Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 21:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hey guys,

jeg ynder til tider at købe et gram K til at ligge for mig selv og svømme lidt ud af mit hylster.
Jeg har kun haft effektivt gennembrud i kombination med noget god skunk. Det hele var visuelt og meget drømmelignende, min krop var helt paralyseret og jeg fik det vildeste indsigter. Men indtil da, var det kun en bedøvende/berusende fornemmelse selvom vi redoserede igen og igen. Det var først da skunken, sent på aftenen blev introduceret at det hele gik haywire.

Jeg overvejer nu om det bedre kan svare sig at indtage det oralt? For en længerevirkende og mere effektiv optagelse (jeg ved der skal næsten dobbelt dosis til) så jeg nemmere kan ryge i K-hole?

Nogle erfaringer?

InnerNetX

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg følger lige med på sidelinjen her.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Mine erfaringer siger at det virker mest effektivt dissociativt hvis man først doserer en psykedelisk "primer", indtaget i moderat til lav dosis så den peaker når man indtager én tilpas høj mængde ketamin ad en hurtig optagelsesvej. Gode primers for mig er f.eks. 2C-B eller svampe, men det er nok lige så meget et spørgsmål om convenience fordi de ikke virker alt for længe. Cannabis er også meget mere effektivt end at tage ketaminen fra baseline. Jeg kan gå dybest hvis jeg er alene, i et mørktlagt rum med kraftig røgelse og tilpas inspirerende musik.
Caveats: Man skal kende effekten af de psykedeliske substanser man tager for sig selv RET godt før man smider ketamin oveni - det kan blive en voldsom tur. Ketaminen skal være velafmålt før man er under indflydelse af andet. Man kan diskutere fornuften i at tage så kraftige substanser alene.
SVJV er det sværere at komme i et egentligt K-hole hvis man tager det oralt - det er for mig lige så meget et spørgsmål om acceleration som om påvirkningsgrad.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hmm.. Måske jeg bare skal gøre det til reglen at ryge noget godt hjernebalsamerende skunk inden jeg snorter kette. :)
Synes nu stadig det kunne være interessant at lægge en bund af oralt ketamin, så kan man vel altid spæde op nasalt hvis ikke man helt rammer plet..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Har flere været gange ramt det jeg tror du mener med effektive gennembrud udelukkende på ketamin nasalt. Men synes klart det er værd at nævne Keta/lsd komboen igen. Har selv kun prøvet det en gang men det virkede som en i bare fanden. Det var nærmest den Lsd dosis man havde taget gange 10, men samtidigt meget keta agtigt. Skal dog siges at man absolut ikke skal gå ind til denne kombo uden virkeligt gode erfaringer med psychedelika da man kommer meget langt hjemmefra.

Men hvis du søger noget som har den samme nemme anvendelighed som ketamin alene kan det selvfølgeligt ikke anbefales. I det tilfælde ville jeg nok foreslå en stor nok første dosis mere end en joint da jeg mener tolerance også klart har noget at sige, men det er nok mest fordi jeg synes jeg bliver for stenet hvis jeg blandet det med ryger.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes bare det er a hell lotta powder to insufflate!

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har kun været en tur i hullet 2 gange, hvor der KUN har været keta inde i billedet!

Jeg plejer derfor næsten altid at tage ca. 100mg MDMA, vente på det begynder at peake.
Og derefter indtage keta'en nasalt, giver en fantastisk tur i hullet, og knap så forvirrende som uden MDMA :)

Helt klart min ynglings kombo!

peace...

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
300 mg ketamin oralt giver en middel til stærk rusvirkning, der varer i længere tid (3-4 timer, så vidt jeg husker). Men dosen er spredt ud over et længere tidsinterval, så jeg kunne forestille mig at det er sværere at opnå k-hole, med mindre man spiser en rigtig god slat. Men, som du er inde på, kan man blot blande nasale doser indover - så tror jeg at det ville blive lettere at opnå den tilstand, som du søger, uden brug af psykisk-hardcore psykedelika som LSD og svampe, og tildels 2C-B, og uden at fylde næsen med uretfærdige mængder pulver. Cannabis er en god og forholdsvis psykisk mild katalysator, men kan give forvirring og hukommelsestab under oplevelsen (større tendens til at glemme tanker og åbenbaringer).

Oral ketamin har en mere glidende overgang mellem comeup/plateu/comedown, og er lidt mere kontrolleret - men giver i sidste ende samme rusvirkning, bare uden den irriterende nasale kemifølelse.

Hvis en person har adgang til store mængder ketamin, vil jeg til enhver tid anbefale oral indtagelse fremfor nasal, eller en blanding af de to, for at skåne næsen og oplevelsens kvalitet. Oplevelsen føles bare renere oralt, som med så meget andet. Men pga. de store doser, kan man hurtigere opnå bivirkninger i misbrugs-sammenhænge (se længere nede).

Eneste, som bør nævnes, er at oral ketamin i større doser kan virke afførende (laxativt), og hjælpe maden i dit tarmsystem igennem tarmsystemet, hvilket kan blive et potentielt problem for dine møbler og dine underbukser i din dybe hestebedøvelse (man bør tømme blære og tarm hver gang før ketaminindtagelse). I store doser kan det altså give diarré, men indenfor fornuftige doser burde du ikke mærke noget!

Fra wikipedia:
Citat:
Ketamine is sold in either powdered or liquid form. In its powdered form it can be insufflated (inhaled), injected, or taken orally (though this works as a laxative).

[...]

However, when administered orally, ketamine is rapidly metabolised to norketamine, which possesses sedating effects; this route of administration is unlikely to produce a dissociative state characteristic of ketamine unless very high doses (500 mg+) are ingested.[49]

Så oral ketamin giver en mere bedøvende virkning, fremfor den søgte dissociativ (som du søger). Det er altså en god idé at supplere med nasale doser, med mindre du tager en høj oral dosis.

Endelig skal man huske, at selvom oral indtagelse er en blid indtagelsesform, så bliver der indtaget ret store doser! (200-500 mg ad gangen). Dette kan bidrage til hurtigere bivirkninger, fx. nyre- og blæreproblemer og -sygdomme efter langtids brug. Disse problemer ses hos ketamin-misbrugere, hvor blærens vægge bliver tykkere, så volumen af den urin du kan bære på bliver kraftigt reduceret (hyppigere, mere smertefuld og af og til blodig urinering), som i sidste ende kan skade nyrerne (som er afgiftningscentret og urinproduktionscentret i kroppen) og måske give hjerneskader (olneys lesion). Men her snakker vi om et forbrug på ca. et gram om dagen i længere tid, som oral indtagelse sagtens kan bidrage en del til.

Omvendt kan hyppig insufflering skade slimhinderne i næsen, men der går lidt længere tid før nyre- og blæreproblemer opnås (30-100 mg pr nasal dosis ift. ca 1 g om dagen).

Med de her informationer burde du kunne bedømme selv :) jeg kan personligt selv godt li oral ketamin, på trods af min meget begrænsede erfaring med det. Jeg får, som sagt, renere oplevelser.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Nu er det efterhånden nogle år siden jeg k-holede sidst, men jeg kan huske at orale doser på 2-3-400mg plus en lille nasal dosis, har fået mig i hullet mange gange.

Eller 150mg oralt og 100 nasalt (;

Burde gøre tricket..

//blazR

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]