Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: Ritalin
Junior medlem

Heey her de sidest 2 dag har jeg taget Ritalin 30mg Da jeg havde hørt at man skulle blive speedy af det, Men jeg blev på ingen måder speedy af det jeg blev mere træt af det er det en normal virkning på en person uden ADHD ? jeg er ikke helt sikker på at jeg ikke har ADHD

vil gerne hører jer andre der har taget ritalin som ikke har ADHD om det er sammen virkning i får

Titel: Re: Ritalin
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
ADHD findes ikke i medicinsk forstand, og er et kæmpe "fupnummer" ...
De "genetiske forudsætninger" der ind i mellem påstås at være fundet er epigenetiske ændringer ...

Derudver forstår jeg godt du bliver træt af dem .. Det er også hvad de er beregnet til ^^,

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej det er ikke en normal reaktion på 30 mg ritalin, det burde give dig en mærkbar rus.

Junior medlem

Ritalin 30 mg udløser kun en lille smule af gangen men virker over lang tid. Næste gang du prøver det så prøv at knuse de små kugler indeni i kapslen og snif dem

Junior medlem

karl-birk skrev:
Ritalin 30 mg udløser kun en lille smule af gangen men virker over lang tid. Næste gang du prøver det så prøv at knuse de små kugler indeni i kapslen og snif dem

det vil jeg da prøve nu så skal man lave huld i næsen for det kan komme ind i blodårene ?
eller kan man bare sniffe det udenvider

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Du skal bare sniffe dem når de er knust, ingen grund til at sidde og prikke hul i din næse ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I helvede.
Jeg skal have 60 mg for en god rus og min vægt klasse er 64.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Aah jeg havde ikke lige gennemskuet at det var en depotudgave... Men som allerede foreslået så knus og snif, eller knus og bland i lidt vand eller pak det ind i lidt jointpapir og slug.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
QuaZ skrev:

Jeg ville blive så utroligt glad, hvis du evt. gad angive din kilde på din påstand, :roll:

Ikke at jeg ikke tror på det. Jeg får selv methylphenidat mod ADHD btw..

//blazR

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Det er ikke normalt at blive træt af Ritalin. Selvom det er en depottablet, er det sikkert at det vil have nok effekt, så man ikke falder i søvn.

BlazR, jeg er den overbevisning at en _meget_ stor del af ordinationer på Ritalin, er direkte overflødig.
Man burde sætte ind med en form for terapi, der skal munde ud med at barnet finder sig til rette i livet.
Hvis man brugte pengene man sparede på tilskuddet til Ritalinen, kunne man nemt financere mange gode psykologer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvor gammel er du, trådstarter?

Medlem
Brugeravatar

blazR skrev:
QuaZ skrev:

Jeg ville blive så utroligt glad, hvis du evt. gad angive din kilde på din påstand, :roll:

Ikke at jeg ikke tror på det. Jeg får selv methylphenidat mod ADHD btw..

//blazR

Det ville jeg også, tro mig ! ;-)
Jeg ville blive præcis ligeså glad hvis nogen som helst på hele kloden kunne angive årsagen til ADHD ;-)! ..
Problemet er - det er ikke genetisk ... det handler ikke om en hjerneskade eller manglende/ødelagte gener ...

Det er en adfærdsafvigelse ... Du har en flok unge mennesker, som er vokset op i en komplet anden verden end den som verdens "normer & regler" pt. er konstrueret efter ...
Det er ligesom at prøve at proppe den firkantede klods ind i det trekantede hul ! DET KAN MAN BARE IKKE .. Den vil ikke passe .. MEN - hvis vi nu ændrer lidt, høvler lidt af den firkantede klods .. Se så passer den ind ! ;-)

Alle - ALLE forsøg på at spore ADD/ADHD/skizofreni/socialangst (...og jeg skal komme efter dig med psykiske lidelser) genetisk er endt i en blindgyde!
Hver gang man har haft noget halvt - så er det epigenetiske ændringer, og der er intet mønster i disse ...

