Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 03:51


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 aug 2012 17:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
Hej derude! Så har min efterskole besluttet sig for at urin-teste samtlige 140 elever, for hashrygning. :roll:
Held og lykke med at bortvise halvdelen af os... :roll:

Jeg har selvfølgeligt tænkt mig at stoppe med at ryge hash, da jeg ikke skal nyde noget af at blive bortvist, men jeg synes det er lidt mærkeligt. Altså jeg er helt med på det der med at man ikke må ryge på skolen, men er der regler om at man ikke må ryge derhjemme i weekenderne?

Jeg ved at hash giver en anden effekt når man indtager det oralt fordi at THC vidst nok bliver omdannet til et andet stof i ens mave... Betyder det at jeg kan indtage hash oralt og snyde urin-testen?

Hvis ens forældre skriver under på at man ikke skal urin-testes, så undlader skolen at gøre det. Synes I også at det er latterligt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2012 17:25 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Ja, de kan godt sige du ikke må ryge i fritiden fordi du er hæmmet af at have røget i et par dage efter.
Nej, du kan ikke snyde en urin-prøve med hash brownies. Der kan være årsager til at nogle forældre ikke vil have deres børn testet, det virker reelt nok.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2012 17:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
Okay tak for dit svar. Jeg stopper med at indtage hash fremover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2012 17:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 nov 2011 13:21
Indlæg: 274
Hmm, fandt det her i mine noter, det kan være det er relevant for dig :)

:


Urin-prøve

Urinprøver er helt suverænt den mest brugte metode til at tjekke for stoffer i kroppen. 90% af alle de ca. 55 millioner drugtests i USA er urinprøver. Urinprøver bliver normalt testet vha. EMIT (Enzyme Multiplied Immunoassay Technique), og derefter GC/MS (Gas Chromatography / Mass Spectrometry), skulle ens resultat vise sig at indeholde spor af illegale stoffer. Urin-prøver er især brugt på arbejdspladser siden de er billige og nogenlunde præcise hvis man kan finde ud af at analysere testen ordenligt. En normal urin-prøve vil have et "cut-off level" på 50 ng/mL - det vil sige at hvis indholdet af THC-COOH metabolitter i kroppen ligger på over 50 nanogram pr. milliliter, så er man positiv for Cannabis brug. Der kan dog forekomme " falske positiver" som er tests der viser sig som positive, mens de sagtens kan have været negative. Det er meget sjældent at der er falske positiver for Cannabis pga. plantens ret unikke metabolitter. Det er til gengæld muligt, at diverse slags forkølelsesmedicin kan få brugeren til at vise positiv for amfetaminer, især på EMIT-testen. GC/MS testen er brugt for at få et eventuelt positivt resultat af an stof-test bekræftet. Den har som regel et lavere cut-off level (15 ng pr. mL), så her kan der gå 2-3 uger, og i sjældne tilfælde endnu længere, før en regelmæssig bruger af Cannabis vil vise et negativt resultat på en sådan test.
Urin-prøver kan bestås på et par forskellige måder. Der er 3 ting man kan gøre for at få ens urin til at virke renere: man kan indtage noget der kan forpurre resultatet eller gøre det uegnet til prøve, man kan indtage noget, der vil øge kroppens produktion af urin (dette "fortynder" indholdet af metabolitter i prøven), eller man kan ganske enkelt tilføje noget til selve prøven for at fortynde urinen, og dermed få den til at vise et renere resultat, som så forhåbentligt for brugeren er under det tilladte niveau.
Stoffer som kan forpurre resultatet via kroppen kan være: Iodid, som er mest effektivt til at ødelægge morfin metabolitter, men stadig kan hjælpe på resultatet hvis det er Cannabis man har brugt. Zinc, som teoretisk set binder sig til THC-COOH metabolitterne og derfor er for store til at blive filtreret igennem nyrerne, og dermed kommer ud med afføringen og ikke urinen. Dette virker dog i praksis ikke for alle. Der er også blevet lanceret en del produkter til netop dette formål, som fx. Klear (NuKlear).

Hvis man vælger at gå fortyndelses-vejen ved at drikke store mængder vand op til prøven. Dette kan fortynde urinen så meget, at indholdet af THC-COOH metabolitter falder under den tilladte grænse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2012 18:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
De skal vel have oplyst inden man starter på efterskolen, at man ikke må ryge hash i sin fritid, hvis man ønsker at gå på skolen. Man kan ikke bare lige pludselig lave regler med tilbagevirkende kraft, efter man har betalt for at gå på skolen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2012 20:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg ved at hash giver en anden effekt når man indtager det oralt fordi at THC vidst nok bliver omdannet til et andet stof i ens mave... Betyder det at jeg kan indtage hash oralt og snyde urin-testen?

Hvis ens forældre skriver under på at man ikke skal urin-testes, så undlader skolen at gøre det. Synes I også at det er latterligt?


THC'en bliver ikke omdannet til et andet stof i ens mave. Hvor har du det fra?

