Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 apr 2024 14:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 01 feb 2012 16:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Der er noget der tyder på, at det ikke er så enkelt at serotonin+noradrenalin+dopamin=lykke. Så var depression og andre triste tilstande også udryddet for lang tid siden.

Hjernen kompenserer åbenbart, har feedback mekanismer og andre faktorer der spiller ind, som videnskaben slet ikke forstår godt nok.


Groft sagt så resulterer det jo i lykke. Problemer opstår når bagvedliggende psykologiske årsager stadigvæk frembringer f.eks angst. Så bliver problemet kun maskeret af noget så overfladisk som lykkepiller.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2012 02:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 sep 2007 12:14
Indlæg: 289
Geografisk sted: Århus
Arpheus: nu var min pointe heller ikke at hvis man blot propper en masse af disse stoffer i folk bliver de lykkelige. Selvfølgelig er der en masse mekanismer osv. som indgår i processen. Min pointe er nærmere, at min indgangsvinkel går på, at følelse og den fysiske/kemiske tilstand og process som foregår i hjernen er meget tæt forbundet - hvis ikke nærmest 100% forbundet - og at det er disse som frembringer følelserne. Hvis dette er tilfældet, skal der altså ske en fysisk/kemisk ændring af hjernens tilstand og håndtering af den fysiske/kemiske process som der foregår når man indtager MDMA, for at følelserne også ændres. Dette mener jeg ikke teorien om 'loss of novelty' kan dække overhovedet. Hvorfor ser vi ellers ikke samme tilstandsændring efter man har spist meget is f.eks.? Jeg har spist is langt langt langt flere gange end jeg har taget MDMA, og det er stort set lige fedt hver gang, medmindre jeg allerede har spist en masse is kort forinden. Modsat oplever mange som har mistet magien ikke særlig stor forbedring efter lang abstinens fra MDMA. Hvis man kunne få folk til at glemme deres MDMA oplevelser, ville de så trippe ligeså hårdt som første gang? Eller (som jeg vil vove at påstå) sker der en 'rewirering' af hjernen efter et overforbrug? Eksemplet med is er kun brugt som tilfældigt eksempel. Du kan bytte det ud med størstedelen af oplevelser. Ja, der findes oplevelser som ændres efter man har været udsat for dem mange gange, men det er de færreste som man ser den samme, hurtige, langtidsvarige, ændring hos, og mange af disse kender man eksempler på fysiologiske årsager til denne ændring (nedsat dopamin respons/whatever). Jeg kunne godt tænke mig at se nogle undersøgelser som kiggede på ændringer af f.eks. neurotransmitstofniveauerne hos folk fra første gangs MDMA sammenlignet med efter stort forbrug + pause.

I bund og grund er der jo ikke nogle som er helt sikre på hvad der sker, hvis der sker noget nævneværdigt. Men når der findes en efterhånden lang række af eksempler med folk, som vha. piracetam, St. John's Wort/Hypericum perforatum mm. oplever en genskabelse af magien med meget klare ændringer af karaktertræk, samt folk som ligefrem påstår at opleve depressive tilstande ved MDMA brug efter en længere pause, er der næsten nødt til at være noget andet end 'loss of novelty'-teori indblandet.

_________________
"The intuitive cognition with anti-nihilism is a trigger for latent infant violence"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2012 11:14 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 mar 2010 22:33
Indlæg: 434
Geografisk sted: syd for kosmos
Jeg har ikke mistet min magi, selvom jeg har brugt Mdma meget. Nogle gange er det utrolig intenst og euforisk, andre gange får jeg bar en "good feeling". Jeg tror det afhænger meget af din mentale tilstand. Mdma på en forelskelse kan ihvertfald anbefales ;)

_________________
Jeg ved præcis hvor vi skal hen.. øhh 150 grader mod nordvest, eller nærmere omvendt! Jeg putter det her varmometer i munden og ser at pulsen er 2 millioner grader .. og og jeg er ikk rigtig klog!

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2012 17:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Hvor meget er meget?

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2012 22:28 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 mar 2010 22:33
Indlæg: 434
Geografisk sted: syd for kosmos
Har vel taget Mdma 30 gange, indenfor de sidste 2 år. Dosen har aldrig været over 300mg

_________________
Jeg ved præcis hvor vi skal hen.. øhh 150 grader mod nordvest, eller nærmere omvendt! Jeg putter det her varmometer i munden og ser at pulsen er 2 millioner grader .. og og jeg er ikk rigtig klog!

