Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jun 2025 19:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Altid tæt på hjemme :)
Hey Alle.

Jah så er jeg på 10´dagen efter jeg satte mit growkit "igang" og der er stadig ikke kommet nogen svampe op!?!
Så før jeg går i panik :) ville jeg lige høre jer kloge hoveder om der er nogen der ved hvorfor dette kunne være!?
Jeg har læst at det går lidt langsommere hvis varmen er lidt under de 24 g/c men hvor meget langsommere skal man regne med??
Og svampene har stået så de får lidt lys (ikke direkte) i dagtimerne og dette gør vel ikke noget da svampene i naturen jo også får lys!? eller er det bare mig??

Håber der er nogen der kan hjælpe mig :D

Titel:
Medlem

Der plejer først at komme nogen omkring 10-12 dage efter og er ca plukkeklar omkring 14 dage efter. Sådan var det i hvert fald med mit eget, så bare rolig :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay, det er nemlig bare fordi at der står på pakken at der går 7-10 dage før de er oppe og ca 7 dage efter dette til de er plukkeklar.
Men du mener vel ca 14 dage i det hele ikk?

Titel:
Dedikeret medlem

Mine tog sig et pænt stykke tid, mellem 14 og 16 dage mener jeg.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay jamen mamma sagde jo også altid at tålmodighed er en dyd :)

Men hvad med lysforholdene, ved i noget om det??

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Krigsstopper skrev:
Men hvad med lysforholdene, ved i noget om det??

Svampe skal ikke bruge lys for at kunne vokse. Lys bliver udelukkende brugt som retningsviser. Så det er ikke så vigtigt, bare sørg for, at de får en smule lys (plejer selv at give dem lys mellem 6-12 timer i døgnet), så de ikke vokser rundt nede i bunden og snor sig ind over og omkring hinanden. ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay... Nej jeg ved at det ikke er nødvendigt, men det gør vel ikke så meget om de får?. Har nemlig ikke lige et gro skab til dem og min kæreste syntes ikke at min første indskydelse om at putte dem i tøjskabet :)

Og så har jeg lige et andet Q, ved sq ikke om det er et dumt et af slagsen men nu kommer det altså.

Da jeg i mine yngre dage tog massere af piller fik man under trippet hele tiden lyst til at tage flere for at holde trippet på et maximum, men man brugte self. sin "sunde" fornuft og holdt sig tilbage. Er det det samme med svampe at man hele tiden vil have mere eller??
Jeg ved at det nok mest er op til den enkelte men ville lige høre om nogen ved det!?! og det er der garanteret... :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Krigsstopper skrev:
Da jeg i mine yngre dage tog massere af piller fik man under trippet hele tiden lyst til at tage flere for at holde trippet på et maximum, men man brugte self. sin "sunde" fornuft og holdt sig tilbage. Er det det samme med svampe at man hele tiden vil have mere eller??
Jeg ved at det nok mest er op til den enkelte men ville lige høre om nogen ved det!?! og det er der garanteret... :)

Det er et godt spørgsmål. Svaret må næsten være nej. Du får ikke den samme trang efter mere. De fleste bliver mættet af oplevelsen og er efterfølgende glade og tilfredse med oplevelsen og med, at det er overstået nu. Det er ikke som narko, hvor man får lyst til mer' og mer'.

Titel:
Dedikeret medlem

For mig så er den tendens du spørger til mere kendt på stimulanser end psykedelika. Men ja, det er nok op til den enkelte. Tror dog generelt det har meget med setting og humør at gøre. Hvis du fx. står til voldraveren trampe, trampe, trampefest i Rio har du nok større tilbøjelighed til at tage mere narko end hvis du sidder i et tankemantra i en skov nær dit hus.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay det lyder godt!! For har tit siddet i et E eller amf rus og følt mig lidt som en narkoman der bare ikke kan få nok og det er sq lidt af en elefant at sluge, da jeg som mange andre herinde udelukkende gør det for oplevelsens skyld og ville have det dårligt med mig selv over at blive hooked. Men meget af det handler jo om et "state of mind" altså hvor god man er til at hanke op i sig selv og vende tilbage til det "virkelige" liv!!
Jeg tror at de fleste af de tvivl spørgsmål jeg har nu er pga. ængstelsen for at se et resultat af mit lille "projekt" hehe.

Er der nogen der ved hvor der er en tråd omkring tørring eller opbevaring af svampe!? ...eller måske kan skrive lidt om det? :)

Titel:
Dedikeret medlem

Læg fladt ud på avis eller lignende. Der kan vidst gå op mod en uge. Jeg er ikke sikker på hvorvidt de behøver at ligge mørkt men det gør mine.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ayers Rock: Ja du har (nok) ret, kan stadig få lyst til at kokse ud når jeg hører nogle af de gamle Trance melodier fra dengang :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ayers Rock skrev:
Læg fladt ud på avis eller lignende. Der kan vidst gå op mod en uge. Jeg er ikke sikker på hvorvidt de behøver at ligge mørkt men det gør mine.

Mener vidst at det er vigtigt at de ligger i mørke, eller i det mindste ikke får sollys, da noget af psilocybinen kan forsvinde ved en sådan akt.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]