Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 05:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hejsa alle :)

Synes jeg hører mange "brokke" sig over at oralt indtag af cannabis enten ikke virker for dem, at det tager for lang tid før det virker, eller at det er for svært at dosere, og derfor vil jeg lige dele denne lille erfaring med jer.
Jeg blandede her den anden dag ca. et halvt gram god tjald op med ca. 4 centiliter 96% kornalkohol, efter at have læst denne "artikel". Jeg lod det stå og trække i ca. 6 timer, alt imens alkoholen hev THC'en ud af tjalden.
Jeg drak ca. en tredjedel af væsken, blandet op med cola (det smagte faktisk ret godt - meget af tjald), og efter under en halv time kunne jeg nyde den bedste skævert i meget lang tid.

Med andre ord en opfordring til at i forsøger jer med at lave cannabistinktur (hvis i altså har lysten til det :P ). Der er mange positive ting ved det:

* Lungerne får en fridag
* Hurtig virkning (i forhold til traditionelt oralt indtag) - der er virkning efter et kvarter til en halv time, hvor man med f.eks kager eller guldkakao skal vente væsentligt længere
* Det er enormt simpelt at fremstille - det kan næsten ikke gå galt. Man risikerer ikke at thc'en ikke bliver optaget ordentligt i væsken, hvilket jeg ellers hører at mange af dem der forsøger sig med guldkakao her på boardet har problemer med.
* Ret stor virkning af en relativt lille dosis tjald.

:)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Lyder satme som et lækkert alternativ til rygning :D

Titel:
Medlem

Jep, jeg er også selv ret overrasket over hvor godt det er :) .
I øvrigt dejligt med så hurtig respons.

Glemte lige at sige en ting: Hvis i ikke har prøvet oralt indtag af cannabis før, så slap lige lidt af med hvor meget af cannabistinkturen i indtager. Hellere vente en halv time og redosere, end at drikke for meget fra starten af. :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ser da fint ud, lækkert at der er nogen der eksperimenterer

Jeg ville dog mene at man kunne effektivisere opskriften ved at varme tjalden op så alle cannabioder bliver aktiveret

Jeg kan forestille mig at 10-20g opvarmet nol i 200ml finsprit ville være en lækker lille sommer-drik :twisted:

Titel:
Medlem

Xpert skrev:
Ser da fint ud, lækkert at der er nogen der eksperimenterer
Det er også en hyggelig og lærerig beskæftigelse :) .

Xpert skrev:
Jeg ville dog mene at man kunne effektivisere opskriften ved at varme tjalden op så alle cannabioder bliver aktiveret
Det har jeg også overvejet, men jeg kunne ikke lige umiddelbart finde en passende måde at gøre det på. Jeg er i øvrigt ret overrasket over hvor potent tinkturen allerede er, uden opvarmning. Jeg drak hvad der svarer til ca. 0.15 gram god tjald, og blev godt skæv.

Xpert skrev:
Jeg kan forestille mig at 10-20g opvarmet nol i 200ml finsprit ville være en lækker lille sommer-drik :twisted:
Mwaha :) .

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hvor lidt alkohol (96%) kan man slippe afsted med at bruge, til f.eks. 0,1 g almindelig god nol for at det stadig bliver opløst? Jeg ønsker ikke at blande for meget alkohol i min cannabisrus, så minimum af alkohol vil være the way to go imo. så kan man jo altid blande det op i andet bagefter.

Vh.
Bismann

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bis: Det har jeg prøvet at finde ud af i lang tid... Ville godt minimere indtaget af alkohol og maximere det andet. Men det er åbenbart ikke så nemt at finde ud af som jeg troede... Er der ikke en kemi-kyndig der kan oplyse os om hvor meget THC ethanol kan optage før det er mættet?

Citat:
Det har jeg også overvejet, men jeg kunne ikke lige umiddelbart finde en passende måde at gøre det på. Jeg er i øvrigt ret overrasket over hvor potent tinkturen allerede er, uden opvarmning. Jeg drak hvad der svarer til ca. 0.15 gram god tjald, og blev godt skæv.

