Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 14:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg tænkte at vi kunne starte en ny diskussion her, om hvorfor, eller hvorfor vi ikke skal have et nyt logo, så vi holder det adskilt fra selve logo tråden. For mig er idéen om et nyt logo mest fornyelse for fornyelsens skyld - det gamle logo emmer lidt for meget af grafitti, oprør og undergrund - et nyt logo, som f.eks knarkdrengens har mere kant, det er stilrent og enkelt med de elementer inddraget som siden har størst fokus på. Samtidig giver et nyt logo også muligheden for, som tidligere nævnt, at få trykt det på t-shirts og div. andet merch, overskuddet fra det salg kunne så f.eks. gå til serverplads, web-administration og udbredelse af HR budskabet.
Har vi en mere seriøs brugerflade bliver vi også taget mere seriøst af offentligheden og det synes jeg også et nyt logo er medvirkende til, ikke at siden ser outdated ud generelt, men logoet halter lidt IMO.

Hvad har i af tanker?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Sorry, men er det egentlig ikke ret lige meget med det logo? Jeg har det lidt sådan - Lav det logo om hvis i vil, og lad os komme videre. Det er jo altså blot et logo. Men jeg kan godt se ideen med det, hvis i vil lave merchandise ud af psychedelia.dk (Det er jeg dog ikke så meget til). Jeg syntes dog stadig at vi skal bevarer det gamle logo. Det er det "Originale", og har været der i laaaaang tid, så det er det som folk forbinder med psy.dk =)

Medlem

Synes bestemt et nyt logo skal vise mere seriøsitet, så vi viser offentligheden at vi er seriøse omkring HR og ikke er et site der opfordrer folk til at tage stoffer, men derimod informere folk i HR øjemed.

Synes det er en fin ide med diverse merchandise, men det er lidt offensivt at rende rundt med en psy.dk t-shirt, da man så ligesom viser at man tager stoffer. Det er der desværre mange mennesker som ser ned på.
Jeg ville ikke selv kunne finde på at gå rundt i psy.dk merchandise, men ville blive glad indeni hvis jeg så en der gjorde :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
blodsplat@ jamen det var da ganske finøjerligt at du har det sådan. :mrgreen:

Jeg har hørt mange sige at for nosalgien os.v skal det gamle logo bevares. Jeg er træt af at se på det gamle logo, og selv om jeg har været på psy siden 2007 syntes jeg ikke det er mere spændende at se på, det syntes jeg nok heller ikke om 10 år. Der er ikke noget galt i lidt nytækning her på siden (undtagen når jeg bliver bannet uden varsel det er no go) ;)

Merchandise syntes jeg lyder som en ret fed ide ! især evt med fremtidplaner/tråde om hvad i har tænkt jer at bruge pengende på når i har nået et vis mål, fester, nye tryk, nye ting på siden os.v psychedelia er efterhånden blevet et stort site med mange brugere og det er vel kun forventet at siden og dens staff følger med tiden istedet for at dvæle i (jeg har det nu bedst med) ideer, tænk nyt og tænk stort istedet.
NYT BLOD :) !

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil sige at det gamle logo ikke passer helt godt til selve websidens mere rene design. Det er desuden for lille til at kunne blive trykt. Jeg synes til gengæld også, at der ikke er nogen af bidragene fra logo-tråden (inkl. mit eget), der egner sig til at blive vist frem i medierne, hvis i kan følge, hvad jeg mener. Altså at de alle er underground-agtige. Men under alle omstændigheder synes jeg, at det er tid til logoforandring.

og de svære slipper fri.

Moderator
Brugeravatar

^Jeg synes da at der er et par stykker der har potentiialet... Hvad mener du med at de er for "underground"? Vi vil jo nok være et site drevet af frivillige i mindst nogle år endnu, og det der er kommet helt af egen vilje fra folk indtil videre er ganske pænt synes jeg. Vi skal jo heller ikke fremstå som en større virksomhed :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg synes klart siden kunne trænge til fornyelse eller hvertfald et remake af gamle, som jeg også nævner i logo tråden. Jeg synes der er nogen okay bidrag imellem, men personligt synes jeg ikke at der er nogen deciderede kandidater endnu. Enten er de for rene/pæne, for graffiti, for skabelons agtige eller for kaotiske (mine bl.a. hehe)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har intet imod de logo'er, som er blevet designet af frivillige. De fleste er nogle rigtig fine stykker arbejde. Det jeg mener er blot, at hvis Psychedelia ønsker at blive mere anderkendt af medierne/staten/samfundet (sagt med andre ord 'ønsker at fremstå som en større virksomhed'), skal man nok overveje noget andet en et logo fyldt med psykedeliske mønstre og fraktaler, svampe, cannabis symboler etc., som på en måde glorificerer stoffer. Men den tid er vist ikke kommet endu, kan jeg høre. :)

