Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 01:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 maj 2004 17:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 maj 2004 13:05
Indlæg: 263
Kan jeg stillle en growbox i et mørkt skab hvis jeg sætter en lampe over eller er det bedst hvis den står i et rum med sollys?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2004 17:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2003 02:01
Indlæg: 549
Geografisk sted: Aalborg
Mit stod halvt gemt væk i en reol bag en glaslåge bag nogen poser så det var meget begrænset hvor meget lys den fik, og jeg fik et godt resultat alligevel.

Så det kan sagtens lade sig gøre. Tør så ikke sige om den er helt ligeglad med om det er sollys den får eller ej, men vil tro det.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2004 22:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 maj 2004 13:05
Indlæg: 263
Ok. Tak for svaret BRB.
Er der andre der med sikkerhed ved om det er vigtigt med sollys vil jeg gerne høre det. Det ville være lidt trist hvis jeg kun fik halvt så mange svampe som jeg egentlig ville kunne få ud af kittet :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2004 22:56 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Svampe har en imponerende evne til at vokse mørke steder, selvom der ikke er så meget lys.

Dog vil jeg alligevel mene, at de gerne må få mindst ~10 timers lys i løbet af deres levetid (omkring 14 dage, under 1 time om dagen!), hvis de skal leve i mørke. Det giver bedre resultater.

Jeg gjorde det sådan, at jeg stillede mit growkit et fuldstændigt mørkt sted når jeg var væk, og tog det frem når jeg kom hjem fra skole. Der var stadig lidt lys udenfor, og det fik svampene lov til at nyde i mit nærvær.

Jeg kan anbefale det samme, hvis man ikke har mulighed for at stille det i lys. Man plejer at sige, at 12/12 er helt perfekt.

Og jeg mener at ha læst et sted, at hvis svampene overhovedet ikke får sollys, så vil deres hætter ikke vokse ordentlig ud, og de vil højst sandsynligt se pænt handicappede ud... men du skal stadigvæk ikke undervurdere deres styrke! ;)

The bottom line er, at de godt kan vokse uden lys. Men du vil få de bedste resultater hvis de får lidt lys hver dag (under 1 time om dagen, for christ sake :P), og de vil også se mest raske ud - og måske vil du nok få lidt flere til at poppe op end du ellers ville få i mørke. Og husk på, at jordens svampe og planter lever og ånder for lys - og svampene ude i naturen ser ikke mindre end perfekte ud... regn selv resten ud.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2004 23:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 maj 2004 13:05
Indlæg: 263
Skal lige være sikker på jeg forstod dig helt rigtigt ali.
Det vil altså sige at hvis de står i et skab med lys 12 timer og mørke tolv timer og den ene time med lys er i et rum hvor der er sollys, så skulle det være helt perfekt?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2004 23:33 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Ali det er ikke helt rigtigt... Svampe har ikke brug for lys på samme måde som planter. Svampene er fototrofe, dvs de har brug for lys for at finde ud af hvilken vej de skal vokse.

Desuden producerer de ikke ilt men CO2, derfor er det også så vigtigt at have god luftcirkulation ved dem. Helst nyt luft en 5-6 gange om dagen.
Bare husk at fugtigheden skal holdes oppe også!!!

Lyset tli svampene er vigtigst når der dannes pins, dvs bittesmå svampe, det trigger dem nemlig til at komme frem i stor stil!

Håber det hjalp lidt...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2004 23:52 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Tak for rettelsen, noname - men jeg skrev "lever og ånder" som en fast vending... at leve og ånde for noget - ikke at de bogstavelig talt levede og åndede AF sollys (men for) ;) Men godt lige at få det på plads.

troelsmakholm skrev:
Skal lige være sikker på jeg forstod dig helt rigtigt ali.
Det vil altså sige at hvis de står i et skab med lys 12 timer og mørke tolv timer og den ene time med lys er i et rum hvor der er sollys, så skulle det være helt perfekt?


