Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 15:47


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 sep 2012 09:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 sep 2012 08:28
Indlæg: 15
Jeg har kigget med på siden i noget tid og nu er jeg så kommet igang, jeg ved ikke rigtig hvem jeg skal spørge omkring erfaring med dololmisbrug. Jeg fik af min læge for måske 10 år siden dolol får rygsmerter og jeg fandt hurtigt ud afat de var rigtig hyggelige, jeg brugte dem som weekendhygge i nogle år, så stoppede jeg et års tid ,vi flyttede og jeg tænkte ikke mere på det. Desværre fandt jeg i en gammel flyttekasse en halv æske som jeg hyggede mig med, det er nu 5 år siden forbruget er steget støt og jeg er endt på mellem 8 og 12 50 mg piller om dagen, jeg vidste jo godt hele tiden at det ikke var godt men jeg følte ikke jeg gjorde nogen fortræd, nu er det bare det at jeg ikke ka komme ud af det igen, jeg har kørt på 4 x 50 om dagen i 4 dage og jeg føler kun jeg lever lige efter jeg har taget mine piller , jeg ka ikke sove om natten, svedture angst m.m.så mit liv er fuldstændigt kunstigt, mit spørgsmål lydér på om der nogen herinde der har været dybt afh. Af dolol og er kommet videre, hvor lang tid tager det at finde sig selv igen(jeres erfaring) jeg er virkelig fucked. Min kone er vidende om mit problem men det er mine børn selvfølgelig ikke, jeg håber at nogen har noget at sige.
Pfh
Tak

_________________
Når man leger med tyren, får man hornene !!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2012 10:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
Hej
Du kan prøve at læse den her tråd viewtopic.php?f=18&t=38261 hun har beskrevet sit stop med tramadol efter fem år.
Held og lykke!

_________________
O Laziness, have pity on our long misery! O Laziness, mother of the arts and noble virtues, be thou the balm of human anguish!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2012 10:40 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2012 00:18
Indlæg: 29
4 x 50mg mærker du da ikke efter sådan et forbrug. jeg har osse været nede af den vej, og trappede selv ud efter 6 år med tryk på. Det gjorde jeg over en uge, hvor hver dag tog jeg en pille mindre. Du skal bare rette ryggen og komme igang, det er den svære del.

U CAN DO IT :D Be Strong...

_________________
Alt hvad jeg skriver / snakker om er fiktion, og alle billeder er taget fra nettet, jeg kan ikke engang holde liv i en kaktus mere en en uge efter køb ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2012 11:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 sep 2012 08:28
Indlæg: 15
Hvor er jeg glad for at jeg tog mig sammen til at logge ind her og tak for at i gider at skrive til mig,godt link homo superior og du blomstersmed jo jeg mærker de 3 af de 4 jeg tager, jeg tager 1 om formiddagen og 3 kl 16 og dem mærker jeg så et pat timer måske 4 hvor jeg føler mig normal, hvor længe gik der for dig inden du ku være glad igen u. Piller?

_________________
Når man leger med tyren, får man hornene !!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2012 11:53 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2012 00:18
Indlæg: 29
Hvor er jeg glad for at jeg tog mig sammen til at logge ind her og tak for at i gider at skrive til mig,godt link homo superior og du blomstersmed jo jeg mærker de 3 af de 4 jeg tager, jeg tager 1 om formiddagen og 3 kl 16 og dem mærker jeg så et pat timer måske 4 hvor jeg føler mig normal, hvor længe gik der for dig inden du ku være glad igen u. Piller?

Glæden i livet kommer hurtig tilbage, lige nødagtig hvor lang tid der tar er jo forskellig fra person til Person, men du vil hurtig se lysere på tingene, og du skal tænke på hvor stærk du faktisk er mentalt, når du er trappet ud af et årér langt forbrug/misbrug. Man kan da osse sagtens falde i engang imellem, men det er jo kun en enkelt gang ud af mange andre dage hvor man er Clean. Jeg har en smadret ryg, og bliver til tider nød til og tage stærke piller, men tænker på mine omgivelser samt medmennesker, og stopper med pillerne når mine smerter er til og holde ud igen.
Håber du ser lys for enden af tunnelen.. :rocking: U the Man, U can Do it...

