Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 nov 2024 02:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
Hej alle evigt positive psy medlemmer :mrgreen:

Det er anden gang jeg skriver den her tråd (D'OH), fordi min iPhone besluttede sig for at skride ud og fappe sidste gang... Så bær over med at det er hurtigt skrevet, og temmeligt rodet.

Men ellers lige til emnet:
Jeg har igennem 1 til 1,5 måned haft et dagligt forbrug på 100-500mg tramadolhydrochlorid.
Meen jeg besluttede mig for at stoppe, fordi jeg ved at jeg eventuelt løber ud af mit supply, så jeg vil hellere tage en mere sjældent tur, på en højere dosis (højere end sølle 100mg ihvertfald :? ).

Før jeg stoppede helt, trappede jeg ned på 50 mg dagen, i ca. 3 dage.
Nu er det så 3 dage siden jeg helt lagde de små hvide i skabet, og jeg har mildt sagt haft det af H til;
Konstant kvalme, mange opkastninger, dårlig søvn, mavekramper, muskelspasmer og i det hele taget en følelse af at være helt ude af mig selv, har haft angst anfald under mine hyppige opkastninger, hvor jeg hyperventilerede til næsten ubevidstløshed. Min åndsvage læge giver mig ikke en skid for min angst :whogives:

Men jeg er i tvivl, for jeg kunne jo også bare være faldet syg, eller det kan være komplikationer af et LSA trip jeg rodede mig ud med, natten før jeg stoppede tramadolen.

LSA trippet: Jeg indtog 6 frø (HBWR), yderste skald pillet væk, og vasket i groft salt, derefter knust og bombet (jeg har allerede råbt af mig selv for ikke at have lavet en ekstrakt, så udlad det). Formålet var et mildt trip, det fik jeg også da jeg kastede noget af frøene op ca. 2 timer (eft. indtagelse). Ingen visuals, hverken OEV eller CEV. Mildt tankespind, men et dejligt buzz både mentalt og fysisk, og desuden en dejlig euphori, som jeg elsker ved LSA.

Trippet forløb temmelig mildt og godt, og efter 6 timer var jeg godt tilbage på baseline, og lagde mig til at sove. Næste dag havde jeg det lidt dårligt (hvilket jeg normalt ikke har efter et LSA trip), tømmermændsagtigt, og det skylder jeg pt. på tramadolabstinenser (fordi jeg ikke ved bedre, har ingen erfaring med abstinenser)

Det var den nat påløbende, at jeg blev "syg". Fik ingen søvn, men lå og trashede i sengen, og havde milde angstfornemmelser hele natten. Tidligt den morgen brækkede jeg mig som bare helvede, havde de værste muskelspasmer jeg endnu har oplevet, men faldt til sidst i søvn i 4 timer, for at vågne lige så dårlig.

Det har så stået på i 3 dage, kontant kvalme, hyppige opkastninger, men det virker som om jeg nu er i stand til at ryste det af mig i løbet af eftermiddag - aftenen. Så bedring er på rette vej :-)

Mit spørgsmål er dog; hvad mener i er skylden? Er jeg bare faldet syg? Lyder det reelt som abtinenssymptomer, eller måske en dårlig reaktion på HBWR frøene?

Jeg streger et lægebesøg ud, da jeg syntes det er for sent nu, men er nysgerrig om hvad der har skylden :?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kunne godt lyde som abstinenssymptomer - angst, krampeanfald (muskelspasmer), kvalme, dårlig vejrtrækning, søvnbesvær osv, alle sammen klassiske tegn.
Du skulle måske have lavet en lidt langsommere nedtrapning. Ellers kan du vist bruge subutex til at mindske abstinenserne og afhængigheden, prøv at søg på det

Medlem
Brugeravatar

Det kunne godt lyde som abstinenssymptomer - angst, krampeanfald (muskelspasmer), kvalme, dårlig vejrtrækning, søvnbesvær osv, alle sammen klassiske tegn.
Du skulle måske have lavet en lidt langsommere nedtrapning. Ellers kan du vist bruge subutex til at mindske abstinenserne og afhængigheden, prøv at søg på det

Det vil jeg give dig ret i - men jeg vil helst undgå receptpligtig medicin, da det betyder at jeg skal komme frem med mit misbrug til lægen, og det betyder nok at de vil være mindre villige til at give mig recept på euforiserende medicin i fremtiden ;) og nu hvor det går bedre vil jeg nok prøve at kæmpe mig igennem det. Men tak for rådet, det er godt at vide om Subutex, hvis man nu en anden gang skulle kunne få nytte af det.

Jeg har læst at abstinenssymptomer ved tramadol skulle være ret hårde, og langtidsvarende i forhold til stærkere opiater - men ved kun 1 til en halvanden måneds misbrug, er det så i orden at forvente at de forsvinder inde for en dags tid eller 2 (+de 3 dage som nu er gået)?

