Arturo Bandini skrev:
mysyicum skrev:
svar på sidste indlæg!!!jep, jep der er rigtig godt at samle sn endnu, men der er jo desværre ikke så langt mellem nætterne med frost ØV!!!!! men prøv da at kigge andre steder end de skide marker. Der er chancen for at finde dem heller ikke så stor som på golfpanen eller bare på gamle fugtige græsplæner, og der er der også som regel altid kort græs...Kan overhovedet ikke gå nogle steder uden at støde på sn lige nu, men der er selvfølgelig også mange andre slags svampe og alle de steder jeg kommer er selvfølge lige så gode..men hvis bare man har ordenligt forstand på det så er det ikke noget problem.. gad slet ikke gå ud i det kolde vejr, hvis jeg ikke engang var helt sikker på, hvordan sn ser ud så til alle jer, der ikke ved mere om svampe end en skrædder ved om makrelsalat: så kom ind i kampen. Jeg er selvfølgelig heller ikke kommet nemt til min viden, men det kan helt klart anbefales at læse ordenligt på lektien!!!
ps. har selvfølge også fundet sn på marker, men synes der er alt for langt mellem markerne, hvor der er god gevinst, men selvfølgelig bare min måde at gribe det an på. Har dyrket hobbyen i snart 10 år så der er vist ikke nogle steder jeg ikke har søgt på!!!!!
Jeg blev pludselig meget forvirret og må ærligt indrømme at jeg ikke tror på dig.
Du finder IKKE sn på golfbaner, du finder sn på græsmarker hvor der går kreatur.
Er du sikker på at du har været svampesamler i 10 år?
ja mens du så har siddet og gloet på mit indlæg så har jeg rent faktisk, som en der går op i sin hobby, været ude på ovennævnte golfbane i en halv time, og har billeddokumentation for min påstand i form af et rimelig udbytterigt fund. Der findes rent faktisk sn på golfbaner (pas nu på du ikke bliver mere forvirret)! Jeg, til forskel fra visse andre (føl dig endelig ramt), underbygger mine påstande med beviser!
at du ikke tror på mig.. well det er dit tab hehe. så er der så meget desto mere vi andre får noget ud af og du går glip af. your loss, my gain.
og nej ved du hvad du har helt ret med hensyn til min sikkerhed omkring at have været samler i 10 år, efter nærmere overvejelser og en fintælling viser det sig at jeg faktisk jeg har været samler i 15 år. Tak for stof til eftertanke makker.
en verdensænsation (eller??) sn fundet på en golfbane!! wow.. not