300 mg ketamin oralt giver en middel til stærk rusvirkning, der varer i længere tid (3-4 timer, så vidt jeg husker). Men dosen er spredt ud over et længere tidsinterval, så jeg kunne forestille mig at det er sværere at opnå k-hole, med mindre man spiser en rigtig god slat. Men, som du er inde på, kan man blot blande nasale doser indover - så tror jeg at det ville blive lettere at opnå den tilstand, som du søger, uden brug af psykisk-hardcore psykedelika som LSD og svampe, og tildels 2C-B, og uden at fylde næsen med uretfærdige mængder pulver. Cannabis er en god og forholdsvis psykisk mild katalysator, men kan give forvirring og hukommelsestab under oplevelsen (større tendens til at glemme tanker og åbenbaringer).
Oral ketamin har en mere glidende overgang mellem comeup/plateu/comedown, og er lidt mere kontrolleret - men giver i sidste ende samme rusvirkning, bare uden den irriterende nasale kemifølelse.
Hvis en person har adgang til store mængder ketamin, vil jeg til enhver tid anbefale oral indtagelse fremfor nasal, eller en blanding af de to, for at skåne næsen og oplevelsens kvalitet. Oplevelsen føles bare renere oralt, som med så meget andet. Men pga. de store doser, kan man hurtigere opnå bivirkninger i misbrugs-sammenhænge (se længere nede).
Eneste, som bør nævnes, er at oral ketamin i større doser kan virke afførende (laxativt), og hjælpe maden i dit tarmsystem igennem tarmsystemet, hvilket kan blive et potentielt problem for dine møbler og dine underbukser i din dybe hestebedøvelse (man bør tømme blære og tarm hver gang før ketaminindtagelse). I store doser kan det altså give diarré, men indenfor fornuftige doser burde du ikke mærke noget!
Fra wikipedia:
Citat:
Ketamine is sold in either powdered or liquid form. In its powdered form it can be insufflated (inhaled), injected, or taken orally (though this works as a laxative).
[...]
However, when administered orally, ketamine is rapidly metabolised to norketamine, which possesses sedating effects; this route of administration is unlikely to produce a dissociative state characteristic of ketamine unless very high doses (500 mg+) are ingested.[49]
Så oral ketamin giver en mere bedøvende virkning, fremfor den søgte dissociativ (som du søger). Det er altså en god idé at supplere med nasale doser, med mindre du tager en høj oral dosis.
Endelig skal man huske, at selvom oral indtagelse er en blid indtagelsesform, så bliver der indtaget ret store doser! (200-500 mg ad gangen). Dette kan bidrage til hurtigere bivirkninger, fx. nyre- og blæreproblemer og -sygdomme efter langtids brug. Disse problemer ses hos ketamin-misbrugere, hvor blærens vægge bliver tykkere, så volumen af den urin du kan bære på bliver kraftigt reduceret (hyppigere, mere smertefuld og af og til blodig urinering), som i sidste ende kan skade nyrerne (som er afgiftningscentret og urinproduktionscentret i kroppen) og måske give hjerneskader (olneys lesion). Men her snakker vi om et forbrug på ca. et gram om dagen i længere tid, som oral indtagelse sagtens kan bidrage en del til.
Omvendt kan hyppig insufflering skade slimhinderne i næsen, men der går lidt længere tid før nyre- og blæreproblemer opnås (30-100 mg pr nasal dosis ift. ca 1 g om dagen).
Med de her informationer burde du kunne bedømme selv

jeg kan personligt selv godt li oral ketamin, på trods af min meget begrænsede erfaring med det. Jeg får, som sagt, renere oplevelser.