Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 jan 2012 03:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Faldt over en tråd inde på drug-forums, hvori de snakker om at eksperimentere med at genskabe MDMA's magi, rent kemisk.

Tråden kan ses her: http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=47972

Det bedste resultat viser sig åbenbart at være en kur med det naturlige saint john's wort (en naturplante svj husker, lagt på tabletform for at forebygge depression).

Metoden forløber således: Indtag heroiske doser SJW (5-6g) dagligt i to uger. Hold derefter en ti dages pause, og tag så et MDMA trip. En stor procentdel af brugerne derinde rapporterede at magien fra de første par gange blev genskabt, og for nogen trippede de endda stærkere end de første par gange. - Langt mere effektivt end ugentligt 5-htp preload åbenbart.

Emnet lyder rigtig spændende. Er der nogen der har forsøgt sig med sådan en kur, eller kan sige noget om hvorvidt kuren muligvis kan være farlig?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2012 04:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 sep 2007 12:14
Indlæg: 289
Geografisk sted: Århus
Nu står Piracetam også i listen i den post du linker til. Jeg har læst meget om at Piracetam skulle kunne genskabe MDMA's magi.

_________________
"The intuitive cognition with anti-nihilism is a trigger for latent infant violence"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2012 11:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Yea har jeg også læst lidt om.

SJW skulle dog være mere effektivt.

Men en piracetam kur for at genskabe magien er helt sikkert også værd at diskutere!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2012 15:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 nov 2010 21:31
Indlæg: 321
Jeg synes effekten bliver som første gang bare jeg preloader med 50 mg 5-htp på dagen.
Flere af mine venner er blevet ukontrollabelt blæste af 150 mg mdma efter preload med 50 mg 5 htp.
Piracetam synes jeg ikke har nogen nævneværdig effekt. Nu hersker der såvidt jeg ved stadig tvivl og MAOI effekten i SJW så jeg synes ikke det er noget der skal anbefales.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2012 22:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 aug 2011 16:17
Indlæg: 239
Geografisk sted: Foran højre højttalere
Jeg synes effekten bliver som første gang bare jeg preloader med 50 mg 5-htp på dagen.



50 mg 5-htp

er det ikke fucking meget?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2012 00:11 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
nej

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2012 00:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 aug 2011 16:17
Indlæg: 239
Geografisk sted: Foran højre højttalere
Okay troede jeg bare når de kom i 100mg glas til cirka 300kr? :O

-Nu har jeg heller ikke styr på dem, men blev bare lige lidt overrasket.. ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2012 00:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2011 15:14
Indlæg: 649
Okay troede jeg bare når de kom i 100mg glas til cirka 300kr? :O


Ligesom der også kun er 500mg Paracetamol i et helt glas Panodil?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2012 17:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 aug 2011 16:17
Indlæg: 239
Geografisk sted: Foran højre højttalere
Okay troede jeg bare når de kom i 100mg glas til cirka 300kr? :O


Ligesom der også kun er 500mg Paracetamol i et helt glas Panodil?



????


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2012 18:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2006 14:24
Indlæg: 229
Geografisk sted: midtjylland
Zlor der er 100 mg pr. pille i det glas....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2012 19:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 aug 2011 16:17
Indlæg: 239
Geografisk sted: Foran højre højttalere
Zlor der er 100 mg pr. pille i det glas....



ahhh okay ops :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2012 20:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Efter at have læst lidt i tråden på drugs-forum, kan jeg se, at denne daglige heroiske dosering på saint john's wort også kan medføre underlige og ligefrem ubehagelige (og deppressive) tilstande i perioden. Metoden lader til at være, at forsage mangel på serotenin over længere tid. Hjernen vil derefter blive mere sensitiv overfor seroteninen, og derfor vil MDMA virke kraftigere igen. Men de helbredsmæssige konsekvenser af denne "behandling" er ikke kendt, og derfor synes jeg ikke at det lyder som et særligt HR venligt eksperiment.. En af forsøgsdeltagerne skriver desuden at den tilbagevendte rus ikke er den lange ubehagelige periode værd.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2012 20:36 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Jeg syntes altid rusen bliver det samme som første gang, hvis man har taget en ssri, 3-4 dage før at man skal "blæse".


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2012 20:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Meget af magien ved de første gange, kan også tilegnes den "wow-effekt " der er ved at prøve et nyt rusmiddel, især et overvældende stof som MDMA.. og det kan ikke genskabes


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2012 21:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Man kan også holde en pause indtil man har "glemt" følelsen fuldstændig. Jeg snakker år. Jeg tror dog det er de færreste der kan/vil det.. :)

Mvh.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2012 22:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Meget af magien ved de første gange, kan også tilegnes den "wow-effekt " der er ved at prøve et nyt rusmiddel, især et overvældende stof som MDMA.. og det kan ikke genskabes



Man kan også holde en pause indtil man har "glemt" følelsen fuldstændig. Jeg snakker år. Jeg tror dog det er de færreste der kan/vil det.. :)

Mvh.



Til dels enig. Jeg vil mene at MDMA er lidt speciel på dette punkt. De fleste brugere er enige om at magien simpelthen bare forsvinder efter x antal gange, og selv ikke års pauser kan genskabe det.

Jeg har selv prøvet at holde pauser på 1-2 år og det er bare ikke det samme. Den enorme kærlighedseufori hvor man bonder og er fuldstændig åben overfor alle, kan jeg personligt ikke genskabe, selv med lange pauser. Jeg bliver VIRKELIG blæst, don't get me wrong! Men der mangler bare noget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2012 23:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Jeg følger spændt og håbefuldt med her.