Nå pokkers .. men hva fanden - vi har jo en behandlingsform som de sidste 100 år har fungeret GLIMRENDE .. lobotomi ! YEEEAH :D
Men det neurokirugiske indgreb svinede .. og var måske lige voldsomt nok til alle afvigere .. men længe leve kemien! ;-)

Nu udfører vi det hvide snit v2.0 på hundrede millioner af mennesker, på daglig basis - verden rundt :-D !! Yaaay ..
Google selv lidt ..
Ord som .. ritalin adhd add kritik kontrovers skepsis .. kom selv lige på flere ord ! ;) .. informationen er tilgængelig for alle der har lyst til at finde den ..
Psykiatri: Skade og død

Er det i øvrigt ikke tankevækkende at vi snart er ved at nå et punkt i befolkningen nu - hvor flere personer har en diagnosticeret lidelse, end folk der ikke har? :P .. Det er snart mere "normalt" at fejle noget, end det er at være rask ! ... Fedt samfund, fedt samfund !

Khazim skrev:
Hvis man brugte pengene man sparede på tilskuddet til Ritalinen, kunne man nemt financere mange gode psykologer.

Hvad hjælper det med psykolog konsultation når selv disse psykologer er problemfyldte? ..

Citat:
Det skete, at en meget smuk kvinde besøgte en psykiater for første gang. Da sagde psykiateren, "Kom venligst nærmere." Da hun kom nærmere, sprang han på hende, omfavnede og kyssede kvinden. Hun blev chokeret. Så sagde han: "Sid nu ned. Détte hjælper mig med mit problem, - nå, hvad er så dit problem?"

Problemet bliver mangfoldigt, fordi der er hjælpere i den samme situation. Og de ønsker at hjælpe, for når man hjælper nogen føler egoet sig ganske godt, fordi man er en stor hjælper, en stor guru, en mester; man hjælper så mange mennesker. Jo større tilhængerskare, des bedre tilpas føler man sig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
QuaZ skrev:
Nå pokkers .. men hva fanden - vi har jo en behandlingsform som de sidste 100 år har fungeret GLIMRENDE .. lobotomi ! YEEEAH :D
Men det neurokirugiske indgreb svinede .. og var måske lige voldsomt nok til alle afvigere .. men længe leve kemien! ;-)

Nu udfører vi det hvide snit v2.0 på hundrede millioner af mennesker, på daglig basis - verden rundt :-D !! Yaaay ..
Google selv lidt ..
Ord som .. ritalin adhd add kritik kontrovers skepsis .. kom selv lige på flere ord ! ;) .. informationen er tilgængelig for alle der har lyst til at finde den ..
Psykiatri: Skade og død

Tror ikke helt du ved hvad det hvide snit er siden du sammenligner det med ritalin. Det tætteste du kommer på et kemisk hvidt snit er lithium. Der er meget stor forskel på at give folk en stimulans og skære i deres frontallapper. Det ene gør dem opkvikkede, koncentrerede og involverede det andet gør dem langsomme, ligeglade og afstumpede.

Og ja informationer er der masser af på nettet. Problemet er bare at halvdelen af dem er farvede eller forkerte. Når du læser på en anti-medicinal-industri hjemmeside er det ikke mindre farvet end når du læser på medicinalfirmaets hjemmeside.

QuaZ skrev:

Khazim skrev:

Hvad hjælper det med psykolog konsultation når selv disse psykologer er problemfyldte? ..

Citat:
Det skete, at en meget smuk kvinde besøgte en psykiater for første gang. Da sagde psykiateren, "Kom venligst nærmere." Da hun kom nærmere, sprang han på hende, omfavnede og kyssede kvinden. Hun blev chokeret. Så sagde han: "Sid nu ned. Détte hjælper mig med mit problem, - nå, hvad er så dit problem?"

Problemet bliver mangfoldigt, fordi der er hjælpere i den samme situation. Og de ønsker at hjælpe, for når man hjælper nogen føler egoet sig ganske godt, fordi man er en stor hjælper, en stor guru, en mester; man hjælper så mange mennesker. Jo større tilhængerskare, des bedre tilpas føler man sig.

Mener du at psykologer ikke kan hjælpe fordi de får det godt af at hjælpe andre? wtf? Jeg har oplevet en elektriker få et smil på læben fordi han kunne hjælpe mig. Han blev glad fordi han følte sig mere værd i kraft af hans ekspertise kunne hjælpe. Betyder det at hans råd var dårligt? wtf.

Jeg er selv af den opfattelse der skal mere psykologi/opdragelse til ADHD'er og mindre ritalin. Men dermed ikke sagt at ritalin ikke hjælper rigtig mange.

tjah.. og for at være helt ærlig... Så mener jeg MANGE ADHD'er fortjener et spark bag i og et "Tag dig sammen og kom videre".