Jeg synes det er helt vildt latterligt for det første at teste alle elever, men så sandelig også det med at man som elev kan få sin eller sine forældre til at underskrive eklæring om at man ikke må blive urin-testet.

I sin tid da jeg gik på efterskole blev jeg faktisk smidt ud for hash. Skolen vidste dog at jeg røg i weekender og det var også tilladt. Men vi var så en del der røg på skolen eller udenfor, men i hverdagene og vi som var "værst" blev smidt ud.. Ingen blev dog urintestet men 5 blev smidt ud.

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2012 12:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
Spisning af hash giver ifølge mange en anden type af rus, og man mener også at leveren omdanner en forholdsvis større mængde af THC til en mere psykoaktiv metabolit kaldet 11-hydroxy-THC (en metabolit er resultatet af forbrænding i leveren).
Taget fra psychedelias egen wiki.

Morten: kan ikke huske hvad jeg har skrevet under på :/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2012 11:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
Føj hvor er det bare for meget. En fra min efterskole er blevet sendt hjem, fordi han indrømmede at han havde røget hash (lærene bad ham aflevere urin-prøve fordi han var mistænkt). Nu skal han så aflevere urin-prøven og kun hvis den er negativ får han lov til at blive. Han har jo indrømmet det!?! Desuden kunne den jo godt være positiv, selvom han ikke har røget siden sommerferien - altså FØR vi startede på skolen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2012 13:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 21:50
Indlæg: 128
Geografisk sted: Odense
Leveren omdanner en forholdsvis større mængde af THC til en mere psykoaktiv metabolit kaldet 11-hydroxy-THC


11-hydroxy-THC dannes i kroppen fra THC uanset indtagelsesmåde. Det dannes ligeså vel når man ryger det som når man spiser det. Det er et naturligt trin i kroppens nedbrydelse af THC. 11-hydroxy-THC er også psykoaktivt, men virker dog anderledes end THC. Der spekuleres meget i at 11-hydroxy-THC er det stof som giver en ædeflip et stykke tid inde i rusen.

Anyways, blev selv smidt ud af 2 efterskoler i sin tid for hash-rygning... Knap så smart! Tag dig et års tid på efterskole uden hash-rygning, det er alligevel ikke særligt godt for dig når nu du går i skole og skal lære en hel masse. Der er ingen grund til at have travlt med at ryge, hashen løber ingen vejne og skal nok være tilgængelig for dig igen når du engang har læst færdigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2012 12:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
Det ved jeg godt, har også skrevet at jeg ikke vil ryge hash herovre.

NYT SPØRGSMÅL:

Jeg skal hjem i weekenden, og der skal jeg mødes med en ven der ikke har røget i lang tid. Kan jeg få ham til at fylde en pose urin til mig, som jeg kan have liggene, og bruge når vi skal urin-testes? Ikke fordi jeg har tænkt mig at ryge, men gjorde det i sommerferien, og det er ikke engang 3 uger siden... Altså kan jeg gøre det, eller går der nogle klamme processer i gang? Kan testen se at urinen er "for gammel"?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2012 14:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2010 18:35
Indlæg: 379
3 uger siden? Og hvor ofte røg du før det? 3 uger burde være ret safe... Det er i hvert fald ulækkert, at have din vens urin til at ligge.
Opbevares i øvrigt koldt og forseglet, men jeg er ikke sikker på at det er en langtidsholdbar opbevaring.

_________________
"Men hvorfor er det du så absolut vil spise MDMA på en nutellamad?"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2012 19:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
har ikke mulighed for at have det koldt. Desuden er jeg ligeglad hvor ulækkert det er. Jeg vil blive her på efterskolen. Jeg røg hver dag før jeg stoppede.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2012 19:19 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Hvis du gemmer urin på den måde ender du med jenkem. Urin er (mere eller mindre) sterilt når det kommer ud af dilleren, men alle mulige former for mikroorganismer trives i det lort. Det vil den stakkels fyr der skal analysere det sgu da også bemærke. Ad bad. Hvis du endelig skal, så frys det. Men det kræver jo også at du kan aflevere den falske prøve troværdigt.

Edit: Du kan fryse det i efterskolens fryser. Bare skriv æblemost på flasken. Om ikke andet kan du få go' griner, når du ser en af dine kammerater sidde i spisesalen med flasken.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2012 19:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 apr 2012 00:29
Indlæg: 405
Edit: Du kan fryse det i efterskolens fryser. Bare skriv æblemost på flasken. Om ikke andet kan du få go' griner, når du ser en af dine kammerater sidde i spisesalen med flasken.


hahahaahahahaahaha

_________________
Chicks N Weed + Loads of funny cannabis pictures - https://www.facebook.com/pages/Chicks-N ... 8084602410


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2012 16:03 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 sep 2012 20:16
Indlæg: 21
altså når du er på efterskolen er du sådanset ansvar, altså de bestemmer over dig osv. så det bare at nogle efterskoler vælger forskellige metoder og måder at handle på. men er enig i at de ikke burde pisteste jer og endda smide jer ud fra skolen bare fordi i ryger. men sådan er det jo :P

_________________
we trippy mane


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 86 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team