Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 19:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: sydpolen
Du tænker nok der er alt for meget at læse men hang on det skal nok blive spændene ( håber jeg )..

Det er nu ved at være et år siden jeg tog mit sidste sug af en joint/bong og jeg startede med at ryge hash for ca. 3 år siden.. Da jeg startede var jeg 14 år og havde nogle lidt ældere venner som havde noget hash som de ville dele med mig.. efter jeg havde sagt nej i et par dage om at prøve det fik de mig endelig overtalt til at dele en joint med mig.. vi fyrede op jeg jeg blev lidt skæv og det var også meget fint og vi fyrede en til og da fik vi griner på og vi havde en rigtig god aften.. Jeg tænkte det er endlig meget skægt, det vil jeg prøve igen engang, og det gjorde jeg. Det blev til at jeg begyndte at ryge lidt i weekenden og så lidt i hverdagen og en pause på en måned og så starte igen.. intet vildt forbrug men det skete lige at fyre engang i mellem.. jeg blev pludselig et år ældre ( 15 år ) og jeg havde skåret ned så jeg kun røg omkring en joint om måneden og det varede i et helt år så da jeg var i begyndelsen af min 16 års alder havde min ven fået fat i nogle gode kontaker med de gode varer.. han boede ca. 40 meter fra mig så jeg gik hver dag over til ham og røg joints og begyndte at få et dagligt forbrug. Så lavede vi nogle hjemmelavede bonger og røg løs på dem.. da det blev påske havde min ven fået fat noget ''påskeryger'' og hele påskeferien gik med at ryge os skæv.. Jeg begyndte at gå MEGET op i hash og begyndte at gro selv og poste det her på siden og folk var faktisk imponeret over mit grov så jeg groede nogle flere planter og røg dem. det var det min hverdag gik med.
Min forældre vidste intet om min hashrygning og jeg fortalte dem at det var han planter jeg havde så de kunne ikke ryges og den hoppede de på.. Men en dag hvor mig og min ven havde været inden i byen og købe noget skunkhash havde vi besluttet os for at vi skulle fyre op den aften for hans forældre var ikke hjemme så vi kunne side i stuen og hygge med vores bong. min ven sugede og sagde det var mega godt og jeg glædede mig til at prøve, da jeg så havde røget 2 hoveder fik jeg det meget mærkeligt og jeg fik et meget stort bad trip.. det var så galt at jeg blev nød til at ligge mig udenfor på fliserne fordi jeg troede det var det eneste sted jeg kunne være og jeg så fluer flyve rundt om mit hovede og var helt fucked !. Der gik 2 timer og jeg blev mig selv igen og jeg tog hjem og sov det ud.. efter det har jeg ikke rigtigt rørt hash siden..
Det er ca. et år siden nu. Den gang havde jeg dårlige karaktere og pjækkede meget og var mega doven. jeg går nu i tiende og har gode karaktere og er lige blevet optaget på Aalborg gymnasium. Jeg har en MEGET bedre liv nu og jeg dyrker massere af sport.. Jeg ved virkelig ikke hvordan det ville gå hvis ikke jeg satte en stopper for mit forbrug.. Jeg tænker tit over alt det jeg kunne have brugt min tid på istedet for bare at side hver dag og suge i en bong og jeg bliver meget føelsesladet når jeg tænker på det.. Så jeg håber jeg måske har inspireret nogen til måske lige at stille bongen fra sig og tænke på hvad fanden er det endlig jeg laver. Især de unge..

Puuhaa det var hårdt at komme igennem men havde virkelig brug for at komme ud med det.. Men seriøst vent med at ryge hash indtil du er ældre og har hjernen med dig.. Peace out..