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

QuaZ skrev:

Khazim skrev:

Så du mener at alle psykologer er problemfyldte? Mener du at en tilstrækkelig andel af de ADHD diagnosticerede mennesker, har en vanlig gang hos en psykolog?

Mine erfaringer siger mig, at det blot er én læge, der har truffet beslutningen om, hvorvidt barnet (eller den voksne) skal i medicinsk behandling.

Problemet ligger jo netop hos lægerne og forældrene, ikke hos psykologerne.
Lægerne bliver nødt til at stoppe deres misbrug af receptblokken, og indse at der er langt flere børn, der skal henvises til psykiatrien - En velfungerende én, vel og mærke, ikke den børne-psykiatri vi har i dag.

Junior medlem

Khazim skrev:
Hvor gammel er du, trådstarter?

jeg er 24 år

har prøvet at sniffe det nu. det har stadig sammen virkning dog kan jeg føle et lille rus, men så skal jeg sniffe 90 mg dog bliver jeg stadig meget træt så jeg tror bare jeg dropper det .

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
@Quaz
Jeg tror ikke helt jeg forstår.. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men mener du ADHD ikke eksisterer? Altså at det er noget folk bruger som en undskyldning? Skizofreni ligeså?
Jeg vil give dig ret i, at vi overmedicinerer for meget i vores samfund, men når du så samtidig siger psykologerne heller ikke kan bruges, hvordan har du så tænkt dig folk skal blive "raske"? Vil DU hjælpe dem?...

@Trådstarter
Interessant at høre du bliver træt af dem, det kan godt tyde på du har ADHD (hvis det da eksisterer?), men du bør kontakte din læge for at få udført nogle tests, i stedet for bare at tage mit ord for det :)

Medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:
Tror ikke helt du ved hvad det hvide snit er siden du sammenligner det med ritalin. Det tætteste du kommer på et kemisk hvidt snit er lithium. Der er meget stor forskel på at give folk en stimulans og skære i deres frontallapper. Det ene gør dem opkvikkede, koncentrerede og involverede det andet gør dem langsomme, ligeglade og afstumpede.

Jeg ved hvad det hvide snit er - og ritalin er ingenlunde anderledes andet end at det er nogenlunde muligt at "undo" det samme gælder lykkepiller og generel psykoaktiv medicin der udskrives til samtlige folk med følelses- eller "adfærds"mæssige problemer ...
Og sjovt nok så er virkningen da netop at folk bliver langsommere, så de "nemmere kan koncentrere sig", ligeglad bliver folk på lykkepiller og afstumpet .. tja det er jo et spørgsmål om definering ;) men jo alle de tre virkninger er ikke enkeltstående for det fysiske hvide snit .. betragt det her som det kemiske hvide snit ...
Se iøvrigt filmen som jeg linkede til hvis du har interesse i at prøve at høre den anden side, eller om du kun behøver kende den ene side af sagen? ..
The only real wisdom is knowing you know nothing

spiffeh skrev:
Og ja informationer er der masser af på nettet. Problemet er bare at halvdelen af dem er farvede eller forkerte. Når du læser på en anti-medicinal-industri hjemmeside er det ikke mindre farvet end når du læser på medicinalfirmaets hjemmeside.

Fint nok - men så spørg dig selv hvem der har den største interesse i at fastholde dig i en forkert tro - de folk der tjener milliader af $$$ på at du forbliver i den tro - eller folk der ingen økonomiske interesser har i at du prøver at åbne øjnene ... De beder dig om selv at foretage en smule research og bruge din sunde fornuft ... De beder dig ikke om at blive ved med at tage bevidsthedstilstandsændrende psykofarma og iøvrigt forblive pille slave resten af livet - tværtimod ! ...
Tænk nu over hvem der har interesse! ..

spiffeh skrev:
Mener du at psykologer ikke kan hjælpe fordi de får det godt af at hjælpe andre? wtf? Jeg har oplevet en elektriker få et smil på læben fordi han kunne hjælpe mig. Han blev glad fordi han følte sig mere værd i kraft af hans ekspertise kunne hjælpe. Betyder det at hans råd var dårligt? wtf.