og de svære slipper fri.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er helt enig, hvis det altså er det der er meningen med psychedelia? altså at blive mere stuerent/virke mere kommune agtigt, hvis du forstår.

Mine bidrag skal også mere betragtes som en løbende brainstorm. Prøver nogen ideer af, og ser hvad der kommer ud af det. Måske nogen bliver inspireret eller vi kan kombinerer fra ideer. Jeg er også villige til at prøve lave et fuldstændig minimalist og standard banner/logo. Uden nogen referencer til den psychedeliske verden og stoffer.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
nu da slogan tråden er låst ^^ hvad med ? ;)
Billede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under havets overflade
Jeg er for et nyt logo alene for fornyelsens skyld - har i mange år fulgt siden som gæst og kan ikke se, at der er sket nogen som helst layoutmæssig forandring.

Hvis det handler om, at udefrakommende skal tage siden mere seriøst, vil jeg mene, at problemet må løses ved en større layoutmæssig ændring end bare et nyt logo. Jeg husker selv mit eget første besøg på sitet, hvor jeg tænkte "hold da kæft en narkohule", hvilket primært skyldtes det brune farvetema og det nuværende undergrundslogo. Ved første øjekast ligner siden et mødested for hardcore psykonauter med ting som "open your mind" og etnobotaniske vækster på forsiden, hvilket folk der ryger lidt hash engang imellem eller sniffer lidt coke i byen, slet ikke aner noget om og måske skræmmes væk af - det er i hvert fald min teori.. Hvis psychedelia tager sig selv seriøst som HR-site må formålet være at appellere så bredt som overhovedet muligt, så noget af alt den værdifulde viden der er herinde kan komme ud til forældre, politikere, folk der slet ikke tager stoffer, og være med til at ændre synet på rekreativt stofbrug generelt i befolkningen. Der er findes jo folk der tager psykedeliske stoffer, og i sær folk der ikke gør, som ikke nødvendigvis føler sig særlig tiltrukket af kulturen omkring psykedelika (wibbly wobbly bogstaver og alt det der..), og siden ville nok få mere gennemslagskraft hos dem ved at være mere neutralt. :)

Det kunne være meget interessant at se, hvad der kom ud af det hvis logo-konkurrencen blev givet mere fri, og de nye logoer ikke nødvendigvis skulle passe til det nuværende tema, men at sitet måtte ændre sig til logoet...

"The mescalin taker sees no reason for doing anything in particular and finds most of the causes for which, at ordinary times, he was prepared to act and suffer, profoundly uninteresting. He can't be bothered with them, for the good reason that he has better things to think about." - Aldous Huxley

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

må også ærligt erkende at psychedelia ser sådan ud hos mig:
Billede

Medlem
Brugeravatar

Det jeg tænker på er, om Psychedelia stadig skal fremstå som et lille psykedelisk erfaring- og informationsudvekslingssite, (hemmelig narko-loge lol) eller som et mere 'stuerent' forum, hvor hr. og fru Danmark ikke vil dømme på forhånd, men begynde at se pointen i HR. Hvis du forstår.

og de svære slipper fri.

Medlem
Brugeravatar

Jeg er for et nyt logo alene for fornyelsens skyld - har i mange år fulgt siden som gæst og kan ikke se, at der er sket nogen som helst layoutmæssig forandring.

