Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 23:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Gone skiing
Hej

Har ladet mig forælle at S-Ketamin skulle virke noget mere psykedelisk end R-Ketamin ?

Nogen der kan uddybe forskellene på disse to ?

Mvh Mads

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Prometheus skrev:
Ketamin-molekylet har et stereogent center, hvorfor det findes i to spejlbilledisomerer / enantiomerer, benævnt R- og S-ketamin. Hvor man tidligere har anvendt racemisk ketamin til alle områder (lige dele af R- og S-enantiomeren), anvender man nu kun S-ketamin til narkose i mennesker. Det gør man for at undgå unødvendige bivirkninger, da det så vidt jeg ved er S-formen som inducerer de fleste af de effekter som er ønskværdige under narkose. I veterinær medicin anvender man stadig oftest racemisk ketamin. Jeg kunne forestille mig at langt størstedelen af den ketamin som man finder på det sorte marked er racematet, da det er meget billigere at fremstille og sandsynligvis nemmere for de fleste at anskaffe. Så vidt jeg ved har jeg aldrig prøvet ren S-ketamin, og har ingen førstehåndserfaringer at byde ind med hvilken version som egner sig bedst til rekreativ brug.

Junior medlem

Geografisk sted: Gone skiing
Tak for det

Nogen der har prøvet det på egen krop og kan uddybe virkningen ?

Stodder
Brugeravatar

Jeg har prøvet S-ketamin og racemisk og jeg foretrækker klart den rene S-isomer.
For mig er dosis mindre og trippet/påvirkningen mere behagelig. Synes man bliver mere tung/dum af racemisk, hvor S-isomeren er mere "klar".

Ved ikke om det giver mening :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kogt-kat skrev:
leaf skrev:
Jeg har prøvet S-ketamin og racemisk og jeg foretrækker klart den rene S-isomer.
For mig er dosis mindre og trippet/påvirkningen mere behagelig. Synes man bliver mere tung/dum af racemisk, hvor S-isomeren er mere "klar".

Ved ikke om det giver mening :)

Synes ikke det giver mening. Efter hvad Prometheus beskriver så skulle det være nøjagtigt omvendt, da s-ketamin er det der anvendes til medicinske formål som narkose til mennesker. Efter hvad jeg har forstået skulle r-ketamin være det som giver en rus mere præget af psykedelika. Er forvirret. :roll:

Har forstået det på samme måde, Kogt-kat, men det kan jo tænkes at Leaf rent subjektivt synes, at S-isomerens rus ligger tættest på det Leaf opfatter som godt, behageligt m.v. Ordet psykedelisk kom slet ikke op.

Men leaf, nu vi har dig - hvordan er Keta-S trippet rent visuelt, tankegangsmæssigt sammenlignet med den racemiske blanding? Føler du, det er mere bedøvende end R?
Sæt gerne flere ord på, hvis du kan og har lyst :)

Stodder
Brugeravatar

Rush skrev:
Men leaf, nu vi har dig - hvordan er Keta-S trippet rent visuelt, tankegangsmæssigt sammenlignet med den racemiske blanding? Føler du, det er mere bedøvende end R?
Sæt gerne flere ord på, hvis du kan og har lyst :)

Jeg prøver igen (er en dør til at formulere mig)
I sub-K-hole doser synes at racemisk er mere bedøvende. Jeg føler mig mere dum og langsom. S-isomeren virker mere psykedelisk efter min mening, hvor jeg føler mig mere klar i hovedet (selvom jeg nok ikke er det).

Synes ikke der er den store forskel på "hullet" bortset fra at S- kræver mindre dosis men også varer en smule kortere.

Samtlige personer jeg kender der har prøvet begge dele, foretrækker den rene S-.

Forklaring på at S- er mere brugt som lægemiddel:
Citat:
After comparable degrees of CNS depression, we conclude that the more potent s(+) isomer of ketamine was associated with a more rapid recovery of psychomotor skills than the currently used racemic mixture.
http://bja.oxfordjournals.org/content/57/2/197.abstract
Når det bruges som narkose doserer du over K-hole og går direkte i blackout. Det er dermed mere hensigtsmæssigt at bruge S da det kræver mindre dosis (mindre skadesvirkninger) + plus du bliver hevet hurtigere ud a keta-land :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tusind tak for den uddybende kommentar leaf :)
også fedt med et link af akademisk karakter.

Kogt-kat skrev:
Undskylder min betegnelse psykedelisk... :) det er bare sådan jeg kan beskrive hvordan det ellers påvirker mig på en underlig måde udover den tunge, berusende virkning.. Ved dog at ketamin er et dissociativ, og ikke et psykedelika

No worries, maestro ;) jeg finder bestemt også ketamin psykedelisk. Ikke psykedelisk på den arketypiske facon (LSD, meskalin, svampe-psykedelisk), men på en helt anderledes indadvendt måde.

Junior medlem

Har først lige set denne post nu efter jeg selv startede en angående S Ketamin, har desværre endnu ikke været i hullet på denne Ketamin da jeg holder pause fra den, men har gemt lidt til når det skal prøves igen.

Men have nogle kammerater der tog en tur i hullet på den rene S Ketamin i weekenden, og de fortalte at det er betydelig nemmer at komme i hullet og de synes det var noget vilder end den "normale" ketamin man ser på markedet..

Glæder mig til jeg selv skal prøve den :-)

Medlem

Geografisk sted: hasselager
er klar til racemics men eller s.. men vis man har råd kan man vel købe 5g af hver og blande dem ? jeg får best rus af mics

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]