Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 nov 2024 01:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Hey Psy

Det føles ofte som om at jeg har så mange muligheder for at gøre ting, men jeg har ingen motivation. Jeg har spillet guitar i en 5-6 år, men altid meget halvhjertet, og har aldrig en særlig stor lyst når jeg skal øve mig i noget - jeg giver hurtigt op. Jeg er meget priviligeret og har i princippet muligheden for at gøre stort set alt, men får intet gjort - hvad kan få mig ud af min komfortzone? Hvad skal jeg gøre?

Desuden døjer jeg tit med lidt selvværdsproblemer selvom jeg ved at en del ser op til mig og synes jeg er en fed person, og en del piger godt kan lide mig, så kan jeg ikke få banket det helt ind i hovedet på mig selv. Altså som om at jeg godt ved det, men det gør jeg alligevel ikke (hvis det giver nogen mening). Har tit problemer med at møde nye mennesker, selvom jeg gerne vil, og føler mig rigtig tit usikker.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Dine selvværdsproblemer hænger højst sandsynligt sammen med, at du gør alt hvad du kaster dig ud i halvhjertet. Begynd på universitetet og flyt på kollegium eventuelt. Så møder du nye mennesker på både uni og på kollegiet, og du får bedre selvværd, fordi du tager en god uddannelse.

Svar med citat  
Medlem

Uden at gøre dette til en filosofisk debat, så er der mange i dette samfund, der har det på samme måde som dig. Jeg har selv haft det lidt på samme måde.

Måden jeg kom videre på, var at finde det jeg brændte for - og så give mig 100%.

Det, du brænder for, kan være alt muligt. Og hvis du ikke ved hvad du brænder for, så frygt ikke; mange op i 30'erne aner ikke hvad de skal gøre ud af deres liv.

Det vigtigste, det er, at du konstant flytter dig selv. Giv dig selv udfordringer. F.eks. "i dag vil jeg øve mig 5 min. længere tid på min guitar, end jeg plejer". Eller "idag, vil jeg tale til en komplet fremmed".

Begynd på en uddannelse og mød nye mennesker. Nye bekendtskaber udfordrer dig.

Held og lykke, og vær stolt af dig selv. Ikke mange i dette samfund har nosser nok til at rykke sig!

Glædelig jul.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey Psy

Det føles ofte som om at jeg har så mange muligheder for at gøre ting, men jeg har ingen motivation. Jeg har spillet guitar i en 5-6 år, men altid meget halvhjertet, og har aldrig en særlig stor lyst når jeg skal øve mig i noget - jeg giver hurtigt op. Jeg er meget priviligeret og har i princippet muligheden for at gøre stort set alt, men får intet gjort - hvad kan få mig ud af min komfortzone? Hvad skal jeg gøre?

Desuden døjer jeg tit med lidt selvværdsproblemer selvom jeg ved at en del ser op til mig og synes jeg er en fed person, og en del piger godt kan lide mig, så kan jeg ikke få banket det helt ind i hovedet på mig selv. Altså som om at jeg godt ved det, men det gør jeg alligevel ikke (hvis det giver nogen mening). Har tit problemer med at møde nye mennesker, selvom jeg gerne vil, og føler mig rigtig tit usikker.

Det er sjovt, jeg kan fortælle præcis samme historie. Har også spillet guitar halvhjertet i 5-6 år (:O).
Tricket er at tro på dig selv og kaste dig ud i så meget du kan. (men husk nu at lade være med at stresse dig selv). Jo flere ting du oplever og jo mere du forsøger at bedrive, jo mere sker der, og jo bedre bliver dit selvværd (og jo mere helthjertet bliver dit guitarspil).
-Hvis du ryger hash, så lad være med det. Man bliver enormt sløv af det, og det kan på ingen måde bruges kreativt eller til at bedrive store ting.

Svar med citat  
Junior medlem
Brugeravatar

Har du nogen sinde lært at spille en helt sang? eller kommer du kun i gang med starten og så giver op?

Tror det handler om at presse sig selv til at få lavt de ting der skal gøres og så tænke på hvor dejligt det er bagefter når det er gjort.
Der er ingen der siger at du skal lave det hele på en dag, sæt dig ned og lav et "skema" over hvad der skal laves og så spred det ud over en uge, så der mere system på det og så står man ikke lige pludseligt og har 5 ting der bare skal gøres for så midster man først motivation.

Det du skriver med at møde nye mennesker kender jeg alt for godt og det er slet ikke sjovt og ha det sådan.
Har selv en depression og angst for at møde nye mennesker og jeg prøver og få mig selv til at havne i situationer hvor jeg ligesom bliver nød til at snakke med folk jeg ikke kender for af presse mig selv. Det kunne jo være det kunne hjælpe dig.
Ryger du hash for så kunne det nok godt være en god ide og skrue lidt ned for forbruget for det sløver jo en del.

Svar med citat  
Tak for svarene, der er en masse brugbart! Jeg ryger ikke hash, eller kun sjældent, og lige pt. går jeg på efterskole i 10. Men hold kæft hvor er det dejligt at få såden en stor opbakning fra folk :P

Svar med citat  
Hvorfor spammer du et HR-forum med selvværdsproblemer, der intet har med stoffer at gøre, men som bare er alderstypiske? Der er eddermameme kommet mange arto-tråde på psychedelia de sidste år. Hvorfor kan folk i øvrigt ikke tyde, at trådstarter ikke er nået over den skolepligtige alder? Et råd som 'start på uni' er jo omtrent ligeså relevant som 'tag på plejehjem'.

Svar med citat  
^ Hvorfor så sur? Trådstarter søger hjælp/råd, folk er tydeligvis villige til at give ham det... hvad er problemet?

Du har ret i, at der er masser af den her slags tråde, men som regel kommer der da også nogle fine, gennemtænkte og ofte meget brugbare svar, så det er da kun godt.

Det er da megafedt at unge mennesker har valgt selv at undersøge dette forum og konkluderet at, hey, de virker sgu cool, intelligente og langt mere velovervejede en end stor del af det øvrige samfund. I stedet for bare at se, hey, det handler om stoffer, de må være tabere.

Generelt synes jeg, at folks værdier og holdninger er langt sundere herinde, end så mange andre steder, så hvorfor blive sur på folk der spørger om hjælp/råd? Er det ikke bedre end at de spørger på nationen, bilgalleri eller hvad fanden ved jeg... De fleste danske nørdeforums (hardwareonline og lign) er også overrendt af konservative tumper som elsker at forpeste verden med deres lort

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]