_________________
Alt hvad jeg skriver / snakker om er fiktion, og alle billeder er taget fra nettet, jeg kan ikke engang holde liv i en kaktus mere en en uge efter køb ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2012 11:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 aug 2012 11:07
Indlæg: 30
Jeg har selv været fanget af Dolol, ketogan og oxynorm grundet enorme rygsmerter ..

Har døjet med min lænd/rygsøjle igennem de sidste 6 år (har ingen diagnose på det, og må ikke gå sygemeldt).

Problemet var bare at bl.a. oxynorm ikke kun tog smerterne, men lammede mig fuldstændig så jeg hverken kunne tænke eller tale ..

Nu opfordre jeg ikke til at erstatte et (mis)brug med et andet men..

Jeg gjorde simpelthen det at jeg skiftede de forskellige medikamenter ud med noget hash.

Jeg kan nøjes med ganske få hvæs om eftermiddagen, og så en halv joint om aftenen, og mine smerter er stort set væk ..
Eftersom jeg ikke kan få noget hjælp og mit andet alternativ er piller, så synes jeg godt om det.. Jeg fungerer 100% i hverdagen og kan rent faktisk handle ind og vaske op, som jeg ikke kunne før grundet den tunge virkning ..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2012 14:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2011 18:06
Indlæg: 185
Geografisk sted: In a curious mind
Jeg er selv kommet ud af et dololmisbrug her for nogle måneder siden.

Jeg havde et kortvarigt misbrug på ca. 6-8 måneder, på ca. 300 mg dagligt, selvom jeg ikke havde nogle smerter, elle grund til at tage dem. Jeg blev bare afhængig af den lammende rus, fordi jeg havde brug for at skrue ned for bevidstheden i hverdagen. Sammen med dolol røg jeg en masse hash, og kombinerede også til tider med codein.

Jeg prøvede at stoppe næsten da jeg begyndte, jeg vidste med det samme at det egentlig var en skidt vane. Men det tog altså flere måneder før jeg til sidst trappede ned med 100 mg dagligt. Nyttelyst at sige havde jeg en forfærdelig abstinensperiode, ikke kun fordi jeg er meget svag overfor den psykiske afhængighed, men de fysiske abstinenser var altså også ret heftige. Jeg var godt og grundigt syg og sengeliggende i 1-1,5 uge, og så skulle jeg ellers bare døje med at jeg savnede min daglige lammelse.

Jeg savner ikke dolol mere, men jeg er heller ikke helt over det endnu. Jeg fik en svær deppression som følge af at jeg ikke kunne tackle hverdagen. Men jeg har også indset at mit problem stammer fra en hård opvækst, og er nu i psysisk behandling, så tingene lyser mere og mere op.

Min pointe er, du kan helt sikkert komme ud af det, du skal bare have viljestyrke og støtte. Arbejd med dig selv, kom ind til kernen af dit problem, for når du er afklaret med dig selv, så er du stærk nok til at droppe et misbrug og nyde det rigtige liv, og fornuftig omgang med stoffer, bedre ;-)

_________________
I tried sniffing Coke once, but the ice cubes got stuck in my nose.  ~Author Unknown


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2012 00:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Jeg har selv været fanget af Dolol, ketogan og oxynorm grundet enorme rygsmerter ..

Har døjet med min lænd/rygsøjle igennem de sidste 6 år (har ingen diagnose på det, og må ikke gå sygemeldt).

Problemet var bare at bl.a. oxynorm ikke kun tog smerterne, men lammede mig fuldstændig så jeg hverken kunne tænke eller tale ..

Nu opfordre jeg ikke til at erstatte et (mis)brug med et andet men..

Jeg gjorde simpelthen det at jeg skiftede de forskellige medikamenter ud med noget hash.

Jeg kan nøjes med ganske få hvæs om eftermiddagen, og så en halv joint om aftenen, og mine smerter er stort set væk ..
Eftersom jeg ikke kan få noget hjælp og mit andet alternativ er piller, så synes jeg godt om det.. Jeg fungerer 100% i hverdagen og kan rent faktisk handle ind og vaske op, som jeg ikke kunne før grundet den tunge virkning ..


Vil lige gøre opmærksom på, at for nogle mennesker kan hash faktisk forværre rygsmerterne (kommer selvfølgelig an på hvad der er galt). I mit tilfælde gør det smerten mere intens.

