FEDT (!) at du i den alder kan skrive sådan et indlæg! Det afspejler indsigt og beslutsomhed, selvom der er mange mennesker som vælger at stoppe efter et badtrip.
Men din konklusion er noget, som folk typisk først kommer frem til efter mange års rygning og i et væsentligt mere "modent" sind. Så klap dig selv på skulderen:)
Dit næste skridt må være at holde på din erfaring og konklusion, hvis du om nogle år vælger at ryge igen.
Peace out! Og god vind.
Ps til alle rygerne: Work before play. En joint er bedst, når du har ordnet dit shit først! Hvis du vil have en hasherlivsstil med joints hver dag (og kan retfærdiggøre det overfor dig selv og din omgangskreds), så gør dig fortjent til at ryge - planlæg de næste dage med aktiviteter, mød op i skolen/arbejdet, se venner, få motioneret og lav noget ordentligt aftensmad - og tænd din joint til sidst. Det handler virkelig kun om prioritering.
Move your fuckin hashbody!
Og der er kun fordele: man vedligeholder sin sociale kreds, kroppen, sindet, hjernen, økonomien. Alt dette er nyt input til din skævert, som bidrager til en behagelig rus (bidrager til "set"-delen i set & setting). En anden rygerlivsstil resulterer i det modsatte: ødelagt sociale kreds, krop, sind, hjerne og økonomi. Og lunger.
Jeg tænker tit over alt det jeg kunne have brugt min tid på istedet for bare at side hver dag og suge i en bong [...]
@bannerdude: THC er paranoia-inducerende og semipsykedelisk, ja nogle gange fullblown psykedelisk.
Cannabis sativa indeholder væsentlig mere THC end
Cannabis indica gør, samtidigt med at Indica indeholder mere CBD (tror jeg nok?) end Sativa gør. Da THC er paranoia-inducerende, og CBD er antipsykotisk, giver Indica en mere afslappet og glad skævert end Sativa, som er mere aggressiv, psykotisk og depressiv i sin rus - specielt i høje doser og på hardcore rygeinstrumenter som bong.
/Edit: ekspanderet til romanlængde