Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Coca blade ?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I helvede.
Hej Psychedelia :)
Jeg har skaffet mig et få par gram hakket coca blade,
mit spørgsmål er hvor mange gram man skal indtage før at opnå en effekt?
Og om bladene kan ryges?
Tak.

Senest rettet af DenMandligeHeks 14 okt 2012 12:33, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

hehe :) tror faktisk du skal bruge rigtig mange gram for at få en virkning men er ik helt sikker :)
du kan jo forsøge at ryge det men jeg vil desvære tro der ikke er nogen virkning i det
peace ! ;) p.s måske er der nogen andre her inde der ved det bedre held og lykke

Medlem
Brugeravatar

Fyldte ad flere omgange munden med coca-blade og det der klamme salte sodium bicarbonat, som jeg gumlede på længe, da jeg var i Andesbjergene. Fantastisk til at give lidt mere overskud i den ultra-tynde luft, men nogen decideret virkning udover det var der imo ikke

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
hvis du ikke aner noget om potensen af dine blade er det i hvert fald en rigtig god ide at gå forsigtigt frem.
Jeg tror ikke der er den store effekt i at ryge coca blade ud over noget hovedpine og hoste, det kan da godt være at der er en måde at gøre det på men jeg tror bare vi ville ha hørt om det hvis det var noget der overgik tygningen af bladende.

jeg fandt lidt info om det
Citat:
there are reports of coca leaves being smoked in shamanistic ceremonies in the Amazon basin, however this is probably purely ritual act, as smoking or vaporizing coca leaves has no psychoactivity. concentrations of active alkaloids are low and smoking just doesn't release like this.
however, an extremely crude freebased extract of coca leaves, a form of vegetable leaf paste left over from cocaine extraction procedures called "bazuco", extremely contaminated with solvent, is smoked by workers of illegal cocaine extraction facilities. extremely unhealthy, and with effects comparable to weak freebase.

but simple leaves, no, in swim's experience.

Citat:
swim never felt anything from smoked leaves, smoked or vaporized.
swim thinks that if this mode of use was really effective it would be more widespread, considering how far back in time coca use goes.

nogle få nævner at det virker men jeg tror personligt det meste er placebo de mærker, især fordi at alle nævner at rusen er så mild og nærmest ikke noget man ligger mærke til :|

Senest rettet af Mr.Pink 13 okt 2012 20:06, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Hvor mange gram der skal til for at opnå en effekt er jo ikke til at sige, både fordi koncentrationen af coca alkaloid varierer og fordi følelsen af en effekt er ret subjektiv og jeg kunne forestille mig at effekten kunne være ret sublim hvis man blot tygger blade.
Jeg tror ikke de kan ryges, hovedsageligt fordi det ikke lader til at være en del af den sydamerikanske kultur, men præcist hvad der skulle være til hindring ved jeg ikke. Måske coca alkaloidet bliver efterladt som et salt i asken eller koncentrationerne er så små at for meget tabes i forbrændigen til at man realistisk kan få en effekt.
caapi skrev:
Fyldte ad flere omgange munden med coca-blade og det der klamme salte sodium bicarbonat

Ved at tilføre en base til massen du tygger, gør du vel også coca alkaloidet til freebase kokain? Hvis det er tilfældet forklare det den manglende effekt. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tyg det sammen med en lille bitte knivspids læsket kalk, der samme som de bruger i østen til at tygge betel. Men pas på det kan brænde tungen noget så grusomt. Du kan også lave en base ved at udgløde nogle snegleskaller og så pulverisere dem og tyg sammen med coca. DU kan læse lidt om det i min tråd om betel, ellers bare pm mig. Jeg har stor respekt for den have du lavede i forårs så jeg hjælper gerne hvis der noget du mangler.

Bage pulver er ikke vejen frem, det smager af hmm.. bagepulver!

Medlem
Brugeravatar

Ved nærmere eftertanke var det mere salt end bagepulver - fik det af mine lokale venner som plejede at bruge det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ved nærmere eftertanke var det mere salt end bagepulver - fik det af mine lokale venner som plejede at bruge det.

Salt virker ikke rigtig nogen steder, du skal ha' en base til at gøre alkaloiderne tilgængelige.

Medlem
Brugeravatar

Hold da kæft, det går godt...det var smagen jeg hentydede til. Er jo ikke totalt idiot, så ved sgu da godt at det ikke skal være salt! Jeg tror bare jeg vikler mig ud af det kluddermudder, jeg har lavet i denne tråd :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hold da kæft, det går godt...det var smagen jeg hentydede til. Er jo ikke totalt idiot, så ved sgu da godt at det ikke skal være salt! Jeg tror bare jeg vikler mig ud af det kluddermudder, jeg har lavet i denne tråd :)

Det var mig der misforstod dig. Stakkels dig, sådan kaster perler for svin :wink:

Medlem
Brugeravatar

...Og så smutter vi liiiiige tilbage til trådstarters spørgsmål ;) Ups!

Medlem

Et par gram er overhovedet ikke nok til at mærke en effekt, de to gange jeg har prøvet har jeg tygget løs og først efter anden hele mundfuld er der indtrådt en mild men tydelig koka effekt selv med tolerans.

Medlem
Brugeravatar

Der siges at være omkring 1% aktive stoffer i uforarbejdede cocaleafs, alt afhængig af hvor det er dyrket osv osv.
Men ved overhovedet ikke om man så bare kan gange det op?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Tror det ville være ustabilt at gange op, hvis nu et blad har en koncentration på 1% og et andet har på 0,34%
så det går ikke tror jeg..

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem
Brugeravatar

Okay, er faktisk heller ikke sikker på om det er 0,1% eller 1% men har kilder på det et eller andet sted, og hellere tage fejl af 1% end af 0,1%, men du får sjældent coca leaves der svinger med mere en 0,2% eller 0,02% så vidt jeg husker.. jaja min bare røv ved jo ikke hvad jeg husker, men prøver at kikke efter den der kilde.

EDIT:
Efter en hurtig googling:

"The cocaine alkaloid content of the E. Coca and E. Novogranatense species also serves to distinguish between these species and the many other species of wild coca that grow in Latin America. These other species contain much lower levels of cocaine alkaloid. The usual cocaine alkaloid content of a sample of coca leaf material is between 0.1 and 0.8 percent. The cocaine alkaloid content can go much higher, as was shown in one sample of coca leaf from the Chapare region in Bolivia that measured 1.2 percent. Coca grown on the upper slopes of the Andes also contain more cocaine alkaloids than coca grown in low-lying areas. It is therefore believed that the best quality coca is grown at higher altitudes." - Coca Cultivation and Cocaine Processing

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er hemmelig agent
Jeg ville ikke råde dig at ryge dem, det har jeg heller aldrig oplevet nogle gøre før i sydamerika. Udtræk sker med specielle kemikalier som jeg ikke er inde i hvordan og hvorledes udføres så det kan jeg heller ikke anbefale dig. De lokale, i højlandet, tygger bladene med bagepulver, natronkarbonat som forbedrer udtrækket fra salvien i munden. Det smager af H til og bedst kan jeg anbefale dig at lave the på det. Det smager som grøn the og er en god kvikker.

Medlem

Geografisk sted: Der hvor du ikke kan nå mig
Kan da lige fortælle dig at der skal 197g coca blade til 1g coke. Men der skal tygges en hel del,vil jeg mene.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]