Du skal ikke stille dem i direkte sollys - så vidt jeg ved, så har de ikke godt af det... bare der er lys tilstede, så vil de klare sig ret godt.

Og som noname siger, så husk at holde fugtigheden oppe. Det er nok det vigtigste.

Jeg smed noget 20 grader varmt vand i bunden af min kasse og lukkede for den - ca 1 gang om dagen. Der vil der automatisk blive dannet ret meget fugt (det var når jeg gik i skole). Når jeg kom hjem fra skole, så åbnede jeg for låget og lod dem få al det luft og lys de ville have, og om natten røg de samme sted igen. Og så forfra igen.

Resultatet var ret fint faktisk, og jeg fik mange svampe ud af det. Men jeg glemte at vaske hænder nogle gange, og det endte med at jeg inficerede hele growkittet, som satte en stopper for alle nye svampe - og levende svampe blev dræbt. Så husk: Sterile forhold.

Og ja... 12/12 bliver tit nævnt som perfekt, har dog ikke selv prøvet det. Omkring 4/20 virkede fint nok for mig.

Så fugtighed, frisk luft, lys: 4/20 hvis du har mulighed for det, sterile forhold. Så skal du nok få et ret godt udbytte :)

Håber det giver mening.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2004 01:23 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Kom lige i tanke om denne vejledning, som jeg selv brugte. Jeg har fremhævet de vigtige ting. Held og lykke.

/Edit: Husk at plukke dine svampe, INDEN de smider sådan en rund tingest væk fra under deres hætter. Som små er den tingest der for at dække for undersiden af hætten.

Når de at smide den af, så vil deres sporer spredes over det hele i growkittet, og bunden af growkittet VIL blive ramt. Bliver det ramt, vil det stoppe med at procudere flere svampe.

Hvorfor growkittet stopper af at få de sporer på sig, ved jeg ikke. Det kan noname nok svare på.

Citat:
Grow your own Growbox Cubensis mushrooms in less than two weeks! Produces 200 to 300 grams of fresh mushrooms.



With this growbox you can grow your own 'magic mushrooms' in less than two weeks. Without any extra knowledge or 'hard to get' equipment you can grow up to 300 grams of fresh Psilocybe Cubensis! (300 grams fresh Cubensis produces about 30 grams or 1oz. Of dried Cubensis).
It can't get any easier than this. You only have to open the box and the mushrooms will start growing.

The Psilocybe Cubensis is also known as the Stropharia Cubensis, Stropharia Cyanascens, Stropharia Caerulescens or San Isidoro. But the most common name is the 'Mexican mushroom'. This big mushroom has a yellow head, which can be 1,5 to 8 centimeters in diameter and a stem of 4 to 15 centimeters long. The Psilocybe Cubensis is very easy to grow, and is one of the most famous magic mushrooms used all over the world.


1. Fill a (plastic) bucket or other container with 1½ cm (½") of water. Place the growbox in the bucket and gently open the lid. Make sure the growbox is not floating on the water.
2. Spray the growbox with a little bit of water using a handspray. It's very important to keep the growbox sterile, so it's the best to use sterile water or boiled water that has cooled down.
3. Cover the bucket (or whatever you put your growbox in) with transparent foil (kitchenwrap). Leave about 10 to 15 cm² open for the necessary fresh air.
4. After aproximately one week the first mushrooms will start to appear. From this moment on the growth will be rapid. After the second week the mushrooms should be ready to harvest. The time is right when the mushrooms have horizontally opened their caps.
5. Gently twist the bottom of the mushroom stems with 2 fingers in order to pull them out nicely. After harvesting your mushrooms, let them dry a few days on a piece of paper at room temperature.