Nej jeg mener ikke at psykologer ikke kan hjælpe fordi de får det godt af det - jeg mener at de ikke er i stand til at hjælpe fordi de selv har så kæmpe store ubearbejdede problemer .. Ofte årsagen til at vedkommende overhovedet søger ind i psykologifaget, dette resulterer så bare i en kæmpe Ego-pleasing, en forsættelse af ens selvdestruktive adfærd og i kraft, ruinering af millioner af menneskers liv ...
Der er solstråle historier ... Men de er få, og endnu færre er sande ...

spiffeh skrev:
Jeg er selv af den opfattelse der skal mere psykologi/opdragelse til ADHD'er og mindre ritalin. Men dermed ikke sagt at ritalin ikke hjælper rigtig mange.

Ritalin hjælper ingen andre end medicinalindustriens pengemænd :-)

spiffeh skrev:
tjah.. og for at være helt ærlig... Så mener jeg MANGE ADHD'er fortjener et spark bag i og et "Tag dig sammen og kom videre".

Hvad du skulle give dem i stedet for et spark bag i - er et værktøj til at håndtere dem selv :-) en mulighed for at elske sig selv ...

Khazim skrev:
Så du mener at alle psykologer er problemfyldte? Mener du at en tilstrækkelig andel af de ADHD diagnosticerede mennesker, har en vanlig gang hos en psykolog?

Mine erfaringer siger mig, at det blot er én læge, der har truffet beslutningen om, hvorvidt barnet (eller den voksne) skal i medicinsk behandling.

Problemet ligger jo netop hos lægerne og forældrene, ikke hos psykologerne.
Lægerne bliver nødt til at stoppe deres misbrug af receptblokken, og indse at der er langt flere børn, der skal henvises til psykiatrien - En velfungerende én, vel og mærke, ikke den børne-psykiatri vi har i dag.

Ikke alle, men nok i virkeligheden langt størstedelen :-) ...
Jeg mener ikke at ADHD diagnosticerede behøver psykolog - de behøver at lære hvad de i virkeligheden har af potentiale, lære at elske sig selv, lære ikke at reflektere over hvad andre tænker om dem, lære ikke at anse sig selv som syge...
Når man anser sig selv som værende syg, så bliver man syg. De her børn og unge fejler intet, intet overhovedet.
Samfundet de vokser op i er tilgengæld sygt.
Lægerne er ramt af den sande sindsyge i form af deres griskhed, svigten af lægeetikken og underliggelse af medicinalindustriens interesser. Det sidste medicinalindustrien har brug for er jo en kur.
Ingen af de børn burde henvises til psykiatrien - da slet ikke den vi har i dag - deres forældre burde tilgengæld lære at være sande forældre, men det er svært at være dét når man ikke har fundet sig selv ...

Highroller skrev:
@Quaz
Jeg tror ikke helt jeg forstår.. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men mener du ADHD ikke eksisterer? Altså at det er noget folk bruger som en undskyldning? Skizofreni ligeså?
Jeg vil give dig ret i, at vi overmedicinerer for meget i vores samfund, men når du så samtidig siger psykologerne heller ikke kan bruges, hvordan har du så tænkt dig folk skal blive "raske"? Vil DU hjælpe dem?...

Korrekt - jeg mener det ikke eksisterer, det er et reflekteret syndrom på hvad der grundlæggende er galt i vores samfund, i vores personlige selvopfattelse og i den måde vi opfatter andre mennesker på. Ditto med skizofreni.
Vi behøvede slet ikke at medicinere for "psykiske lidelser" hvis vi var medmenneskelige og sande.
Psykologer kan sagtens bruges, de som da er problemløse ... Good luck finding them in this society.
Ja gerne - men jeg kan ikke hjælpe alle ej heller er det min opgave - jeg gør lidt godt, der hvor der er lidt skidt ..

Iøvrigt læs mine andre argumenter i denne tråd ADHD, ritalin = tristhed?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
QuaZ skrev:
spiffeh skrev:

Jeg ved hvad det hvide snit er - og ritalin er ingenlunde anderledes andet end at det er nogenlunde muligt at "undo" det samme gælder lykkepiller og generel psykoaktiv medicin der udskrives til samtlige folk med følelses- eller "adfærds"mæssige problemer ...
Og sjovt nok så er virkningen da netop at folk bliver langsommere, så de "nemmere kan koncentrere sig", ligeglad bliver folk på lykkepiller og afstumpet .. tja det er jo et spørgsmål om definering ;) men jo alle de tre virkninger er ikke enkeltstående for det fysiske hvide snit .. betragt det her som det kemiske hvide snit ...
Se iøvrigt filmen som jeg linkede til hvis du har interesse i at prøve at høre den anden side, eller om du kun behøver kende den ene side af sagen? ..
The only real wisdom is knowing you know nothing

Ritalin er en stimulans... Den gør dig vågen, koncentreret og giver dig energi... Det gør dig på ingenmåde langsommere og det har absolut intet at gøre med det hvide snit.