Jeg har lagt MDMA helt på hylden, da det ikke giver mig andet end blæsthed.

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2012 06:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 sep 2007 12:14
Indlæg: 289
Geografisk sted: Århus
Der sker helt klart nogle spøjse ændringer ved effekten af MDMA ved et overforbrug. Svjv. har Ann Shulgin selv kommet med udtalelser om folk som bliver deprimerede af MDMA (vidst hende selv inkl.) efter for mange gange/for stort forbug og/eller kombination af begge. Jeg er dog ikke 100% på at hun har sagt det, men husker det svagt. Jeg har selv oplevet en enkelt gang hvor jeg blev deprimeret af MDMA, en slags stærk melankoli, uden speciel eufori/body high og absolut ingen nævneværdig empati og lykkefølelse. Dette skete i slutningen af sommeren til en skovfest, efter et lidt for ofte brug af MDMA. Nu var mit forbrug dog langtfra så stort som mange eksempler jeg har set/hørt om, og min dose var nok ikke forfærdelig høj den aften, men ikke desto mindre fik det mig til ekstra at overveje om det var det værd med et så stort forbrug af MDMA (hver anden til tredje uge ca.). Efter en pause formåede jeg dog at være utrolig blæst på 140 mg til Stadens fødselsdag om fredagen, og her 2-3 måneder senere igen på ca. 110 mg til en privatfest.

HopIFjordeN kan have til dels ret i teorien om simpel 'loss of novelty', men ud fra beretninger og mine egne erfaringer med MDMA, tvivler jeg stærkt på at det kan forklare fænomenet overhovedet. Det er trods alt ikke noget man ser i lige så udpræget stil med de fleste andre stoffer. Man skal desuden huske på, at det må fungere nogenlunde på denne måde (meget overordnet): MDMA øger koncentrationen af en masse transmitterstoffer (serotonin, dopamin oxytocin) forskellige steder. Disse stoffer spiller den afgørende rolle for hvordan man føler man har det. På samme måde som følelser normalt hænger sammen med transmitterstoffer. Vil man så også blive tilvænnet andre følelser som forelskelse, had, jalousi und so weiter? Måske til en hvis grad, ligesom de fleste nok aldrig glemmer den første forelskelse osv. men jeg tvivler altså på at det kan have den helt store indflydelse af man kender MDMA's virkning via erfaring til at det kan forklare den meget store forskel mange føler. Det er selvfølgelig meget simplificeret, men jeg håber i kan følge mig. Kan man blive tilvænnet en række følelser så meget at man ikke føler dem længere, uden at der også må ske ændringer i hjernen?

_________________
"The intuitive cognition with anti-nihilism is a trigger for latent infant violence"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2012 15:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Der sker helt klart nogle spøjse ændringer ved effekten af MDMA ved et overforbrug. Svjv. har Ann Shulgin selv kommet med udtalelser om folk som bliver deprimerede af MDMA (vidst hende selv inkl.) efter for mange gange/for stort forbug og/eller kombination af begge. Jeg er dog ikke 100% på at hun har sagt det, men husker det svagt. Jeg har selv oplevet en enkelt gang hvor jeg blev deprimeret af MDMA, en slags stærk melankoli, uden speciel eufori/body high og absolut ingen nævneværdig empati og lykkefølelse. Dette skete i slutningen af sommeren til en skovfest, efter et lidt for ofte brug af MDMA. Nu var mit forbrug dog langtfra så stort som mange eksempler jeg har set/hørt om, og min dose var nok ikke forfærdelig høj den aften, men ikke desto mindre fik det mig til ekstra at overveje om det var det værd med et så stort forbrug af MDMA (hver anden til tredje uge ca.). Efter en pause formåede jeg dog at være utrolig blæst på 140 mg til Stadens fødselsdag om fredagen, og her 2-3 måneder senere igen på ca. 110 mg til en privatfest.

HopIFjordeN kan have til dels ret i teorien om simpel 'loss of novelty', men ud fra beretninger og mine egne erfaringer med MDMA, tvivler jeg stærkt på at det kan forklare fænomenet overhovedet. Det er trods alt ikke noget man ser i lige så udpræget stil med de fleste andre stoffer. Man skal desuden huske på, at det må fungere nogenlunde på denne måde (meget overordnet): MDMA øger koncentrationen af en masse transmitterstoffer (serotonin, dopamin oxytocin) forskellige steder. Disse stoffer spiller den afgørende rolle for hvordan man føler man har det. På samme måde som følelser normalt hænger sammen med transmitterstoffer. Vil man så også blive tilvænnet andre følelser som forelskelse, had, jalousi und so weiter? Måske til en hvis grad, ligesom de fleste nok aldrig glemmer den første forelskelse osv. men jeg tvivler altså på at det kan have den helt store indflydelse af man kender MDMA's virkning via erfaring til at det kan forklare den meget store forskel mange føler. Det er selvfølgelig meget simplificeret, men jeg håber i kan følge mig. Kan man blive tilvænnet en række følelser så meget at man ikke føler dem længere, uden at der også må ske ændringer i hjernen?


Du rammer lige præcis sømmet på hovedet med din pointe. Loss of novelty kan bare ik helt bruges til at forklare tabet af MDMA's magi.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2012 16:33 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Der er noget der tyder på, at det ikke er så enkelt at serotonin+noradrenalin+dopamin=lykke. Så var depression og andre triste tilstande også udryddet for lang tid siden.

Hjernen kompenserer åbenbart, har feedback mekanismer og andre faktorer der spiller ind, som videnskaben slet ikke forstår godt nok.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team