Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jul 2025 04:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 321  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej,

jeg har været ude at plukke igår på en mark, der har stået i brak over mange år. køer og andre dyr har brugt jorden. Der fandt jeg lidt forskelligt.

Sådan så de ud først:
Billede

Så her idag:
Billede

Billede

Billede

Billede

Håber i lige kan fortælle mig om jeg er på sporet, fordi så vil jeg fortsætte her i dag.

Dedikeret medlem

Kan ikke se nogle sn på billederne DXA.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej,

jeg har været ude at plukke igår på en mark, der har stået i brak over mange år. køer og andre dyr har brugt jorden. Der fandt jeg lidt forskelligt.

Sådan så de ud først:
[ Billede ]

Så her idag:
[ Billede ]

Det er høj glanshat.
Kig lidt på de forige sider så du ikke spilder din tid...

[ Billede ]

[ Billede ]

[ Billede ]

Håber i lige kan fortælle mig om jeg er på sporet, fordi så vil jeg fortsætte her i dag.

Medlem
Brugeravatar

okay, tak.

Troede det var dem. De fleste er jo smalle og har en knob på toppen. Det øverste billede viser bedst hvilke jeg gik efter.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
som du kan se på alle svampene der er stokken mørk. Det er glanshat. Der ligge utrolig mange billeder af de rigtige her.. print evt et billed når du er på pluktur.

Junior medlem

Hej Derude,
Her er endelig lidt info om de mystiske blaa, slimede svampe som mange af os finder ude i graes markerne.
alstaa demme her:
Billede

Efter lidt research har jeg fudnet ud af det tekniske navn paa svampen er Stropharia aeruginosa, og det er en mutation af psilocybe genus. Der er blandede meninger om dens giftighed, men som jeg har laest mig til er den ikke giftig paa nogen farlig maade for menesker. Den er til gengaeld heller ikke psykoactiv... den blalig farve skyldes en genetisk naerhed til psilocube familien.

Jeg tror altsaa ikke der er tale om en ny maade at trippe paa, desvaerre.

Jeg har selv fundet masser af dem, og er lidt skuffet over at jeg ikke har kunne finde flere en et par enkelte stykker SN, men jeg prover altsaa igen et par gange.

Held og Lykke til resten af jer derude 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

APKUSH.
Jeg tror ikke det er en aeruginosa(spanskgrøn bredblad) men derimod en albycyanea(blegblå bredblad.
Den spanskgrønne er meget større en den blegblå

Medlem

Hey Psy
Var lige ude på jagt igår, og jeg tror satme der er bid :mrgreen:
Først et billede fra igår af en frisk en:
Billede
Også hele høsten, fotograferet idag:
Billede
Billede
Den er go' nok, er den ikke?

Dedikeret medlem

Jo de ser fine ud magnum111

Junior medlem

http://imgur.com/UF9YP,Xa72g,tt63T

http://imgur.com/UF9YP,Xa72g,tt63T#1 ved godt de nok ikk er? men er de første? eller mangler de for meget spidsen ? :S

På forhånd tak det er min første tur =) men skal helt sikkert ud igen .. er der nogen fra himmerland der er friske på en kører tur så skriv endelig =)

Dedikeret medlem

Prøv og kig lidt i tråden her der er rigeligt med billeder af de rigtige;)

casgiga det er en nitte.

Junior medlem

Billede <--- har aldrig set den før, men den ser godt nok giftig ud =) har ikke lige tænkt mig at spise den :P selvom den er dejlig blå mange steder.. men gad bare godt vide hvad det var forn, en og nu har jeg brugt det meste af aftenen so far på at kigge svampebøger og net igennem :S men kan ikke lige lurer den ..

på forhånd tak og god efterårsferie til dem der har det =)

Junior medlem

Hey Gutter jeg er ny herinde og har været lidt på jagt for første gang og fulgt jeres instrukser herinde mange tak for dem :D men jeg kunne stadig godt bruge en lidt mere professional vurdering da jeg ikke er helt sikker :rocking: Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Her er den samling mig og min kammerat har været ud og hente i vores par timers jagt i dejlig regnvejr :peace: ca 37g hvad siger i til dem og hvor meget skal vi enlig spise har set lidt forskellige svar herinde(i tør form) og hvis der er nogen der ikk er SN er de så giftige eller kan vi bare spise dem uden og tænke på det?

Junior medlem

og er der nogen der har styr på hvor længe der går før de vokser op igen? tænker at der ikke kan gå meget længere end en 2-3dage også kan man tage på jagt igen? :) på forhånd tak :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Det har sikkert været oppe og vende før, men jeg kan ikke umiddelbart finde svar på mit sprøgsmål.
Er det dumt at hurtig tørre svampene på en varm radiator? De virker allerede knas tørre efter 6 timer. Jeg har læst andre skrive at de skal være til tørring i et par dage før de er er gennem tørre, men gælder det også ved radiator tørring? Og eller er der andre ulemper/fordele ved det?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Hey Gutter jeg er ny herinde og har været lidt på jagt for første gang og fulgt jeres instrukser herinde mange tak for dem :D men jeg kunne stadig godt bruge en lidt mere professional vurdering da jeg ikke er helt sikker :rocking: ]

Her er den samling mig og min kammerat har været ud og hente i vores par timers jagt i dejlig regnvejr :peace: ca 37g hvad siger i til dem og hvor meget skal vi enlig spise har set lidt forskellige svar herinde(i tør form) og hvis der er nogen der ikk er SN er de så giftige eller kan vi bare spise dem uden og tænke på det?

Der er en del SN imellem, men det ser også ud til der er en helt masse glanshatte. Tag nogle bedre billeder og prøv at lægge dem så det er til at se hvad der er hvad. Men alt i alt, en god fangst for første tur i marken! :D

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Hej, vi var i dyrehaven idag og fandt 5 stk, som vi har vurderet til at være SN. Vi vil dog gerne være helt sikre før vi giver os i kast med videre søgning og indtagen. Nogen der kan se om vi er helt galt på den?

Billede

Billede

(spot-anbefalinger nær kbh er også meget velkomne :P)

Dedikeret medlem

Hey Gutter jeg er ny herinde og har været lidt på jagt for første gang og fulgt jeres instrukser herinde mange tak for dem :D men jeg kunne stadig godt bruge en lidt mere professional vurdering da jeg ikke er helt sikker :rocking: ]

Der er en del SN imellem, men det ser også ud til der er en helt masse glanshatte. Tag nogle bedre billeder og prøv at lægge dem så det er til at se hvad der er hvad. Men alt i alt, en god fangst for første tur i marken! :D

En masse glanshatte ligefrem? Der er nogle utydelige men ligner primært sn.

Junior medlem

Det lyder satme dejligt da så bliver det nok en god lørdag aften mange tak for svar :D

Medlem

Billede

Billede

Vi gik lige en tur;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]