Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jun 2025 10:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Halløj der alle psy's...

Nogen der har erfaringer med 4-propionyl-N,N-diisopropyltryptamine?

Jeg har naturligvis googlet osv. men kan intet finde. Findes der et andet navn muligvis?

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Har endnu ikk' fået det prøvet, men skal i nærmeste fremtid.
Men af hva jeg har hørt om det så skulle propionyl gruppen vidst bare blive sorteret fra i kroppen og virkningen skulle så bare være det samme som 4-Acetoxy-Dipt. Men måske en med større kemisk viden kan svare mere præcist.

//Edit
Men ud fra min elendige kemi viden og hva jeg ellers kan se på navnet ser det jo ud som om at det bare er acetoxy gruppen som er blevet udskiftet med en propionyl gruppe. Jeg havde ellers hørt det som om at det bare var 4-Aco-Dipt men en propionyl gruppe på som så skulle blive frasorteret i kroppen. Så igen ville det være rart med en mere kemi kyndig til og svare.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det virker i hvert fald, som det skal, og virkningen er ikke langt fra den samme som på 4-Acetoxy-DiPT, hvis ikke det er præcis den samme. Den er IMO mest kendetegnet ved, at man bliver anspændt og nemt lidt småstresset, men man føler sig også glædesstimuleret og har svært ved at få kindsmilet ned igen. Det er rimelig visuelt, minder mig lidt om 2C-I, hvis jeg skulle sammenligne det med andet. Kan bestemt ikke anbefale at indtage det gennem næsen, smagen er noget af tidens værste og bliver hængende i evigheder.

Mht. dosering: Enten er Erowids doser for Aces generelt lave, eller også er vi bare meget vilde her i lejren, så prøv jer frem.

In our memories
Brugeravatar

Jeg er selv for nyligt stødt på strukturen, og det er satme en snild måde at omgåes lovgivningen på...

Jeg er pænt sikker på at Propionyl-gruppen "simulerer" Acetoxy-gruppen på det nu illegale 4-Hydroxy/Acetoxy-DiPT, og gør vel molekylet omtrent så polært som indololen eller et andet ester... Pretty clever!
Jeg skal ikke gøre mig alt for klog på farmakologien, men jeg kunne forestille mig at carbonylet først blev metaboliseret.

Jeg mener helt klart at 4-propionyl-n,n-dimethyltryptamin ville være mere oplagt at have syntetiseret,

Da DMT jo ikke kan krydse BBB (Blodbanebarrieren) og skabe oralt effekt, uden hjælp fra en den polære hydroxy-gruppe evt. estereficerect (f.eks. phoshoroxyleret eller acetoxyleret), ville det da være klart totalt oplagt et finde ud af om en legal Psilocin/Psilocybin analog ville være aktiv.

Det ville så være 4-Propionyl-DMT, hvor psilocybin er 4-Phosphoroxy-DMT.

:)

Skriv gerne andre der har smagt på det! Dosis? Varighed?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Dextrose skrev:
Jeg er selv for nyligt stødt på strukturen, og det er satme en snild måde at omgåes lovgivningen på...

Jeg er pænt sikker på at Propionyl-gruppen "simulerer" Acetoxy-gruppen på det nu illegale 4-Hydroxy/Acetoxy-DiPT, og gør vel molekylet omtrent så polært som indololen eller et andet ester... Pretty clever!
Jeg skal ikke gøre mig alt for klog på farmakologien, men jeg kunne forestille mig at carbonylet først blev metaboliseret.

Jeg mener helt klart at 4-propionyl-n,n-dimethyltryptamin ville være mere oplagt at have syntetiseret,

Da DMT jo ikke kan krydse BBB (Blodbanebarrieren) og skabe oralt effekt, uden hjælp fra en den polære hydroxy-gruppe evt. estereficerect (f.eks. phoshoroxyleret eller acetoxyleret), ville det da være klart totalt oplagt et finde ud af om en legal Psilocin/Psilocybin analog ville være aktiv.

Det ville så være 4-Propionyl-DMT, hvor psilocybin er 4-Phosphoroxy-DMT.

:)

Skriv gerne andre der har smagt på det! Dosis? Varighed?

