Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 08:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 83 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nah, det er ikke sådan lige. Det er MEGET måske, om jeg kan :D Men jeg vil gøre mit bedste.

SANDHEDEN SKAL FREM

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

leaf skrev:
E-mails
• Din mail-adresse
• Adressen du sender til
• Hvornår beskeden er sendt
• IP-adressen (mail-adresser kan let forfalskes, men det kan en IP ikke)
Indholdet af beskeden gemmes ikke.
Internettet
• Hvilken hjemmeside du besøger (det er sidens IP-adresse, der gemmes, ikke www-adressen)
• Hvad tid siden er besøgt
• Din MAC-adresse (en form for computerens CPR-nummer)

Studser lidt over den del der... Jeg er pænt sikker på at diverse internationale mailudbydere (gmail og hotmail for at tage et par velkendte eksempler) ikke umiddelbart lader et tilfældligt lands politi logge deres trafik :?:
Jeg kunne forestille mig din internetudbyder har pligt til at logge den mailtrafik der foregår via deres servere; men hvis du benytter en www baseret tjeneste som før nævnte, så er det næppe andet end NSA der lytter med :?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Jeg skal ikke kunne sige om det er korrekt eller ej og har været i tvivl om jeg skulle skrive det herinde...da det lyder lidt spøjst!
Men jeg har ladet mig fortælle, at hvis man trykker 08 på sin mobiltelefon og sender anmodningen, så vil en aflyttet telefon komme i kontakt med 112 og en ikke aflyttet telefon komme med beskeden "unknown application"...ja, det lyder primitivt - enig!
Men er der nogle som kan be-/afkræfte det?

Det lyder temmelig usandsynligt; men hvorfor prøver du ikke bare trykke 08 og sende anmodningen? :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
LSDrejø skrev:
CannaChem skrev:
Jeg skal ikke kunne sige om det er korrekt eller ej og har været i tvivl om jeg skulle skrive det herinde...da det lyder lidt spøjst!
Men jeg har ladet mig fortælle, at hvis man trykker 08 på sin mobiltelefon og sender anmodningen, så vil en aflyttet telefon komme i kontakt med 112 og en ikke aflyttet telefon komme med beskeden "unknown application"...ja, det lyder primitivt - enig!

Det lyder temmelig usandsynligt; men hvorfor prøver du ikke bare trykke 08 og sende anmodningen? :D

Ok, det fremgik ikke explicit, men selvf. sendte jeg anmodningen promte efter jeg havde fået det at vide, men guess what - jeg fik ikke fat i 112 ;)
...og det fremgik heller ikke rigtigt, at fænomenet rent faktisk har været oplevet ved en aflyttet mobil.
Men kunne være interessant at vide, om det er en generel procedure? I så fald bør jeg sparkes hårdt i løgene for public info...

Junior medlem

Alt hvad i tror politiet kan gøre, kan politiet gøre. Plus 100 gange så meget.

Hvis politiet vil have af vide hvad i snakker om så er det fuldstændig ligemeget hvordan i tror i kan skjule det, for det kan i ikke.

Jeg kan fortælle jer at det er muligt at aflytte en telefon inde i et lukket rum via. et vandrør der går ind til radiatoren i rummet.

Du kan ikke se at telefonens mikrofon opfanger alt hvad der sker i rummet og det hjælper ikke at slukke telefonen.

I skal ikke gøre jer den ulejlighed at spørge hvor jeg ved det fra for det kan jeg ikke sige..

Håber i kan bruge mit indlæg til at indse at i aldrig er sikre :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Måske det er muligt, men det er ikke noget, de benytter sig af i praksis. Det er ressourcerne vist ikke til... Har hvertfald aldrig hørt om nogen, der er blevet konfronteret med private samtaler, der er optaget via deres vandrør.

Men måske du har din viden gennem arbejde hos Forsvaret?

Medlem
Brugeravatar

U wanna kno' wa'z dizzZz call'd, nigguh? Huh? U wanna kno' woot DIZ iz?! I'z da New World Order, nigguh! DA NEW WORLD ORDAHHH! Datzz wat'it izZ...