Hvis det handler om, at udefrakommende skal tage siden mere seriøst, vil jeg mene, at problemet må løses ved en større layoutmæssig ændring end bare et nyt logo. Jeg husker selv mit eget første besøg på sitet, hvor jeg tænkte "hold da kæft en narkohule", hvilket primært skyldtes det brune farvetema og det nuværende undergrundslogo. Ved første øjekast ligner siden et mødested for hardcore psykonauter med ting som "open your mind" og etnobotaniske vækster på forsiden, hvilket folk der ryger lidt hash engang imellem eller sniffer lidt coke i byen, slet ikke aner noget om og måske skræmmes væk af - det er i hvert fald min teori.. Hvis psychedelia tager sig selv seriøst som HR-site må formålet være at appellere så bredt som overhovedet muligt, så noget af alt den værdifulde viden der er herinde kan komme ud til forældre, politikere, folk der slet ikke tager stoffer, og være med til at ændre synet på rekreativt stofbrug generelt i befolkningen. Der er findes jo folk der tager psykedeliske stoffer, og i sær folk der ikke gør, som ikke nødvendigvis føler sig særlig tiltrukket af kulturen omkring psykedelika (wibbly wobbly bogstaver og alt det der..), og siden ville nok få mere gennemslagskraft hos dem ved at være mere neutralt. :)

Det kunne være meget interessant at se, hvad der kom ud af det hvis logo-konkurrencen blev givet mere fri, og de nye logoer ikke nødvendigvis skulle passe til det nuværende tema, men at sitet måtte ændre sig til logoet...

Hvad jeg også prøver at sige.

og de svære slipper fri.

Moderator
Brugeravatar

Jeg ved ærlig talt ikke hvad det handler om, jeg tror der er højere magter herinde et sted som har én eller anden agenda, men hæng mig ikke op på det hehe, jeg prøver bare at skabe noget debat om det så vi kan inspirere hinanden. Hvis det handler om tale til et bredere publikum, så synes også en større layoutmæssig overhaling kunne være på sin plads - noget direkte alternativ til sundhedsstyrelsen kan vi nok ikke mønstre lige med det første, men jeg synes ligeså godt at vi kan bevæge os i den retning, med små skridt selvfølgelig... Hvis det blot handler om fornyelse og merch synes jeg der er masser af fine forslag, de trænger selvfølgelig nok til finpudsning/videreudvikling, men det er en god start :) Og det må IMO godt stadig være lidt "undeground"... :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mit ønske om et nyt logo skyldes et ønske om gradvis at forny hele boardet. Der er allerede sket en masse, vi har fået ny ledelse, ny webmaster, oprettet forening. Der er flere nye ideer på tegnebrættet, som måske bliver til virkelighed. Og så er det gamle logo på en eller anden måde bare utidssvarende.

Angående det at lave en mere gennemgribende forandring af layoutet, så synes jeg også det er en god ide. Jeg er dog ikke nødvendigvis enig i at vi behøver at tækkes andres normer for hvad der ser seriøst ud. Og jeg har en fornemmelse af at det er et større projekt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under havets overflade
Ja, det kan meget hurtigt blive et stort projekt.

Det med at tækkes andres normer er jeg ikke helt med på, for hvad er egentlig psychedelias normer? Normerne er vel skabt af brugerne, og lige nu hersker undergrundens normer herinde, fordi det er undergrunden der bruger sitet - sådan burde det jo helst ikke forblive. Der virker det som om at tanken om stadig at holde det undergrund disharmonerer med ønsket om bred HR. Man bør skilte som man ønsker at fremstå, og psychedelia burde jo helst ikke forblive undergrund.
Jeg tror ikke man vinder noget ved at skabe en fornemmelse af "os" og "dem", ud over at holde liv i subkultursmentaliteten. Det kan godt være at en undergrundsstil i vores øjne ville repræsentere "et alternativ til det indoktrinerede sundhedsvæsen", men jeg tror bare, at det bliver misforstået af ikke-brugere, og så opstår opfattelsen af siden som værende en narkologe.

