Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2024 22:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 682 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 35  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 okt 2014 10:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
SvampeBob:
Growkits og kager er ikke det samme, selvom resultatet gerne skulle blive det. Et grow kit er oftest rugkerner som er dyrket i et (syltetøjs)glas og derefter hældt ned i en beholder og vermiculit eller et andet casing materiale er hældt oven på.
Grunden til at det anbefales at ligge ud med kager i stedet for hel rug er at der er færre delprocesser og derfor mindre chance for kontaminationer.

Haribokasserne fra steder som sælger bland selv slik ved jeg ikke om du kan trykkoge, men de tåler ihvertfald at blive dampet uden problemer. Dog vil jeg anbefale at bruge mindre glas til at starte med, selv folk som har dyrket svampe i årevis får et kontamineret glas i ny og næ og mindre glas, betyder flere i gryden og derved større chance for at der er nogen som bliver til noget.

Husk at bruge glas som er større i toppen end i bunden, ellers kan kagen ikke komme ud.

Kender ikke personligt sporemate, men 1/2mL til 1mL plejer at være nok for en sporeopløsning.

Nukster:
Du springer et par trin over, så jeg er ikke helt klar over hvor meget du ved. Prøv at se den her film, der tror jeg du vil få svar på mange af dine spørgsmål. Personligt har jeg meget lettere ved ting efter at have set dem, frem for bare læst.
https://www.youtube.com/watch?v=ZHJQrsZFQdE

Held og lykke med svampe dyrkningen til jer begge to

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2014 10:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Pestilence skrev:
Jeg vil mene det sidste, da der er blevet fundet SN på golfbaner og så har jeg også set en video fra Island hvor de bliver fundet på en kirkegård.


Fandt en gang en i min baghave, snakkede med bonden der dyrkede jorden omkring og han sagde at han ikke havde haft køer på dem de sidste 20 år hvor han havde ejet jorden.

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2014 15:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 okt 2014 15:57
Indlæg: 24
Tak for jeres svar vedr. lort :)

Har to andre spørgsmål jeg håber at få afklaret.
Jeg har været rundt omkring en stor mængde marker på det sydvestlige djursland, både ko- får- hestemarker og enge, og har fundet nul. Klager ikke over den gode motion og friske luft, men kan det tænkes at der ikke er SN heromkring (endnu, eller overhovedet), eller er det mere sandsynligt jeg bare er et scrub?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2014 13:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 okt 2014 15:57
Indlæg: 24
Jeg må lidt længere omkring så :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2014 16:42 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2014 14:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: vest for København! !
Hej Alle.

Jeg har lige et spørgsmål !! Mine kager vil ikke blive helt hvide, kan jeg godt stille dem ud i kassen selvom der mangler lidt hist og pist? eller skal jeg prøve at give dem 1 uges tid mere i skabet???

Mvh. Nukster

_________________
Leg aldrig med en kvindes hjerte! Leg heller med hendes bryster, dem har hun to af!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2014 22:11 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Hej Nukster. Først vil jeg lige beklage at jeg ikke fik svaret på din PB. Det var ikke fordi jeg ikke ville svare, jeg vidste bare ikke lige hvad jeg skulle skrive.

Men her er sagen som jeg ser den:
Du har lavet lidt rav i den ved at lave alubakker til PF-tek. For det første så kan du ikke se hvad der forgår derinde. Du kan ikke se om der er en kontamination et sted og du kan ikke se om den er fuldt koloniseret. Det kan også være kagen er gået i stå et sted, og det kan du heller ikke se.
Generelt er det en skidt idé at bruge noget man ikke kan se igennem, i hvert fald når det kommer til kolonisering af et sterilt materiale.
Det var derfor jeg var så behjælpelig med at svare på spørgsmålene omkring PP5 beholdere, dem kan man i det mindste se hvor langt i processen man er kommet, og de kan også fint bruges til PF-tek.

