Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 21:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 nov 2014 01:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Igen i år afvikles den internationale brugerundersøgelse "Global Drug Survey", og ligesom sidste år vil vi fra Psychedelia opfordre alle til at deltage. Undersøgelsen er startet nu, og kører til og med den 20. december.

Global Drug Survey er en verdensomspændende videnskabelig brugerbaseret undersøgelse af alkohol, rusmidler, præstationsfremmere og andre medikamenters udbredelse, risici og virkninger.

Hovedformålet er kort sagt, at skabe erfaringsbaseret viden om brug og udbredelse af legale og illegale rusmidler og præstationsfremmere. Den viden vil blive brugt på forskellige måder; a) til at nuancere og kvalificere tænkning omkring forbrug af rusmidler og præstationsfremmere, så der fx skelnes mellem rekreativt forbrug og skadende misbrug i offentlige debatter, politiske beslutninger og behandlingsindsatser og b) ”give viden tilbage” direkte til brugerne, i form af fx guidelines til sikrere forbrug og apps til at registrere og sammenligne sit forbrug med andres, få styr på hvor meget man egentlig tager, hvad det koster osv. Sidste år deltog ca. 79000 mennesker på verdensplan, heraf 1600 danskere i undersøgelsen.

Alle, der på et eller andet tidspunkt i deres liv har drukket alkohol, røget tobak, brugt rusmidler og/eller præstationsfremmere, kan deltage i undersøgelsen. Længden af surveyen afhænger af, hvor mange forskellige substanser man har indtaget, og om det er sket indenfor det seneste år, eller er længere tid siden. Besvarelsen er anonym.

Selve undersøgelsen finder du her: http://www.globaldrugsurvey.com/GDS2015/

Bemærk at spørgeskemaet er ganske omfattende, og afhængigt af hvor mange stoffer du har prøvet kan det godt tage et par timer at udfylde.

Lidt baggrundsinfo: Global Drug Survey er en uafhængig organisation, som ledes af Dr. Adam Winstock, som man kan læse lidt om her:
http://www.kcl.ac.uk/ioppn/depts/addict ... stock.aspx

Eksempel på hvilken form for Harm Reduction projektet står for:
http://www.globaldrugsurvey.com/pma-pill/

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2014 18:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Jeg og resten af admingruppen her på Psychedelia vil gerne opfordre alle til at deltage i Global Drug Survey. Husk at blot fordi der ikke længere er et samarbejde med et dansk universitet, er det ikke ensbetydende med at det ikke kommer Danmark til gode. Politiske ændringer i andre lande har jo også indflydelse på danske forhold over tid. Så deltag endelig, hvis du overhovedet kan!

Her er en oversigt over hvad sidste års GDS viste: http://www.globaldrugsurvey.com/facts-f ... -findings/

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2014 11:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Tog den for et par dage siden. Den føltes lidt kortere (og bedre skrevet) end sidste år. Måske fordi jeg tog den på engelsk i år.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2014 12:24 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Tog den på dansk, der er den også klart bedre skrevet end sidste år, dog halter den stadig med oversættelserne nogen steder. Syntes heller ikke den var kortere :P

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2014 13:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Nu har jeg selv lige gennemført den. Jeg lagde mærke til nogle underlige ting undervejs, og har mailet mine kommentarer til dem. Hvis I som læser dette inden I udfylder surveyen, skriver jeres kommentarer og forslag til rettelser her i tråden, kan jeg maile det til dem så det evt kan blive rettet næste år.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2014 14:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Done!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2014 01:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2004 17:47
Indlæg: 1308
Geografisk sted: København
Done!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2014 19:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Besvaret... Kæft det tager sin tid at udfylde med alt det narko man har fået fyldt i hovedet efterhånden :D

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2014 20:13 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
blazR skrev:
Besvaret... Kæft det tager sin tid at udfylde med alt det narko man har fået fyldt i hovedet efterhånden :D


Jeg prøvede, men efter 25 minutter mistede jeg sgu tålmodigheden. Hver gang man svarede "ja, jeg har prøvet xyz x-antal gange", så poppede der lige 17 ekstra spøgsmål op. Igen og igen.
Jeg gad godt at udfylde den, men det blev sgu bare for meget til sidst. :D

Hey, smileys virker igen!!! :rocking: :rocking:

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2014 15:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Haha lige præcis :D
Jeg tror bare jeg blev stædig og alligevel ikke havde noget bedre at tage mig til

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2014 00:24 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Det er en grundig videnskabelig undersøgelse, ikke bare et ligegyldigt 5-minutters spørgeskema fra gallup. Jeg synes den er værd at bruge et par timer på. Selv kom jeg dog igennem den på under en halv time, og blev helt overrasket da den allerede var slut.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 dec 2014 04:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 apr 2002 01:01
Indlæg: 313
Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Gad vide om de bruger ens svar hvis man kommer for sent. Har lige opdaget deadline var i går. Gad godt deltage men ik hvis det tar en time med risiko for de ik bruger det...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 dec 2014 05:47 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
Ras skrev:
Gad vide om de bruger ens svar hvis man kommer for sent. Har lige opdaget deadline var i går. Gad godt deltage men ik hvis det tar en time med risiko for de ik bruger det...


Så længe det er muligt at tage testen bør du gøre det. Du kan roligt regne med at de bruger dine svar.

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 dec 2014 12:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jul 2013 15:32
Indlæg: 27
Geografisk sted: Store V!
Deltog for nogle uger siden... Det tager godt nok lang tid, at komme igennem alle de spørgsmål! :D
Og der var lidt fejl hist og her, men bedre end sidste år, hvor jeg simpelthen gav op fordi spørgsmål m.v. var oversat så skidt :b


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team