Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 18:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Jeg har ingen fast bopæl, men bor primært i Europa og Asien.
Hej derude, folkens!

Der har nok været nogle tråde efterhånden, omhandlende dette stadigt små-kontroversielle stof. Men jeg er interesseret i at opsøge og snakke med andre brugere, da jeg synes der er vældigt langt imellem dem, og især langt imellem de, der har noget konkret og brugbart at sige, hverken for eller imod.

Det er selvfølgelig begrænset hvad man kan sige om sig selv i denne sammenhæng, men jeg vil sige at jeg arbejder inden for film og medie, er ekstremt intelligent på papiret og tilsyneladende også i den "normale" verden, betragter mig selv som fornuftig, aldrig har haft et farligt misbrug, altid betaler mine regninger, rejser verden rundt, har venner af alle typer. Og ja, så har jeg en stor forkærlighed for ketamin-oplevelsen. Men uanset hvad, synes jeg sgu det er svært at finde hoved og hale i den. Jeg synes at stå til enighed med mange andres oplevelser, men har meget svært ved at få noget konkret ud af oplevelsen. De af jer, der også er glade for stoffet, vil nok kunne nikke genkende til følelsen af åbenbaringer og uhørt indsigt i ting, der normalt virker helt absurd langt ude for rækkevidde.

Derfor er jeg interesseret i at høre fra andre brugere, der tør tale med mig og fortælle om deres oplevelser, og måske endda indgå i private eksperimenter for at finde frem til mere brugbar information. Hvem ved, vi tager det som det kommer. Det er selvfølgelig et meget mærkeligt indlæg at poste sådan ud af det blå, men nu har jeg i over et år prøvet mig frem på alverdens forskellige måder i Kina, Frankrig, England og Danmark og nu Indien næste måned. Nogle gange er der held, nogle gange ikke. Men det skal jo ikke stoppe mig fra at prøve igen og igen :) Så hvis noget af det her giver mening for dig, og du har lyst til at snakke mere med mig, kan du jo lægge en besked af den ene eller anden slags. Min erfaring siger mig at der sjældent sker meget med denne slags indlæg, men at man kan være heldig nu og da. Det meste af min "forskning" foregår ude i den virkelige verden, men man kan jo ikke nå alle på én gang! ;)

Venlig hilsen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror der er mange forbrugere/eksforbrugere af ketamin her på siden, men det seneste stykke tid har det meste af Danmark været tørlagt for ketamin (i hvertfald r-ketamin, som er den lidt mere 'psychedeliske' variant, og ikke ligeså bedøvende, sådan har jeg forstået det). Jeg har i hvert fald ikke haft adgang til det, men der sidder sikkert mange herinde med gode kontakter. Så det er et års tiden siden jeg havde min sidste tur.

Jeg synes det er et af de mest interessante stoffer jeg har prøvet, om ikke en af dem jeg ser mest potentiale i. Hvis det er god ketamin, bliver min fysiske krop i større doser så bedøvet, at jeg ikke længere registrerer den, og til gengæld får tankerne frit spil. Folk bruger selvfølgelig forskellige settings, og har forskellige formål med at tage stoffet. Jeg har aldrig gjort det til raves og lignende, men kan rigtig godt lide at tage det rekreationelt - med slukket lys, liggende i en seng med headphones og god musik.

Her kan jeg være så fokuseret på mine tanker, at intet får lov at afbryde dem. Det vil sige, at hvis vi siger man starter med en 'grundtanke', hvoraf flere sidetanker kan udspringe, kan de få lov at fortsætte i en evighed, uden at blive distraheret eller afbrudt. Holdt engang fast i en tanke, der fik lov at udvikle sig lige indtil musikken skiftede efter 12 minutter, uden jeg rigtig lagde mærke til det, før til sidst.
En gang tog jeg rigtig god ketamin, med en ven herinde fra boardet, hvor vi lå i hver vores sofa hjemme hos mig og trippede. Men under den kraftige påvirkning, lagde jeg slet ikke mærke til min ven lå 2 meter ved siden af mig, og jeg lagde ikke engang mærke til, at det var mit værelse vi lå i. Alle de små sanseindtryk, og bevidstheden omkring omgivelserne forsvinder fuldstændig, og man er efterladt til sig selv og sine tanker. De kom så igen 1-1½ time efter, hvor jeg stille og roligt vågnede op (jeg er forresten meget sensitiv overfor ketamin)

Altså er det et super godt stof til udforskning af sig selv. Et meget asocialt drug, hvis man kan sige det sådan.