Tips:
- The mushrooms grow best at a constant room temperatures around 23º C. (73ºF)
- Place the bucket in a room with enough daylight, but not in direct sunlight.
- Make sure the mushrooms aren't exposed to higher or lower than normal humidity levels .
- It is normal for the stem to have 1 cm of white fluff. If this rises above 1 cm, the humidity is too high. Open the foil some more to give the mushrooms more air.
- If the caps begin to blacken they are overripe. They have been standing too long and it is time to harvest..
- A sterile environment is absolutely vital to the success of your harvest. Do not touch the bucket or foil unless necessary! Only handle the kit after washing your hands, arms and nails.
- After harvesting you can replace the kit back in the bucket. Under perfect circumstances you can get 2-5 flushes. After each harvest spray a little sterilized water on the kit.
If you want another flush, don't touch the substrate when harvesting to avoid contamination.


Do not use when pregnant, nursing, depressed, on medication, driving motorized vehicles, under 18 years old, in combination with stimulants or alcohol.
Growing your own mushrooms isn't that difficult. But there are some important rules. A sterile handling of the product is by far the most important one. Grow the mushrooms in a sterile environment and handle them with care and attention. Be sure to always wash your arms, hands and nails before working with the kit.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2004 10:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 maj 2004 13:05
Indlæg: 263
noname skrev:
Ali det er ikke helt rigtigt... Svampe har ikke brug for lys på samme måde som planter. Svampene er fototrofe, dvs de har brug for lys for at finde ud af hvilken vej de skal vokse.

Desuden producerer de ikke ilt men CO2, derfor er det også så vigtigt at have god luftcirkulation ved dem. Helst nyt luft en 5-6 gange om dagen.
Bare husk at fugtigheden skal holdes oppe også!!!

Lyset tli svampene er vigtigst når der dannes pins, dvs bittesmå svampe, det trigger dem nemlig til at komme frem i stor stil!

Håber det hjalp lidt...


Med nyt luft mener du der at jeg skal løfte køkkenfoliet af og sætte det tilbage på igen, 5-6 gange om dagen? Eller er det nok bare at lave det hul på 10-15 cm2 i foliet og så bare lade det være på?

For at holde luftfugtigheden oppe er det så ikke smart at stille kittet på en sten eller andet nede i spanden så man kan have 10 cm vand i spanden og så vandet stadigt når 2 cm op ad siden på kittet?

Ali: Du skriver at du tog foliet af når du kom hjem fra skole... Men så kan du da ikke holde fugtigheden oppe? eller hvordan?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2004 11:43 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg kørte ikke efter de metoder. Jeg købte blot en transperant plastik-kasse til 49,95 i Silvan med låg og "lås" ude i siderne.

Når jeg var i skole, så var låget næsten helt lukket med en lille sprække til frisk luft. Når jeg kom hjem, fjernede jeg låget i 1-2 timer, og kittet fik desuden lov til at få lidt lys i 3-4 timer hver dag. De sidste 2-3 timer, efter låget var fjernet, blev låget sat på igen. Enten helt eller delvist med en lille sprække.

Selvom svampene forbruger ilt, så skal du tænke på at det går meget langsomt. Så de kan sagtens holde sig i pænt lang tid med låget lukket - men det er dog stadig en god idé med frisk luft.

Selvom låget næsten helt er taget af, så vil en lav fugtighed stadig være der i begrænset tid. Det kan du mærke, hvis du stikker hånden ned i kassen: Du vil mærke varme og fugt. Husk at vaske dine hænder inden.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2004 12:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 maj 2004 13:05
Indlæg: 263
Takker for alle svarene.
Jeg tror bare jeg vil give dem lidt luft 1 gang om dagen og ellers bare lade dem stå i skabet med en 12/12 døgnrytme...
Jeg venter spændt på at de dumper ind ad døren :D

Jeg kan lige skrive tilbage og fortælle hvordan det er gået når jeg engang har fået høstet og spist dem, hvis det kunne interessere nogen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2004 12:03 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Altså jeg vil anbefale at du lukker helt ned tli kassen og så lufter ud der 5-6 gange om dagen. CO2 har en tendens til at lægge sig i bunden af kassen så det er ikke nok bare at løfte låget lidt.

