Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 21:06


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 aug 2006 10:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 maj 2002 01:01
Indlæg: 273
Geografisk sted: Århus
Så har jeg endelig modtaget mine growkits, og glæder mig til at komme igang. Kittet er det der hedder "Growbox Cubensis, Large", hvis denne oplysning skulle være relevant.

Jeg tænker så HVOR omhyggelig jeg skal være for at opnå fuldt udbytte. Kit'sne er jo lavet til dummys, så vel grænser for hvor meget jeg kan nosse i det. Har dog alligevel et par spørgsmål:

Hvor er det bedst at placere kit'sne? Bør jeg indrette en fløj af mit skab til formålet, og så installere lystofrør 12/12, el. er det fint med en reol i soveværelset hvor de får naturlig lys (ingen direkte sol) hele dagen. Er soveværelset sterilt nok??? Medfølger godt nok en plastik-pose til kittet, så behøver vel ikke være laboratorie-rent 24/7?

Hvis der ellers er nogle der har erfaring med netop dette kit, høre jeg gerne fra jer :tnx:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2006 19:19 
De boxe jeg har haft har groet fint selv om det ikke har været helt sterilt, bare man er lidt forsigtig går det nok. Hvis du havde læst bare lidt i de forskellige indlæg om svampedyrkning ville du vide at det ikke er nødvendigt med lysstof rør.. Bare de står lyst skal de nok komme, så vidt jeg husker er det noget med at de bare skal have noget at "strække" sig efter.
Håber du får noget ud af det, har selv haft en box mangen til din, den gav 8-9 flush, hvor de sidste par stykker godt nok ikke gav så meget.
Så held og lykke herfra :joint:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2006 09:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 maj 2002 01:01
Indlæg: 273
Geografisk sted: Århus
8-9 flushes, lyder ret heftigt. Hvor meget høstede du ialt? Brugte du bare den foreskrevne fremgangsmåde gennem hele forløbet (hane-vand på, træk 12 timer, tøm for vand, i pose)?

Ang. lysstofrør 12/12 har jeg bare hørt de bliver mere ensartede, og det gør høsten lettere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2006 12:02 
Neglen skrev:
8-9 flushes, lyder ret heftigt. Hvor meget høstede du ialt? Brugte du bare den foreskrevne fremgangsmåde gennem hele forløbet (hane-vand på, træk 12 timer, tøm for vand, i pose)?

Ang. lysstofrør 12/12 har jeg bare hørt de bliver mere ensartede, og det gør høsten lettere.


Ved ikke hvor meget jeg høstede, men den del mere end de skriver inde på deres side.

(hane-vand på, træk 12 timer, tøm for vand, i pose)

:yeah:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2006 12:29 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 07 okt 2002 01:01
Indlæg: 167
Geografisk sted: Vejle
Neglen skrev:
Ang. lysstofrør 12/12 har jeg bare hørt de bliver mere ensartede, og det gør høsten lettere.

Rigtigt nok at de vokser mere ensartede og er lettere at høste hvis de får lys, men 12 timer med lysstofrør er ikke nødvendigt.
Hvis ikke de får lys nok kan de finde på at vokse langs substratet og ikke op. Desuden kan de blive misfarvede af det.
Men hvis de bare står i en gennemsigtig beholder og får indirekte lys fra vinduet, er det helt fint.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2006 12:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 maj 2002 01:01
Indlæg: 273
Geografisk sted: Århus
Okay, tak til jer begge! Glæder mig til at komme hjem og sætte det igang, kit'sne står bare og venter :D


Btw. X-O-o-BaN-Z ¤...-det var dog en frygtelig lam side du henviser til i din signatur (deaz.dk), gik i gulvet right away ROFLMAO :tnx:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2006 12:52 
Neglen skrev:
Okay, tak til jer begge! Glæder mig til at komme hjem og sætte det igang, kit'sne står bare og venter :D


Btw. X-O-o-BaN-Z ¤...-det var dog en frygtelig lam side du henviser til i din signatur (deaz.dk), gik i gulvet right away ROFLMAO :tnx:


Det var så lidt!
Tjae, den siger ihvertfald det hele hvis man er tilpas brændt af :D


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2006 13:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2005 16:43
Indlæg: 1465
Jeg hiver lige tråden op igen, da jeg netop selv har modtaget sådan et growkit. ;)

Lige nu trækker det. Men jeg har lige et par spørgsmål ang. sterilitet. Når man arbejder med dette kit, hvor vigtig er det så med sterilitet? Eftersom de ikke rigtig nævner noget i manualen, burde det ikke være en så vigtig faktor med dette kit, eller hvad? Jeg har da i hvert fald renset mine hænder med sprit og sæbe, og badeværelset blev ryddet, og jeg rensede arbejdsområdet med (meget) varmt (fra bruseren) vand. Herefter brugte jeg en god omgang sprit og en nyvasket karklud. Havde også sat mit hår op i en hestehale.

