Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 23:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
[iframe]http://politiken.dk/indland/article775710.ece[/iframe]
Som min gode ven Tante Lilla sagde: "hvis man nu smugler birkes og det slår ud på en opiat-skanner, ryger man så også i fængsel?"

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Han blev idømt 10 års fængsel for at forsøge at smule tæt på 20 kilo amfetamin til Danmark i marts i år.

Øh han har jo netop ikke smuglet 20kg amfetamin; men indført et (på tidspunktet) lovligt stof?!?

Forstår ikke helt den sag - er han dømt fordi han troede det var amfetamin han smuglede og dermed var i ond tro eller hvad sker der?

Site Webmaster
Brugeravatar

Det er godt nok trist. Selv hvis det havde været amfetamin er 10 år fuldstændig tåbeligt.

Men så fik vi da et svar på hvorfor 1-PEA blev ulovliggjort.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Mærkelig sag. JEg har sgu aldrig hørt om noget ligende. Så skulle alle der er dømt for dræbsforsøg jo også dømmes for dræb. Hvis man nu antager at man dømmes på baggrund af ens intensioner, som man åbenbart godt kan
Bare dét man troede at man gjore noget ulovligt, er nok til fuldstraf. Sindsygt !

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er ren Minority Report det her - hvad fanden i helvede sker der egentlig lige??

Medlem
Brugeravatar

WTF?! Hvordan kan det være juridisk forsvarligt?

Er det så heller ikke ulovligt, hvis man smuler 20 ton narko ind i landet, i den tro at skidtet var lovligt? :P

In our memories
Brugeravatar

Er stoffet så blevet ulovligt? Er det i så fald ikke på fuldstændig håbløst grundlag?

Kan det overhovedet på nogen måde "misbruges"? Og bliver det ikke brugt til vigtigere ting?

Site Webmaster
Brugeravatar

Minimal skrev:
Er stoffet så blevet ulovligt?

Ja.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Virker mystisk at blive dømt for at indføre noget lovligt.. Uanset intentioner..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bliver jeg spærret inde i 10 år hvis jeg siger at det hvedemel jeg har bag i bilen er coke?

eller hvordan skal jeg forstå det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Hvad så hvis jeg nu smugler 100 kg coke ind i landet, men tror det er mel? Gælder samme logik så? At det ikke er ulovligt, fordi jeg troede det var lovligt?
Fuck den her verden er ved at være skrå... :S

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hmm der var vist noget om at man blev dømt for salg af fx. coke selvom det er hvedemel i poser. Derfor bliver man også straffet for 100kilo gadeamf selvom der reelt kun er ét kilo amfetamin.

"Hvad så hvis jeg nu smugler 100 kg coke ind i landet, men tror det er mel? Gælder samme logik så? At det ikke er ulovligt, fordi jeg troede det var lovligt?"

Hvis det var mel, havde du vel ikke behøvet at smugle 100kg i benzintanken?

In our memories
Brugeravatar

rbp skrev:
Minimal skrev:

Ja.

Du må gerne være lidt mere abstrakt og let på tå, når du kommenterer, kan ikke bruge det der til særlig meget. :lol:

Site Webmaster
Brugeravatar

Minimal skrev:
rbp skrev:
Minimal skrev:

Ja.

Du må gerne være lidt mere abstrakt og let på tå, når du kommenterer, kan ikke bruge det der til særlig meget. :lol:

1-PEA blev ulovliggjort sammen med TMA-6 pr. 19/7-09.

http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024 ... elID=15321

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Håber fandme at den dom ankes! Det der er jo fuldstændigt sindsygt. Fuck intention. De ved ikke en skid om hans intention uanset om han har smuglet det eller ej! Hvor er al den skrigen og tuden som opstod da en Muhammedtegning var ved at sabotere ytringsfriheden???

Velkommen til Danmark, Sverige nr.2, nazitysklands arvtager.

In our memories
Brugeravatar

Wtf, var TMA-6 lovligt? Jeg var ret sikker på, at samtlige TMA'er var ulovlige, fordi TMA-2 var ulovligt.

Anyway det var mere, HVORFOR de gjorde 1-PEA ulovligt, og hvad fanden de har af grundlag for det, når det ikke engang er noget, man tager for at få en virkning.

Relativistisk båthorn

Ka' denne lille tekst bruges til noget? Den kommer fra en pay-per-view artikel, så jeg ka' ikke lige se hvad der ellers står :

Citat:
1-Phenylethylamines: a new series of illicit drugs?
Forensic Science International, Volume 77, Issue 3, Pages 141-149

(...)

Abstract

Since 1993 many seizures of 1-phenylethylamine have been made in several European countries. It was originally thought that 1-phenylethylamine had been made in error, but later information suggested that it had been prepared deliberately. The related compounds, 1-amino-1-(4-methylphenyl)ethane and 1-methylamino-1-phenylethane and the 1-propanamine isomer of 3,4-methylenedioxyamphetamine, have also occurred in isolated cases. Analytical data are presented on these amines as well as a number of Leuckart impurities in 1-phenylethylamine. The pharmacological effects of these substances are largely unknown.

Link:http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/0379073895018522

Junior medlem

xun skrev:
Hvad så hvis jeg nu smugler 100 kg coke ind i landet, men tror det er mel? Gælder samme logik så? At det ikke er ulovligt, fordi jeg troede det var lovligt?
Fuck den her verden er ved at være skrå... :S

selvfølgelig er det ulovligt, men skal du straffes for det? Kommer an på om du "burde" vide hvorvidt det reelt var mel.

Tror min nabo blev sur hvis han blev smidt i fængsel fordi det firma han arbejder for lige gemmer lidt heroin i den last mel han skal fragte som lastbil føre. (han fragter dog træ så tror ikke det er et problem for ham)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]