Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 10:25


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 okt 2012 20:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 apr 2007 21:49
Indlæg: 116
Hej, jeg har længe tænkt på om det er muligt at indkoge en masse valmue hoveder, end til man ender op med rå-opium.

Læste engang at det er muligt, og at man skal lade det simre lige så stille over nogle dage.
Hvad mener i, og er der nogle som har erfaring med det?

_________________
Lever for og af planterne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2012 21:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
google > papaver somniferum how to extract opium > første link > http://www.shroomery.org/forums/showfla ... ber/684341


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2012 23:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 apr 2007 21:49
Indlæg: 116
google > papaver somniferum how to extract opium > første link > http://www.shroomery.org/forums/showfla ... ber/684341


Mange tak for linket! :D
Det vil jeg prøve snarest! Og skal nok fortælle om det virker. Kan være jeg laver en guide med billeder. :)

_________________
Lever for og af planterne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2012 03:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Hej, jeg har længe tænkt på om det er muligt at indkoge en masse valmue hoveder, end til man ender op med rå-opium.

Læste engang at det er muligt, og at man skal lade det simre lige så stille over nogle dage.
Hvad mener i, og er der nogle som har erfaring med det?


Det ovenstående link, har desværre ikke noget med virkeligheden at gøre :| Bare rent logisk, hvorfor har opiums bønder brugt kræfter på at snitte opium de sidste par tusinde år hvis de bare kunne koge sig til det?

Så nej, du ender ikke op med råopium, det får du ved at snitte og skrabe friske kapsler. Hvad du får ved at lade din valmue te koge ind er goo. Den er stadigvæk aktiv men den kan ikke bruget til vider raffinering eller rygning, der er for mange plante fedtstoffer og lig. i. Den eneste fordel der vil være ved at koge det ind er hvis du vil opbevare din valmue te i f.eks en fryser og vil spare lidt på pladsen. Hvis du har mulighed for det så gem dine tørre valmuer og lav te efter behov. Husk at fjerne frø, det er næsten umuligt at få ned hvis du koger birkes med og du kan bruge dem til næste års planter.
Jeg vil dog, som altid, advare dig om at valmue te kan være noget farligt sats, så start i det små med at lave te med et par kapsler med stængel. Hvis du ikke har opnået den ønskede virkning efter en lille time så prøv at doser igen osv. Men vær forsigtig, hver år er der folk der OD'er på te og jeg har haft bekendtskaber der afgået ved døden fordi de ikke havde respekt for hvad de så som urtete. Der udover er der altid risikoen for at blive afhængig når man bruger opiater. Så pas på dig selv!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2012 14:16 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hej, jeg har længe tænkt på om det er muligt at indkoge en masse valmue hoveder, end til man ender op med rå-opium.

Læste engang at det er muligt, og at man skal lade det simre lige så stille over nogle dage.
Hvad mener i, og er der nogle som har erfaring med det?


Det ovenstående link, har desværre ikke noget med virkeligheden at gøre :| Bare rent logisk, hvorfor har opiums bønder brugt kræfter på at snitte opium de sidste par tusinde år hvis de bare kunne koge sig til det?

Så nej, du ender ikke op med råopium, det får du ved at snitte og skrabe friske kapsler. Hvad du får ved at lade din valmue te koge ind er goo. Den er stadigvæk aktiv men den kan ikke bruget til vider raffinering eller rygning, der er for mange plante fedtstoffer og lig. i.


Jeg går ud fra at du har ret mht. fedtstoffer og andet uønsket snask fra planten hvis man indkoger sine valmuer og at det nok bl.a er derfor opiumsbønderne gør som de gør og snitter i kapslen.

Hvorfor skulle det ikke kunne bruges til videre raffinering? Det er vel bare et spørgsmål om en affedtningsprocess inden man raffinerer videre..

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2012 14:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Hvis jeg ville af med plante fedtstoffer efter indkogning, ville jeg opløse mit snask i vand og køre det igennem et kaffe filter. Det vil resultere i, at det som ikke kan bruges ligger i kaffe filteret og ens opium ligger i den vandige fase. Bagefter kan man koge det ind. Efterfølgende kan man gentage processen, men i stedet for at bruge vand, så bruger man ethanol.

edit: læs evt denne Opium FAQ


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2012 16:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Hvis jeg ville af med plante fedtstoffer efter indkogning, ville jeg opløse mit snask i vand og køre det igennem et kaffe filter. Det vil resultere i, at det som ikke kan bruges ligger i kaffe filteret og ens opium ligger i den vandige fase. Bagefter kan man koge det ind. Efterfølgende kan man gentage processen, men i stedet for at bruge vand, så bruger man ethanol.

edit: læs evt denne Opium FAQ


Sorry, not gonna work. Jeg kan godt give dig hele den sørgelige historie, hvis mit ord ikke er godt nok for dig. Men det bliver ikke i dag for min Maskine f..... med mig :evil: Og den ene halvdel af historien kan jeg ikke huske og den anden kan jeg ikke stave til :roll:
Men du kan prøve at søge på "poppy straw" ude på det store web, du kan sikkert finde mange teorier på div. forumer, men meget få der kan vise dig et færdig produkt fra straw. Industrien bruger vist stadigvæk en snart 100 år gammel og meget omstændig metode, den så kaldte "ungarskes metode". Der er også Gdańsk uni. Kompot hvor man bruger Ion-exchange resin, men det er jo heler ikke lige til at få fat på.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2012 17:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Jeg kunne da godt tænke mig at høre hvorfor metoden ikke virker. Ikke fordi jeg ikke tror på dig, men af ren nysgerrighed. :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team