Den video du linkede til med majs i en bakke er nok den sidste måde jeg ville lave svampe på. Der er så meget i vejen med den metode at jeg sad og blev helt irriteret over den overhovedet var blevet lagt op på youtube.

Dermed ikke sagt at dit projekt er fucked, men jeg har ikke de store forventninger til en succesoplevelse for dit vedkomne. Du kan ikke tage dem ud før de er fuldt koloniseret, da du så vil invitere kontaminationer. Du vil faktisk ikke engang kunne kigge ned til kagen for at se om den er koloniseret eller kontamineret uden at risikere der går mug i den.

Jeg ved ikke hvor stor en bakke du har brugt eller hvordan du har inokuleret den, men hvis det er ligesom ham der gjorde i videoen, så er det skidt. Hele meningen med det tørre lag vermiculite i toppen er at det skal agere som et filter og de kontaminationer som der ville finde derind, ville bliver fanget i det lag. Hvis du har prikket hul i siden af bakken, så er der en fin lille genvej for fremmede sporer at komme ind igennem og begynde deres udvikling.

Du er nødt til at lade kagen kolonisere 100% og derefter skal du give den en uge til at konsolidere.

Hvis jeg var dig, så ville jeg få fat i nogle glas, enten syltetøj eller sennepsglas, de må ikke være for høje og så skal de være bredere i toppen end de er i bunden. Så kan man se hvad der sker i glassene og hvornår de er fuldt koloniseret.
Du kan evt. tjekke denne billedguide ud, den er rigtig fin og kombineret med et SGFC så er den helt i top: viewtopic.php?f=2&t=45180

Jeg beklager at jeg er nødt til at overbringe dårlige nyheder, men sådan er situationen desværre. :cry:

Skriv endelig hvis jeg kan hjælpe med mere info eller links til hvordan du kan komme videre med det her.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2014 09:39 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2014 14:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: vest for København! !
Hej og tak for svar.


Nå det sku noget lort, men jeg har vel ikke anden mulighed end at vente lidt længere end forventet.... jeg har haft kigget til en og det så sådan set rimelig godt ud men den var bare ikke helt hvid over alt... jeg har sat den i kassen så nu må jeg jo se hvordan det går.... der vel ingen vej udenom jeg må starte forfra... men jeg har nu tænkt mig at give det en chance det der står og venter... Men 1000 tak for svar jeg skriver nok på et tidspunkt for at blive klogere :D

Hilsen Nukster

_________________
Leg aldrig med en kvindes hjerte! Leg heller med hendes bryster, dem har hun to af!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2014 10:11 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2014 14:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: vest for København! !
Vil dog lige tilføje at jeg IKKE brugte metoden med at prikke i siden.... Kun oppe fra!

Men ja det er nok ikke så smart at jeg ikke rigtig kan følge med i hvad der sker...

jeg giver det 14 dage mere end de 4 uger som de fleste råder til! Så må det briste eller bære!!

_________________
Leg aldrig med en kvindes hjerte! Leg heller med hendes bryster, dem har hun to af!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2014 15:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
hej jeg er kommet i besiddelse af nogle svampe men jeg har desvære fodlænke på lige i tiden. nogen der har erfaring med om de test kriminalforsorgen tager på en kan spore psilocibyn ? her weekenden op til jeg skulle have den på havde jeg haft en lidt vild lørdag, de kom forbi mandag hvor den slog ud på cocain og hash men svamper sagde de ikke noget om. nogen der har nogen erfaringer med dette ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2014 15:59 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Jeg mener ikke at det apparat tester for psilocybin. Det skulle vist både være en tidskrævende og dyr test at tage + psilocybin bliver hurtigt nedbrudt i dit system.

Men, ingen herinde kan sige dig hvad de tester for eller hvordan, så jeg ved ikke lige hvad for et svar du håber på at få fra os. :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2014 11:03 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2014 14:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: vest for København! !
Hej igen.

Har endnu et spørgsmål!?