Hmm... Jeg ved ikke om det er nok at varme til ca. 70°c. Ellers kunne man varme ethanolen op sammen med

Tror den gode virkning bla. har noget at gøre med hurtigt optag, modsat kakao der godt kan tage en lille smule tid.
Tvivler heller ikke på at det virker, men hvorfor ikke gøre det hvis man kan blive endnu skævere af så lille og fin en dosis? :)

Titel:
Medlem

BisMann: Det ville jeg egentlig også gerne vide. Jeg har selv kun brugt meget små mængder alkohol (få centiliter - måske 3-4 stykker), men det ville jo ikke skade om man kunne bruge endnu mindre. Det var i hvert fald ikke i en størrelsesorden hvor jeg kunne mærke alkoholen.

Xpert skrev:
Er der ikke en kemi-kyndig der kan oplyse os om hvor meget THC ethanol kan optage før det er mættet?

Jatak :) .
Xpert skrev:
Hmm... Jeg ved ikke om det er nok at varme til ca. 70°c. Ellers kunne man varme ethanolen op sammen med
Er også lidt i tvivl om hvorvidt det er nok. Men hvis man bare har en lukket beholder, der tillader alkoholen at fortættes til en væske igen, så er det vel ikke det store problem at varme det op til måske 100° C. Jeg tror i hvert fald det kunne virke - men måske ikke med så koncentreret (96%) alkohol...

Xpert skrev:
Tror den gode virkning bla. har noget at gøre med hurtigt optag, modsat kakao der godt kan tage en lille smule tid.
Det tror jeg også er en stor del af grunden. En af de rare ting ved at det optages så relativt hurtigt (ca 20 minutter), er at det, selv med en enkelt redosering, kun tager ca. 40-60 minutter før du er optimalt skæv. Med "traditionelt" oralt indtag ville det vel, med en redosering, tage et sted mellem 2 og 4 timer...

Xpert skrev:
Tvivler heller ikke på at det virker, men hvorfor ikke gøre det hvis man kan blive endnu skævere af så lille og fin en dosis? :)
Enig, enig :D .

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
http://en.wikipedia.org/wiki/Green_Dragon_(drink)

Det her burde hjælpe jer, der står også noget om opvarmningen.

Men det lyder spændene :o KLART noget jeg vil prøve.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvor varmt bliver smør når det lige koger? Det virker jo fint deri...

Det er da bare at prøve, ethanols ca. 78°c må være nok så...

/edit: http://www.cannabisculture.com/articles/2794.html

Jamen jamen... Trykkoger og ethanol? ~110°c? Muligt?
Ellers kan emnet vel koges i en smule vand, selvom 100°c jo åbenbart ikke helt er nok. Trykkoger igen?

Senest rettet af Xpert 19 feb 2008 20:18, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Xpert og Mungojohn - Når væsken er mættet og der tilføres mere nol, burde der komme bundfald, så hvis man kunne måle indholdet af aktive cannaboider i sin cannabis, kunne man titrerer/tilføje det langsomt med små og bestemte doser, til det når ækvivalenspunktet i en beholder med et bestemt ml 96% alkohol med magnetomrørre i, hvor der i ækvivalenspunktet dannes bundfald, og man kunne nogenlunde præcist finde ud af hvor mange cannaboider der kunne opløses i en bestemt mængde 96% alkohol.
Nolen burde kunne blive opløst næsten 100 % da den i forvejen er et udtræk af Butan/iso/ether alt efter urenhed selvfølgelig.

I hvert fald hvad jeg har fået ud af kemi på C niveau.

Senest rettet af Bismann 19 feb 2008 20:15, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Green Dragon lyder spændende nok, men jeg tror at mange af os helst vil undgå alkoholen så meget som muligt. Det er grunden til at jeg laver den mere koncentrerede variant - nemlig en "tinktur" (ikke at tinkturer pr. definition er meget koncentrerede, men tinkturmetoden bruges bare snarere til at udtrække de aktive ingredienser af planten, end til at skabe en ny alkoholisk drik). :)

I øvrigt, synes i så ikke at dette indlæg er utroligt velformuleret selvom det er skrevet i en god koger? Er i hvert fald helt overrasket over hvor meget mening jeg selv synes det gav. :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Jo joo, men det slår mig da ikk' som noget let, at skaffe 96% ren alkohol?

