Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 22:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle!

Ville lige hører om det er normalt eller det kun er mig der får ondt i tungen når jeg tager Amf.
Jeg har gennem de sidste 6 måneder sniffet ca. 6g om dagen og 4-5 gange oplevet at min tunge hæver en lille smule og gør ondt i kanterne og nede ved halsen. Kan det ha noget at gøre med kvaliteten?

Mvh. Psychica

Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
har også prøvet det med opsvulmet tunge en gang eller to ..
tror det har noget og gøre med den "gumler" man har på .. for selvom man ikk lægger mærke til det så arbejder tunge og kæbe mere end man li regner med. men i skal selvfølgelig ikk hænge mig op på det.
personligt har jeg ikk den der tygger der på men mere noget man jeg sidder og laver noet vakum imellen tungen og ganen så for mit vedkomne er det nok derfor ..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Har også haft det som du beskriver mange gange før..
Når jeg får det er det for det meste fordi jeg ikke har haft noget at gumle på og/eller min mund har været for tør. :)

Drik masser af vand og tyg noget gummi! :D

og som de andre under mig siger, du burde nok skære ned for dig forbrug hvis du gerne vil leve 1 år mere. :hm:

Senest rettet af CannabisTis 10 sep 2011 19:51, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Psychica skrev:
Jeg har gennem de sidste 6 måneder sniffet ca. 6g om dagen

Billede
Stop omgående dit forbrug - uanset hvor cuttet dit lorteamf er har INGEN godt af at suge de mængder... Du slår dig selv ihjel mester...

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Når du tager så absurd meget amfetamin hver dag, er der ikke noget at sige til at der vil være bivirkninger.. Jeg vil også på det kraftigste råde dig til at genoverveje dit forbrug..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
.

Senest rettet af Crime 12 sep 2011 20:37, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
XxHeXeHxX skrev:
6 gram feta om dagen...

:lol:

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem

JESUS CHRIST

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Dvs. over de sidste 6 måneder har du indtaget over et kilo amfetamin?
Tror du skal være glad for at det kun er din tunge som er problemet...

Du burde søge hjælp, inden du ødelægger dig selv fuldstændigt!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu har jeg ikke forstand på hvad amfetamin koster... men det lyder fandme som mange penge at have suget op i næsten. :O

Medlem

Geografisk sted: Foran højre højttalere
Tror ikk på nogen kan indtage 6g amf om dagen..

Simpelhen umuligt i længet.. hvis du sagde 6g amf på en meget vild lørdag. tror jeg på dig..

MEEN det må være virkeligt cuttet amf.. ellers er det stærk det jeg fik før i tiden..

tager heldigvis ALDRIG AMF HERE!

Medlem

<RANT>
Gennemsnitligt amf er ca. 10%, lad os sige at Psychica kun har 5%. Det er 6000 * 0.05 = 300 mg egentlig amfetamin om dagen. Dette er omtrent ti gange mere end nogle af de højeste doser af amfetamin der gives på recept. Med den abnormt høje tolerance taget med i billedet, så begynder det at ligne noget der er mere realistisk.
Jeg er dog... ja, jeg er bange for at sige imponeret, måske ville et bedre ord være FORSKRÆKKET eller CHOKERET at høre at et sådan doseringsniveau er blevet holdt ved lige i et halvt år. Det er over 50 gram ren amf på de seks måneder, eller ja, over et kilo skamcuttet gadeamf som SteeLx^ nævnte. Selv til en halvtredser pr. gram skodamf er det over halvtreds tusind kroner, eller næsten ti tusind om måneden. Hold da op, jeg bliver helt svimmel af at tænke på det. Så fedt synes jeg sgu alligevel heller ikke amf er. Men det er helt sikkert at vedkommende nok skal standse det forbrug - om det er fornuft og viljestyrke eller hjerte-/karproblemer og døden der gør det, ja, det er så svært at sige, men det dér kan sgu umuligt vare ved.
</RANT>

Du har nok ondt i tungen enten fordi du har overanstrengt den (tungen er en muskel og kan selvfølgelig overanstrenges ligesom alle andre muskler) ved at gå og gumle, eller fordi nedfaldet der løber fra næse til mund gennem dit svælg sætter sig på tungen og irriterer overfladen. Du bør selv kunne mærke om det er en ømhed inde i selve tungen, eller en overfladisk svien/irritation. Da du siger at "min tunge hæver en lille smule og gør ondt i kanterne og nede ved halsen" så tror jeg mest på at det er overfladisk irritation. Det er dog ikke lige muligt for mig at sige om det er selve amfetaminen eller de 90-95% andre ting som dit hvide pulver består af, som fremkalder denne irritation.