Når man er kommet så langt at man skal til at have sine kager ud i kasserne, hvad har i så i bunden? Er det bare vand, og kagen står en tallerken så den ikke er i kantakt med vandet?

Hvornår kan jeg regne med at der kommer pins? Der er kommet "pels" omkring hele kagen nu!!


Nukster....

_________________
Leg aldrig med en kvindes hjerte! Leg heller med hendes bryster, dem har hun to af!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2014 12:41 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Jeg ville behandle dem som en pf kage. Dunke den i et døgns tid, rulle den i tør vermiculite og stille den i et shotgun fruiting chamber på et stykke sølvpapir. Og så er det bare at mist & fan resten af tiden.

Hvordan dufter kagen?

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2014 16:07 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2014 14:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: vest for København! !
Hej Pestilence...

Tak for svar...

Shotgun fruiting chamber kan det ikke også gå bare med vand i bunden?? hvis nej skal det i bund tryk koges før det bliver brugt? Tænker man måske kan bruge alm. katte grus

Citat:
Og så er det bare at mist & fan resten af tiden
Hvad betyder det? Skal lige ind i de forskellige udtryk :D


Jamen de dufter af svampe, så tror jeg har gjort det ok!

Hvis jeg har sat dem i kasser for 3 dage siden kan jeg så stadig nå at dunke dem?

Det vermiculite de skal rulles i skal det have en tur i gryden?? (Tryk koges)

_________________
Leg aldrig med en kvindes hjerte! Leg heller med hendes bryster, dem har hun to af!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2014 16:27 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Nej, et SGFC skal bygges på en bestemt måde og det indebærer at man borer huller i alle 6 sider af en stor plastikkasse og fylder 10 cm. fugtig perlite i bunden. Hverken perlite eller det vermiculite som skal på kagen skal steriliserer.

Jeg sidder og skriver på min telefon lige nu, så jeg er nødt til at vende tilbage senere med mere info og links. :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2014 16:32 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2014 14:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: vest for København! !
Okay tak for det... måske du kan skære det lidt mere ud i pap for mig så....

Takker mange gange for dine svare... de har hjulpet mig rigtig meget og gjort mig klogere på tingene :D

_________________
Leg aldrig med en kvindes hjerte! Leg heller med hendes bryster, dem har hun to af!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2014 10:38 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Denne video beskriver både SGFC og dunk & roll.



Et SGFC er en gennemsigtig kasse på min 30 l. (helst 50 l.) som man borer 6mm huller i på alle seks sider med ca. 5 cm mellemrum. Det er en af de mest effektive måder at gro svampe på, for hele processen er selvregulerende. Det eneste du skal gøre er at give vand og lys.
Idéen med et SGFC er at skabe en høj luftfugtighed og konstant udskiftning af frisk luft. Luften kommer op igennem hullerne i bunden og hjælper med at fordampe vandet der er på det fugtige perlite. Når så vandet fordamper, så vil det trække ud gennem hullerne i siderne og toppen og derved trække mere luft igennem bunden, som så igen hjælper med at fordampe vandet og skabe en høj fugtighed som så forsvinder ud i toppen.

Det at mist & fan betyder at man tager en forstøver og sprøjter vand på kagerne og så vifter man låget i en 20-30 sekunder for at hjælpe med at luftet ud, så der er plads til at vandet kan fordampe igen. Det vand man sprøjter på kagerne er for at give dem det vand tilbage som de har brugt på fordampning og på at gro svampe. Man gentager det her en 3-4 gange om dagen eller når man ser kagerne/svampene ikke er fugtige længere.

Jeg vil mene du burde dunke den, så den har noget vand til at gro svampe med.


Og velbekomme, du skriver bare hvis der er noget!

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2014 09:33 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2014 14:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: vest for København! !
Hej igen folkens! !