I min optik må man derimod acceptere, at i "det etablerede samfund" bliver psychedelias ry skabt i medierne - især hvis der ikke er midler til at lave nogen nævneværdig selvpromovering. Siden burde være så stueren at en politiker uden at skamme sig kunne bære en psychedelia-cap på talerstolen. Der kan gå meget lang tid, hvis vi skal vente på at "det etablerede samfund" egenhændigt fatter at synet på stoffer og psychedelia er forkert, og derfor må siden bruge deres spilleregler for at få dem i tale. :D

"The mescalin taker sees no reason for doing anything in particular and finds most of the causes for which, at ordinary times, he was prepared to act and suffer, profoundly uninteresting. He can't be bothered with them, for the good reason that he has better things to think about." - Aldous Huxley

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Ok så der er en masse ideer på tegnebrættet.. Well.. Spill the beans then!! :D
Som jeg nævnte i den anden tråd så ville det være super belejligt at man fik sat et par ord på hvad hensigten er foruden at det gamle logo er "udtidssvarende".. Hvis dette bare er tilfældet kan vi jo bare smække et shiny metal apple logo op og så er det jo total tidssvarende. Det er derfor jeg er så anal omkring at få sat nogle flere ord på. Jeg har mange ideer til hvad det KUNNE være. Hvad et logo for psy kunne være. Man kan fortsætte i den lidt organiske stil eller man kunne forsøge sig med noget mere stramt (Chemistry look) og jeg ved ikke hvad, men om det så passer til hvad man fra ledelsen/admingruppen har af ideer er slet ikke til at vide når der ikke bliver sagt noget om ideerne eller hensigten. Design KAN være meget mere end bare et design, jeg er super klar på at arbejde mere målrettet og seriøst med opgaven men det kræver at dem der udstikker opgaven indser at det ikke _bare_ er et logo eller et nyt banner. Vi kunne fortsætte med at spamme en masse nye ideer uden mål og retning og det er skam også sjovt nok (indtil videre) men på et tidspunkt bliver det lidt uinspirerende og så kaster man sig nok over noget andet og i ender med en masse halvhjertede og halvfærdige ideer. Vi kan sagtens starte med _bare_ at lave det banner og så er den skid slået, et skridt af gangen er the way to go, men ville det ikke være mega fedt hvis det logo eller banner var tænkt lidt ind i en større sammenhæng som man senere kunne arbejde videre med ift. mere gennemgribende ændringer, istedet for at man bliver nødt til at skrotte det igen om 1 år når virkeligheden ser lidt anderledes ud? Pointen her er at "Lav noget og så tager vi hvad vi kan bruge"-tankegangen ikke er særlig befordrende for skabelsen af et solidt og gennemtænkt produkt.

I folkeskolen får man de første år lov til at skrive fristile, for simpelthen bare at komme igang med at skrive. Senere, når man har basics på plads, så får man nogle rammer for sine skriverier og man lærer så at skrive mere målrettet og struktureret. Vi har allesammen gået i skole og er bekendt med sådan noget. Dem af os der arbejder med grafik og lign., hvadenten der er for kicks eller professionelt er også mere eller mindre vant med at arbejde indenfor nogle rammer. Hvorfor ikke utilize de kompetencer i lidt højere grad? DEt kunne tænkes at folk her, faktisk var i stand til at omsætte ideerne bag siden, ledelsens bekymringer om sitets omdømme, værn om kulturen, ønske om at fremhæve noget frem for noget andet og alt muuuligt andet tankegods - til et design. Det kræver bare at der kommer ord på. Ordet "nyt" er virkelig fattigt i det henseende.

Det lyder sikkert mega analt og halvsurt (det er det ikke - bare INTENST!!!). Jeg er bare ret opsat på at psychedelia ikke bare lykkes, men SPARKER RØV med hvad end psychedelia vil og jeg er total klar på at lægge rigtig mange timer i det uden at få noget igen. Der er massere af goodwill at hente - men det kræver en indsats fra psychedelia. That is all.

Medlem
Brugeravatar

Det gamle logo er ghetto nok.. Men knarkdrengens er også fedt.. Men det kunne være fedt hvis i ændrede siden lidt, hvis i tænker på at gøre siden større, så burde i lave nogle private boards for 'insane psychedelia user' og generelt nice brugere osv, og så planlægge bombeaktioner osv for sjov, så ville i virke rigtig mystiske og når politiet en dag går ind og ser det så får siden rigtig meget omtale osv, men det var bare for sjov så der sker ikke noget :D

Og siden burde også få reklamer, men selvfølgelig reklamer der rammer målgruppen, normale reklamer er selvfølgelig lort men hvis der stod ugens tilbud på silkroad ville det være fedt nok :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vi skal ha en masse reklamer også bruge alle pengene på en kæmpe årsfest for alle brugerne :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]