Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:21


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 nov 2006 21:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 feb 2003 02:01
Indlæg: 336
Geografisk sted: Århus
Hey alle.. Jeg har netop sat gang i mit ny indkøbte growkit..
Jeg har bare et lille problem.. I min vejledning fra forhandleren står der at jeg skal "spray" kittet, til "mulden" er fugtig.. Men så læser jeg rundt omkring, at folk sætter kagen i vand, hvorefter de løfter den op og stiller den tilbage i growet..
Skal jeg bare gøre som producenten anskriver? Eller har i nogle gode tips som evt. kunne give et bedre grow?...
- kalle


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2006 22:11 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 mar 2006 23:19
Indlæg: 746
Geografisk sted: kbHoe
Det er jo ikke sikkert at det er samme kit så jeg ville gøre som forhandleren skriver.

Det kit du snakker om er hvor man hælder vand ned i kagen og lader den absorbere så meget den kan i 12 timer, hvorefter man hælder det overskydende vand fra.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2006 22:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 feb 2003 02:01
Indlæg: 336
Geografisk sted: Århus
Ja, okay.. Også det jeg har gjort indtil videre... Sys bare det lyder lidt mystisk, hvis hele kittet kun skal have omkring 100g vand, når den skulle kunne producere væsentligt mere end 100g friske svampe..?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2006 22:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 okt 2006 20:34
Indlæg: 78
tro også godt du kan regne med at dit kit suger mere end 100g vand det er jo kun 100ml vand.. har selv lige fået det kit i dag og har det til at stå i vand i 12 timer nu som man skal..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2006 22:30 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 mar 2006 23:19
Indlæg: 746
Geografisk sted: kbHoe
LeSeiD skrev:
Ja, okay.. Også det jeg har gjort indtil videre... Sys bare det lyder lidt mystisk, hvis hele kittet kun skal have omkring 100g vand, når den skulle kunne producere væsentligt mere end 100g friske svampe..?


Jah, nu ved jeg jo ikke hvilket kit det er du snakker om, jeg kender blot det andet. Hvis jeg var dig ville jeg nærlæse hvad der er af materiale med kittet og på forhandlerens hjemmeside. Desværre har jeg ikke nok erfaring med svampedyrkning til at kunne rådgive specifikt. :(


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2006 22:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 feb 2003 02:01
Indlæg: 336
Geografisk sted: Århus
yep doll.. har også studset lidt over det... Tror det er en anden slags grow kit jeg har købt mig, ikke den de fleste herinde gror ud fra..
Her kommer lige et udklip fra "manualen" Som i lige kan tygge på:
<br>"(3) Spray the kit untill the top soil is slightly moist. do, at this time not poor water directly into the kit. Note! only spray water onto the kit when there is no growth visible yet.."
Kan det ikke kun forståes på en måde?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2006 22:48 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 mar 2006 23:19
Indlæg: 746
Geografisk sted: kbHoe
LeSeiD skrev:
Her kommer lige et udklip fra "manualen" Som i lige kan tygge på:
<br>"(3) Spray the kit untill the top soil is slightly moist. do, at this time not poor water directly into the kit. Note! only spray water onto the kit when there is no growth visible yet.."
Kan det ikke kun forståes på en måde?


Det jeg umiddelbart bider mærke i er at this time not poor water directly into the kit., har du læst det hele igennem? Det kan vel ske at du senere i processen skal tilsætte vand?
Hvis dit kit i forvejen indeholder noget fugt kan det vel forklare at du ikke skal tilsætte så meget vand til at starte med, det føromtalte 12-timer-i-vand kit er vist mere eller mindre knastørt når man modtager det.

Men jo, det uddrag du har sat ind kan vist kun forstås på den måde.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2006 23:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 feb 2003 02:01
Indlæg: 336
Geografisk sted: Århus
Flak - okay.. Nu er jeg ved at være lidt mere sikker på jeg har gjort det rigtige..
Ja, "at this time" bliver uddybet senere... Det er når selve "kagen" begynder at skrumpe, efter det første flush.. Så skal man nemlig tilsætte vand direkte i kassen..
well.. Takker for svarene dudes..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2006 21:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 feb 2003 02:01
Indlæg: 336
Geografisk sted: Århus
Hey igen.. Ville lige give en lille update på mit grow.. Da jeg kom hjem fra work i dag kiggede der omkring 30 små frem.. Og nu hvor klokken er godt 21 er der MANGE flere! Tror det bliver en rigtig god høst.. :) Tager lige nogle billeder og smide op i morgen, når de er blevet lidt størrer..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2006 21:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2005 16:43
Indlæg: 1465
LeSeiD skrev:
Hey igen.. Ville lige give en lille update på mit grow.. Da jeg kom hjem fra work i dag kiggede der omkring 30 små frem.. Og nu hvor klokken er godt 21 er der MANGE flere! Tror det bliver en rigtig god høst.. :) Tager lige nogle billeder og smide op i morgen, når de er blevet lidt størrer..


Det er altid en fryd at se de første små gevækster. Tillykke med det! ;)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team