Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 09:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Kunne ikke sove pga, af alt muligt pis med min skole x-kæreste og osv. så har lige spidst 10mg Zolpidem som jeg fik af min moder, der er dog sket at jeg er fulstændigt rundt på gulvet ikke stand til at bruge et tastatur efter som gønger smelter(overdrivelse fremmer forståelsen) jeg utrolig konfus mit lagn og potte planter bevæger sig også helt mærkligt. det hele minder mest af alt svampe trip, bare uden tankespin og sådan. den begyndte foralvor at virke klokken halv 1, spiste den kl 00.00. mit spærgsmål er bare om dette er normalt, er på ingen måde påvirket af andet,
har tjekket hahttp://www.netdoktor.dk/interactive/m ... fo&id=2953
og blev ikke særligt meget klogere.
undskyld hvis det bare er vrøvl, men håber på nogen hurtige svar

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vil da lige filføje at mine ben også er drilske. næsten for alt for til at man gider gå i seng selv om det vidst var meninngen f

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem

Gå i seng ellers når du ikke og falde i søvn, hvilket vist var meningen ;o)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
jeg kan også kun anbefale dig at gå til køjs og sove den ud :)
du har fået en mere potent dose. hvis du føler dig nødsaget til at tage et indsovnings benzodiazepin, vil jeg anbefale dig at tage en dose på max 5 mg, ja helst en kvart som start, og se om det ikke er nok til at afhjælpe dit søvnproblem ift. dine oplevelser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

God morgen og tak for de hurtige svar, lagde mig kort tid efter jeg havde skrevet indlægget og ca. et kvarter senere blev det hele forholdsvis normalt og fik mig noget søvn. Men godt nok lidt rundt på gulvet, hvilket lige så godt kan skyldes for lidt søvn. har læst mig frem til at det burde være ude af systemet efter 12 timer, ville det være et problem at indtage alkohol i moderate mængder her til aften, eller er det noget jeg bør undgå?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
God morgen og tak for de hurtige svar, lagde mig kort tid efter jeg havde skrevet indlægget og ca. et kvarter senere blev det hele forholdsvis normalt og fik mig noget søvn. Men godt nok lidt rundt på gulvet, hvilket lige så godt kan skyldes for lidt søvn. har læst mig frem til at det burde være ude af systemet efter 12 timer, ville det være et problem at indtage alkohol i moderate mængder her til aften, eller er det noget jeg bør undgå?

Det vil sandsynligvis ikke være et problem, men gå forsigtigt frem. Det kan ikke udelukkes at du stadig vil kunne mærke en svag synergieffekt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Var også hvad jeg havde regnet med, starter bare stille ud. Havde nu heller ikke tænkt mig at have en alt for stegt aften anyways, skal nemlig nå et fly til thailand i morgen :rocking:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg har engang læst en tråd på bluelight hvor Zolpidems søvnfremmende og psychedeliske virkning blev diskuteret. Først var jeg meget skeptisk og tænkte at en psychedelisk virkning af et sådan stof lød som en røver. Men efter at have læst noget mere om det (samt gjort egne erfaringer) så er jeg kommet frem til at Zolpidem påvirker folk meget forskelligt! Det gør alle drugs selvføleligt til en hvis grad, men det er meget udtalt for netop Zolpidem.
Jeg har f.eks. læst om personer der, uden tolerance, kunne indtage en hel del tabletter uden nogen virkning overhovedet. Så er der nogen der får synsforstyrrelser af dem (oftest i højere dosis end anbefalet fra producenten) og så er der selvføleligt også dem som det bare er et genialt indsovnings middel for, mig selv inklusiv.

Jeg tager 5-10 mg når jeg føler for det og har ved 10 mg oplevet lettere synsforstyrrelser, der som du selv er inde på, minder en helt del om en lav dosis svampe, dog uden den englelige psychedeliske effekt i hovedet som netop er det der gør svampe så fantastisk.

Men for at koge det hele ned til et simpelt svar på dit spørgsmål så ja, det er "normalt". Det er i hvert fald sket for mange andre end dig, lad mig sige det sådan, så har jeg ikke talt over mig ;)

Mvh Farmand

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Der er flere, mig selv inklusive, der har oplevet lignende...

Jeg har flere venner der beretter om synsforstyrrelse og sågar ægte hallucinationer, hvis der indtages stilnox etc og man holder sig vågen - det er nogle ret syrede historier..

Det jeg selv prøvede engang, dosen kan jeg ikke huske, da det er mange år siden - men vil skyde på 12,5 - 25mg..
Der oplevede jeg, at jeg gik i slowmotion, mens alt omkring mig gik meget hurtigt - det var meget forvirrende og ret farligt, da jeg var udenfor og skulle krydse flere veje, mens biler og cyklister bogstaveligt talt, fløj om ørerne på mig, samtidig med at jeg var ret zombie-benzo-agtig... Det hele var som et billede taget med lang lukker tid..
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Endnu engang tak for svar/anekdoter, tror vidst jeg efterfølgende har fundet frem til at zolpidem vidst kun bør bruges som sovemiddel og i MAX 10mg også direkte i seng(for mit vedkommende) som farmand var inde på mangler der mange af de elementer som gør et trip fedt, i hvert fald når der skal sammenlignes med svampe. Dette var dog heller ikke planen fra starten, men erfaring jeg gjorde under det uventede "trip".

Medlem
Brugeravatar

Det er helt normalt, har engang taget zolpidem for at opnå den rus du beskriver. Hvis man er forbredt på det sker, så er det meget sjovt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er helt normalt, har engang taget zolpidem for at opnå den rus du beskriver. Hvis man er forbredt på det sker, så er det meget sjovt.

Havde det skam også ganske morsomt, var bare på vej i seng og havde vidst allerede haft min andel af trip på den måned. Så havde lidt svært ved acceptere det, men da jeg gjorde og bare sad og trippede lidt over mit oliven træ var det sgu egentligt fint nok, men så gik det over lige så hurtigt som det var kommet(var ikke påvirket i mere end en halv time/tre kvarter).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]