absurd!

Medlem
Brugeravatar

Ville selvfølgelig ikke stemme :sucks:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det gør anarkister vel næppe :wink:

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
stemte på klaus tuxen, og det kommer jeg sku nok til at gøre igen, i kan beholde alle jeres beslutninger inde på borgen hvis jeg ikke kan få fri hash

Medlem

Det gør anarkister vel næppe :wink:

Man kan sagtens stemme som anarkist, selvom det er lidt anti anarkistisk. Et eller andet sted er det nok lidt urealistisk at tro, der kommer anarki indenfor den nærmeste tid, så kan man jo ligeså godt stemme på det man føler er mest tiltalende. Selvom det self. er lidt deprimerende at stemme, på hvem der skal være ´´diktator´´ de næste 4år.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
jeg har altid fået at vide, at man ikke skal lege med på deres syge leg

Medlem
Brugeravatar

Stemmer ikke, en enkelt stemme betyder INTET. Der har dog været nogle yderst interessante indlæg her i tråden, men har desværre ikke særlig meget tiltro til resten af befolkningen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Stemmer ikke, en enkelt stemme betyder INTET. Der har dog været nogle yderst interessante indlæg her i tråden, men har desværre ikke særlig meget tiltro til resten af befolkningen.

øhh... der tager du GRUELIGT fejl min ven. 1 stemmer tæller ...ja du har ret, 1 stemme.

og hvis alle nu træskede ned til den lokale stemmeurne, så ville der nok være lidt flere folk som var tilfredse med deres tilværelse og politikerne... for sjovt nok er det dem som har det værst og synes mindst om politikerne der gør mindst med deres stemmer for at lave om på systemet, og den holdning du har, er en lorteholdning.

hvis man ikke stemmer til valg, så synes jeg personligt ikke man har ret til at sige EN SKID til at systemet er fuckd op.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er vel både og joe.
Alle de løfter den røde regering kørte til valg på, er ikke blevet til noget.
Folk der stemte på dem, er taget ved næsen bigtime.
Overvejer at stemme blankt til næste valg inc komunalvalg.
Politik er en gammel ost, der ligger i en osteklokke og stinker!
Kan efterhånden godt forstå folk der ikke stemmer, for hvad nytter det, når man ikke får som lovet?
De skulle jages ud af borgen med fakler og høtyve!

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det smukke ved demokrati er jo NETOP at hvis der er nogen der ikke duer, så kan man stemme på nogle andre. lad vær' at sige til mig i ramme alvor at du ikke stoler på en eneste der stiller op til valg, og hvis du ikke gør, så stil da selv op.

og det er rigtigt de har lovet meget de ikke har holdt (jeg stemte ikke selv på nogen der kom i folketinget), men den parlamentariske situation for en mindretalsregering der skal lave noget fornuftigt med enhedslisten er ikke ligefrem cakewalk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg stoler ikke på en eneste poliker der stiller op.
Det mener jeg helt alvorligt.
Der er ingen konsekvens af et løftebrud..
Carsten Hansen skrev under på at et sygehus skulle bevares efter valget.
Det blev den ikke.
Sf og deres offenligetransport garanti.
Socialdemokraterne og betalingsringen.
Vi har en justitsminister uden uddannelse, der har trumfet en offenlighedslov igennem.
-vedtaget med resten af tinget næsten.
Lars løkke og hans fråseri.
Pind og venstre gåsen gik ud og fortalte røver for at dække over ham.
Hvad har enhedslisten opnået?
Råbe højt, true men har egenligt ikke opnoget noget som helst.
ALLE politikere er utroværdige - ALLE!

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Hvis man stemmer, er man med til at ødelægge landet ved at støtte op om det latterlige system. Om det er rød eller blå hvem giver en fuck, det betyder alligevel ikke en skid, måske lidt lavere skat, lidt flere skoler, småting der ikke er værd at tænke over.
Og man er næsten ligeså dum hvis man stemmer blankt, du går jo heller ikke ned i mcdonalds, står i kø for at sige "den der klamme cheeseburger, den skal jeg ikke have!" som Anden så fint formulere det..

Medlem

Hvis man stemmer, er man med til at ødelægge landet ved at støtte op om det latterlige system. Om det er rød eller blå hvem giver en fuck, det betyder alligevel ikke en skid, måske lidt lavere skat, lidt flere skoler, småting der ikke er værd at tænke over.
Og man er næsten ligeså dum hvis man stemmer blankt, du går jo heller ikke ned i mcdonalds, står i kø for at sige "den der klamme cheeseburger, den skal jeg ikke have!" som Anden så fint formulere det..

