spiffeh skrev:
Tror ikke helt du ved hvad det hvide snit er siden du sammenligner det med ritalin. Det tætteste du kommer på et kemisk hvidt snit er lithium. Der er meget stor forskel på at give folk en stimulans og skære i deres frontallapper. Det ene gør dem opkvikkede, koncentrerede og involverede det andet gør dem langsomme, ligeglade og afstumpede.
Jeg ved hvad det hvide snit er - og ritalin er ingenlunde anderledes andet end at det er nogenlunde muligt at "undo" det samme gælder lykkepiller og generel psykoaktiv medicin der udskrives til samtlige folk med følelses- eller "adfærds"mæssige problemer ...
Og sjovt nok så er virkningen da netop at folk bliver langsommere, så de "nemmere kan koncentrere sig", ligeglad bliver folk på lykkepiller og afstumpet .. tja det er jo et spørgsmål om definering

men jo alle de tre virkninger er ikke enkeltstående for det fysiske hvide snit .. betragt det her som det kemiske hvide snit ...
Se iøvrigt filmen som jeg linkede til hvis du har interesse i at prøve at høre den anden side, eller om du kun behøver kende den ene side af sagen? ..
The only real wisdom is knowing you know nothing spiffeh skrev:
Og ja informationer er der masser af på nettet. Problemet er bare at halvdelen af dem er farvede eller forkerte. Når du læser på en anti-medicinal-industri hjemmeside er det ikke mindre farvet end når du læser på medicinalfirmaets hjemmeside.
Fint nok - men så spørg dig selv hvem der har den største interesse i at fastholde dig i en forkert tro - de folk der tjener milliader af $$$ på at du forbliver i den tro - eller folk der ingen økonomiske interesser har i at du prøver at åbne øjnene ... De beder dig om selv at foretage en smule research og bruge din sunde fornuft ... De beder dig ikke om at blive ved med at tage bevidsthedstilstandsændrende psykofarma og iøvrigt forblive pille slave resten af livet - tværtimod ! ...
Tænk nu over hvem der har interesse! ..
spiffeh skrev:
Mener du at psykologer ikke kan hjælpe fordi de får det godt af at hjælpe andre? wtf? Jeg har oplevet en elektriker få et smil på læben fordi han kunne hjælpe mig. Han blev glad fordi han følte sig mere værd i kraft af hans ekspertise kunne hjælpe. Betyder det at hans råd var dårligt? wtf.
Nej jeg mener ikke at psykologer ikke kan hjælpe fordi de får det godt af det - jeg mener at de ikke er i stand til at hjælpe fordi de selv har så kæmpe store ubearbejdede problemer .. Ofte årsagen til at vedkommende overhovedet søger ind i psykologifaget, dette resulterer så bare i en kæmpe Ego-pleasing, en forsættelse af ens selvdestruktive adfærd og i kraft, ruinering af millioner af menneskers liv ...
Der er solstråle historier ... Men de er få, og endnu færre er sande ...
spiffeh skrev:
Jeg er selv af den opfattelse der skal mere psykologi/opdragelse til ADHD'er og mindre ritalin. Men dermed ikke sagt at ritalin ikke hjælper rigtig mange.
Ritalin hjælper ingen andre end medicinalindustriens pengemænd
spiffeh skrev:
tjah.. og for at være helt ærlig... Så mener jeg MANGE ADHD'er fortjener et spark bag i og et "Tag dig sammen og kom videre".
Hvad du skulle give dem i stedet for et spark bag i - er et værktøj til at håndtere dem selv

en mulighed for at elske sig selv ...
Khazim skrev:
Så du mener at alle psykologer er problemfyldte? Mener du at en tilstrækkelig andel af de ADHD diagnosticerede mennesker, har en vanlig gang hos en psykolog?
Mine erfaringer siger mig, at det blot er én læge, der har truffet beslutningen om, hvorvidt barnet (eller den voksne) skal i medicinsk behandling.
Problemet ligger jo netop hos lægerne og forældrene, ikke hos psykologerne.
Lægerne bliver nødt til at stoppe deres misbrug af receptblokken, og indse at der er langt flere børn, der skal henvises til psykiatrien - En velfungerende én, vel og mærke, ikke den børne-psykiatri vi har i dag.
Ikke alle, men nok i virkeligheden langt størstedelen

...
Jeg mener ikke at ADHD diagnosticerede behøver psykolog - de behøver at lære hvad de i virkeligheden har af potentiale, lære at elske sig selv, lære ikke at reflektere over hvad andre tænker om dem, lære ikke at anse sig selv som syge...
Når man anser sig selv som værende syg, så bliver man syg. De her børn og unge fejler intet, intet overhovedet.
Samfundet de vokser op i er tilgengæld sygt.
Lægerne er ramt af den sande sindsyge i form af deres griskhed, svigten af lægeetikken og underliggelse af medicinalindustriens interesser. Det sidste medicinalindustrien har brug for er jo en kur.
Ingen af de børn burde henvises til psykiatrien - da slet ikke den vi har i dag - deres forældre burde tilgengæld lære at være sande forældre, men det er svært at være dét når man ikke har fundet sig selv ...
Highroller skrev:
@Quaz
Jeg tror ikke helt jeg forstår.. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men mener du ADHD ikke eksisterer? Altså at det er noget folk bruger som en undskyldning? Skizofreni ligeså?
Jeg vil give dig ret i, at vi overmedicinerer for meget i vores samfund, men når du så samtidig siger psykologerne heller ikke kan bruges, hvordan har du så tænkt dig folk skal blive "raske"? Vil DU hjælpe dem?...
Korrekt - jeg mener det ikke eksisterer, det er et reflekteret syndrom på hvad der grundlæggende er galt i vores samfund, i vores personlige selvopfattelse og i den måde vi opfatter andre mennesker på. Ditto med skizofreni.
Vi behøvede slet ikke at medicinere for "psykiske lidelser" hvis vi var medmenneskelige og sande.
Psykologer kan sagtens bruges, de som da er problemløse ... Good luck finding them in this society.
Ja gerne - men jeg kan ikke hjælpe alle ej heller er det min opgave - jeg gør lidt godt, der hvor der er lidt skidt ..
Iøvrigt læs mine andre argumenter i denne tråd
ADHD, ritalin = tristhed?