Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 08:58


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2007 19:29 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 26 jul 2007 13:02
Indlæg: 332
Geografisk sted: København
Fantastisk! Det ser jo ganske godt ud. Må snart igang med min egen setup ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2007 00:28 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
waggafnipsen skrev:
jeg bukker og nejer 8)


Du behøver ikke neje. Jeg er tilfreds bare du bukker. :wink: (du er en fyr ikke)

Tak skal i have, hvor er i søde. Det ser ud til at blive en fin høst. Det er nærmest chokerende så hurtigt de vokser når de først kommer i gang. :shock: Jeg vil tro de er plukkeklare om 2 dage ca. Der kommer naturligvis flere billeder til den tid.

edit - @runek:
Ja, se bare at komme igang. Det er sgu ikke så svært endda, hvis bare man ikke lader sig slå ud af de små forhindringer som kommer undervejs.

Jeg har i hvert fald erfaret at det med varmelegemet langt fra er nødvendigt, hvis man har et lille lunt hjørne hvor det kan stå. Man skal nok i givet fald bruge en lukket beholder i vandbadet, medmindre man da gerne vil være selvforsynende med vat.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2007 02:40 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Kære psykedelia.
Jeg har knap kunne tro mine egne øjne de sidste 2 dage. Det er gået så hurtigt. Nu står jeg så her og har høstet og taget print.

Mandag morgen:
Billede
Billede

Mandag aften:
:shock:
Billede

Tirsdag aften:
:shock: :shock:
Billede
Billede
Billede
Så var de lige pludselig høsteklar. Grunden til at de har dannet den flotte cirkelformation rundt om kagen tilskriver jeg det manglende lys i starten, hvor de bare er vokset vandret ud fra kagen.


Billede
50 g blev det til. Ikke overvældende, men det var nu heller ikke nogen stor kage.

Og naturligvis skal der tages print:
Billede

Slut. Og tak fordi i kiggede med.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2007 06:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 apr 2007 15:24
Indlæg: 791
Geografisk sted: der hvor det sker...?
det er mig der takker :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2007 19:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 nov 2006 11:17
Indlæg: 1171
Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Smukt arbejde, andet er der vel ikke at sige :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2007 21:07 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 26 jul 2007 13:02
Indlæg: 332
Geografisk sted: København
Fantastisk! Og tillykke med din første høst. Håber at vi får lov til at se lidt billeder i fremtiden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2007 21:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 okt 2007 21:50
Indlæg: 15
Det ser rigtig fedt ud dit grow der! J

eg vil lige huske at minde dig på at forskellen på myceliets udseende som du snakker om (det rhizomorphiske trådlignende og bomuldslignende) er genetisk bestemt og kan ikke ændres ved at ændre på myceliets levevilkår... ydermere har du brugt en sporekanyle og har derfor lavet "multi-spore inoculation" dvs at der vokser mange forskellige mycelier i dine kager, alle med forskellige vokseegenskaber og potientiale...

Derfor kan du sagtens have både den ene og den anden slags... Selvom der ikke er tale om 2 typer mycelium, men nærmere at mycelie med et mere rhizomorphisk udseende, har større fruitingpotential og derfor bliver udvalgt når man isolerer en enkelt mycelie stamme til opformering...

Mvh Maar21


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2007 00:35 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Det er rigtigt. Jeg kan ikke lige huske hvor jeg har det fra. Jeg har helt klart ikke det bedste mycelie. Jeg tror jeg ventede for længe med bruge min sprøjte med sporeopløsningen, og derved er den genetiske nedbrydning begyndt. Jeg tror jeg vil prøve at isolere det bedste mycelie fra det sporeprint jeg har i vækstmedie...

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2007 03:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 okt 2007 21:50
Indlæg: 15
Et godt råd hvis du vil isolere et enkelt myceliegenom er at lave flere inoculationpoints i hvert glas... Dvs at stikke kanylen ned 5-6 forkellige steder i glasset (op imod glasset) så kan du let sammenligne hvilke der vokser hurtigst og har de bedste egenskaber... Måden du så bruger det på er simpelthen ved at du tager et nyt glas og koloniserer det med et stykke af det mest lovende mycelie...

Og når nu man endelig har fået fat i en enkel gentype der bare har fede egenskaber så skal man jo huske at gemme det! Der tager du bare et glas der ikke er fuldt koloniseret og smider i køleren... så kan det holde sig et godt stykke tid!

En anden af fordelene ved at isolere en enkelt stamme er også at de forskellige genetisk forskellige mycelier ikke konkurrer indbyrdes og at man så får langt flere svampe der er langt mere homogene i udseende, størrelse og psilocybin indhold!