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2012 23:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 nov 2011 14:01
Indlæg: 85
Ødelægger man ikke hjernen på det stas? Jeg har kun taget 1 gang, hvad jeg tror var Emma, da det var dedersens piller.

_________________
I ER ALLESAMMEN MINE BEDSTE VENNER! JEG ELSKER JER!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2012 23:25 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Ødelægger man ikke hjernen på det stas? Jeg har kun taget 1 gang, hvad jeg tror var Emma, da det var dedersens piller.


...

Det her forum var måske alligevel ikke det rette sted for denne MDMA magi debat. :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2012 00:25 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Men ihvertfald, hvis nogen vælger at eksperimentere med en af de her kure så rapporter endelig tilbage.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2012 00:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Har vel taget Mdma 30 gange, indenfor de sidste 2 år. Dosen har aldrig været over 300mg


Nu har jeg gået og tænkt lidt over hvornår jeg mistede magien og har ikke noget klart tal, da det selvfølgelig er kommet gradvist. Jeg vil dog anslå at de første 20-30 gange var noget specielt og det der efter gik ned ad bakke.

Hvor mange gange har du taget MDMA Resist? Hvornår synes du at det magiske ved MDMA forsvandt?

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2012 02:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Har vel taget Mdma 30 gange, indenfor de sidste 2 år. Dosen har aldrig været over 300mg


Nu har jeg gået og tænkt lidt over hvornår jeg mistede magien og har ikke noget klart tal, da det selvfølgelig er kommet gradvist. Jeg vil dog anslå at de første 20-30 gange var noget specielt og det der efter gik ned ad bakke.

Hvor mange gange har du taget MDMA Resist? Hvornår synes du at det magiske ved MDMA forsvandt?


Well det første års tid af min pilleklappe karriere (som 16 årig), var turene delt op med 2-3 måneders mellemrum, og hver tur var fantastisk. På et tidspunkt åd jeg dog MDMA et par weekender i træk, hvorefter jeg mistede magien. Brugte det i øvrigt også en del de efterfølgende seks måneder, men med elendig effekt.

Nu er det kun ca. en gang om året, men det er stadig ikke det samme som før.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2012 12:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 sep 2006 14:22
Indlæg: 149
Da jeg først opdagede MDMA, var der en periode på 3-4 måneder, hvor jeg tog ca. én gang om måneden. Dog kunne jeg godt mærke, at det var for ofte. Jeg syntes ikke rigtig, man havde fået det nok på afstand til, at det var helt ligeså godt og specielt.
Så holdt jeg ca. ét års pause, doserede et par gange med nogle måneder imellem, og så et års pause mere. Rusen var helt i top igen efter sådan et års pause, men jeg syntes alligevel, at det var lidt for lang tid at skulle vente.
Så for 1½ år siden begyndte jeg på en ny plan, der lyder på én gang pr. årstid. (dvs. 3 måneder imellem), og det syntes jeg har virket helt perfekt. Det er en overskuelig tidsperiode at skulle vente, men dog lang nok til at kroppen får lov at restituere, og til at man rent mentalt (ihvertfald til en vis grad) 'glemmer' lidt hvordan rusen føles. Og det tror jeg er en meget vigtig ting.

I alt har jeg vel taget 13-14 gange over de her 4-5 år, omkring de 120-170 mg pr gang, og aldrig nogen redosering.
Og jeg syntes absolut magien stadig lever i bedste velgående. Selvfølgelig er det ikke ligeså mindblowingly nyt og overraskende som første gang, men stadig plenty good. :D
Så denne fremgangsmåde kan varmt anbefales nye brugere til at fastholde magien.

Dog er mennesker som bekendt vidt forskellige, så hvad der har virket for mig, behøver ikke nødvendigvis være det rigtige for alle andre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2012 15:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 apr 2010 13:40
Indlæg: 347
Jeg synes at "magien" ved MDMA er et for abstrakt koncept til, at det giver mening at diskutere indbyrdes om man har mistet den eller ej. Hver person vil have sin definition af hvad det vil sige at have mistet magien. Hvad magien ved MDMA er for mig er ikke nødvendigvis det samme som for dig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2012 01:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Jeg synes at "magien" ved MDMA er et for abstrakt koncept til, at det giver mening at diskutere indbyrdes om man har mistet den eller ej. Hver person vil have sin definition af hvad det vil sige at have mistet magien. Hvad magien ved MDMA er for mig er ikke nødvendigvis det samme som for dig.


Synes nu ik det er særlig abstrakt.

