Jeg tror der er mange forbrugere/eksforbrugere af ketamin her på siden, men det seneste stykke tid har det meste af Danmark været tørlagt for ketamin (i hvertfald r-ketamin, som er den lidt mere 'psychedeliske' variant, og ikke ligeså bedøvende, sådan har jeg forstået det). Jeg har i hvert fald ikke haft adgang til det, men der sidder sikkert mange herinde med gode kontakter. Så det er et års tiden siden jeg havde min sidste tur.
Jeg synes det er et af de mest interessante stoffer jeg har prøvet, om ikke en af dem jeg ser mest potentiale i. Hvis det er god ketamin, bliver min fysiske krop i større doser så bedøvet, at jeg ikke længere registrerer den, og til gengæld får tankerne frit spil. Folk bruger selvfølgelig forskellige settings, og har forskellige formål med at tage stoffet. Jeg har aldrig gjort det til raves og lignende, men kan rigtig godt lide at tage det rekreationelt - med slukket lys, liggende i en seng med headphones og god musik.
Her kan jeg være så fokuseret på mine tanker, at intet får lov at afbryde dem. Det vil sige, at hvis vi siger man starter med en 'grundtanke', hvoraf flere sidetanker kan udspringe, kan de få lov at fortsætte i en evighed, uden at blive distraheret eller afbrudt. Holdt engang fast i en tanke, der fik lov at udvikle sig lige indtil musikken skiftede efter 12 minutter, uden jeg rigtig lagde mærke til det, før til sidst.
En gang tog jeg rigtig god ketamin, med en ven herinde fra boardet, hvor vi lå i hver vores sofa hjemme hos mig og trippede. Men under den kraftige påvirkning, lagde jeg slet ikke mærke til min ven lå 2 meter ved siden af mig, og jeg lagde ikke engang mærke til, at det var mit værelse vi lå i. Alle de små sanseindtryk, og bevidstheden omkring omgivelserne forsvinder fuldstændig, og man er efterladt til sig selv og sine tanker. De kom så igen 1-1½ time efter, hvor jeg stille og roligt vågnede op (jeg er forresten meget sensitiv overfor ketamin)
Altså er det et super godt stof til udforskning af sig selv. Et meget asocialt drug, hvis man kan sige det sådan.
Jeg kan prøve at komme med et andet eksempel på, hvordan det virker for mig. Hvis vi sammenligner det med et computers CPU-forbrug, går man ind og lukker ned for alle de tusindvis af små processer der ligger og trækker, og har kun én proces/program tilbage der får al opmærksomheden (lidt sketchy, men you get the point).
På trods af at jeg rent fysisk ligger i min seng, kan jeg 'i min egen verden' rejse mig op, og gå rundt i min lejlighed. Jeg har 100% klarhed over alle detaljerne, ved hvor tingene ligger osv. Eller gå en tur i den by jeg voksede op, ned til skolen, en tur ned til søen etc, whatever you like

En anden ting som det kan bruges til, som er helt fantastisk, er at fremkalde gamle minder fra bevidstheden - ting fra da jeg var lidt yngre, som jeg måske har fortrængt, eller ikke kan huske så detaljeret. Det er utroligt hvor sindssygt meget hukommelse der ligger i hjernen. Meget af det ligger dybt begravet et sted derinde, men her har du så god adgang til at grave gamle minder frem. - Jeg havde faktisk tænkt mig at anvende ketamin til dette formål for et stykke tid siden, da jeg med stor sandsynlighed skulle i retten, sigtet for vold mod nogle kontrollører. Desværre var der små detaljer som jeg ikke kunne huske, sorte huller i min hukommelse, fordi jeg var lidt småfuld under hændelsen. Her kunne jeg så have fokuseret intenst på oplevelsen, og forsøge at genopleve det hele igen, så at sige. Heldigvis fik jeg slet ikke brug for det, da anklageren ikke havde beviser nok i sagen til at vinde en retssag, så de trak den i land

Jeg vil dog lige skynde mig at sige, at jeg ikke har helt vildt meget erfaring med det, og mest har taget det når min ven har haft. Min vildeste oplevelse var selvfølgelig da jeg røg i hullet. Vil skyde på jeg har taget det 7-8 gange før, mest i høje doser, men det er vel også en slags erfaring..
Nå ja, af musik der er velegnet til ketamin, vil jeg da lige nævne The Higher Intelligence Agency (& Pete Namlook). Noget af det er lidt dyt-båt agtigt, mens noget er mere spacey/deep water, men det hele fungerer, det skulle vist være designet til ketaminbrug.
http://www.youtube.com/watch?v=AcQUVQQRmM0http://www.youtube.com/watch?v=bTScOxuY ... ure=relmfuEdit: Nu valgte jeg lige at skrive mine oplevelser/erfaringer ned i et indlæg, ønsker ikke rigtig at medvirke til et interview/eksperiment, hvis det er det du sigter efter. Men håber da du kunne bruge det til noget