Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 apr 2024 18:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 maj 2009 11:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 apr 2009 12:10
Indlæg: 117
Så har for noget tid siden fået en udemærket idé til hvordan man får udbredt hampen og budskabet, var selvfølgelig skæv så kan godt bruge noget respons.

Vi starter lige med et par observationer:
Hamp frø er skide billige at producere, og alt for nemme at plante.
Hamp frø er lovlige at handle med
Størstedelen af danskerne går tilsyneladende rundt i en lille boble af "alt hvad vi ikke kan li' er afskaffet, og man skal ikke stille spørgsmål til loven"

For at komme disse punkter til livs foreslår jeg at:

Man udarbejder en kort og præcis oplysnings "note" ikke større end en halv A4 side, og en tydelig skrifttype.

Denne information (sikkert også med link til en dedikeret hjemmeside) sendes så rundt i en konvolut til samtlige hustande i Danmark.
Foruden informationen indeholder pakken måske 3-5 frø af en mild pot.

Og man beder så folk selv tage stilling, og enten plante frøene eller smide dem væk.
Kampagnen skal nok søsættes en gang i foråret så det rent faktisk kan lade sig gøre at plante dem.

Problemet:
Det kræver noget kapital at starte sådan en plan
Er det lovligt at sende så stor en mængde "spam" ?
Og et evt. bagslag kunne være at frø så kunne blive set som en trusel og efterfølgende forbydes, jeg tvivler på dette da der er så stor opbakning af hamp for tiden.

Hvad siger i? Kan vi gøre det ? :) :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2009 12:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jan 2006 01:53
Indlæg: 1378
Geografisk sted: Helt væk
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=27667&st=0&sk=t&sd=a&hilit=psychedelia+i+fronten

Det kommer til at koste kassen at sende et brev til hver husstand i danmark, og størstedelen vil nok bare smide lortet ud = spildte penge.
Tror ikke det er lovligt at opfordre folk til at lave ulovligheder (plante hamp).

Peace.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2009 12:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 dec 2006 16:38
Indlæg: 1440
Geografisk sted: !!!
Jeg har da også tænkt lidt på den med at sende frø rundt,..

i brevet skulle der være en lille notits om hvor mange penge der forsvinder ud af danmark og ryger i kriminelle hænder, da disse frø ikke må plantens i danmark. Sammen med en besked om, at disse frø kun er beregnet til fuglefodder, indtil hash er legalt :)

- Men jeg tror næsten 179 eksemplare af malkavians værk ville have størrer indflydelse.. og politikernes adresser står på ft.dk

http://ft.dk/default.asp?id={1D49D853-9B6B-4319-916E-2EE38627C7F6}


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2009 12:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 apr 2009 12:10
Indlæg: 117
Xtreme skrev:
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=27667&st=0&sk=t&sd=a&hilit=psychedelia+i+fronten
Tror ikke det er lovligt at opfordre folk til at lave ulovligheder (plante hamp).

Right, det er selvfølgelig klart. Men hvis man fx skrev

"Brug denne information til at tage et informeret valg, og gør som du vil med disse frø"
Det er jo ikke en direkte opfordring i det mindste. Men det skal helt klart tjekkes juridisk igennem.
Med hensyn til spildte penge vil jeg mene at det er det værd, kunne godt starte "hjemmesiden" hvor vi i første omgang holder en indsamling hvis vi kan finde ud af hvor meget det vil koste.

Og spiffeh, helt enig, det skal være hovedsagligt være korte fakts som menig mand kan forholde sig til


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2009 13:45 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 jun 2007 20:46
Indlæg: 617
Det lyder som en dyr plan. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2009 13:58 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
Vinkelsliber skrev:
Det lyder som en dyr plan. :)

Yup. 2.500.000 husstande * 5,5 kr pr brev = omkostninger for 13.750.000 kr. Frø og arbejdskraft kommer oveni. Det tager nok lidt tid at pakke 2,5 millioner breve ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2009 14:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 apr 2009 12:10
Indlæg: 117
ifl postdk er der 'kun' 2250626 og hvis man sender så mange breve kan man nok få en special aftale ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2009 23:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 jun 2008 11:12
Indlæg: 140
Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Vi kunne også lave en letlæselig plakat med information om hvad der er galt med den danske cannabislovgivning samt hvad man kan gøre og så videre. Det vil over langt sigt kunne skabe debat og på endnu længere sigt skabe et flertal med den danske befolkning, hvor der i forvejen jo er kendte danskere der ryger det og en stigende andel af befolkningen som prøver det. Det ville være vigtigt at komme ind på spørgsål som "hvad med vores børn?" og "får alle der ryger hash psykoser?".

Hvis så målet er at få den danske befolkning til at plante cannabis i deres haver (hvilket jo ikke er lovligt. Frø sælges som samlerobjekter så vidt jeg ved), kan man evt. inkludere en liste med henvisninger til enten lokale frøbanker/headshops eller butikker på nettet, hvor der sælges frø. Det ville hjælpe de forskellige virksomheder i den ellers så pressede økonomiske situation i øjeblikket. Tænk hvis de alle lukkede?

Denne plakat, eller hvad man vil kalde det, kunne således hænges op i supermarkeder og gadehjørner og hvor mange mennesker ellers befærder sig. Med et professionelt design og et godt formuleret budskab ville det få folk til at stoppe op og tænke, og ikke mindst at vægte det som et seriøst forslag, i stedet for, at folk tror at der bare er nogle hippier som vil ryge sig skæve, hvilket idéen med brevene bestemt heller ikke gør, men det ville være meget billigere. Selv med 90 % rabat skulle vi alligevel hoste op med en million kroner. Man kunne oprette en hjemmeside med en forkortet version af den udmærkede Hash FAQ og prøve at gøre sig interessant for medier med kampagner og så videre.

_________________
I AM THE ONE WHO KNOCKS.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2009 14:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 dec 2008 19:22
Indlæg: 129
Jeg hælder mere til lacertus´s idé om plakatopsætning da det er noget man kan være MANGE om og kunne sættes igang forholdsvist hurtigt! kunne være fedt hvis nogle kreative sjæle herindefra kunne komme med et forslag til plakater? (:
peace.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2009 14:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2008 19:12
Indlæg: 463
Geografisk sted: Bornholm
Jeg melder mig som frivilig bornholmsk cannabis aktivist, hvis der er nogen der disker op med nogle plakater :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2009 18:48 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Jeg er af den opfattelse at for tiden, er det kun positiv medieoplæg der kan ændre folkets holdning - for hvis de siger det er okay i TV, så er det også okay!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2009 18:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 apr 2009 12:10
Indlæg: 117
Plakaterne er en god og billig plan. Og Kreative sjæle har vi sikkert mange af ? :P
Er så enig med Khazim, der skal noget tv spot på, og sidst jeg tjekkede skal man gøre noget virkelig opsigtsvækkende... Hvilket frøene gør ;)
Hvordan kan man ellers få tv spot ?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team