Smag = Spand
Dosis = 20mg oralt (Er noget af det mest sensitive der findes overfor den slags)
Varighed = Well farveladeland i 12-16 timer. Rusen var en mellemting mellem 2c-b og LSD. En smule bodyload, dog ingenting ved siden af 2c-b.
Til mig er 20mg en stor dose. De fleste har nok brug for noget mere.

Ideen med propionyl gruppen er Topdoller for de 5 på jorden der hellere vil prøve noget nyt, og lege med 4-Acetoxy-dipt. i stedet for vampe, 2c-b, LSD osv.

Junior medlem

Jeg har smagt på det 4 gange nu. Første gang 20 mg, hvilket var fedt men ikke tilstrækkeligt til rigtigt at bryde igennem. Anden gang 30 mg, hvilket var fantastisk. Virkelig flotte visuals, dejlig lykkesfølelse og kilden i kroppen.
De to sidste gange har været 50 mg, hvilket jeg synes passer godt til mig - jeg er 1,86 og vejer 71 kg. Mega dejlige visuals, jeg så forfærdeligt mange mennesker, det var nærmest som at træde ind i en åndeverden, gennemsigtige mennesker overalt. Farveløse og spøgelsesagtige men meget deltaljerede. Heldigvis var de alle sammen glade, og de fleste af dem hunkøn :-)
Sidste gang, så jeg igen en hel masse mennesker, mit loft blev sådan set til et stort display hvor der udspillede sig forskellige scener, for det meste glade mennesker der festede og dansede, stadig farveløse og gennemsigtige. Nærmest som om der var en projektør der skød billedet op på mit loft.
De to sidste gang (50 mg) har været én lang psykedelisk orgasme. Stoffet virker for mig meget akustisk, lyde kan blive forvrænget og strukket, og hvert en enkelt lyd på Trentemøllers The Last Resort gav mig myrekryb og næsten orgasme!
Desuden kan jeg virkelig også få dødsgriner på, f.eks. mit sidste trip hvor jeg hørte noget Johnny "Guitar" Watson. I det hele taget giver funk mig god griner på når jeg er på 4-pro-DIPT.

Jeg får en kraftig bodyload når jeg kommer op. Peaker efter ca. 1-2 timer, hvor peaket vel også varer 1-2 timer. Under peaket plejer jeg ikke at kunne kommunikere særlig godt, jeg ser virkelig mange ting (mennesker for det meste) og tankerne er næsten ustyrlige. Når peaket er overstået, bliver jeg mere rolig, de fleste hallu'er forsvinder, og istedet står hele verden og gløder og bølger og mønstrer flakker lidt. Jeg er en meget stor fan af dette tryptamin! I alt varer trippet godt 8-10 timer.

Titel: NEWSFLASH!
In our memories
Brugeravatar

Det er lige gået op for mig at 4-Propionyl-DiPT er forkert labeled...

Efter at have chattet med en hardcore kemiker, der fortalte at 4-Propionyl-indol er så godt som umuligt at lave,
tog jeg den pose jeg har af det frem - og ganske rigtigt, det er IKKE en propionyl-gruppe, men en propionoxy-gruppe,
hvilket er lige så illegal som en acetoxygruppe....
Så alle jer der tror at det 4-Propionyl-DiPT i har (fra højst sandsynligt samme forhandler), lever med en falsk tryghed, da stoffet er lige så illegalt som 4-AcO-DiPT og 4-HO-DiPT.

Det kan godt være at der står 4-Propionyl-DiPT på posen, men hvis i kan finde ud af at "dekode" den streg-formel der også er på posen, vil i se at det blot er Propionoxy-esteret af 4-HO-DiPT = ILLEGALT!

No wonder at det har samme farmakologi... God jul! :P

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
God research, Dex !

Stodder
Brugeravatar

Dextrose skrev:

Efter at have chattet med en hardcore kemiker, der fortalte at 4-Propionyl-indol er så godt som umuligt at lave,
tog jeg den pose jeg har af det frem - og ganske rigtigt, det er IKKE en propionyl-gruppe, men en propionoxy-gruppe,
Så alle jer der tror at det 4-Propionyl-DiPT i har (fra højst sandsynligt samme forhandler), lever med en falsk tryghed, da stoffet er lige så illegalt som 4-AcO-DiPT og 4-HO-DiPT.

Det kan godt være at der står 4-Propionyl-DiPT på posen, men hvis i kan finde ud af at "dekode" den streg-formel der også er på posen, vil i se at det blot er Propionoxy-esteret af 4-HO-DiPT = ILLEGALT!