Same thing in Sweden!

Still don't believe?

EDIT: DEN SVENSKE F.R.A-LOV ER BLEVET STEMT NED AF DEN SVENSKE BEFOLKNING I EN OPINIONSUNDERSØGELSE, MEN ER ALLIGEVEL BLEVET VEDTAGET. GRUNDLAGET VAR "TERRORTRUSLEN", STYRKET AF EN SELVMORDSBOMBER SOM KUN LYKKEDES AT SPRÆNGE SIG SELV I LUFTEN(jeg mistænker mit). LOVEN BLEV STEMT FREM AF BÅDE RØD OG BLÅ(LIBERAL) BLOK (hvilket kun viser på at både sider er af samme mønt).

Edit edit: Selvmordsbomberen sprang sig selv i luften efter at loven var blevet vedtaget.

Senest rettet af Era-Of-Controverse 04 dec 2011 18:29, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
What?

Medlem
Brugeravatar

What?

You ask me what - i'll tell you what!: http://www.youtube.com/watch?v=68LUHa_-OlA .. Or she will..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
U wanna kno' wa'z dizzZz call'd, nigguh? Huh? U wanna kno' woot DIZ iz?! I'z da New World Order, nigguh! DA NEW WORLD ORDAHHH! Datzz wat'it izZ...

Same thing in Sweden!

Still don't believe?

EDIT: DEN SVENSKE F.R.A-LOV ER BLEVET STEMT NED AF DEN SVENSKE BEFOLKNING I EN OPINIONSUNDERSØGELSE, MEN ER ALLIGEVEL BLEVET VEDTAGET. GRUNDLAGET VAR "TERRORTRUSLEN", STYRKET AF EN SELVMORDSBOMBER SOM KUN LYKKEDES AT SPRÆNGE SIG SELV I LUFTEN(jeg mistænker mit). LOVEN BLEV STEMT FREM AF BÅDE RØD OG BLÅ(LIBERAL) BLOK (hvilket kun viser på at både sider er af samme mønt).

Edit edit: Selvmordsbomberen sprang sig selv i luften efter at loven var blevet vedtaget.

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Billede

Medlem
Brugeravatar

Tror i ikk' på det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
Tror i ikk' på det?

kan du komme med kilder for at overbevisee os?...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

LSDrejø skrev:
CannaChem skrev:

Ok, det fremgik ikke explicit, men selvf. sendte jeg anmodningen promte efter jeg havde fået det at vide, men guess what - jeg fik ikke fat i 112 ;)
...og det fremgik heller ikke rigtigt, at fænomenet rent faktisk har været oplevet ved en aflyttet mobil.
Men kunne være interessant at vide, om det er en generel procedure? I så fald bør jeg sparkes hårdt i løgene for public info...

Hvad nu hvis jeg fik fat i politiet? :lol:

På min telefon indgår '08' som et nødopkalds nummer, lige som 911. Så jo, det er rigtigt. Men intet med aflytning at gøre.

Medlem
Brugeravatar

Tsk. Telefonaflytninger er en skrøne.
Ligesom holocaust.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
@Søren Pind: Og det baserer du på hvilke fakta? Jeg kender til flere tilfælde, hvor folk er blevet konfronteret med inkriminerende telefonsamtaler...

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt nede på jorden.
Meget meget tankevækkende tråd. Jeg ser klare parraleller mellem dagens danmark og det nu hedengangne DDR.

Dedikeret medlem

@Søren Pind: Og det baserer du på hvilke fakta? Jeg kender til flere tilfælde, hvor folk er blevet konfronteret med inkriminerende telefonsamtaler...

+1

Ja både i forbindelse med afhøring hvor der blev spurgt ind til lydoptagelser og retsmøder hvor lydoptagelserne er blevet skrevet ned for lettere at kunne påvise sammenhæng.

Så det må vist være en and :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan politiet ikke også aflytte ens mobil uden man ringer? altså de kan aflytte alt hvad du snakker om bare din mobil er tændt og har dækning?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 83 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]