Og nej, det er ikke en god ide med 10 cm vand, det giver ikke mere overflade. Jo mere overflade jo mere fordampning = fugtighed.

Ali det er også noget pjat det med at kittetstopper fordi der er komet sporer på, jeg har set helt sorte kits der stadig producerede ganske udemærket. Årsagen til de skal plukkes når cappen brækker fra stilken er, at det er et helvedes svineri med sporerne samt at psilocybinproduktionen går i stå. Så er der jo ingen grund til at lade dem stå og rådne!

Håber det hjalp lidt...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2004 14:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 maj 2004 13:05
Indlæg: 263
Men hvordan får jeg så luftet ordentlig ud? Du siger det ikke er nok bare at åbne men skal jeg så blæse derned eller hvordan?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2004 14:42 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
troelsmakholm skrev:
Men hvordan får jeg så luftet ordentlig ud? Du siger det ikke er nok bare at åbne men skal jeg så blæse derned eller hvordan?


Bare åbn kassen og lad det stå åbent i 5-10 minutter. Så skulle det vist være på plads.

@noname: Skal lige være helt sikker på at jeg forstår det: Sporerne stopper altså ikke svampene i at vokse, men hæmmer psilocybin-produktionen?

Og det er et svineri, ja... Du så selv hvordan min kasse så ud efter sporerne var kommet ud - vandet var næsten overdækket med sort pulver. Og du så også hvordan mit kit havde det derefter - alle svampe var døde og der kom ingen nye op. Men det kan jo forresten være at det skyldtes infektionen.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2004 19:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 maj 2004 13:05
Indlæg: 263
Jeg har hørt fra en anden at det ville være optimalt med bare en 8w sparepære over kittet... Hvad mener i?
Er det fint? skal det være en større pære eller hvad vil være bedst?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2004 20:06 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Sporerne gør ikke andet end at svine. De hæmmer ingenting...

Og ja, en 8W pære vil nok være fint, den behøver ikke være tændt mere end 10 min om dagen.

Da jeg havde growkits pustede jeg ned ved siden af kittet for at få luftet ud, det er egentligt lidt fy at gøre det sådan for man risikerer infektion, men de kan faktisk holde til en del. Bare man ikke hoster ned i dem, spytter på dem eller ryster håret over dem så er man godt på vej...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2004 20:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 maj 2004 13:05
Indlæg: 263
Ok. Jeg synes altså at det er lidt svært at finde ud af døgnrytmen. Nogle siger at 12/12 er bedst, andre at de bare skal have lys i 10 minutter om dagen... jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro på.
Noname: Vil det skade at de får 12 timers lys hver dag?

Hvor meget betyder temperaturen egentlig? Nogle siger at det skal være stuetemperatur, nogle 23 grader og andre 26 grader. Hvad siger i til det?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2004 21:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 maj 2004 13:05
Indlæg: 263
ja det håber jeg også, men jeg har så få penge at det nærmest ville være en katastrofe hvis det gik til spilde :wink:

Men det forvirrer mig også bare meget at de har så forskellige retningslinier alle steder. Men nu må jeg se. Jeg har tænkt mig at gøre således?

Putte kittet i en spand med 2 cm vand i bunden. Ligge et styk plexiglas over med en lille sprække i siden til frisk luft. Hænge en pære op over på omkring 10W og så ellers bare lade det passe sig selv. Måske give det luft et par gange om dagen og så nok også lige spraye det den første dag. Så må vi jo se hvad det kan blive til.


Top
 Profil  
 
 Titel: lugt
Indlæg: 13 maj 2004 18:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jan 2002 02:01
Indlæg: 37
Geografisk sted: Brabrand
hmm har hørt at det ikke lige fram dufter godt at have sådanne nogen grow kits til at stå?
er det rigtig?
hmm så det er ikke lige fra i stuen man skal stille dem?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2004 18:58 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg tror at det er fuldstændig ligegyldigt. Jeg synes ikke de lugter overhovedet. Med mindre du tager en svamp op og snuser til den, så lugter den af hø.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team