Vi har ikke nogen analog lov i danmark. 4-hydroxy-DiPT, 4-acetoxy-DiPT og 4-propionoxy-DiPT er tre forskellige stoffer. De to første står på listen over euforiserende stoffer, men det gør den sidste ikke, ergo er den lovlig.
Correct me if im wrong

Dedikeret medlem
Brugeravatar

leaf skrev:
Dextrose skrev:

Vi har ikke nogen analog lov i danmark. 4-hydroxy-DiPT, 4-acetoxy-DiPT og 4-propionoxy-DiPT er tre forskellige stoffer. De to første står på listen over euforiserende stoffer, men det gør den sidste ikke, ergo er den lovlig.
Correct me if im wrong

Dét er sandt, vi har ingen analoglog her i landet (som de fleste her nok ved), så medmindre stoffet allerede var ulovligt iforvejen (Kan ikke lige finde listen..), er dette stof altså ikke ulovligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Så vidt jeg husker er der direkte skrevet i loven at en ester af et ulovligt stof også er ulovlig. Dette skyldes nok at estere bliver metaboliseret (altså spaltet) hurtigt i kroppen, også derfor de anvendes til at lave prodrugs.

In our memories
Brugeravatar

Dextrose skrev:

Kan det ikke være, at stoffet er det rigtige, men at stregformlen er forkert? God jul :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Andre der har erfaring? Jeg modtager snart noget, og skal nok lige smide en lille besked ind omkring virkning. Undrer mig dog da jeg har læst flere steder at varigheden er 8+ timer og andre steder er den 2-4 timer ?

Stodder
Brugeravatar

jim fear skrev:
Så vidt jeg husker er der direkte skrevet i loven at en ester af et ulovligt stof også er ulovlig. Dette skyldes nok at estere bliver metaboliseret (altså spaltet) hurtigt i kroppen, også derfor de anvendes til at lave prodrugs.

Kan du ikke smide en link til hvor det står? Kan ikke finde det.
Det giver heller ikke rigtig nogen mening at de så forbyder både 4-Hydroxy-DiPT og 4-Acetoxy-DiPT specifikt siden den sidste jo er en acetatester af den første.

Minimal skrev:
Kan det ikke være, at stoffet er det rigtige, men at stregformlen er forkert? God jul :wink:

Jeg er overbevist om at det er navngivningen den er gal med. Forklaringen med den "umulige" syntese lyder meget rigtig i mine ører.
Jeg mener i bund og grund at det aktive stof er 4-hydroxy-DiPT og så er det ikke så væsentlig hvilken syre man bruger til at lave esteren.

In our memories
Brugeravatar

Ja, estere af illegale stoffer er ulovlige... Så det er pænt ligemeget om det er Acetoxy-esteret, Propionoxy-esteret eller en helt tredje ester af 4-HO-DiPT - det er stadig illegalt.

Stodder
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Ja, estere af illegale stoffer er ulovlige... Så det er pænt ligemeget om det er Acetoxy-esteret, Propionoxy-esteret eller en helt tredje ester af 4-HO-DiPT - det er stadig illegalt.

Så er der da et par forhandlere der har et lille problem...

Stodder
Brugeravatar

Fra loven om euforiserende stoffer:

§ 1. Ved euforiserende midler forstås i denne bekendtgørelse de stoffer, vækster og droger, der er opført på de bekendtgørelsen vedføjede lister A, B, C, D og E, samt mulige salte og simple derivater med euforiserende virkning af de nævnte stoffer, f.eks. estere og ætere, uanset om stofferne, deres salte eller derivater er fuldstændig rene, om de er delvis fabrikerede, af naturlig oprindelse eller syntetisk fremstillede. Endvidere alle tilberedninger - med de i stk. 3 nævnte undtagelser - der indeholder eller er fremstillet af de i listerne nævnte stoffer, vækster og droger samt salte og simple derivater heraf.

Medlem

Geografisk sted: ja
Mamma mia!!!

Hvad sker så hvis man får konfiskeret 1 gram 4-aco-dmt?? Det er vel et ester af svampeguf? Ville man blive knaldet for alvor, eller ville den farlige zipbag blive destrueret?

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hehe, så den oprindelige struktur er også ulovlig jf. hvad leaf har støvet op.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]