Sporer repræsenterer mange varienrende typer at mycelie men der er nogle der mener at man kan tage et stykke af en frisk svamp (hvis nu man får en der er kæmpestor) og videreføre dens egenskaber ved at kolonisere med et friskt stykke svamp... Jeg ved dog ikke om det bare er øregas, men det kunne være fedt hvis man kunne evolutionere sin egen lille variant af kæmpesvampe :wink:

Mvh Maar


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2007 18:09 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Maar21 skrev:
Sporer repræsenterer mange varienrende typer at mycelie men der er nogle der mener at man kan tage et stykke af en frisk svamp (hvis nu man får en der er kæmpestor) og videreføre dens egenskaber ved at kolonisere med et friskt stykke svamp... Jeg ved dog ikke om det bare er øregas, men det kunne være fedt hvis man kunne evolutionere sin egen lille variant af kæmpesvampe :wink:

Mvh Maar


Det kan man sagtens. Det står udførligt beskrevet i mushroom cultivator. Man flækker svampen på langs og udtager et stykke kød siddende i midten af stokken, og derfor ikke har været udsat for luftbårne bakterier, og overfører det til agarmedie i petriskåle. Dernæst kan man så isolere det bedste, ikke-inficerede mycelie videre over i andre petriskåle og derved sikre, at kun det bedste og reneste mycelie bliver sat til inkubation i substrat.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 mar 2008 15:02 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Lige en lille update på growet.

Måske husker i at jeg havde nogle problemer med at få glassene i mit første grow fuldt koloniserede. Derfor var det kun den ene (den mest koloniserede) jeg valgte at "føde".

De andre 4 glas har i al den tid(siden september) stået på køl i mit køleskab. Jeg havde læst at man sagtens kunne opbevare sit mycelie på den måde over længere tid og siden genoplive det. Det går bare ind i en dvaletilstand.

Nu her ½ år senere ville jeg så prøve at genoplive 2 af dem, selvom de stadig ikke var optimalt koloniserede. Det jeg gjorde var at stille glassene lunt i en uges tid ved ca. 27 grader. Derefter rengjorde jeg setuppet, vaskede det med sprit og smuldrede kagerne ud i en bakke. Dernæst blev det sat tilbage på hylden ved 27 grader for at kolonisere videre. Det gik også fint, ingen kontaminering. Så gav jeg det et par dage ved 20 grader, da det skulle kunne igangsætte pinning. Der skete dog først noget efter de kom tilbage til varmen, men så gik det også hurtigt.

Her er billederne taget over 3 dage:

Billede
Billede
Billede
Billede

Konklusion: Mycelie overlever fint og bevarer sin vitalitet ved opbevaring kølaskab.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2008 02:16 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 sep 2007 15:10
Indlæg: 681
Geografisk sted: Meget langt væk
Tak for info... jeg havde ikke troede det ville overleve så længe!

Lige et spørgsmål - er myceliet vokset igennem casing, eller har du bare smuldret det og ikke caset?

Øhh, og et mere - ingen dunk?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 mar 2008 01:16 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Ingen dunk, ingen casing. Jeg er selv mildest talt forbløffet!

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 mar 2008 13:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2006 16:34
Indlæg: 552
Geografisk sted: I de tusind landes sø
Det ser sgu lækkert ud det der Halugenlampe!! Man får helt lyst til at prøve selv. Lugter det meget at have et setup som dit stående? Man kan selvfølgelig altid lufte ud, men ville man kunne have det stående i en lille lejlighed uden at kunne lugte svampe over det hele?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 mar 2008 18:08 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Det lugter slet ikke, for det står i en luftæt plastik-roller med låg. Selvfølgelig skal du åbne og vifte 2-3 gange dagligt for at få co2'en væk dernede, og der vil du godt kunne lugte en klam jordlugt. Ellers er der slet ingen gener. Dine egne prutter og sure sokker burde bekymre dig mere :lol:

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2009 23:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 nov 2006 11:17
Indlæg: 1171
Geografisk sted: Halvvejs mod øst
En lidt gammel, men stadig dejlig tråd. Jeg har lige læst den igen og synes ikke du fik skrevet, om du brugte trykkoger eller Fractional Sterilisation. Og Hvis du brugte FS, hvor mange glas der blev kontamineret. :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2009 07:09 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
jeg brugte trykkoger og til denne dag har jeg ikke haft en eneste kontamination overhovedet.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2009 14:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 nov 2006 11:17
Indlæg: 1171
Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Du er heldig eller jeg vil hellere sige dygtig. Jeg har lige kasseret 1 stk. muggent glas ud af 36 :?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2009 17:13 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
det er så også ca. dobbelt så mange glas som jeg nogensinde har lavet. ;-)

jeg har i øjeblikket nogle kager som nægter at dø. flushes har ikke været voldsomt store, men til gengæld kører de nu på 5. gang.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2009 19:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 nov 2006 11:17
Indlæg: 1171
Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Så må vi ha' et billed af et femte flush. Be' om. :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team