Jeg kan prøve at komme med et andet eksempel på, hvordan det virker for mig. Hvis vi sammenligner det med et computers CPU-forbrug, går man ind og lukker ned for alle de tusindvis af små processer der ligger og trækker, og har kun én proces/program tilbage der får al opmærksomheden (lidt sketchy, men you get the point).

På trods af at jeg rent fysisk ligger i min seng, kan jeg 'i min egen verden' rejse mig op, og gå rundt i min lejlighed. Jeg har 100% klarhed over alle detaljerne, ved hvor tingene ligger osv. Eller gå en tur i den by jeg voksede op, ned til skolen, en tur ned til søen etc, whatever you like :D

En anden ting som det kan bruges til, som er helt fantastisk, er at fremkalde gamle minder fra bevidstheden - ting fra da jeg var lidt yngre, som jeg måske har fortrængt, eller ikke kan huske så detaljeret. Det er utroligt hvor sindssygt meget hukommelse der ligger i hjernen. Meget af det ligger dybt begravet et sted derinde, men her har du så god adgang til at grave gamle minder frem. - Jeg havde faktisk tænkt mig at anvende ketamin til dette formål for et stykke tid siden, da jeg med stor sandsynlighed skulle i retten, sigtet for vold mod nogle kontrollører. Desværre var der små detaljer som jeg ikke kunne huske, sorte huller i min hukommelse, fordi jeg var lidt småfuld under hændelsen. Her kunne jeg så have fokuseret intenst på oplevelsen, og forsøge at genopleve det hele igen, så at sige. Heldigvis fik jeg slet ikke brug for det, da anklageren ikke havde beviser nok i sagen til at vinde en retssag, så de trak den i land :)

Jeg vil dog lige skynde mig at sige, at jeg ikke har helt vildt meget erfaring med det, og mest har taget det når min ven har haft. Min vildeste oplevelse var selvfølgelig da jeg røg i hullet. Vil skyde på jeg har taget det 7-8 gange før, mest i høje doser, men det er vel også en slags erfaring..

Nå ja, af musik der er velegnet til ketamin, vil jeg da lige nævne The Higher Intelligence Agency (& Pete Namlook). Noget af det er lidt dyt-båt agtigt, mens noget er mere spacey/deep water, men det hele fungerer, det skulle vist være designet til ketaminbrug.
http://www.youtube.com/watch?v=AcQUVQQRmM0
http://www.youtube.com/watch?v=bTScOxuY ... ure=relmfu

Edit: Nu valgte jeg lige at skrive mine oplevelser/erfaringer ned i et indlæg, ønsker ikke rigtig at medvirke til et interview/eksperiment, hvis det er det du sigter efter. Men håber da du kunne bruge det til noget

Medlem

Shamblala hvor i landet er du fra?
Det er nu seks år siden jeg selv indtog ketamin første gang. Og modsat dengang er mit indtryk da kun at der blevet meget meget udbredt og ekstremt tilgængeligt iforhold til for 2-3 år siden.

Medlem

Det er rigtigt hvad Shamblabla siger, det meste af DK er tørlagt lige nu, fordi politiet har fanget dem som har prøvet at smugle det ind i landet.
Jeg har ihvertfald hørt flere eksempler på sager som denne:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... festarrangør-sigtes-for-hestestof.html

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Det er rigtigt hvad Shamblabla siger, det meste af DK er tørlagt lige nu, fordi politiet har fanget dem som har prøvet at smugle det ind i landet.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... festarrangør-sigtes-for-hestestof.html

Arrr, forsyningsproblemerne mht. ketamin har lidt mere international karakter end små krusninger i den lokale andedam. Mere specifikt at Indien, som har været hovedleverandør af ketamin til det sorte marked i en del år, i løbet af det sidste års tid, har lavet en række busts i Mumbai, Delhi, Jaipur osv. som udover store beslaglæggelser af ketamin, også har betydet at en del af de store eksportører/smuglere er blevet knaldet, og tidligere tiders distributionslinier er blevet brudt.

Læs mere her f.eks. :

http://timesofindia.indiatimes.com/indi ... 301571.cms

http://timesofindia.indiatimes.com/city ... 655009.cms

http://timesofindia.indiatimes.com/city ... 442162.cms

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
(i hvertfald r-ketamin, som er den lidt mere 'psychedeliske' variant, og ikke ligeså bedøvende, sådan har jeg forstået det).

Det er S-ketamin der er den mest bedøvende, men også den mest 'psykedeliske'. S-isomeren af ketamin er desuden sjælden ifht racemisk keta svjf og har garanteret været det altid mere eller mindre.