Er dette en overdrivelse/underdrivelse set i forhold til sterilitet? Nogle, der har erfaringer med at det gik galt, med netop dette kit?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2006 14:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2004 09:57
Indlæg: 1743
Geografisk sted: Orbit Earth
.Kjaer skrev:
Jeg hiver lige tråden op igen, da jeg netop selv har modtaget sådan et growkit. ;)

Lige nu trækker det. Men jeg har lige et par spørgsmål ang. sterilitet. Når man arbejder med dette kit, hvor vigtig er det så med sterilitet? Eftersom de ikke rigtig nævner noget i manualen, burde det ikke være en så vigtig faktor med dette kit, eller hvad? Jeg har da i hvert fald renset mine hænder med sprit og sæbe, og badeværelset blev ryddet, og jeg rensede arbejdsområdet med (meget) varmt (fra bruseren) vand. Herefter brugte jeg en god omgang sprit og en nyvasket karklud. Havde også sat mit hår op i en hestehale.

Er dette en overdrivelse/underdrivelse set i forhold til sterilitet? Nogle, der har erfaringer med at det gik galt, med netop dette kit?

Jeg kender ikke pågældende growkit, men mig bekendt er det fuldt koloniserede 'kager' der sendes ud, når myceliet har dækket substratet er det forholdsvis modstandsdygtigt overfor fremmede bakterier og sterilitet er derfor ikke såå kritisk. Alligevel synes jeg det er udmærket du tager dine forholdsregler, og man kan næppe overdrive i den henseende. Better safe than sorry :)
P.s. go' fornøjelse med dine svampe når du når så langt i forløbet :)

_________________
Let Go And Let God!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2006 15:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 maj 2002 01:01
Indlæg: 273
Geografisk sted: Århus
Jeg lavede en klor-blanding i en forstøver, og sprøjtede hænder, arme samt bordet og væggen (i umiddelbar nærhed). Mine kits startede fint op, har høstet de første.

Du skal ikke vente for længe (flere uger) med at starte kittet op, da det ikke holder sig så godt. Hvis du er tvunget til at vente, bør du opbevare det i fryseren.

Og forvent ikke de fruiter så flot som på billedet i guiden, kommer lidt forskudt, og knap så tætpakket (ihvertfald min erfaring).


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2006 22:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2004 18:34
Indlæg: 585
Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Nej hvor fedt kjær! Hvad har du tænkt dig at bruge? Pulterrummet? Og i såfald, vil du så bruge nogen form for luftrensning/cirkulation for at komme af med noget co2=hurtigere vækst? Gør mig mine tanker selv nemlig.. Så hvis du kan, så kan jeg fanerme også :lol: Lader lige dig gå for en forsøgskanin :twisted:

Btw: Ser du godt ud med hestehale? :P

held og lykke


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2006 22:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 maj 2002 01:01
Indlæg: 273
Geografisk sted: Århus
MaroK skrev:
Og i såfald, vil du så bruge nogen form for luftrensning/cirkulation for at komme af med noget co2=hurtigere vækst?


Har jeg aldrig stødt på, har det nogen effekt ifh. til svampe-dyrkning????
Ved godt det kan gøre en forskel med hamp-dyrkning, men troede ikke svampe registrerede den slags på samme måde.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2006 23:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2005 16:43
Indlæg: 1465
MaroK skrev:
Nej hvor fedt kjær! Hvad har du tænkt dig at bruge? Pulterrummet?


- Nej da, det får sgu lov til at stå i vindueskarmen (uden at få direkte sol). ;)

MaroK skrev:
Btw: Ser du godt ud med hestehale? :P


- You'll never know. :P

Neglen skrev:
Har jeg aldrig stødt på, har det nogen effekt ifh. til svampe-dyrkning????
Ved godt det kan gøre en forskel med hamp-dyrkning, men troede ikke svampe registrerede den slags på samme måde.


- Jeg mener heller ikke at have hørt om dette før?

Forklar gerne nærmere, MaroK! ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2006 23:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2004 18:34
Indlæg: 585
Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Ifølge Piercers opdatering af guiden.. jeg vender tilbage med et præcist citat! -eller bøjer mig i støvet :?

