Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 22:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Add hash
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
du kan jo prøve det, man dør ikke af hash og det bliver først "farligt" når det bliver en vane-sag for en at ryge en joint når man ikke lige laver noget andet.

så vidt jeg ved står add for attention deficit deficiency (ikke?), hash er jo kendt for at "hjælpe" på koncentration, i den forstand at det er svært at koncentere sig om mere end 1 ting af gangen. det er jo selvfølgelig ikke en særligt videnskabelig baggrund for at give sig i kast med hash, men prøv - det ku jo virke.

Kunne såmænd bare tænke mig at vide, hvad dit forhold er til ADHD/ADD er? Som jeg forstår det ret, så foreslår du en ung mor, der har det svært, at prøve at ryge hash?! Tror du på at et følelsesbetonet stof er det rette her?

-John Rooney.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Er meditation helt umuligt når man har ADD?? Hvis ikke kunne du måske starte der? Jeg ser dog ikke noget problem i at prøve hash...

EDIT: eller skunk

Junior medlem

Meditation, hmm.. Tror ikke jeg har tålmodigheden til det men man kan vel altid prøve:)
Men det ender jo nok med at jeg bare må proppe piller i mig istedet for hash, skunk, cannabis???? Jeg aner faktisk intet om de forskellige stoffer, hvor man får det og hvad jeg skal vælge. jeg er jo slet ikke i det miljø, ja jeg ryger ikke engang:) og så er det nok heller ikke det smarteste når jeg har min dreng.. Men det kan jo være jeg en gang kommer til at prøve det:) tak for jeres svar alle sammen:)

Medlem

Bivirkninger ved jævnlig hashrygning overskygger klart det positive, og i dit tilfælde har du mere brug for en holdbar løsning. Du kan godt vende din ADD til noget positivt, det er jo ikke som sådan en lidelse/sygdom, bare en personlighedstype. Jeg mener, det er måden vores samfund er på, der kan gøre det svært at have ADD, og ikke personlighedstypen i sig selv.

Du har fået at vide af en psykiater at du er syg, og nu leder du efter forskellige substanser der kan gøre dig "normal". stop det, lev dit liv som det falder dig naturligt og ikke som det forventes af dig, du vil højst sandsynligt finde at din ADD ikke bliver en forhindring

Håber det giver mening

Junior medlem

Det kan godt være det ikke er en sygdom, men det kan være ligeså slemt som en sygdom.
Du siger jeg skal vende det til noget positivt, men det er svært at vende det til noget positivt når man ikke ved hvordan, det har altid været en byrde for mig.
Ja jeg leder efter forskellige substanser, fordi det kunne jo være det kunne gøre min hverdag bedre:)
Jeg kan godt forstå du synes jeg skal arbejde med mit add, men det er bare så svært..
Tak for dit svar:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har selv ADD/ADHD og tager dagligt kosttilskud af fiskeolie og zink.

Det skulle hjælpe på koncentrationen og lignende. :)

Jeg er desuden også overbevist om at meditation kan hjælpe på de tonsvis af farende tanker.
Eksempelvis en simpel øvelse såsom at tænke på farven rød, og intet andet, 5 min dagligt.

Junior medlem

Jeg har også hørt at fiskeolie skulle hjælpe men det er noget specielt noget som er dyrt. Og er det ikke kun til dem som har ADHD?
Det kan godt være at meditation hjælper, jeg kan da prøve:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har også hørt at fiskeolie skulle hjælpe men det er noget specielt noget som er dyrt. Og er det ikke kun til dem som har ADHD?
Det kan godt være at meditation hjælper, jeg kan da prøve:)

Du kan sagtens få en bøtte fiskeolie til en 20er. Prøv det :)

Junior medlem

Ja det ved jeg, men jeg har bare læst at det skal være noget specielt noget med et eller andet i det:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja det ved jeg, men jeg har bare læst at det skal være noget specielt noget med et eller andet i det:)

Har jeg aldrig hørt om. Omega er omega :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har kendt flere med både adhd og add der fungere bedre i hverdagen med ganja som medicin istedet for ritalin.. Dem der tager ritalin ender tit ud i et amf misbrug eller sådan, og går helt ned.. Hold dig fra ritalin i hvert fald..

Junior medlem

Ja det er noget møg det ritalin. Men dejligt med gode råd:)

Junior medlem

Anarkisten420: hvad er genja egentlig? Jeg synes ikke jeg kan finde noget om det når jeg søger i google..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg har kendt flere med både adhd og add der fungere bedre i hverdagen med ganja som medicin istedet for ritalin.. Dem der tager ritalin ender tit ud i et amf misbrug eller sådan, og går helt ned.. Hold dig fra ritalin i hvert fald..

jeg ville personligt fungere bedre hvis jeg røg hundelort istedet for at tage ritalin.. :roll:

Anarkisten420: hvad er genja egentlig? Jeg synes ikke jeg kan finde noget om det når jeg søger i google..

cannabis.

Junior medlem

Men han/hun skriver at det er som medicin??

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men han/hun skriver at det er som medicin??

Medicinsk alternativ fremfor ritalin.

Jeg vil dog på det kraftigste fraråde det. Det er de FÆRRESTE der kan ryge cannabis på daglig basis uden at få signifikant nedsatte kognitive evner (=din hverdag kan ikke hænge sammen).

Jeg synes du skal ligge ideen om ritalin og cannabis på side, fokusere på din kost, søvn, motion og meditation. Læs lidt op på det. Der er masser af "ikke medicinske" måder at arbejde med damp på.

Junior medlem

Ja okay, jeg læste det forkert:) Jeg kan godt se du er meget imod at jeg skal ryge eller tage medicin;) jeg må bare drikke mig fuld i weekenderne istedet for, det er sikkert sundere end ritalin:)

Medlem
Brugeravatar

Prøv nu og hør, hvis du har brug for et stof at tage fordi du ikke kan slappe af eller du bare er mærklig så er cannabis da LANGT bedre for dig end alkohol og ritalin som ikke engang vil lindre bare gøre det værre. Jeg har kendt en del dampunger, og nu til dags får alle jo konstateret add og adhd og hvad det ellers hedder, men hvis man er en rigtig dampunge der ikke kan sidde stille, altid oppe og køre og senere bliver aggresiv så hjælper en daglig pibe 100% til at slappe af på, istedet for ulækkert pulver..

Så Missr hvis du har brug for at slappe af, eller lige komme lidt væk fra det hele eller hvad dit problem er, så ryg et pibehoved istedet for at drikke dig i hegnet eller tage klamt hvidt pulver.. Men selvfølgelig ikke for tit, kan forstå du ikke er rigtig damp og ved heller ikke hvor gammel du er, siger bare at tjald er langt sundere for dig end det andet skidt..

Og det der med meditation træning og kost ville selvfølgelig være klart bedst, det er bare et fuldstændigt urealistisk mål at tage sig sammen til for de fleste mennesker..

Junior medlem

Jeg er 24:) men jeg har ikke krudt i røven for jeg har ikke det der hyper. Men der er godt nok mange meninger om det, tror bare jeg er blevet mere forvirret af det:)

Medlem
Brugeravatar

Så er du jo ikke rigtig damp, du er bare lidt mærklig og så har lægerne bildt dig alt muligt ind for at sælge dyr medicin.. Men jeg holder stadig på mit råd, ryg hellere topskuddene fra en plante, der får dig til at slappe af, istedet for at drikke gærret sprit der gør dig dum, aggresiv og billig..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]