Man kan ændre systemet, ved at stemme. Det er mere eller mindre det der er pointen med demokrati... Desuden er det jo ikke pest eller kolera, der er sgu da altid nogen partier/personer man som menneske finder mere tiltaldene end andre. Ang. det med at stemme blankt, forstår jeg godt din(/anden´s) holdning, men jeg synes da godt mand kan stemme blankt for at vise at man er engageret nok til at lette røven fra sofaen, men måske ikke har haft overkskud til at følge med i hvad der er hvad eller lignende.
Vil du ikke kalde dig noget andet end anarkisten, for det er ´´anarkister´´ som dig der forskammer os anarkister. Det er anarkister som dig der bare tror at anarki er kaos & joints, der får hr. og fru danmark til at tro anarki er noget sindsygt farligt og destruerende. Jeg har set dig skrive både ´´perker´´ og ´´bitch´´, hvordan vil du som anarkist forsvarer dig overfor at du diskriminer både kvinder og 2 kulturelle(indvandre...)?????? Undskyld hvis det lyder hårdt og lidt er et personligt angreb. Alle har selvfølgelig ret til at have deres holdninger. Håber vi kan få en nogenlunde fornuftig debat op køre om anarki, selvom jeg starter hjerne dødt ud.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

... det latterlige system der har gjort at vi er det gladeste folkefærd på kloden. nok det gladeste folkefærd der nogensinde har betrådt jorden. go ahead, had alting og se blokeringer alle vegne og skyd skylden på andre... det fandme flot det er. det fandme flot. forkælede møgunge.

Medlem
Brugeravatar

@johs

Man kan ændre systemet ja, men så utroligt lidt at det på ingen måde er værd at løfte sig på sofaen bare for det, ligegyldigt hvad. Og det er nemlig pest eller kolera, for alle er fortalere for det latterlige system i kalder demokrati. Nemlig det system hvor gennemsnits danskeren vælger hvem der bestemmer. Gennemsnitsdanskeren er altså pænt dum, og halvdelen er dummere end det. Derfor er begrebet politik opstået, som jo er en kamp på at få flest mulige folk til at være enige med en. Hvis I absolut vil have sådan et klamt system, kan det så ikke i det mindste være de kloge der bestemmer istedet for hvem som helst?

Og du skal på ingen måde forsvare demokrati på den måde og kalde dig en anarkist. Det er skamfuldt. Jeg er ikke fortaler for kaos, men jeg er fortaler for frihed under ansvar for sine handlinger.

Jeg kan ikke se hvordan mit ordvalg har noget med anarkisme at gøre, men jeg diskriminere da ikke nogen som helst. En perker er en indvandre (sandnigga farvet) som har den typiske cap på skrå, whalla attitude, i modsætning til en normal indvandre der ikke har attituden. Kan ikke huske jeg har kaldt nogen en bitch, men det er vel en kvinde der er en idiot? Det er vel heller ikke mandsdiskriminerende at kalde en mand en stodder? :D

@joe

Bare fordi det er endnu dårligere andre steder, betyder det ikke det ikke er dårligt her. For ikke så lang tid siden var alle underlagt en diktatorisk konge. Her sad der typer som dig og sagde til typer som mig "fuck nu dit demokrati lort vi er glade og har den bedste konge!".. Nu når vi forhåbentligt snart et skridt vidre, medmindre alle bliver ved med at være ligeså dumme som dig..

Og det kan godt være at jeg er negativ omkring mange ting, men jeg ser da også positiv omkring mange ting, og forkælede møgunge er altså det sidste du kan kalde mig :roll:

Dedikeret medlem

Det smukkeste ved den her tråd er at anarkisten og Georg Gearløs er enige - lidt trist jeg må tilslutte mig deres politik lede :(
Alligevel stemmer jeg Enhedslisten ud fra en holdning om at de vil de svageste i samfundet det bedst og i den kategori har jeg befundet mig længe.
Jeg regner ikke med det ændre en skid, men jeg gør det alligevel udfra en overbevisning om at hvis man vil hade spillet så må man være med i det.
Og jeg er blevet for gammel til at kaste bomber og på anden vis dyrke samfunds undergravende virksomhed.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 141 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]