Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Da jeg er anti-ryger, har jeg altid (<10 gange) indtaget hash oralt... i kage, kakao og popkorn... Det smager forfærdeligt og virker fortrinligt; men det har altid bare været noget med at smuldre "lidt" hash og håbe man rammer en god dosis...

Det er nu ca. 1 år siden jeg har været skæv sidst og jeg er da blevet lidt klogere (mere forsigtig) af bl.a. at læse med her 8) så jeg ville gerne forhøre mig lidt mere om en anbefalet dosis til mig og 2 andre amatører til en kommende fredag aften...

Svjh har jeg alene nok fået mellem ½-1 gram 50/60krs de sidste gange; men anden sidste gang blev jeg aldrig rigtig skæv og sidste gang blev jeg så tåget at jeg fattede minus i flere timer (rusen kom i øvrigt først efter mere end 2 timer efter indtagelse) - så hvis man kan sige noget generelt om dosis hører jeg gerne om det...

Endelig, er der nogen forskel i virkemåde/styrke på de forskellige orale måder at indtage det på? Jeg pønsede nemlig på om man kunne veje den ønskede mægde af og sluge det i gelantine kapsler fx... Kakaoen smager jo virkeligt FORFÆRDELIGT :cry:

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg vil helt klart anbefale dig at opløse hashen i et fedtstof og varme det godt igennem - det virker meget stærkere på den måde, og du kan nøjes med 0,1 - 0,3g istedet for ½-1 gram hash for den samme effekt. Hvis du derefter bager fx. pebernødder eller en kage med fedtstoffet, vil du kunne camouflere smagen eller ihvertfald reducere den til en bismag.

Et andet godt råd: Spis kagen eller hvad du nu har kreeret på tom mave, lige før et måltid. Jeg har gjort det en del gange, og det virker exceptionelt godt fordi fordøjelsen kommer op i højt gear efter måltidet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

LSDrejø skrev:
Da jeg er anti-ryger

Du kunne jo teknisk set vælge en vaporizer, da det ikke er rygning. Der kommer ikke røg ved vaporizer - ideelt kun fordampningsstoffer (altså ingen forbrænding).

Eller hvis du kan lokkes til at ryge bare lidt, så er det en strålende metode blot at ryge hashklumpen direkte i en lille pibe. Giver en milde og ikke særligt tyk røg.

Selv synes jeg ikke kakao smager specielt forfærdeligt, men prøv at eksperimentere med evt. at parfumere den lidt. Eksempelvis med en knivspids cayennepeber eller måske kanel.

Efter hvad jeg ved betyder de forskellige orale indtagelsesmåder ikke noget for virkningen. Til gengæld kan det betyde noget, om du indtager det på tom mave eller ikke.

Alt hvad Drupe skriver er korrekt. Vil bare supplere med følgende: du SKAL varme din cannabis igennem, da de de-carboxylizer din THC og gør den mere psykoaktiv. Og bager du en stor plade småkager baseret på hampesmør, så har du et standardiseret produkt at dosere med.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Kakao er IMO den bedste metode, det virker meget hurtigere for mig end fast føde.
Omkring 30-45min mod 1½-5 timer ved mad

Hvis du laver en kop varm chokolade (ikke kakao men med rigtig chokolade, kan dog også laves med kakao, men smager ikke ligeså godt)

En hurtig opskrift jeg brugte en del engang var at smide ca. 25g smør i en lille gryde, nolre ½g hash ud (bruger altid skod-hash til mad da det er nemmere at nolre helt fint ud og ikke smager ligeså kraftigt) i det smeltede smør, lad det simre i 10min, tilsæt 1 spsk. sukker, 1 spsk. ren kakao, brug dit krus, og fyld det 2/3-dele op og hæld i gryden. Varm op til det er varmt nok, og pas på at mælken ikke brænder på.

Smager ikke så godt som rigtig chokolade, men kamouflerer smagen af hash ret godt, plus at det er super hurtigt at lave. En klat flødeskum på toppen er heller ikke af vejen. Ca. 15min tager det, og mens det køler lidt af kan man jo vaske op ;)

Men der skal fedtstof til, ellers kan det sidestilles med at gnide en smøg op af armen :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Men der skal fedtstof til, ellers kan det sidestilles med at gnide en smøg op af armen :)

Hvad satn' skal det betyde...?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg faldt over en opskrift på Drumstick's Guldkakao længere tilbage i tråden senere på aftenen - tror vi prøver at ryge på den engang (pun intended)...

Men jeg synes der er store forskelle på anbefalede dosis - fra de 0.1-0.3g Drupe nævner til 0.5-0.75g i fx den opskrift der... Jeg har ikke en skid forstand på hash - det jeg har haft brugt blev omtalt som rimelig ryger eller 50-60krs; men det kan man vel ikke sige noget som helst ud fra?

Endelig, mht opvarmningen, skal kakaoen op og koge eller hvad? Synes jeg læser både at det SKAL varmes op; men har vist også læst et par steder at THC'en forsvinder (vaporizer'er :P ) hvis man ikke passer på...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

R. Girk skrev:
Xp3rt skrev:

Hvad satn' skal det betyde...?

For at stille nikotin-hungeren :)

LSDrejø skrev:
Jeg faldt over en opskrift på Drumstick's Guldkakao længere tilbage i tråden senere på aftenen - tror vi prøver at ryge på den engang (pun intended)...

