Jack von Hashluder skrev:
Cannachem du må undskylde at jeg prøver at komme med forslag. Jeg skriver i mit første indlæg i denne tråd at jeg er nybegynder.
Det du siger giver intet. Du kan sige tage fejl er iorden da du, efter min overbevisning, er klogere end mig på det her område. Men og sige at det jeg siger er noget vrøvl og samtidig give mig ret i alt hvad jeg har sagt indtil videre, det forstår jeg ikke.
Av min arm
Set i bakspejlet kan jeg da godt se, at jeg måske kunne formulere mig mere diplomatisk. Sådan kan man så let misforstå hinanden , hvis ikke man taler under 4 øjne.
Men det er genialt, at du kommer med forslag og grunden til at jeg brugte ordet "vrøvl", var din teori vedrørende "men det er altså også nemmere for væsker at blive nedkølet end for tørre buds", hvilket ikke giver umiddelbar mening...fra et naturvidenskabeligt synspunkt - håber ikke jeg træder dig over tæerne igen
Er vi to egentlig ikke enige om at curring foregår i et koldt mørkt rum, hvis køleskab eller fryser så skal der udskiftes luft en gang om dagen.
Curing
kan foregå i et koldt og mørkt rum. Mørke er altid det optimale, men afhængig af curingshastigheden kan temperaturerne og -sekvenserne varieres i det uendelige.
Personligt "plejer" jeg at tørre buds´ene tilstrækkeligt til at vandaktiviteten er lavere end kravet til mikroorganismers vækst og så smide det i køleskabet uden at lufte dagligt ud. Såfremt der ikke er tilstrækkeligt med tilgængeligt vand, så sker der ingen vækst af mikrober.
Længere tids opbevaring kan ske i fryser, hvor det tilnærmelsesvist er fuldstændig ligegyldigt hvor tørt plantematerialet er. Kun ganske få mikroorganismer formerer sig ved ~-20°C og slet ikke nogen som man "plejer" at se i "vores" miljø. Selvom (næsten)alt foregår langsommere på dybfrost, så kan enzymatisk aktivitet dog godt resultere i en positiv curing over tid
...hvorom alting er, så behøver du slet ikke at være låst så meget op på de der 2-3 minutters ventilation dagligt. Der findes rigtig mange veje til Rom...
Noget vi er uenige om er hvordan man behandler nybegyndere. Jeg plejer ihvertfald ikke at modsige dem når jeg er enige med dem og sige det er noget vrøvl de siger.
Nu tror jeg du overfortolker - det er trods alt ingen mødregruppe for hormonforstyrrede hængepatter - (desværre)

Og glem alt om at holde dig tilbage mht. forslag - kom bare ud af busken. Der skal være plads til alt, men også irettesættelser på noget som måske er uforståeligt eller decideret løwn!
Er vi enige?
Mvh