Derudover så har jeg for nyligt fået ganske god ketamin(racemisk) i DK.. Det er muligt der er taget mange af de "store keta-fisk", men der kommer nye til.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alshabab skrev:
Shamblala hvor i landet er du fra?
Det er nu seks år siden jeg selv indtog ketamin første gang. Og modsat dengang er mit indtryk da kun at der blevet meget meget udbredt og ekstremt tilgængeligt iforhold til for 2-3 år siden.

Nordsjælland/Storkøbenhavn. Har købt lidt af en i Helsingør, han stoppede så lige pludselig fordi han mistede adgangen til det. De fleste jeg kender har haft svært ved at få fat i det, men jeg har ikke selv gjort den helt store indsats for at opspore det, har som sagt mest taget når min ven har haft. Vi har mere eller mindre erstattet det med MXE siden vi stiftede bekendskab med det, men det er jo slet ikke samme liga :/
Jeg er blevet tilbudt det 2 gange, begge gange for nyligt, men synes det har lydt dyrt og er lidt i tvivl om kvaliteten.

Tror det er ca 4 år siden jeg tog det første gang, og mit indtryk er også at kendskabet til det er blevet udbredt, men det kan vel også skyldes at medierne har gået amok med fokus på det, fx. hver gang der har været indbrud på dyreklinikker, eller folk er gået kolde til technofester. Og så er det jo blevet brandet i samme stil som MDMA med tossede slangnavne osv. Alle ved jo hvad en tur på hesten betyder nutildags ^^

Junior medlem

Hej Alle. Tak for jeres svar. Det er interessant at læse igennem det hele, uanset kontekst.

Jeg vil være enig i, at ketamin ikke er stort udbredt i danmark. Hvilke årsager det skyldes, kommer an på så meget, og hvem man er sammen med på hvilket tidspunkt. Et hvilket som helst stof er jo altid let tilgængeligt, for den med de rette kontakter. Det er sgu bare lidt fjollet at vi skal forfølges for at ville udforske vores inderste. :) Ak og ve, det bliver jo hurtigt en helt anden snak!

Mht. erfaring og hvem man ellers er, gør det mig ikke så meget. Det jeg primært er interesseret i, er folks evne til at samarbejde. Alle har hver deres måde at kommunikere på, og der er stor forskel på hvor dygtige folk er til det. Jeg søger folk som er i stand til, på en eller anden måde, at bidrage med deres forståelse af oplevelsen, til et projekt der forsøger at skabe et samlet overblik over hvad der egentligt foregår. både videnskabeligt, subjektivt, objektivt og spirituelt. Det er selvsagt en noget høj ordre at løse, så garanti for success er ikke høj. Men jeg tror fuldt ud på, at vi kommer langt af vejen ved at være ærlige og åbne om vores oplevelser med så mange som muligt, indenfor de rammer vi føler er sikre. Har selv gang i et mindre globalt netværk fortiden, der opretholdes via flere forskellige medier som almindelig post, email, kryptering, fremmøde, tredjeperson osv. I højsædet er dog altid blot et ønske om at forstå hvad der egentligt foregår.

Derfor skriver jeg rundt omkring nu og da, for at forsøge at få folks opmærksomhed, som ønsker at "lege med". Der er jo altid nogle som gerne vil dele deres oplevelser, men jeg synes der er langt imellem de, som virkelig har lyst til at ofre noget og grave dybere. Med årene vil vi såvidt muligt offentligtgøre resultater af eksperimenter og forsøg, men indtil da vil alt blive udført udelukkende for lukkede døre, såvidt muligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg fik den her bog anbefalet, ved ikke om den kan hjælpe dig, har kun lige læst titlen faktisk: http://www.maps.org/kdreams/
Men værd at undersøge nok.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Arrr, forsyningsproblemerne mht. ketamin har lidt mere international karakter end små krusninger i den lokale andedam. Mere specifikt at Indien, som har været hovedleverandør af ketamin til det sorte marked i en del år, i løbet af det sidste års tid, har lavet en række busts i Mumbai, Delhi, Jaipur osv. som udover store beslaglæggelser af ketamin, også har betydet at en del af de store eksportører/smuglere er blevet knaldet, og tidligere tiders distributionslinier er blevet brudt.

Læs mere her f.eks. :

http://timesofindia.indiatimes.com/indi ... 301571.cms

http://timesofindia.indiatimes.com/city ... 655009.cms

http://timesofindia.indiatimes.com/city ... 442162.cms

Så blev jeg også det klogere, tak for det :) og er ked af at have fejlinformeret :?

Junior medlem

Hej folkens. Ville blot bumpe tråden en gang, da jeg stadig søger flere friske folk :)
Har allerede fået en del henvendelser i privaten og det er dejligt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]