Jeg er ved at have styr på det meste og synes at de kager jeg har taget ud ser fornuftigt ud! Men jeg venter stadig på der kommer pins! Hvor lang tid kan der gå før de begynder at vise sig? Jeg har GT og mexicanske svamper !! Mvh. Nukster

_________________
Leg aldrig med en kvindes hjerte! Leg heller med hendes bryster, dem har hun to af!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2014 11:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2010 22:06
Indlæg: 957
Geografisk sted: Syd for Skagen
Fra 1 - 3 uger

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Bekendtgørelse om euforiserende stoffer
Cannabis Guide

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2014 14:13 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2014 14:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: vest for København! !
Citat:
Men her er sagen som jeg ser den:
Du har lavet lidt rav i den ved at lave alubakker til PF-tek. For det første så kan du ikke se hvad der forgår derinde. Du kan ikke se om der er en kontamination et sted og du kan ikke se om den er fuldt koloniseret. Det kan også være kagen er gået i stå et sted, og det kan du heller ikke se.
Generelt er det en skidt idé at bruge noget man ikke kan se igennem, i hvert fald når det kommer til kolonisering af et sterilt materiale.
Det var derfor jeg var så behjælpelig med at svare på spørgsmålene omkring PP5 beholdere, dem kan man i det mindste se hvor langt i processen man er kommet, og de kan også fint bruges til PF-tek.

Den video du linkede til med majs i en bakke er nok den sidste måde jeg ville lave svampe på. Der er så meget i vejen med den metode at jeg sad og blev helt irriteret over den overhovedet var blevet lagt op på youtube.

Dermed ikke sagt at dit projekt er fucked, men jeg har ikke de store forventninger til en succesoplevelse for dit vedkomne. Du kan ikke tage dem ud før de er fuldt koloniseret, da du så vil invitere kontaminationer. Du vil faktisk ikke engang kunne kigge ned til kagen for at se om den er koloniseret eller kontamineret uden at risikere der går mug i den.

Jeg ved ikke hvor stor en bakke du har brugt eller hvordan du har inokuleret den, men hvis det er ligesom ham der gjorde i videoen, så er det skidt. Hele meningen med det tørre lag vermiculite i toppen er at det skal agere som et filter og de kontaminationer som der ville finde derind, ville bliver fanget i det lag. Hvis du har prikket hul i siden af bakken, så er der en fin lille genvej for fremmede sporer at komme ind igennem og begynde deres udvikling.

Du er nødt til at lade kagen kolonisere 100% og derefter skal du give den en uge til at konsolidere.

Hvis jeg var dig, så ville jeg få fat i nogle glas, enten syltetøj eller sennepsglas, de må ikke være for høje og så skal de være bredere i toppen end de er i bunden. Så kan man se hvad der sker i glassene og hvornår de er fuldt koloniseret.
Du kan evt. tjekke denne billedguide ud, den er rigtig fin og kombineret med et SGFC så er den helt i top: viewtopic.php?f=2&t=45180

Jeg beklager at jeg er nødt til at overbringe dårlige nyheder, men sådan er situationen desværre. :cry:

Skriv endelig hvis jeg kan hjælpe med mere info eller links til hvordan du kan komme videre med det her.



Jeg vil lige tilføje, at det med Alu. bakker har virket helt fint for mig! Men det ikke den bedste løsning, da man skal vente lidt længere for at være sikker på at de er blevet færdige, da man ikke kan kigge til dem! Men det er da low budget løsning!!

_________________
Leg aldrig med en kvindes hjerte! Leg heller med hendes bryster, dem har hun to af!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2014 18:46 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2014 14:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: vest for København! !
Hej igen.

Sad og tænkte på om der findes en guide til hvornår man skal plukke en paddehatten til spore print, har fanget fremgangs måden!

Har læst mig til man kan gøre det når hatten slipper, men skal lamellerne være sorte før man gør det?

Har prøvet at søge lidt men syntes ikke rigtig det jeg fandt kunne besvare mit spørgsmål!!

_________________
Leg aldrig med en kvindes hjerte! Leg heller med hendes bryster, dem har hun to af!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 682 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 35  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team