Det er stort set kun ved MDMA man virkelig diskuterer et tab af magien. Og de fleste brugere er enige om at man efter x antal gange bare ikke bryder igennem på samme måde som man gjorde i starten.

Følelsen af at alt i verdenen er rigtigt, smukt og harmonisk. Evnen til at åbne 100% op og føle at man kender fremmede som var de ens bedste venner. En stærk følelsespræget instant-forelskelses-oplevelse som er unik for MDMA, og som de fleste desværre mister.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2012 11:04 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
den har jeg aldrig haft... ikke alle føler den samme magi ;) derfor er det for abstrakt til at sammenligne...

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2012 11:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Så kan os der har følt magien jo sammenligne. :D

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2012 14:12 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Så kan os der har følt magien jo sammenligne. :D


Kun hvis det er den samme magi :roll:

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2012 17:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Så kan os der har følt magien jo sammenligne. :D


Kun hvis det er den samme magi :roll:



Citat:
Følelsen af at alt i verdenen er rigtigt, smukt og harmonisk. Evnen til at åbne 100% op og føle at man kender fremmede som var de ens bedste venner. En stærk følelsespræget instant-forelskelses-oplevelse som er unik for MDMA, og som de fleste desværre mister.


Synes Resist rammer meget godt hvad jeg definere som magien.

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2012 20:53 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
100% åbenhed er bare ikke en del af magien for mig... Og forelskelses følelse har jeg aldrig prøvet. En enorm følelse af saglighed og lykke, men det kan slet ikke sammenlignes med en forelskelse som jeg ofte finder forvirrende og ængsteligt. MDMA magi for mig, er tilstedeværelse, dans og berøring. Jeg har ingen problemer med at være 100 % åben selvom jeg ikke er på MDMA, hvis stemningen tillader det og det gør den heldigvis ofte i mit liv... Men for at komme tilbage til topic - hvad føler man under en "MDMA-rus" hvis man har mistet magien? Er det de samme følelser, bare reduceret og med større crash? Eller er der ting som helt forsvinder?

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2012 22:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
100% åbenhed er bare ikke en del af magien for mig... Og forelskelses følelse har jeg aldrig prøvet. En enorm følelse af saglighed og lykke, men det kan slet ikke sammenlignes med en forelskelse som jeg ofte finder forvirrende og ængsteligt. MDMA magi for mig, er tilstedeværelse, dans og berøring. Jeg har ingen problemer med at være 100 % åben selvom jeg ikke er på MDMA, hvis stemningen tillader det og det gør den heldigvis ofte i mit liv... Men for at komme tilbage til topic - hvad føler man under en "MDMA-rus" hvis man har mistet magien? Er det de samme følelser, bare reduceret og med større crash? Eller er der ting som helt forsvinder?


Det er nok temmelig subjektivt hvad "magien" helt specifikt er for den enkelte, selvom de fleste dog er enige om at "something" har en tendens til at forsvinde over tid/ved overforbrug.

For mit eget vedkommende var det de empatiske åbne følelser. At være i stand til at kunne åbne 100% op overfor fremmede, kombineret med følelsen af at alting giver mening og at verdenen er ååh så smuk.

Nu her når jeg tager MDMA bliver jeg stadig ekstremt glad, får en latterlig stærk eufori, bliver vildt social og får lyst til at danse eller snakke med damer natten lang. - Men der mangler stadig noget.

Jeg syntes dog tråden er gået en smule off topic, da ideen ikke var at diskutere hvorvidt MDMA's magi er abstrakt/ønsketænkning eller ej. Ideen med tråden var at diskutere muligheden for, rent kemisk, at genskabe tabte følelser fra rusen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2012 00:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2007 23:49
Indlæg: 792
Nu har jeg holdt tilpas lange pauser fra MDMA (lige pånær fornylig, hvor jeg havde fornøjelsen af at opleve den vaskeægte MDMA-magi igen - det var også ca 2 år siden jeg sidst var så heldig!) og har derfor ikke mistet magien.

Jeg har dog været ude i noget lignende med et større forbrug af M1. Her virker 5-HTP preloading rigtig fint - 100mg/dag 1-2 dage før du har tænkt dig at tage dosen. Piracetam potentierer de fleste amfetamin-baserede stimulanser (Methylon og MDMA inkluderet)

1g Piracetam dagen før du vil tage MDMA'en og 400-800mg Piracetam et par timer før du vil taget MDMAen - det giver en hel del forstærket effekt for mig. M1 var næsten lige så euforisk som MDMA :)

_________________
Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as hard as you can.
Gør dig selv en tjeneste, og lad være med at starte en samling.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team