Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 08:24


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 73 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 jul 2012 15:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jul 2012 14:40
Indlæg: 27
Hej psychedelia. Jeg har fulgt lidt med på hjemmesiden i 2 år nu og har besluttet mig for at lave en tråd grundet min frygt for at jeg har fået en hashpsykose. Efter at jeg er startet i gymnasiet har jeg fået en ny omgangskreds, hvor i næsten alle ryger hash, flere af mine venner gør det dagligt. Men jeg har altid har frygt for at ryge hash, pga hashpsykose. Men for nogle måneder siden røg jeg med nogle venner fra mine klasse, vi røg noget rimeligt mildt pod, og synes ikke rigtig jeg kunne mærke noget. Jeg er dårlig til st inhalere så det har måske været derfor, eller også røg jeg bare ikke tilstrækkeligt nok til st blive skæv. Jeg tog 4 sug. Anyway, her inde Roskilde fedtival besluttes jeg mig så for at købe noget hash, med min venner, som jeg kunne ryge på festivalen. Vi rullede nogle joints, hvor vi tog ca én cigaret og resten pod til jointen. Vi købte orange haze. Jeg har så røget ca 4-5 gange hernede, men udn rigtig at kunne mærke noget. Har næsten kun været fuld når jeg har røget, så måske er det derfor jeg ikke har kunnet mærke det. Men så her til wiz khalifa røg vi en lidt større joint og jeg følte at inhalerede rigtigt. Lige siden koncerten har jeg følt mig meget underlig træt og svimmel, det følges lidt som om jeg ikke rigtig er tilstede i min krop, men bare kører derud af uden at tænke over hvad jeg gør. Det er dog kun 2 dage siden jeg røg, men er meget bange for at jeg har fået en psykose, da mine symptomer matcher meget af det jeg har læst om. Jeg har læst at folk som i forvejen er lidt svag-sindet og som har haft traumatiske oplevelser har lettere ved at få psykoser. Har altid tænk meget over tingene og har oplevet at min far pludselig flyttede fra familien pga problemer med min mor, de er dog sammen igen. Derudover kan jeg let blive paranoid og følger nogle gange at jeg får klaustrofobi. Sad engang fast i metroen og følte at det var utroligt ubehageligt. Hvad skal jeg gøre??? Måske mangler jeg bare søvn og ordentlig mad? Jeg har drukket mig godt fuld hver dag på Roskilde og har spist rumlig usundt. Generelt dyrker jeg aldrig motion og sover en del. Men jeg har det meget mærkeligt, håber i har lyst til at hjælpe mig. Jeg har set at folk har en tendens til at skyde skylden væk fra stofferne/hashen, så håber i vil svarer så ærlig som muligt. Tak :-) mvh. Dreng snart 17


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2012 15:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 jul 2011 13:01
Indlæg: 384
Tror det er ret normalt at have det som du har det, på dagene efter roskilde.. du har ikke fået psykose.. Så ville du slet ikke skrive på den måde som du gør :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2012 15:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jul 2012 14:40
Indlæg: 27
Hvordan ville jeg skrive hvis jeg havde en psykose?? :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2012 15:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 sep 2011 00:41
Indlæg: 190
Hvis du var psykotisk ville du skrive noget der slet ikke gav mening så som det her:

jeg kan se det fornuftige i psykiatrien på den måde at man har et arsenal og at der er en psykolog til stede, men her stopper festen sandeligt også.