Jeg så det meste af den film du linkede til... Men det var svært at tage den seriøst. Hele "alt psykiatri er en konspiration og INGEN er nogensinde blevet hjulpet"-tesen er svær at tro på. Især når det ikke er svært at finde folk som føler de har fået noget ud af deres hjælp(du kan fks finde 1 her i topic'et?)

QuaZ skrev:

spiffeh skrev:

Fint nok - men så spørg dig selv hvem der har den største interesse i at fastholde dig i en forkert tro - de folk der tjener milliader af $$$ på at du forbliver i den tro - eller folk der ingen økonomiske interesser har i at du prøver at åbne øjnene ... De beder dig om selv at foretage en smule research og bruge din sunde fornuft ... De beder dig ikke om at blive ved med at tage bevidsthedstilstandsændrende psykofarma og iøvrigt forblive pille slave resten af livet - tværtimod ! ...
Tænk nu over hvem der har interesse! ..

Ja medicinal-giganterne har en økonomisk fordel... Men tror du siden er blevet lavet for alles bedste af nogen mennesker som absolut ikke får noget ud af, at der går psykisk syge mennesker rundt på gaden som ikke får behandling? Nogen som absolut ikke får noget ud af at skabe tvivl om læge-verdenen?

Har du overhoved set hvem der har lavet din dine dokumentar? http://www.cchr.org/da/about-us/what-is-cchr.html

"MMK blev stiftet i fællesskab i 1969 af Scientologi kirken og professor i psykiatri, emeritus, Dr. Thomas Szasz på et tidspunkt, hvor patienterne blev opbevaret som lagervarer i institutionerne og frataget alle forfatningsmæssige rettigheder, borgerrettigheder og menneskerettigheder."

en undergruppe af scientology ? Aha... Det kom bag på alle!!! :roll:
QuaZ skrev:
spiffeh skrev:

Nej jeg mener ikke at psykologer ikke kan hjælpe fordi de får det godt af det - jeg mener at de ikke er i stand til at hjælpe fordi de selv har så kæmpe store ubearbejdede problemer .. Ofte årsagen til at vedkommende overhovedet søger ind i psykologifaget, dette resulterer så bare i en kæmpe Ego-pleasing, en forsættelse af ens selvdestruktive adfærd og i kraft, ruinering af millioner af menneskers liv ...
Der er solstråle historier ... Men de er få, og endnu færre er sande ...

Hvis du mener folk ikke skal have medicin eller psykologhjælp hvad skal folk så?(melde sig in i scientology? :roll: ) Prøv at hør hvor mange herinde som har fået hjælp af deres psykologer... Prøv at hør på gaden... Og jo, der vil være dårlige psykologer derude.. Der vil også være dårlige elektrikere og læger.. Men du kan ikke afskaffe et helt fag fordi alle der vælger det, ikke er tip-top.

Og jo ritalin hjælper mange. Fks en fra topic'et... Det er ikke svært at finde nogen som det har hjulpet.. Det er heller ikke svært at finde nogen som det ikke har hjulpet. - Men det er de færreste ting som alle er absolut glade for.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Methylphenidat hjælper mig i hvert fald. Det har jeg intet imod at blive quotet for.

Jeg ved ikke om jeg kan eller har accepteret at have ADHD, men igen hvad ved man egentlig om det?

//blazR

Medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:
Ritalin er en stimulans... Den gør dig vågen, koncentreret og giver dig energi... Det gør dig på ingenmåde langsommere og det har absolut intet at gøre med det hvide snit.

Men i en anden debat ..
spiffeh skrev:
Jeg har hørt mange andre opleve det med diverse stimulanser.. At efter misbrug og hjernedødt forbrug har de mistet den positive effekt. Jeg har oftest hørt det i forbindelse med amfetamin.

