Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Starthjælp
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Heysan
Jeg har ikke prøvet andet end en smule hash, og kunne tænke mig nogle videre forsøg hvorfor jeg er her. Jeg ved dog ikke hvad jeg vil/kan/skal prøve, men det skal være til, at fremstille selv og ingridienserne skal være forholdsvis nemme at skaffe. Jeg læste bl.a. et indslag om "Opium te", og det er noget i denne retning jeg søger; altså noget nemt fremstilleligt, og jeg tænker mig, at tørret valmuehoved ikke er svært at skaffe, men skal det være noget særligt? Hvordan gør man? Er der noget der er nemmere?

Guides, opskrifter m.v. tak

Med venlig hilsen
Anders :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hej og velkommen til.

Efter som du overhoved ikke nævner hvilken slags rus/trip du er udeefter, ja, så giver du iværtfald mig det indtryg at det bare skal være nemt, hurtigt og blæse din hjerne ud? Det er ikke en sund indstilling når vi snakker rusmidler det håber jeg du er klar over?

Men skal det være let, hurtigt, og virke, ja så smut ned i kiosken og køb en 6 pak. Måske 2 hvis du vil være ordenligt ramt

Mvh Farmand

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Haha godt svaret! Min søgte rus er rolig og afslappet, gerne en smule psykedelisk, dog ikke overvældende da jeg, som skrevet, ikke har prøvet det store udvalg. Også eftersom jeg ikke har prøvet så noget videre, så her jeg naturligvis heller ingen erfaring med rustyper, og vælger herfor at starte ud med en rolig og afslappet rus, dog mærkbar. Den skal dog være let at anskaffe/fremstille.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Han skriver jo at det er noget i retningen af opiums-the.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=opi ... meta=lr%3D

Så har du også lært adressen på GOOGLE, som vil hjælpe dig med det meste.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

And skrev:
Haha godt svaret! Min søgte rus er rolig og afslappet, gerne en smule psykedelisk, dog ikke overvældende da jeg, som skrevet, ikke har prøvet det store udvalg. Også eftersom jeg ikke har prøvet så noget videre, så her jeg naturligvis heller ingen erfaring med rustyper, og vælger herfor at starte ud med en rolig og afslappet rus, dog mærkbar. Den skal dog være let at anskaffe/fremstille.

Det der passer bedst på din beskrivelse (imo) er faktisk cannabis (hash,pot/skunk,nol osv) :)

Men tjek: http://www.erowid.org

og: http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Forside

Der burgte du kunne danne dig et overblik

Mvh Farmand

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Schizophreniak skrev:
Han skriver jo at det er noget i retningen af opiums-the.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=opi ... meta=lr%3D

Så har du også lært adressen på GOOGLE, som vil hjælpe dig med det meste.

Han skriver:

Citat:
Jeg læste bl.a. et indslag om "Opium te", og det er noget i denne retning jeg søger; altså noget nemt fremstilleligt, og jeg tænker mig, at tørret valmuehoved ikke er svært at skaffe, men skal det være noget særligt? Hvordan gør man? Er der noget der er nemmere?

Jeg læser det som om at det bare skal være lige så let og tilgængeligt som Papaver somniferum, ikke at rusen skal være derhen af?
Men jeg kan sagtens tage fejl ;)

Mvh Farmand

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Efter at have læst lidt om opiums te, dets virkninger m.v. så må jeg sige, at rusen nok er for afslappet og langsomtvirkende. Forstå mig ret kræver/forventer jeg selvfølgelig ikke, at det skal være en rus på 10min.

Dog vil jeg forsøge mig lidt med dette opiumste, men jeg har visse spørgsmål til denne opiums-te:
A) Man kan vel ikke bruge almindelige mark-valmuer?
B) Hvis man kan; hvornår skal disse så "høstes"?
C) Hvis man ikke kan, hvor kan man så skaffe de pågældende planter?

Tusinde tak for hjælpen indtil videre!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Slå dig løs ;)

Du burgte kunne finde alt du har brug for der

Mvh Farmand

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tusinde tak for det rigtig gode link, Farmand :lol:

Men hvis det skal være en mindre afslappet rus, end hvad opiater giver, hvad skal man så gå efter? Noget lignende en hash-rus, bare anderledes end dette, så at sige.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

And skrev:
Tusinde tak for det rigtig gode link, Farmand :lol:

Men hvis det skal være en mindre afslappet rus, end hvad opiater giver, hvad skal man så gå efter? Noget lignende en hash-rus, bare anderledes end dette, så at sige.

Hmm, nogen siger Kratom giver en rus der minder om en blanding af Cannabis og Opium, så måske det er noget? Lovligt er det også.

http://www.erowid.org/plants/kratom/kratom.shtml

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
And skrev:
C) Hvis man ikke kan, hvor kan man så skaffe de pågældende planter?

De vokser i mange haver og der er mange farve kombinationer.
Vigtige kendetegn er: ingen hår på stængel eller blade. Bladets flade er tilhæftet halvejs rundt om stænglen. Frøkapslen er næsten rund og på størrelse med eller større end en vindrue.
Min valmue er f.eks lyserød med sort midte.
Det er først til maj og senere du skal begynde at lede.

Hilsen Flimmer

Titel:
Junior medlem

Jeg vil også anbefale kratom.
Jeg har selv brygget te på det en del gange, og jeg syntes at effekten minder en smule om cannabis optaget oralt, men kun delvist. Meget afslappende, med en forøget kærlighed til musik. Et rum med dæmpet lys og noget dejligt musik på anlægget, samt en blød seng, er min foretrukkene setting når det kommer til kratom.
Andre har beskrevet effekten som en blanding af cannabis og opium, dog en smule mildere. Så det ville nok være et bedre sted at starte, end opium(Jeg har selv ingen erfaringer med opium, så det er egentlig bare et gæt).

Du kan også ryge samt tygge kratom blade. Jeg har dog ikke opnået nogen mærkbar effekt ved rygning af kratom, og det er rimeligt upraktisk, da du som regl skal ryge rimelige store mængder.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Hmm, jeg synes ikke kratom minder om canabis overhovedet... Man bliver godt nok afslappet og let stimuleret, men der er ingen psykedelisk efekt. Jeg har dog haft gode erfaringer med at kombinere kratomthe og hashjoints, så måske det er en løsning?
Hvis ikke du har prøvet at indtage hash oralt, er det også et forsøg værd. For mig gav det, ihvertfald til at starte med en lidt anden virkning end røg... Mere psykedelisk. Men det kan være lidt svært at finde den rigtige dosering. De gange jeg har indtaget det oralt, har jeg været ude for alt fra slet ingen virkning, meget mild blød rus til et desideret trip.
Men hvis du vælger at eksperimenterer med det, er der ihvertfald opskrifter i Canabis forummet på Chai, kager og guldkakao.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]