Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 12 jul 2025 17:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej derude,
Jeg har søgt rundt på forumet og google osv. Men synes ikke jeg får det svar jeg leder efter, derfor kunne jeg godt bruge noget personlig erfaring. Det skal lige siges at jeg ikke har i sinde at indtage psykedeliske stoffe på nuværende tidspunk, jeg er blot nysgerrig da jeg ligger inde med seroquel og risperidon.

Men sagen er den, at jeg gerne vil vide om man kan stoppe et badtrip på f.eks. syre eller svampe med bl.a. seroquel eller risperidon ? For så ville jeg da gemme en til engang langt ude i fremtiden :D

Håber der er nogen der har forstand på området.

:peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg har erfaringer med at bruge Seroquel som "tripkiller" - udemærket, men benz'er er at foretrække.

//blazR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det kan du. Undersøg hvilken/hvilke receptorer din "tripkiller" hæmmer (er antagonist for). De psychedeliske stoffer som så virker som agonister (øger aktivitet) på samme receptorer vil så miste deres effekt hvis du tager en antagonist for samme receptor. :)

Dedikeret medlem

Så simpelt er det ikke helt, det er også affinitetsafhængigt (se f.eks på kompetetiv binding mellem 5HT2A-agonister og tilsvarende antagonister - det ved jeg der er lavet studier på). Desuden tror jeg ikke antagonister såsom ketanserin o.l. er noget de fleste kan få fat i (desværre).

Med hensyn til at bruge antipsykotisk medicin som tripkiller så har det været oppe et par gange før, og rådet har generelt været; Lad være, brug benzodiazepiner i stedet om nødvendigt, men prøv såvidt muligt at komme igennem trippet uden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Selvfølgelig spiller bindingsaffinitet ind, men en dosis på en pille burde gøre noget.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Det er dårlig HR at anbefale antipsykotisk som tripkiller.... selv på hospitalerne rundt om i verden vil man ikke længere give antipsykotisk hvis man bliver indbragt med et badtrip på stoffer... da det at lukke totalt ned for trippet kan give personen store traumer efter trippet....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det vidste jeg ikke, og det er vel egentlig også mere "lærerigt" af leve igennem det. :)

Medlem

Serquel er altid gode :)

Medlem

Jeg siger tak for de gode råd ! Jeg tror jeg dropper antipsykotisk, hvis det overhovedet bliver aktuelt

Junior medlem

Hej.

Hvordan "tager" i seroquel ? Jeg får det ordineret oralt.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Jeg tror ikke, der er nogen, der indtager Seroquel, uden det er ordineret mod en lidelse, eller som sidste udvej til at slå et trip ned.

Jeg har brugt seroquel 2 gange, til at falde ned fra en amfetamin-påvirkning. Det var ret effektivt, til at falde i søvn på, men til gengæld var jeg meget uoplagt og ved siden af mig selv, dagen efter. Jeg vil til enhver tid vælge bare at være vågen, til stimuleringen ophører, hvis situationen skulle vise sig igen.

Jeg spiste det (½ 300mg tab).. kan ikke forstille mig nødvendigheden af at indtage det anderledes..

Medlem

vil en lav dose seroquel (50-75 mg), slukke fuldstændig ned for trippet? Og hvorfor kan det føre til traumer at lukke helt ned for trippet?
Jeg har før måttet gå hele turen igennem et rigtig ubehageligt trip uden at bruge midler for at stoppe det, så det er kun en sidste udvej. Jeg vil dog sige at jeg efterfølgende var så lettet og klar i hovedet, at det var det hele værd. Jeg bryder mig bare ikke om at gennemleve denne uendelige pinsel, selvom det har hjulpet mig at gøre det når det endelig er sket.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
problemet med os mennesker er vi er utroligt glade for sammenhæng... og at stoppe os i at finde sammenhæng i noget kan være rigtigt traumatisk.. hvis du fx. oplever et meget kaotisk trip , hvor du bliver konfronteret med en masse dårlig dom, og du så vælger at "slukke" for trippet inden det er færdige så er det ikke sikkert du ved hvorfor du lige har måttet gennemleve helvede da du ikke nåede at få hele sammenhængen med.. Det i sig selv er ret traumatisk for den menneskelige hjerne ikke at vide hvorfor! eller ihvertfald slet ikke at kunne sætte oplevelsen ind i en sammenhæng..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]