Ok så der er en masse ideer på tegnebrættet.. Well.. Spill the beans then!!

Som jeg nævnte i den anden tråd så ville det være super belejligt at man fik sat et par ord på hvad hensigten er foruden at det gamle logo er "udtidssvarende".. Hvis dette bare er tilfældet kan vi jo bare smække et shiny metal apple logo op og så er det jo total tidssvarende. Det er derfor jeg er så anal omkring at få sat nogle flere ord på. Jeg har mange ideer til hvad det KUNNE være. Hvad et logo for psy kunne være. Man kan fortsætte i den lidt organiske stil eller man kunne forsøge sig med noget mere stramt (Chemistry look) og jeg ved ikke hvad, men om det så passer til hvad man fra ledelsen/admingruppen har af ideer er slet ikke til at vide når der ikke bliver sagt noget om ideerne eller hensigten. Design KAN være meget mere end bare et design, jeg er super klar på at arbejde mere målrettet og seriøst med opgaven men det kræver at dem der udstikker opgaven indser at det ikke _bare_ er et logo eller et nyt banner. Vi kunne fortsætte med at spamme en masse nye ideer uden mål og retning og det er skam også sjovt nok (indtil videre) men på et tidspunkt bliver det lidt uinspirerende og så kaster man sig nok over noget andet og i ender med en masse halvhjertede og halvfærdige ideer. Vi kan sagtens starte med _bare_ at lave det banner og så er den skid slået, et skridt af gangen er the way to go, men ville det ikke være mega fedt hvis det logo eller banner var tænkt lidt ind i en større sammenhæng som man senere kunne arbejde videre med ift. mere gennemgribende ændringer, istedet for at man bliver nødt til at skrotte det igen om 1 år når virkeligheden ser lidt anderledes ud? Pointen her er at "Lav noget og så tager vi hvad vi kan bruge"-tankegangen ikke er særlig befordrende for skabelsen af et solidt og gennemtænkt produkt.
I folkeskolen får man de første år lov til at skrive fristile, for simpelthen bare at komme igang med at skrive. Senere, når man har basics på plads, så får man nogle rammer for sine skriverier og man lærer så at skrive mere målrettet og struktureret. Vi har allesammen gået i skole og er bekendt med sådan noget. Dem af os der arbejder med grafik og lign., hvadenten der er for kicks eller professionelt er også mere eller mindre vant med at arbejde indenfor nogle rammer. Hvorfor ikke utilize de kompetencer i lidt højere grad? DEt kunne tænkes at folk her, faktisk var i stand til at omsætte ideerne bag siden, ledelsens bekymringer om sitets omdømme, værn om kulturen, ønske om at fremhæve noget frem for noget andet og alt muuuligt andet tankegods - til et design. Det kræver bare at der kommer ord på. Ordet "nyt" er virkelig fattigt i det henseende.
Det lyder sikkert mega analt og halvsurt (det er det ikke - bare INTENST!!!). Jeg er bare ret opsat på at psychedelia ikke bare lykkes, men SPARKER RØV med hvad end psychedelia vil og jeg er total klar på at lægge rigtig mange timer i det uden at få noget igen. Der er massere af goodwill at hente - men det kræver en indsats fra psychedelia. That is all.