Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 08:11


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 nov 2007 00:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2007 23:49
Indlæg: 792
Hey.. Jeg har fået sat gang i mit Cubensis Growkit her for 2 dage siden, har lidt Julekædelys over dem for at give bedre varme + lidt lys de kan vokse efter :)

Temperaturen ligger på de anbefalede (23-25c) grader.


Jeg har søgt og læst lidt om det herinde, og self fulgt guiden på sælgerens hjemmeside, men hvor længe plejer det ca at tage før de popper op og begynder at vokse ? :)


Glæder mig helt til at se de små vokse :)

_________________
Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as hard as you can.
Gør dig selv en tjeneste, og lad være med at starte en samling.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2007 01:05 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
Du høster dem nok ca. om en måned. De dukker nok frem i løbet af en uge til to, og så er de vokset store på 2-3 uger. De vokser faktisk hurtigere, når temperaturen er over 25, synes jeg at have bemærket. På de dage, hvor solen har varmet rummet op til 27-29 grader, havde mine svampe altid groet fuldstændig sindsygt meget. Jeg kiggede til dem tre gange om dagen, og hver gang var jeg dybt imponeret over, at de var vokset så markant ved hvert tjek. Ved under 25 grader synes jeg slet ikke, at de voksede. Jeg skal ikke kunne sige, om det bare er mig, der har haft et par specielle tilfælde.

God fornøjelse, man bliver glad for udbyttet!


Top
 Profil  
 
 Titel: humm..
Indlæg: 29 nov 2007 01:26 
Offline
Dope Lord
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2007 20:15
Indlæg: 836
Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
med mine grow kits har det ca taget 7-10 dage før de begynder og komme fram, og så 5-7 dage til de har været høste klar. ved 24 grader i et hjørne i stuen :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2007 10:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 apr 2007 15:24
Indlæg: 791
Geografisk sted: der hvor det sker...?
jeg har mine kits i en papkasse med en julekæde hængende over..

mit først grow kit som er ved 3. flush nu.

første høst syntes at gå lidt i stå da jeg hævede temp. men det tog 3 uger ca.

andet flush gik så markant bedre da jeg nøjes med normal stue temp.. og det tog kun 8 dage i alt til de var høstklare

nu har jeg så 5 andre i gang med deres første flush

8)

man kan jo nærmest studere forskellene og har osse fået en enkelt mutant svamp indtil videre..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2007 10:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 jul 2005 15:31
Indlæg: 150
Minimal skrev:
Du høster dem nok ca. om en måned. De dukker nok frem i løbet af en uge til to, og så er de vokset store på 2-3 uger. De vokser faktisk hurtigere, når temperaturen er over 25, synes jeg at have bemærket. På de dage, hvor solen har varmet rummet op til 27-29 grader, havde mine svampe altid groet fuldstændig sindsygt meget. Jeg kiggede til dem tre gange om dagen, og hver gang var jeg dybt imponeret over, at de var vokset så markant ved hvert tjek. Ved under 25 grader synes jeg slet ikke, at de voksede. Jeg skal ikke kunne sige, om det bare er mig, der har haft et par specielle tilfælde.

God fornøjelse, man bliver glad for udbyttet!


Det afhænger af sorten, for mange hvis ikke de fleste cubensis gælder det ovenstående. dog helst ikke højere end 28 grader. og når man skal starte "frugnings processen, skal man helst sænke temp til lidt under 24 grader indtil de begynder at komme, De 28 grader vil dog være for varm for nogle andre sorter end cubensis.

Har jeg hørt :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2007 23:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2007 23:49
Indlæg: 792
well temp ligger ved 26 lige nu

Tak for alle svar forresten :) selvom de er lidt spredte..

_________________
Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as hard as you can.
Gør dig selv en tjeneste, og lad være med at starte en samling.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 dec 2007 15:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2007 23:49
Indlæg: 792
Jeg henviser til mit eget topic:

Julesvampene

_________________
Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as hard as you can.
Gør dig selv en tjeneste, og lad være med at starte en samling.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team