Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Er det opium?
Medlem

Hej psych.. Jeg har fundet hvad jeg tror er Papaver Somniferum.

Alt passer på beskrivelsen af dem, men de mangler dog "opiumkapslens" ovale form, og blå "tint".

Hvis man skærer i dem, kommer der noget hvidt ud, som smager meget bittert. Ligesom koffein næsten.

Har ventet en dag og set hvad der skete, og det hvide blev til en klæbrig, sort masse.. Er dette opium? eller er det muligt at finde "falsk" opium i andre valmuer??

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Er der "hår" på stilken ? du kunne evt ligge et billed af planten op? medmindre du altså sniger dig ind i folks haver i ly af mørket :D

btw skal du passe lidt på med bare at smage på sådanne ting, jaja det kan godt være jeg pjevser.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Der findes masser af valmuer på samme størrelse som p. somniferum, men uden nævneværdigt eller intet alkaloid niveau.

Medlem

Er der "hår" på stilken ? du kunne evt ligge et billed af planten op? medmindre du altså sniger dig ind i folks haver i ly af mørket :D

btw skal du passe lidt på med bare at smage på sådanne ting, jaja det kan godt være jeg pjevser.

Ja der er hår på stilken :D og ja kan godt tage et billede.. men det er ikke muligt i dagslys :rocking:

Medlem

Der findes masser af valmuer på samme størrelse som p. somniferum, men uden nævneværdigt eller intet alkaloid niveau.

Nej ved godt der findes mange valmuer, men den havde en stor frøkapsel, ikke bare en lille en

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mmm, men masser af pragtvalmuer er fremavlet for deres store størrelse, men nok mere farver især.
Er det hvide valmuer?

Jeg ved ærligt talt ikke om der kan være giftige ting og sager i, hvis ikke de indeholder opium.
Jeg var selv engang så overilet at jeg nappede en masse store valmuehoveder(mener endda de var røde, blomsterne) og lavede thé på dem - noget opium var der i(eller andre alkaloider), men jeg tvivler stærkt på det var p. somniferum.

Forøvrigt drak jeg théen over 1½ time ad 3 portioner for en sikkerheds skyld.

Medlem

Mmm, men masser af pragtvalmuer er fremavlet for deres store størrelse, men nok mere farver især.
Er det hvide valmuer?

Nej de var røde, men blomsterne er faldet af :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så må du hellere droppe dem og købe nogle birkes til næste år istedet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis der er hår på valmuen er der højst sandsynlig orientalsk valmue.
Lige som denne her ˅˅

Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

er der hår på stilken er det 100 % ikke papaver somniferum - så lær at genkend planten 100% inden du stikker dens saft i kæften ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
er der hår på stilken er det 100 % ikke papaver somniferum - så lær at genkend planten 100% inden du stikker dens saft i kæften ;)

Det er så ikke korrekt.
Jeg har en snes Papaver Somniferum der har hvide "hår" på den øverste 1/3 af stilken. Blomsterne er hvide med en lilla plet i midten. Kapslen er oval, mellem til stor størrelse. Bladene er takkede. Det kan være meget svært, at bestemme hvilken sort det er, da der findes mange hybrider. Uden at være 100% sikker, vil jeg skyde på at det er Tasmanian Purple:

Billede

Med et indenhold på ca. 30% alkaloider skulle denne sort være én af de bedste at skære.

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Senest rettet af Hypnos 03 jul 2012 17:06, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

når der kan man bare se, så er det bare mig der er stødt på PS med glatte stængler kun, jeg undskylder misinformationen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er så ikke korrekt.
Jeg har en snes Papaver Somniferum der har hvide "hår" på den øverste 1/3 af stilken. Blomsterne er hvide med en lilla plet i midten. Kapslen er oval, mellem til stor størrelse. Bladene er takkede. Det kan være meget svært, at bestemme hvilken sort det er, da der findes mange hybrider. Uden at være 100% sikker, vil jeg skyde på at det er Tasmanian Purple:

Billede

Med et indenhold på ca. 30% alkaloider skulle denne sort være én af de bedste at skære.

Mvh.