Alt det andet var jeg helst foruden.

blev cannabis lovligt ville vi måske slippe for diagnosen skizofreni. jeg er langt fra freudianer. Selv er jeg kunstner. Jeg kender en rocker, men finder mig ikke i at blive skudt. vi ryger hash sammen og så er den ikke længere. kan det virkeligt passe at mig og min ven skal sidde og stykke enderne sammen? tro mig, jeg er ikke politiker, bare [Personlige oplysninger fjernet - 3ef] :mrgreen:

Det her land trænger til en ny regering, eller i hvert fald en der tænker sig om, mærsk vælger at gå bag om staten for at usa kan føre krig, helt tilbage til vietnamkrigen. Vietnamkrigen ved vi alle hvad står for, bølgen af narkomaner host veteraner der tager stoffer, fordi de nu engang havde det sådan. En tid hvor lsd var det frie sind og, længere tilbage: speed var til for at gå i krig på, men meningen var sandeligt også at folk skulle kunne more sig i det tredje rige. Nå. Morfinen er lige der hvor jeg vil have den.
Så sætter Obama komisk nok afgifterne op på patroner. Er det det vi vil have? at de rige skyder de mindre rige? vil vi virkelig leve med bandekrig herhjemme og JA det er sikkert coken, men hash markedet støtter de kriminelle med omkring 9 milliarder. gamle tal.. flere og flere ryger hash.

JEG HAR IKKE CANNABISAFHÆNGIGHEDSSYNDROM PÅ MIN PATIENT JOURNAL.

Jeg har et livslangt forbrug af hash hvilket har resulteret i en del misforståelser. dvs man skal mig helt ind på livet for at fatte hvad jeg snakker om. Jeg gennemførte 9.klasse men droppede ud af gymnasiet i 3.g. Forsøgte at genoptage på studenterkursus, men blev tvangsindlagt og alt i mens jeg har fortiet (som i nok husker så har jeg været indlagt) har jeg gået på vuc (efter jeg kom ud fra psykiatrisk, hurra for det) hvor jeg også røg, men ikke spredte budskabet om fri hash i nær så stærk en udformning. Og til sidst valgte jeg så at uddanne mig som kunstner. En udd som aalborg kommune ellers havde tænkt at spare væk. Jeg tror på fri hash.

MEN, hash er et rusmiddel der får dig til at være skæv, ikke manipuleret til at tro alt muligt. Du ser du føler du tænker, vejrtrækningen er et ultimatum for denne oplevelse.

NÅR hash bliver lovligt grines der nok lidt af denne udtalelse.

Ser du, skulle du tro noget skulle det da være at en rig amerikaner stikker sin colt op i ansigtet på dig.

GLOBALISERINGEN

Mit had til europa er meget stort, vi udelukker de afrikanske, de armenske lande og ikke mindst grønland. alt i mens vi bibeholder økonomien ved hjælp af landbrugsafgifter.

Jeg er ikke terrorist. Jeg ønsker blot en god ordning i stil med grønne apoteker, coffeshops, måske endda en forlystelsespark.

Come on. Penge er ikke så vigtige. det er de oprigtige værdier der skal byttes, gives og sælges.

GENNERATIONEN DER BLEV TRÆT AF LØGNE

Og nej, den stopper sandeligt ikke ved cannabis, LSD er evnen til at spejle ting, synkronisere og så er det oven i købet så potent at det ikke fylder mere end pengesedlen eller mønten. Spiser man det, ja så tænker man over markedet, men lader man være så kan man bytte det.

Jeg gav forleden dag min mor det råd at spise et æble hvis hun ville have erfarringer med coke. Ikke at hun ville, men hun spurgte da til om jeg tog coke.

Jeg synes det går ud på et. Det eneste der er galt er alle de restriktioner.
Ligesiden min mormor var lille var der krig. Før krigen kunne man dyrke haver. Haver med hamp og var man lidt flabet var der også opiumsvalmuer. Nu er informationerne spredt, men man finder stadig ud af nye ting om stofferne og deres virkningsmekanismer. man ser fx at en ung mand i sin hashrus har begået et øksemord, man hører også om folk der troede de kunne flyve (på LSD) man hører bare ikke så mange af disse historier længere... måske fordi vi er ved at åbne øjne for hvad racehad i grunden er.

