Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 00:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er enig med dig i at opskriften ser god ud, Bubber.

Går dog med tanker om at bruge en halv liter 45% vodka og samme mængde pot, så man ligesom også kan få et shot uden at blive skudt af til Mars og slet ikke smage alkoholen. Opskriften er jo en tinktur som man indtager med øjendrypper

Mon ikke man kunne få en mere human snaps-agtig bryg ud af denne metode?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Tjoeh, men så ville jeg nok lave tinkturen koncentreret og så fortynde den op. For en del år siden købte jeg en flaske med 1 liter 90% alkohol i en tysk bordershop for 200 kr. Den går jeg stadig og laver tinkture af, så det er penge giver godt ud. Du fortynder bare med vand til du har den koncentration du ønsker. Brug gerne demineraliseret eller kog det et par timer i en gryde og lad det stå til dagen efter, så får du ikke kalkudfældninger i flasken.

For at svare mere direkte, så ved jeg ikke om det er den samlede mængde alkohol eller koncentrationen af den der afgør hvor godt resultatet bliver, men jeg antager det sidste.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg elsker tyske Bordershops rimeligt meget, men kommer desværre ikke forbi Poestch lige med det første, så jeg slår mig nok til tåls med lidls 5 gange destillerede vodka på 45% .

Vender tilbage med nyt om resultatet.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Men hvis man ønsker at blive skæv er vi da ikke enige om at:

1. Man får større effekt ud af sit pot/skunk/hash, ved at varmebehandle det inden oral indtagelse?

Jo det er vi enige om, det var vi ikke i starten, men jeg blev klogere :)

Junior medlem
Brugeravatar

Nu har jeg så fået det lavet. Med 3 gram sativa og en halv liter 45% vodka. Lod det stå ved 60-70 grader i en times tid og optage alt det gode.

Nu ligger det i fryseren og køler. Håber det har en effekt, men det skal jeg nok lige vende tilbage med. Det fik en flot gylden farve.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er ikke så glad for smagen af "kryddersnaps" lavet på cannabis, men jeg har drukket de del kryddersnaps lavet på svampe, specielt spids nøgenhat. Før i tiden lavede jeg gerne snaps fra den overskydende høst fra en god sæson. Det går i sin enkelhed ud at tage sine tørret svampe og komme dem i snaps. Bliver lavet i november og så lader det stå til dagene før nytår. Hælder snapsen fra svampene (man kan lige hælde en sjat frisk snaps over svampene og hælde med over for at få det sidste med) over på de færdige flasker, husk at skriv hvor mange svampe hvad er lavet på. Det kan være en fest f.... at bytte om på den flaske med 5 og 50 g et par år efter fordi man ikke lige kan huske sine "koder" eller særligt meget andet man fortog sig to år før ;-) I alm. mørke snapse flasker og en tæt prop kan det holde sig i laang tid. Man kan selvfølgelig også lave det på alt andet sprut bla. vodka hvis man er en af den slags hmm.. mennesker der ikke kan lide brændevin.

Medlem
Brugeravatar

Jeg savner stadig svar på følgende:
Vil man på tom mave få den samme effekt af:
x gram varmebehandlet cannabis opløst i 40 % sprit.
x gram cannabis fra en hashbrownie.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

I teorien ja. Du vil dog blive markant hurtigere ramt af sprit opløsningen end brownien.

Medlem
Brugeravatar

I teorien ja. Du vil dog blive markant hurtigere ramt af sprit opløsningen end brownien.

Det var et dårligt eksempel fra min side. Det tager selvfølgelig længere tid at få en virkning med en brownie. :oops:
Glem brownie og udskift med hashkakao.

Har du (evt. andre) prøvet det efter? Jeg beklager min stædighed.

Måske har jeg bare misforstået et eller andet jeg engang fik fortalt i en kæmpe skævert.

THC er ikke særligt opløseligt i 40 % fedt, men let opløseligt i olie.
Ved først at opløse THCen i flydende fedt og derefter blande det med sprit, skal man indtage mindre alkohol end ved bare at bruge sprit som opløsningsmiddel.
Måske er det bare det??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Meget kort, nej.
Du vil optage det hurtigere i et alkohol end i et fedtstof.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det giver ingen mening først at opløse det i fedt for derefter at opløse det i alkohol. Hvis du varmebehandler skunken først, og opløser i alkoholen, burde du få opløst ligeså meget aktivt stof som i (opvarmet) fedt. Den eneste forskel er optagelsestiden som sagt.

Desuden kan thc sagtens opløses i 40% fedt, jeg bruger tit 38% fløde til at lave guldkakao med, det smager noget bedre end smør :)

Junior medlem
Brugeravatar

Ok, så er jeg tilbage, selvom jeg i perioder ikke troede jeg nogensinde kom tilbage!