Ønsker trådstarter held og lykke. Du har allerede taget det længste skridt nu, og det er at konfrontere dig selv (og dine omgivelser) med problemet. Det at turde indrømme det og tage stilling til det kræver sit, nu skal du bare holde ud i noget tid, og så står du pludeslig på den anden side : )

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2012 09:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 sep 2012 08:28
Indlæg: 15
Igen, tak for alle jeres beretninger, det betyder uendelig meget for at jeg ka holde gejsten oppe, i nat sov jeg stort set hele natten uden at skifte sengetøj fra svedture, så det virker som om min krop er ved at acceptere 4x50 mg, så jeg har besluttet at søndag går jeg på 3x50 mg, jeg forventer egentlig ingen fysisk reaktion , da min første nedskæring var på 300 mg daglig var hård både fys og phsy. Tror jeg ikke at jeg vil mangle de 50 mg på søndag, men phsy. Har det nok en lille effekt, måske mest fordi at jeg tror det har det (tankens kraft) endnu en gang stort tak til jer der tager jer tid til at skrive om jeres (tur), det er rart at se at det ka lade sig gøre. Rigtig go weekend.

_________________
Når man leger med tyren, får man hornene !!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2012 09:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Jeg er selv opiat misbruger og har respekt for en hver der prøver at komme ud af længer tids brug. Du er på den rigtige vej med at trappe langsomt ned. Den første halvdel af ens normal dosis plejer ikke at være så slem, lad os sige man tager 500mg. så er det ikke de første 250mg. der gør ondt, men de sidste 100mg. er lede. Hvis du kan finde den dosis der lige holder dig rask, holder dig der et stykke tid til du er tilvænnet den dosis og så igen går ned til en dosis der lige holder dig rask osv. så kan du få tolerance virkningen til at virke til din fordel. Du skal dog ikke gå længer ned end du kan sove og fungere for så bliver det hurtigt for hårdt og og så mister du det mentale overskud der skal til for at trappe ned.
Held og lykke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2012 22:46 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2012 00:18
Indlæg: 29
Muttu: Du er et dejligt stærkt menneske... U can Do It ...

_________________
Alt hvad jeg skriver / snakker om er fiktion, og alle billeder er taget fra nettet, jeg kan ikke engang holde liv i en kaktus mere en en uge efter køb ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2012 13:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2011 22:22
Indlæg: 70
Hej Mutthu

Jeg har skrevet en pb til dig. Håber at du stadig klarer den :-) tramadol er uhyggeligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 okt 2012 11:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 sep 2012 08:28
Indlæg: 15
Så er det tid til en opdatering, jeg skrev at jeg ville trappe ned til 3x50 mg søndag, det blev først mandag og det har jeg så kørt på siden, mit sorte livssyn har ændret sig og det går fint, men jeg har en ekstrem uro i kroppen, næsten spasmer, særlig ved middagstid og frem til jeg ska ha mine piller ved 15. Tiden, resten af dagen går så fint, så jeg tror at jeg holder mig på det niveu indtil jeg ikke for den uro mere, måske i to uger og så går jeg ned til to piller. Det hele går allerede meget bedre og igen stor tak til alle jer der støtter.

_________________
Når man leger med tyren, får man hornene !!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 okt 2012 11:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 sep 2012 08:28
Indlæg: 15
Foresten er pb fra sussannemoller ikke kommet til mig, send venligst igen. Tak for hjælp og interressen

_________________
Når man leger med tyren, får man hornene !!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 okt 2012 20:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2011 22:22
Indlæg: 70
Jeg prøver igen Muttu :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2012 03:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2003 02:01
Indlæg: 549
Geografisk sted: Aalborg
Hej Muttu
Hvordan går det med at trappe ned? Jeg vil anbefale at læse lidt om PAWS (post acute withdrawal syndrome), som opstår for mange efter at de værste abstinenser er overstået. Er selv blevet overrasket over det før, og det er skyld i at mange falder i igen. Symptomer kan være manglende energi, kedsomhed, rastløshed, depression og lignende. Hjernen skal vænne sig til selv at udløse endorfiner uden brug af pillerne, hvilket godt kan vare noget tid.
For at hjælpe det på vej, vil jeg anbefale dig at spise sundt, samt dyrke motion som naturligt kan booste nogen endorfiner igennem. Men søg på PAWS på Google, jeg ved at der er mange informationer at hente fra drugs-forum og bluelight.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2012 10:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 sep 2012 08:28
Indlæg: 15
Hej igen, ja så er jeg her igen, grunden til at jeg ikke har været på er at jeg røg i gryden igen, jeg ville bare lige have lidt med i sommerhus, det var i starten af okt. Og så kørte det afsted med mig, fuck. Men i sidste uge gik jeg på 3 x 50 i starten af ugen og 2x50 i slutningen. I går mandag var jeg på 0 og natten gik som forventet, jeg har snurret rundt og haft svært ved at regulere varmen i min krop, så fryser så sveder jeg og det skifter på 30 sek, så dyne af og på . Kroppens muskler sitrer og jeg vandrer rundt, når man leger med tyren så får man hornene he he, her til formiddag går det faktisk helt fint, men jeg får nok nogle prygl i nat.
Tak for svaret brb, det er dog ikke alt for positiv læsning(mildt sagt) altså det paw, jeg håber ikke at jeg skal med på det hold. Håber at alt er vel for jer alle. Mit råd til jer der bare vil prøve dolol, lad være med det, jeg fortryder bittert, der hvor det faktisk går galt er når man tager stoffet med i hverdagen, det skulle jeg aldrig ha gjort.