/Edit: here u go n00bs :wink: :
Citat:
Trin 6
Stil din(e) kasse(r) i et rum der er ca. 22 grader og tænd dit lysstofrør, nu er det kun at vente til der kommer paddehatte. Du kan med fordel bore nogle små huller i bunden af kasserne, dette vil tillade den Co2 svampen producere at sive ud. Ved at tilkoble en akvarie luftpumpe der er placeret i en filter box, kan man tilføre ren og frisk luft til sine svampe og de vil vokse hurtigere. Til filter kassen skal man benytte 0.2 Micron luft rensnings filter, det kan ikke anbefales at tilføre ufiltreret luft til kasserne med en luftpumpe, da der vil komme en voldsom tilførsel af luftbårne spore. Overtrykket af den filtreret luft vil forhindre, fremmed spore fra at trænge ind i de huller du bore forneden.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2006 23:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2005 16:43
Indlæg: 1465
MaroK skrev:
Ifølge Piercers opdatering af guiden.. jeg vender tilbage med et præcist citat! -eller bøjer mig i støvet :?

/Edit: here u go n00bs :wink: :
Citat:
Trin 6
Stil din(e) kasse(r) i et rum der er ca. 22 grader og tænd dit lysstofrør, nu er det kun at vente til der kommer paddehatte. Du kan med fordel bore nogle små huller i bunden af kasserne, dette vil tillade den Co2 svampen producere at sive ud. Ved at tilkoble en akvarie luftpumpe der er placeret i en filter box, kan man tilføre ren og frisk luft til sine svampe og de vil vokse hurtigere. Til filter kassen skal man benytte 0.2 Micron luft rensnings filter, det kan ikke anbefales at tilføre ufiltreret luft til kasserne med en luftpumpe, da der vil komme en voldsom tilførsel af luftbårne spore. Overtrykket af den filtreret luft vil forhindre, fremmed spore fra at trænge ind i de huller du bore forneden.


Jeg sagde heller ikke, du ikke talte sandt, makker! ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2006 10:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2004 18:34
Indlæg: 585
Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
self ikke.. men tag det med i din betragtning


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2006 20:42 
Svampe er modsat planter på mange måder, vi kender alle photosyntese hvor lys, Co2 og næring bliver lavet om til sukker og ilt som vi kan indhalere. Når vi indhalere ilt hjælper det også til alle vores funktioner i kroppen fungere, via lungerne går det ud i blodet osv.

Svampe nedbryder organisk matriale og har også brug for ilt til at nedbryde og vokse, den udleder så Co2 som affald og da dette er en tung luftart lægger det sig på bunden og omhylde svampen i en ilt fattigere luft = mindre vækst.

MVH
Piercer :twisted:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2006 21:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2005 16:43
Indlæg: 1465
Piercer skrev:
Svampe er modsat planter på mange måder, vi kender alle photosyntese hvor lys, Co2 og næring bliver lavet om til sukker og ilt som vi kan indhalere. Når vi indhalere ilt hjælper det også til alle vores funktioner i kroppen fungere, via lungerne går det ud i blodet osv.

Svampe nedbryder organisk matriale og har også brug for ilt til at nedbryde og vokse, den udleder så Co2 som affald og da dette er en tung luftart lægger det sig på bunden og omhylde svampen i en ilt fattigere luft = mindre vækst.

MVH
Piercer :twisted:


Der er et luftfilter i mit growkit. Er det ikke nok til at sikre lidt større vækst?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2006 22:27 
.Kjaer skrev:
Piercer skrev:
Svampe er modsat planter på mange måder, vi kender alle photosyntese hvor lys, Co2 og næring bliver lavet om til sukker og ilt som vi kan indhalere. Når vi indhalere ilt hjælper det også til alle vores funktioner i kroppen fungere, via lungerne går det ud i blodet osv.

Svampe nedbryder organisk matriale og har også brug for ilt til at nedbryde og vokse, den udleder så Co2 som affald og da dette er en tung luftart lægger det sig på bunden og omhylde svampen i en ilt fattigere luft = mindre vækst.

MVH
Piercer :twisted:


Der er et luftfilter i mit growkit. Er det ikke nok til at sikre lidt større vækst?


Hvis du bare lufter den med et blad et par gange om dagen går det nok.
Det har ihvertfald virket for mig


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2006 02:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2005 16:43
Indlæg: 1465
X-O-o-BaN-Z ¤ skrev:
.Kjaer skrev:
Piercer skrev:
Svampe er modsat planter på mange måder, vi kender alle photosyntese hvor lys, Co2 og næring bliver lavet om til sukker og ilt som vi kan indhalere. Når vi indhalere ilt hjælper det også til alle vores funktioner i kroppen fungere, via lungerne går det ud i blodet osv.

Svampe nedbryder organisk matriale og har også brug for ilt til at nedbryde og vokse, den udleder så Co2 som affald og da dette er en tung luftart lægger det sig på bunden og omhylde svampen i en ilt fattigere luft = mindre vækst.

MVH
Piercer :twisted:


Der er et luftfilter i mit growkit. Er det ikke nok til at sikre lidt større vækst?


Hvis du bare lufter den med et blad et par gange om dagen går det nok.
Det har ihvertfald virket for mig


Jamen, så gør jeg da det. :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team