Nu ligger ritalin sig jo meget op af kokain såå ... måske (mis)brug og hjernedødt (dagligt) forbrug gør at det har mistet den positive effekt? ... ;) ..

spiffeh skrev:
Jeg så det meste af den film du linkede til... Men det var svært at tage den seriøst. Hele "alt psykiatri er en konspiration og INGEN er nogensinde blevet hjulpet"-tesen er svær at tro på. Især når det ikke er svært at finde folk som føler de har fået noget ud af deres hjælp(du kan fks finde 1 her i topic'et?)

Mit spørgsmål er jo bare om disse mennesker i sandhed er blevet hjulet? Er de nu lykkelige, altid?:) ... Har de fundet lykken i livet? Og står glade op til hver ny dag? .. Hvis ikke - så er de ikke blevet hjulpet, deres symptomer er blot blevet plejet ...

spliffeh skrev:
Ja medicinal-giganterne har en økonomisk fordel... Men tror du siden er blevet lavet for alles bedste af nogen mennesker som absolut ikke får noget ud af, at der går psykisk syge mennesker rundt på gaden som ikke får behandling? Nogen som absolut ikke får noget ud af at skabe tvivl om læge-verdenen?

Har du overhoved set hvem der har lavet din dine dokumentar? http://www.cchr.org/da/about-us/what-is-cchr.html

"MMK blev stiftet i fællesskab i 1969 af Scientologi kirken og professor i psykiatri, emeritus, Dr. Thomas Szasz på et tidspunkt, hvor patienterne blev opbevaret som lagervarer i institutionerne og frataget alle forfatningsmæssige rettigheder, borgerrettigheder og menneskerettigheder."

en undergruppe af scientology ? Aha... Det kom bag på alle!!! :roll:

Du behøver ikke rulle øjne :) jeg er godt klar over at det er en undergruppe af scientology .. men det ændrer ikke ved de fakta der er tilgængelig i den dokumentar - men pga. vores antagelser og forudindstilling til tingene så dømmer vi alt over en kam og misser megen visdom.
Sandheden ligger i historiens egne ord - ta' fra historien hvad der ræssonerer med din egen sunde fornuft ...
.. vid at du ikke ved noget, og du vil begynde at forstå :-)

spliffeh skrev:
Hvis du mener folk ikke skal have medicin eller psykologhjælp hvad skal folk så?(melde sig in i scientology? :roll: ) Prøv at hør hvor mange herinde som har fået hjælp af deres psykologer... Prøv at hør på gaden... Og jo, der vil være dårlige psykologer derude.. Der vil også være dårlige elektrikere og læger.. Men du kan ikke afskaffe et helt fag fordi alle der vælger det, ikke er tip-top.

Melde sig ind i scientology? Nej ... alle institutioner af den slags er problematiske fordi at de er korrumperende .. Folk skal lære at hjælpe sig selv :-) .. De skal vågne op til hvem de i virkeligheden er, og begynde at reflektere sig selv, indad i stedet for at gå at definere sig selv efter andres reflektioner og meninger ... Folk skal begynde at stoppe med at kategorisere alting som værende rigtigt eller forkert og indse at tingene er i en tilstand af blot at være .. og at alting kun er noget i relation til noget andet .. Hvis vi stopper med at anse os selv som værende syge, og hinanden for at være syge - så vil der ikke være nogle syge (ideelt set, hold nu op følg tanken i stedet for at være på tværs, du kan godt! du vil også! du tillader dig det bare ikke, hvorfor? af frygt!)

spliffeh skrev:
Og jo ritalin hjælper mange. Fks en fra topic'et... Det er ikke svært at finde nogen som det har hjulpet.. Det er heller ikke svært at finde nogen som det ikke har hjulpet. - Men det er de færreste ting som alle er absolut glade for.

Korrekt og forkert .. Ritalin afhjælper et problem, der ikke er et problem men en løsning og en naturlig udvikling af mennesket og af vores bevidsthed for så vidt ...
Vi må starte med at indse at mennesket stadig er et evolutionært væsen - men vores fysiske evolution er stagneret, lidt .. mens vores mentale evolution er gået hurtigere og hurtigere siden den første oplysnings tid ..

blazR skrev:
Methylphenidat hjælper mig i hvert fald. Det har jeg intet imod at blive quotet for.
Jeg ved ikke om jeg kan eller har accepteret at have ADHD, men igen hvad ved man egentlig om det?
//blazR

Man ved en masse :-) men det er ikke alment accepteret - og derfor ved man intet :-P ...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]