_________________
Når man leger med tyren, får man hornene !!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2012 07:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 sep 2012 08:28
Indlæg: 15
Lige en opdate, de fysiske absti. Er vist snart ovre ,jeg sover hele natten vågner ofte men falder hurtigt i søvn igen, temp. Reguleringen er på plads igen, jeg gårofte lange ture og gjorde det også før nedtrapning men efter en times gang er mine ben som blyklodser hvor før ku jeg nemt gå i 2 el3 timer uden at mærke samme udmattelse, så der Er stadig små problemer med fysikken. Jeg går på arbejde og den ka godt være lidt hår både fys. Og psy. Jeg har en fornemmelse af at man kan se at jeg er "svag", det er meget ubehageligt, jeg er stadig meget modløs ,men jeg venter jo også på at mine endorphiner kommer i drev, det er jo nogle år siden de selv har været fuld aktive.
Vi skrives ved
Go dag

_________________
Når man leger med tyren, får man hornene !!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2012 00:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2003 02:01
Indlæg: 549
Geografisk sted: Aalborg
Netop modløsheden samt depression er det der slår mig hårdest når jeg stopper, tror jeg er heldig at have en stærk krop da jeg slipper for mange af de fysiske abstinenser.
Ting der har hjulpet mig i den akutte afvænningsproces, er kamillethe samt diphenhydramide (sælges som Benylan, et hostesaft) til at få ro i krop og sind så man undgår for meget tankemylder og sover lettere. Ellers sørger jeg for at få godt med vitaminer og aminosyrer.
Jeg håber at du kommer ovenpå igen og at vi fremover kan holde nallerne væk. Opiater er ikke legetøj!
Mht. at man kan se at du er svag, så er det jo ikke ualmindeligt at have en influenza som har mange lignende symptomer. Det bliver dog mistænksomt hvis det sker ofte med få ugers mellemrum.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2012 20:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 sep 2012 08:28
Indlæg: 15
Så er der tid til et par ord, alt går somdet skal, jeg mærker ikke noget afsavn i hverdagen med undtagelse af stadig manglende energi ,startene omaftenen ved 18 tiden og tiljeg går i seng ved 22 tiden, til gengæld er jeg langt mere glad og frisk om morgenen end jeg har været et par år , men så går jeg lidt ned til aften så jeg er helt klart i bedring, jeg tænker ikke mere at bare jeg lige havde et par piller, det er helt sikkert slut nu.
Nogen gange ka jeg ha en følelse af (hva nu), mest i weekenderne, der plejede jeg altid at snuppe et par ekstra piller(hygge) og energi som jeg fik af dem, nu ved jeg sku ikke hvad jeg så skal snuppe ! En cola har ikke helt den ønskede virkning ha. Ha. Jeg skal sæføli ikke dopes med noget som helst, jeg må vente til jeg bliver hel mig selv, der går nødvendigvis lidt tid tror jeg, jeg tog min første pille i år 2000, og ble afhængig (for real)på daglig base i ca 2008 tror jeg, det er sgu lang tid. Nu må jeg se fremad, jeg har været total clean i 10 dage så det kunne godt lade sig gøre.
Tak til brb for dine feedback og også til andre som gir deres backup her det er super
Hyg jer

_________________
Når man leger med tyren, får man hornene !!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team