Har du afprøvet dine Tasmanian? Der er nogle af dem der ikke indeholder meget morfin men mest thebain og oripavin og på dem måde har et højt alkoid indhold men ikke er gode at bruge : Se http://en.wikipedia.org/wiki/Tasmanian_Alkaloids Orientalsk valmue indeholder thebaine i rødderne og en nær slægtning - Papaver bracteatum - indeholder også store mængder thebain og oripavin. Det ku' være nogle træk fra dem der er på Tasmanian, ikke at jeg ved en skid om det, bare en tanke :?
Alle de PS jeg har set gennem tiden har alle været hårløse, Men hey, hvis du har afprøvet dine TP og de virker vil jeg meget gerne vide det, jeg har nemlig aldrig dyrke TP af overnævnte grund. Men har altid været meget fristet.
Men det skulle være underligt hvis du skulle ha' fået fat i den meget speciel valmue. Igen ,ved ikke en skid om det, bare en tanke! Så jeg vil sige at der er 90% chance for at jeg bare lukker varm luft ud!
Du ved godt at Novo også dyrkede valmuer herhjemme med et morfin indhold på 30% ? Jeg kan huske jeg så marker som knægt, hvor kapslerne var på størrelse med min knyttede hånd! Shit jeg ville gerne ha' nogle af de gener, der er sikkert en elle anden gartner eller landmand der stadig har dem :shock:
Hvis der er nogle der vil se hvordan vi viser flaget (danish flag) i Afghanistan i 2012 er det en billede serie her. Så er er det jo godt der er nogle til at passe på dem :roll: http://publicintelligence.net/us-afghan-patrolling-poppy-fields-2012/

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
Du ved godt at Novo også dyrkede valmuer herhjemme med et morfin indhold på 30% ?

Say what? Novo Nordisk - min tidligere arbejdsplads, som jeg troede jeg kendte historien bag - helt tilbage til gode gamle Hagedorn og August Krogh?
Hva (fanden) har de skulle bruge valmuer til i diabetesbehandlingen eller de fordums tiders enzymproduktion?
Enlighten me, please - det lyder temmelig interessant!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan godt se det er svært at finde noget på nettet, men der blev dyrket valmuer i stor stil i 70'eren og starten af 80'erne her i DK. Og så vidt jeg husker var det Novo. Jeg prøver at finde noget om det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er i gang med at dyrke papaver somniferum, bare for at prøve det. Har vel omkring 1½ m2 som skal til at springe ud.
Hvor mange kapsler skal der egentlig til en kop opiums the, for en total nybegynder, uden nogen form for tolerance. Og hvordan laver man the. Skal kapslerne tørres først?
Jeg er så sikker som jeg kan blive på at det er PS , da jeg har købt frøene fra et frø firma, i en planteskole.

Hvis jeg bare får én kop the med mild til medium virkning ud af det , er de 5,95 kr. godt givet ud, synes jeg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tør kapslerne, tøm dem fra frø og så prøv at lav te på 3-4 kapsler til at starte med. Pas på, jeg kender folk der er døde af te og andre der startede på livslang afhængighed med te. Og du vil få hård mave!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Holy shit.
Er de virkelig så stærke , og hård mave selv ved en mild virkning?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ikke rigtig til at vide hvor stærke de er og hvis du ikke er vant til opiater så er det et godt sted at starte. Kom lidt citron eller citron syre i din bryg. Og du får hård mave at valmue te, tro mig.
Og lov mig, undervurder ikke valmue te. Brug ikke for meget og brug det ikke længe ellers kan det let bilve et livslang bekendtskab!

@CannaChem: Det var dog satans så svært det er at finde noget om dansk valmue dyrkning, men jeg gir' ikke op Jeg skal sku nok finde noget. Om jeg så skal ud og støve gamle agronomer op der er gået på pension :evil: Eller skrive til Landbrug Højskolen. Jeg er rimelig sikker på at vi var en af de største valmue dyrkere i en periode. Hvis der en nogle der har en ide om hvor den slags oplysninger kan findes må de gerne give mig et praj.

Sten Larris "FH?FNaG" afsnit om valmuer har billeder af danske valmue marker som jeg husker dem, med hvide blomster.

Medlem

Lad være med at indtage opium oralt, ihvertfald til at starte med. Det kan være fatalt, hvis du aldrig har prøvet det før, fordi du aldrig kan kende potensen af frøkapslerne.

Hvis jeg var dig, ville jeg udvinde opiumen fra 2-3 af valmuerne, og ryge det, og se hvad der sker. Efterfølgende kan du prøve opiums-théen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]