Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 04:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162 ... 321  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har været ude og finde disse svampe.. nogle af dem er SN, men jeg er lidt i tvivl om de "store" hatte, selvom de er usædvanlig spidse.

Jeg har taget 3 billeder.

Kan nogen identificere?

Billede

Billede

Billede

Junior medlem

Hej var ude og gå i en park hvor der bliver luftet mange hunde udenfor Århus, og faldt over dem her, så brugte lige en halv time på at indsamle lidt forskellige, billedet er af ret dårlig kvalitet, så det er ikke alle der kan genkendes, men hvis der er nogen der vil skrive de bogstaver/tal hvor de mener at jeg har ramt guldet, vil jeg være meget taknemmelig.

Billede kan ses her: http://img89.imageshack.us/img89/1945/pyag.jpg

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Jeg har været ude og finde disse svampe.. nogle af dem er SN, men jeg er lidt i tvivl om de "store" hatte, selvom de er usædvanlig spidse.

Jeg har taget 3 billeder.

Kan nogen identificere?

[ Billede ]

[ Billede ]

[ Billede ]

Den ude til højre på B er jeg i tvivl om, men resten ser gode ud i mine øjne. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hej var ude og gå i en park hvor der bliver luftet mange hunde udenfor Århus, og faldt over dem her, så brugte lige en halv time på at indsamle lidt forskellige, billedet er af ret dårlig kvalitet, så det er ikke alle der kan genkendes, men hvis der er nogen der vil skrive de bogstaver/tal hvor de mener at jeg har ramt guldet, vil jeg være meget taknemmelig.

Billede kan ses her: http://img89.imageshack.us/img89/1945/pyag.jpg

Jeg synes ikke jeg kan se nogen SN, men måske er der andre der byder ind på det.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis man er i tvivl om sin svamp, kan man prøve at lave hindetricket/trykket. Tryk på din svamp: kommer der en hinde der hvor du trykker er det spids nøgenhat. Det er meget tydeligt at se, og jeg mener at det kun er psilocybin indholdige svampe der har denne hinde.
En anden svamp ville nok smuldre/ødelægges/gå itu/revet fra hinanden.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Tak for svaret Pestilence.

Jeg har været derude igen... fandt flere SN... og nu har jeg igen fundet nogle som er ret store... SN plejer jo at være små, men disse vestjyske basser, ser ud til at være SN. De er meget karakteristiske.

Kan du eller andre identificere? Det er allesammen fundet i samme klynge.

Billede

Dedikeret medlem

Det er også sn - de kan sagtens blive så store og endda større. Hatten åbner sig mere når de bliver store så deres form ændre sig som regel.

Junior medlem

Tak for svar FSO.

Endelig har jeg fundet et sted hvor de gror :)

Junior medlem

Hej, jag var en tur i Dyrehaven i dag og fandt en masse svampe. Der er nogen jeg er sikker på ikke er spids nøgenhat, men så har jeg osse en række som jeg er i tvivl om. Det er første gang jeg har prøvet at finde SN og vil derfor gerne være 100% sikker i min sag hvis jeg skal ta dem.

billederne er her: http://imgur.com/a/CC2gY

på forhånd tak :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hej, jag var en tur i Dyrehaven i dag og fandt en masse svampe. Der er nogen jeg er sikker på ikke er spids nøgenhat, men så har jeg osse en række som jeg er i tvivl om. Det er første gang jeg har prøvet at finde SN og vil derfor gerne være 100% sikker i min sag hvis jeg skal ta dem.

billederne er her: http://imgur.com/a/CC2gY

på forhånd tak :D

Du har desværre ikke fundet spids nøgenhat...

Junior medlem

øv, men tak for hurtigt svar

Junior medlem

Hey Psyche :)

Vi går en MEGET lummer og MEGET våd uge i møde.. Har det indflydelse på hyppigheden??

Spurgte tidligere ind til spots, og til ham der svarede gik vi en meget lang tur ud over marker på 7-8 km og lige som vi havde mistet modet og var på vej op til bussen, fandt vi disse to:

http://imgur.com/SIV7pJT
http://imgur.com/SIV7pJT,2ARZKDD#1

Meget små var de, så vi lod dem stå, men vi skal ihvertfald ud og undersøge nærmere..

Anyways, vejrets indflydelse??

Casper

EDIT: FSO, tak for hjælpen, vi smutter nok derud igen :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Regnvejr har helt klart en positiv indflydelse på svampenes vækst/hyppighed det er det eneste jeg med sikkerhed kan sige om vejrets påvirkning. På billede #1 kunne de to små brune godt ligne SN, er ikke helt sikkert på den store i baggrunden, billedet er ikke i super kvalitet. billede #2 ser også fornuftigt ud, men som sagt er billederne ikke super kvalitet og ville gerne lige have set lamellerne. Men ville mene at i godt kunne gå ud på marken hvor i tog billederne og lede videre.
Held og lykke.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem

Billede er det her SN?

Junior medlem

Billede her er de tørre sn?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

er det her SN?

Nej, desværre.

йети skrev:

Junior medlem

nogle af dem er jeg 99,5 sikker.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hey Psyche :)

Vi går en MEGET lummer og MEGET våd uge i møde.. Har det indflydelse på hyppigheden??

Spurgte tidligere ind til spots, og til ham der svarede gik vi en meget lang tur ud over marker på 7-8 km og lige som vi havde mistet modet og var på vej op til bussen, fandt vi disse to:

http://imgur.com/SIV7pJT
http://imgur.com/SIV7pJT,2ARZKDD#1

Meget små var de, så vi lod dem stå, men vi skal ihvertfald ud og undersøge nærmere..

Anyways, vejrets indflydelse??

Casper

EDIT: FSO, tak for hjælpen, vi smutter nok derud igen :)

Tillykke med fundene :) Så skal I bare have finkæmmet området på næste tur og husk, det kan virkelig godt svare sig at tage den med ro. Sæt jer på hug, når I har fundet nogle, og bliv siddende et par minutter og kig rundt. Mange gange dukker de op, nærmest ud af det blå.

Denne uges vejr er fantastisk for svampene men de kan dog godt blive lidt sværere at spotte, da hattene bliver mørkere. Er der lige et par dages tørvejr, bliver de helt lyst cremefarvede og er til at se på meters afstand.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

nogle af dem er jeg 99,5 sikker.

Beklager, men de må være smuttet igennem 0.5% hullet så, for det der er ikke P. semilanceata. Og det er jeg 100% sikker på.

йети skrev:

Medlem

Billede
Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]