Men jeg synes der er store forskelle på anbefalede dosis - fra de 0.1-0.3g Drupe nævner til 0.5-0.75g i fx den opskrift der... Jeg har ikke en skid forstand på hash - det jeg har haft brugt blev omtalt som rimelig ryger eller 50-60krs; men det kan man vel ikke sige noget som helst ud fra?

Endelig, mht opvarmningen, skal kakaoen op og koge eller hvad? Synes jeg læser både at det SKAL varmes op; men har vist også læst et par steder at THC'en forsvinder (vaporizer'er :P ) hvis man ikke passer på...

Du tilsætter x antal gr. alt efter hash/pot/skunk-styrke. Bruger dog normalt skodhash til at spise, trim eller pot. Ca. ½g "standard", "50'er", "60'er" eller "70'er"... Prøv dig frem, drik f.eks. ½-delen og vent halv time til effekten kommer. Hvis effekten er for lav, drik mere, osv.

Men ja, THC skal varmes op før det bliver aktivt, sker automatisk i en joint

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

LSDrejø skrev:

Mht. THC'en så fordamper den ikke ved ca. 100 grader men omkring 180-200 grader. Så der er rigelig langt derop, hvis du koger i mælk.

Dog kan temperaturen formodentlig blive højere hvis du steder direkte i smør, men måske er der andre, der kender temperaturen på bunden af en fedtet gryde?

Sådan smagsmæssigt er det på den gourmetmæssige side lidt en forbrydelse af koge mælk hårdt i længere tid, men så er det heller ikke værre efter min mening. Steger man direkte i noget smør er man ude over det problem :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Super, tak for de mange råd - ser frem til min næste omgang kakao nu :joint:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Jeg har ingen erfaring på området, har altid røget urten, men hvis man skal stege det i smør og passe på temperaturen kunne man så ikke evt. bruge et vandbad? (-og døje med mere opvask, men altså...)

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg tror ikke det er så vigtigt mht. temperaturen som folk gør det til. Jeg har ihvertfald bagt en omgang hashpebernødder med en veninde, hvor hashen fik lov at stege rigtigt godt igennem i smør (i en 10 minutters tid vil jeg tro, ved høj varme). Der blev primært brugt 60 kr's hash og en ganske lille smule 90 kr's hash (købt på staden), og de blev meget stærke. 2 pebernødder (0,05g hash (!)) var rigeligt til en god rus. Det største antal jeg har spist var 6 stk (0,15 gram), og det virkede så stærkt at jeg ikke havde lyst til at gå højere - og jeg betragter mig selv som en garvet ryger. Jeg tror simpelt hen man vinder mere ved at varme det ekstra godt igennem end den smule thc man taber ved fordampning.

Xp3rt > Mht. dit problem med at hash spist i mad tager helt op til 5 timer at virke: Prøv mit tip med at spise hashproduktet på tom mave, umiddelbart før et måltid. Så går der sjældent over en time før rusen kommer snigende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Flak skrev:
Jeg har ingen erfaring på området, har altid røget urten, men hvis man skal stege det i smør og passe på temperaturen kunne man så ikke evt. bruge et vandbad? (-og døje med mere opvask, men altså...)

Hvis det er en opskrift hvor du skal benytte en form for fedtstof, så kan det jo ikke nytte noget at du kun bruger hash istedet for fx. smør.

Så bliver du jo vanvittigt beruset.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Drupe>> Fråder altid hamp på tom mave, men når man spiser hamp i mad, er maven jo ikke tom mere ;)

Som sagt så virker det af en eller anden grund hurtigere på mig når det har væskeform

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Hvis i gerne vil lave en rigtig god og nem kage skal i gøre følgende:

i går ned den nærmeste kiosk/supermarked, køber en Maizena kage (det er en pakke med pulver i, anbefaler drømmekagen) koster ca. 20-30 kr.

det eneste man skal gøre er at følge opskriften bag på pakken, og når der står at man skal smælte noget smør, smelter man tjalden med!! følger opskriften, lader den bage (og det lugter ikke engang)
hvor meget tjald er op til dig, vi bagte engang en kage med 10 g. det var alt for meget, vi lå alle og sov.. 8 personer!
Perfect Drømmekage! :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
R. Girk skrev:
Flak skrev:

Hvis det er en opskrift hvor du skal benytte en form for fedtstof, så kan det jo ikke nytte noget at du kun bruger hash istedet for fx. smør.

Så bliver du jo vanvittigt beruset.

Hvad jeg mente var at istedet for at stege hash i smør på panden, så stege hash i smør på vandbad.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så fik jeg prøvet Drumsticks opskrift på guldkakao i fredags... Må sige det er den bedste guldkakao jeg har smagt - havde faktisk lyst til at drikke mere (først gang, normalt vil jeg næsten hellere drikke frisk morgenurin)...

Vi brugt 1g to mennesker - jeg kender ikke kvaliteten af dette, som vi måtte ty til den nærmeste bodega for at få... det var meget blødt i forhold til det jeg før har haft fingerne i og kostede 50kr - lugtede heller ikke ret kraftigt...

Nåh men vi blev ikke rigtig skæve, ikke den mindste griner på eller noget... bare rigtig dejligt afslappede i kroppen og velbehag... efter 2½ time smuttede vi i seng og så begyndte det at virke lidt på mig... tilbragte det mest af natten i en tilstand mellem drøm og rus, husker den ikke særlig godt...

Konklusionen er at Drumsticks opskrift er meget anbefalet herfra, så skal vi bare lige prøve os frem for at finde den rigtige dosis hash :joint:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]