Er der nogen som selv har erfaringer med abtinenser ved brug at tramadol, og varigheden på samme?

For hvis jeg skal forvente at gå endnu en uge eller lign. med kvalmen og opkastningerne, så overvejer jeg måske alligevel subutex, da jeg har en festival her i weekenden + nogle dages samvær med svigerfamilien (og det ville være så synd at skulle gå og kaste op på de fine tæpper) .

Medlem
Brugeravatar

det er ihvertfald typiske abstinenssymptomer du beskriver, jeg tror det er abstinenser du har haft, det passer også med varrigheden og at det er ved at blive bedre nu. synes dog at dine abstinenser lyder kraftige, kan du ha været så uheldig at være blevet syg, samtidig med at du har haft abstinenser?
(og ved ikke om angst er et typisk abstinenssymptom?), ihvertfald har jeg ikke selv oplevet at blive angst som følge af abstinenser. er angst noget du ellers lider af? og så dolol`en har dulmet din angst, som så er kommet tilbage.`?

og ang. subutex, så synes jeg ikke, at det er en god ide at begynde på , han/hun er ovre de væreste dage (og subutex gir også abstinenser)

Medlem
Brugeravatar

abstinenser varer ca en uge,hvordan har du det nu?
der er en tråd herinde om tramadol, oprettet af susannemøller også i medaljens bagside, prøv at læse den, tror du vil ku ha gavn af at læse den tråd.
re

Medlem
Brugeravatar

kan ikke finde ud af at sætte tråden herind i denne tråd-- men den hedder "jeg har ledt og ledt" af susannemoller. og den ligger i medaljens bagside på side 2.

Medlem
Brugeravatar

kan du ha været så uheldig at være blevet syg, samtidig med at du har haft abstinenser?

er angst noget du ellers lider af? og så dolol`en har dulmet din angst, som så er kommet tilbage.`?

Jeg er meget svag med kvalme, så jeg vil umiddelbart gætte på at jeg simpelthen overreagerer på kvalmen, og resulterer i opkastning næsten hver gang det bluser ekstra meget op. Ellers er jeg bare syg også, desværre. Nogle uheldige mennesker skal der jo være :|

Jeg har aldrig lidt meget af angst, men her på det sidste kan jeg godt mærke at det er noget som forstyrre mig. Og jeg vil tro at mit stop med tramadol har gjort det værre, så jeg kan håbe på at jeg bliver "normal" igen når den her periode er overstået :) Men det er noget som jeg vil gå til lægen med, panik anfald er bare ikke sjove sager :| EDIT; når jeg altså har skiftet læge...

abstinenser varer ca en uge,hvordan har du det nu?
re

Det er nu 4. nat, og jeg kunne ikke holde den helt - jeg tog 50 mg for 3-4 timer siden tror jeg, og jeg føler mig tip top nu, udover en lille smule uro i maven. Det bekræfter vel min mistanke om abstinenserne lidt? Jeg havde voldsomme mavekramper, derfor doserede jeg, men jeg planlægger ikke at tage mere de næste par dage.
- Jeg håber bare at en god nats søvn kan hjælpe på det hele, så jeg er lidt mere mig selv imorgen :)

kan ikke finde ud af at sætte tråden herind i denne tråd-- men den hedder "jeg har ledt og ledt" af susannemoller. og den ligger i medaljens bagside på side 2.

Jeg har ledt og ledt af susannemoller. Tak, jeg kunne ikke selv finde noget godt, og så ligger det næsten lige foran snuden på én :lol: Det hjælper en del at læse om hendes oplevelse af det.

Medlem
Brugeravatar

jeg håber du har sovet godt--
jo det er helt sikkert, at det er abstinenser du har. Jeg tror at dine mavekramper er så voldsomme, pga. du har kastet så meget op.
Kaster du stadig op?
måske havde du ikke selv regnet med, at din krop var så fysisk afhængig af tramadolen, så abstinenserne har jo taget røven på dig, på en måde, så tror du ikke selv, at det kan være grunden til at du oplever en forstærket angst lige nu.

Medlem
Brugeravatar

Nå, opdaterer lige her om det skulle være til nogens interesse eller ej.

Det var altså nok ret sikkert mine første abstinenser, og de tog røven på mig.
Jeg holdt min pause, men er faldet i igen. Jeg tvinger dog mig selv til ikke at overdrive, og tage et par dages pause hist og her.
Jeg løber uundgåeligt ud af tramadol på et tidspunkt, og så ved jeg at det er det - jeg keder mig ikke, verden er fyldt med euforiserende ting, både stoffer, mennesker, aktiviter og steder ;-) :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]