Titel:
Medlem

Mungojohn skrev:
Green Dragon lyder spændende nok, men jeg tror at mange af os helst vil undgå alkoholen så meget som muligt. Det er grunden til at jeg laver den mere koncentrerede variant - nemlig en "tinktur" (ikke at tinkturer pr. definition er meget koncentrerede, men tinkturmetoden bruges bare snarere til at udtrække de aktive ingredienser af planten, end til at skabe en ny alkoholisk drik). :)

I øvrigt, synes i så ikke at dette indlæg er utroligt velformuleret selvom det er skrevet i en god koger? Er i hvert fald helt overrasket over hvor meget mening jeg selv synes det gav. :lol:

:lol: Du må have øvet dig.

Men så er der vidst noget jeg har helt misforstået, handler det ikke bare om hvor meget alkohol der er i??

Titel:
Medlem

fe_faqet skrev:
Helt sikkert :D .

fe_faqet skrev:
Men så er der vidst noget jeg har helt misforstået, handler det ikke bare om hvor meget alkohol der er i??
Du har selvfølgelig ret, men det jeg mente var bare at jeg mere ser Green Dragon som en drik i sig selv, da den har et stort indhold af væske i forhold til tjald. Med tinkturen putter man normalt kun lige nok alkoholisk væske i til at "opsuge" THC'en - det er nærmere en praktisk måde at opbevare og administrere det aktive stof (THC), end det er en drik.. Hvis du forstår. Inde i mit hovede er det ligesom to forskellige ting man bruger det til:
Green Dragon - til at blive fuld og så lidt skæv.
Tinktur - kun til at blive skæv, p.g.a den store mængde tjald, sammenlignet med mængden af alkohol. :wink:

Kan godt mærke at jeg ikke skal tåge mere om dette emne nu.. Det virker bare sært fristende...

Titel:
Medlem

Mungojohn skrev:
fe_faqet skrev:
Helt sikkert :D .

fe_faqet skrev:
Du har selvfølgelig ret, men det jeg mente var bare at jeg mere ser Green Dragon som en drik i sig selv, da den har et stort indhold af væske i forhold til tjald. Med tinkturen putter man normalt kun lige nok alkoholisk væske i til at "opsuge" THC'en - det er nærmere en praktisk måde at opbevare og administrere det aktive stof (THC), end det er en drik.. Hvis du forstår. Inde i mit hovede er det ligesom to forskellige ting man bruger det til:
Green Dragon - til at blive fuld og så lidt skæv.
Tinktur - kun til at blive skæv, p.g.a den store mængde tjald, sammenlignet med mængden af alkohol. :wink:

Kan godt mærke at jeg ikke skal tåge mere om dette emne nu.. Det virker bare sært fristende...

Jamen der er jo den samme mængde alkohol i, er det noget med at vandet nærmest hæmmer alhollets evne til at suge THC'en? For hvis det har samme effekt så vil GD da være nemmere at fremstille.

Titel:
Medlem

fe_faqet skrev:
Jamen der er jo den samme mængde alkohol i, er det noget med at vandet nærmest hæmmer alhollets evne til at suge THC'en?
Ikke såvidt jeg ved.

fe_faqet skrev:
For hvis det har samme effekt så vil GD da være nemmere at fremstille.
Hvorfor? Det kan jeg ikke se. Tinkturen er ultimativt nem at fremstille.

Titel:
Medlem

fe_faqet skrev:
For hvis det har samme effekt så vil GD da være nemmere at fremstille.
Hvorfor? Det kan jeg ikke se. Tinkturen er ultimativt nem at fremstille.[/quote]
Det er vel nemmere at skaffe vodka end 96% ren alkohol.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Tjaa, hvis man kan gøre det med nogenlunde resultat, så kunne man jo prøve med Hapsburg Absinthe på 89,9% (den gule) til 375 kr,- 8)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Man kan også få 50 dl 96 % for omkring 100,- ved grænsen, sværre er det altså heller ikke, desuden kan man vidst også købe det i metro.

edit: rettet fra cl til dl

Senest rettet af Bismann 24 jul 2008 20:57, rettet i alt 3 gange.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]