Rush skrev:
Men leaf, nu vi har dig - hvordan er Keta-S trippet rent visuelt, tankegangsmæssigt sammenlignet med den racemiske blanding? Føler du, det er mere bedøvende end R?
Sæt gerne flere ord på, hvis du kan og har lyst

Jeg prøver igen (er en dør til at formulere mig)
I sub-K-hole doser synes at racemisk er mere bedøvende. Jeg føler mig mere dum og langsom. S-isomeren virker mere psykedelisk efter min mening, hvor jeg føler mig mere klar i hovedet (selvom jeg nok ikke er det).
Synes ikke der er den store forskel på "hullet" bortset fra at S- kræver mindre dosis men også varer en smule kortere.
Samtlige personer jeg kender der har prøvet begge dele, foretrækker den rene S-.
Forklaring på at S- er mere brugt som lægemiddel:
Citat:
After comparable degrees of CNS depression, we conclude that the more potent s(+) isomer of ketamine was associated with a more rapid recovery of psychomotor skills than the currently used racemic mixture.
http://bja.oxfordjournals.org/content/57/2/197.abstractNår det bruges som narkose doserer du over K-hole og går direkte i blackout. Det er dermed mere hensigtsmæssigt at bruge S da det kræver mindre dosis (mindre skadesvirkninger) + plus du bliver hevet hurtigere ud a keta-land