Det shit jeg lavede(som jeg beskrev tidligere) var mere potent end noget ganja nogensinde og faktisk også de svampe jeg har eksperimenteret med tidligere.

Af 4 personer som indtog det(alle habile rygere) så fik 3 af os den vildeste noia på. Jeg følte alt var ligesom en grotesk tegnefilm som var ude på at fjerne min fornuft for altid.

Jeg tror måske det at vi havde med sativa at gøre gjorde angsten større. Den var for de fleste af os ikke til at have med at gøre. Heldigvis havde jeg lidt valium til at stoppe det med, og så blev det faktisk ok rart i en lille periode.

Konklusion: megasjovt eksperiment, men alt for syg virkning.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Vildt nok, hvor meget drak i?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh.
Shit, mand! Var det kun tre g. skunk?! Heftigt! Så var det nok meget godt, at du ikke også puttede malurt, for slet ikke at tale om pigæblekerner, i! Men sygt nok! Hvor længe lod du det stå og trække?

Junior medlem
Brugeravatar

Omkring et shot(2cl.) hver.
(Den person som ikke fik angst drak i øvrigt meget mere måske en 10cl, men kender i ikke den type, der bare aldrig kan rystes?)

Jake: Jeg lavede den vha. opskriften der er nævnt tidligere i tråden, så det trak ikke altså ud over dengang jeg lod vodka/skunk blandingen være i et 70 grader varmt vandbad i omkring 60 minutter.

Det blev rigtig tykt og gult i det og skunken var slet ikke "sticky" bagefter så jeg tror jeg har lavet et godt udtræk hvor jeg har fået det meste med.

Igen vil jeg lige nævne sorten; altså sativa, som efter hvad jeg kan læse mig frem til, er meget mere angstfremkaldende end indica.

Enhver der vil gå denne vej bør nok overveje at bruge lidt indica

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh.
Wow, det lyder jo supernemt og -effektivt - det skal da klart prøves! Hvilke skunksorter er forresten cannabis indica?

Junior medlem
Brugeravatar

Det er sjældent man får ren sativa fordi det har en højere chance for badtrips, så det meste af det du kan købe er enten en hybrid eller indica.

Min ven ville bare lave noget som de andre ikke lavede; han ville være "speciel" Men jeg tror han fik en ordentlig lærestreg af snapsen.
Han hyperventilerede som en syg abe.

Medlem
Brugeravatar

Det giver ingen mening først at opløse det i fedt for derefter at opløse det i alkohol. Hvis du varmebehandler skunken først, og opløser i alkoholen, burde du få opløst ligeså meget aktivt stof som i (opvarmet) fedt. Den eneste forskel er optagelsestiden som sagt.

Desuden kan thc sagtens opløses i 40% fedt, jeg bruger tit 38% fløde til at lave guldkakao med, det smager noget bedre end smør :)

Jeg skal lære at læse hvad jeg skriver igennem inden jeg poster!
Jeg mener 40 % alkohol! :cheers:
bindegal: Har du prøvet efter? Eller går du bare udfra at det er sådan?
Nå jeg slutter her og prøver det selv efter en gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Yo, Big Jake, hvordan gik det med svampesnapsen?

Medlem

Geografisk sted: Odense
hvorfor er i alle så vilde med snaps?
nu skal i hører om mit mesterværk:
jeg lavede noget BHO hash... (hasholie) trukket fra 100Gram hash og ikke skunk.
jeg vejede det aldrig... men der var masser... enorm mængde... i forhold til når man gør det med 100g skunk...
også brugte jeg denne øl opskrift:
http://www.koelbaek.dk/ejgil/oel-brygge ... gynder.htm
og det eneste jeg ændrede var at jeg brugte hasholie i stedet for 50gm af cara crystal malt ekstrakten.
så lod jeg den gære i 14 dage... til den var klar og gæren havde sat sig i bunden...
også satte jeg den til at eftergære...
og endte så med en smuk øl som der duftede af urt...
jeg drak et glas af det... og jeg havde det som jeg havde spist hashkager.. jeg var skæv i 4 timer, og garanteret lidt mere..
det eneste jeg husker om den aften var at jeg købte noget totalt ubetydeligt i en fiske forretning som jeg havde stirret på i 10 min...
også kostede lortet 300 kroner hahahahahah.... det gør stadig ondt...
men det er jo sådan at jeg har stortset ikke haft tid til at drikke endnu et glas så jeg har stadig omkring 22 liter tilbage..
jeg må være ærlig og sige at paranoid som jeg er... så er jeg ikke så vild med at være påvirket i 4 timer af gangen...
måske en smule kan jeg godt drikke men jeg har sgu ikke travlt..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]