Her er en anden tanke: måske har du haft hævede mandler eller en form for infektion i halsen? Hvis jeg er forkølet eller ligger med influenza og jeg tager amfetamin eller en substitueret amfetamin, så bliver jeg sindsygt frisk og energisk (selvfølgelig) og mærker slet ikke at jeg er syg. Det lyder for mig meget sandsynligt at dit immunforsvar er helt fucked pga. at din krop er så stresset af alt den amf - plus din kropstemperatur er nok sådan, at du ikke lige får taget jakke på når du skal udenfor, og derfor går og bliver kold, hvilket yderligere nedsætter immunforsvarets funktion. Se det i sammenhængen med en person der går i byen og dermed bliver udsat for alverdens pathogener. Det ville egentligt være underligt hvis du slet ikke havde haft bare lidt hævede mandler i 6 måneder, medmindre du har brugt din koger på at sidde foran pejsen med en varm kop te og læse Johannes V. Jensen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Jeg vil bare tilføje til tråden at jeg kender også samme problem ved amf - at det gør at tungen og kæberne går lidt "amok" ved amfetamin. Fx går min tunge amok på amf eller bare stimulanser faktisk og det gør at den kører rundt i munden konstant og derved bliver meget øm næste dag. Men det er vist det mindste af dit problem du har lige nu, det bør du nok indse.

En nedtrapning af dit forbrug ville være fornuftigt, da det er en ond cirkel du er kommet ind i, som de andre også nævner.
Hvis din læge er fornuftig, så tag en snak med ham om evt. medikamenter som kan hjælpe dig ud af amfetamin-cirklen du er inde i nu.

Er din læge en idiot og ikke tager det du siger seriøst, så ring til til det nærmest misbrugscenter og lav eventuelt en samtale med dem - jeg kan i hvert fald stærkt anbefale det, da jeg selv har været møllen igennem og det har bestemt hjulpet mig på mange områder.

Junior medlem

Trap ned på narkoen, jeg er ret sikker på det ville hjælpe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Synes der lyder meget narkoman "like" at kunne tage så meget om dagen i 6 mdr.

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Junior medlem

Du skal være glad for at det ik har ramt din ryg endnu :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Rykken? har amf ramt din ryg :O

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Beast skrev:
<RANT>
Gennemsnitligt amf er ca. 10%, lad os sige at Psychica kun har 5%. Det er 6000 * 0.05 = 300 mg egentlig amfetamin om dagen. Dette er omtrent ti gange mere end nogle af de højeste doser af amfetamin der gives på recept. Med den abnormt høje

Jeg har aldrig oplevet amfetamindoser på 30mg på recept. Hvor har du den viden fra og har du mere du vil dele? :)

Medlem

Khazim skrev:
Beast skrev:
<RANT>
Gennemsnitligt amf er ca. 10%, lad os sige at Psychica kun har 5%. Det er 6000 * 0.05 = 300 mg egentlig amfetamin om dagen. Dette er omtrent ti gange mere end nogle af de højeste doser af amfetamin der gives på recept. Med den abnormt høje
Jeg har aldrig oplevet amfetamindoser på 30mg på recept. Hvor har du den viden fra og har du mere du vil dele? :)
Ah, jeg lavede en mindre tanketorsk - når doserne gives så højt er det selvfølgelig depotmedicin. F.eks. fås Adderall XR som 30 mg tabletter.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Beast skrev:
Khazim skrev:
Beast skrev:
<RANT>
Ah, jeg lavede en mindre tanketorsk - når doserne gives så højt er det selvfølgelig depotmedicin. F.eks. fås Adderall XR som 30 mg tabletter.

Fåes Adderall overhovedet i Danmark. Jeg er udemærket klar over at man via Lægemiddelstyrelsen ville kunne få en bevilling på at kunne få apoteket til at bestille udenlandske præparater, men oftest vælger man at give en bevilling på magistrelt fremstillet amfetamin tabletter på 5-10mg pr. tablet.
Alt efter indikation indtages der 5-10mg 2-3-4 gange daglig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]