Junior medlem

Tak for at du deler historien. Jeg er selv 17 år og prøvede for første gang at ryge hash for omkring 2 uger siden, og jeg har i sinde at gøre det igen. Vil bruge det her som "skrækeksempel", da det ville være et personligt nederlag for mig at mine karakterer blev dårlige og jeg begyndte at pjække pga mit eventuelle forbrug af hash.
Tak. :)

Dedikeret medlem

tak fordi du deler!
jeg startede selv på nogenlunde samme måde.. (jeg er bare 28 nu :roll: )
det jeg tror er sket er at du har fået noget "fake" hash, for det er der sku så meget i omløb af! og der kan i princippet være alf fra tungmetaller til lim og lampeolie i.. og så er det sku ikke så sært at du ser fluer og what not.. jeg har rimelig tit stødt på kief hash som det kaldes og også gritweed (som er sprøjtet/tilført med alverdens nasty shit) <-- OG JEG FkN HADER DET!
jeg går ud fra at du ikke fik det på samme måde når du røg det som du selv havde dyrket?
jeg håber alt godt for dig og din uddanelse..

mvh bannerdude

Dedikeret medlem
Brugeravatar

fedt du er stoppet! ville ønske (selvom jeg ikke har lyst til det), at jeg fik en rigtig nedern oplevelse med hash en dag, som kunne få mig til at stoppe. kender flere det er sket for, og selvom det er en mærkelig måde at stoppe sit misbrug på, tror jeg bare den er vanvittigt effektiv.

@bannerdude
et badtrip skyldes ikke nødvendigvis dårlig hash. tror rigtig mange badtripper pga thc'en, og ikke tilsætningsstoffer, selvom cuttet weed self er noget lort

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
FEDT (!) at du i den alder kan skrive sådan et indlæg! Det afspejler indsigt og beslutsomhed, selvom der er mange mennesker som vælger at stoppe efter et badtrip.

Men din konklusion er noget, som folk typisk først kommer frem til efter mange års rygning og i et væsentligt mere "modent" sind. Så klap dig selv på skulderen:)

Dit næste skridt må være at holde på din erfaring og konklusion, hvis du om nogle år vælger at ryge igen.

Peace out! Og god vind.

Ps til alle rygerne: Work before play. En joint er bedst, når du har ordnet dit shit først! Hvis du vil have en hasherlivsstil med joints hver dag (og kan retfærdiggøre det overfor dig selv og din omgangskreds), så gør dig fortjent til at ryge - planlæg de næste dage med aktiviteter, mød op i skolen/arbejdet, se venner, få motioneret og lav noget ordentligt aftensmad - og tænd din joint til sidst. Det handler virkelig kun om prioritering.

Move your fuckin hashbody!

Og der er kun fordele: man vedligeholder sin sociale kreds, kroppen, sindet, hjernen, økonomien. Alt dette er nyt input til din skævert, som bidrager til en behagelig rus (bidrager til "set"-delen i set & setting). En anden rygerlivsstil resulterer i det modsatte: ødelagt sociale kreds, krop, sind, hjerne og økonomi. Og lunger.
Jeg tænker tit over alt det jeg kunne have brugt min tid på istedet for bare at side hver dag og suge i en bong [...]

@bannerdude: THC er paranoia-inducerende og semipsykedelisk, ja nogle gange fullblown psykedelisk. Cannabis sativa indeholder væsentlig mere THC end Cannabis indica gør, samtidigt med at Indica indeholder mere CBD (tror jeg nok?) end Sativa gør. Da THC er paranoia-inducerende, og CBD er antipsykotisk, giver Indica en mere afslappet og glad skævert end Sativa, som er mere aggressiv, psykotisk og depressiv i sin rus - specielt i høje doser og på hardcore rygeinstrumenter som bong.

/Edit: ekspanderet til romanlængde

Senest rettet af syreperlen 07 apr 2012 20:15, rettet i alt 7 gange.

Medlem

Geografisk sted: sydpolen
hehe tak for de mange positive kommentare ! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ryddet lidt op for OT - hold jer til emnet og hold en sober tone, tak.

Og hvis I ikke har noget fornutftigt at bidrage med, Mayne, så undlad at kommentere.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]