Men krigen er der stadigvæk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2012 15:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2011 22:49
Indlæg: 69
Geografisk sted: KBH
Man burde samle alle "jeg tror jeg har fået psykose"-tråde i en tråd. For der er virkelig mange lige for tiden..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2012 16:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 aug 2008 15:41
Indlæg: 165
Citat:
Måske mangler jeg bare søvn og ordentlig mad? Jeg har drukket mig godt fuld hver dag på Roskilde og har spist rumlig usundt. Generelt dyrker jeg aldrig motion og sover en del. Men jeg har det meget mærkeligt, håber i har lyst til at hjælpe mig

Ja, jeg synes du skulle prøve at følge dine egne råd. Det vil helt sikkert hjælpe. Og nej, du er ikke ved at få en psykose eller blive sindssyg. Det er ganske normalt at opleve det du oplever efter at ha' røget for meget, eller en tur på Roskildefestival, som thegame skriver.
Få noget søvn, løb en tur og brug din krop. Husk at få drukket noget vand, og slap af med noget du godt kan lide. Se nogle serier eller et eller andet :) Det er vigtigt du giver din krop og psyke tid til at komme i balance igen.
God weekend


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2012 18:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 aug 2011 14:19
Indlæg: 120
Fucking roookies man, der har været 3 threads de sidste par dage med det helt samme emne, netop at nogle 14årige der ryger for første gang tror de har fået psykose....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2012 21:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 aug 2008 15:41
Indlæg: 165
Mayne skrev:
Fucking roookies man, der har været 3 threads de sidste par dage med det helt samme emne, netop at nogle 14årige der ryger for første gang tror de har fået psykose....


Ja, der har været mange af disse emner på det sidste. Men det er jo også sommer, og om sommeren er der ofte mange unge mennesker der begynder at eksperimentere med at ryge.
Det er kun godt at de spørger! Mange unge tør ikke snakke om det med deres forældre, fordi forældrene ofte har en meget stram og regid holdning overfor stoffer, og kan ofte reagere med vrede og hårde følelsesmæssige reaktioner hvis man som ungt menneske konfronterer dem med sine stof-relateredeoplevelser...Og de unges venner er typisk på samme alder og har i mange tilfælde jo heller ikke særlig meget erfaring indenfor f.eks de negative aspekter ved at ryge cannabis.
Derfor må vi herinde dele ud af vores erfaringer og hjælpe med råd baseret på erfaring og viden, og uden at reagere med vrede og uforståenhed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2012 22:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 sep 2011 00:41
Indlæg: 190
Fucking roookies man, der har været 3 threads de sidste par dage med det helt samme emne, netop at nogle 14årige der ryger for første gang tror de har fået psykose....


Såsåså.... Har du ikke noget du kan afreagere på udover sagesløse paranoide nybegyndere ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2012 22:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jul 2012 14:40
Indlæg: 27
Tak for jeres svar. Jeg tror jeg vil prøve at begynde at løbe og spise sundt når jeg kommer hjem fra Roskilde. Bliv endelig ved med at poste. Synes i det lyder som en psykose?? :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2012 22:19 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Flyttet til Medaljens bagside.

_________________
Psychedelia du er i mit hjerte


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2012 22:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 sep 2011 00:41
Indlæg: 190
Tak for jeres svar. Jeg tror jeg vil prøve at begynde at løbe og spise sundt når jeg kommer hjem fra Roskilde. Bliv endelig ved med at poste. Synes i det lyder som en psykose?? :-)


Overhovedet ikke, det skal du bestemt ikke frygte!
God festival :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2012 22:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 aug 2008 15:41
Indlæg: 165
Nej, det lyder IKKE som en psykose. Det du oplever er helt normalt, og det går over. Du har måske røget lidt for meget oven i en Roskilde festival, hvor din krop har været presset pga. et stort alkoholindtag. Og derfor oplever du nu at du er "underlig træt og svimmel" og "det følges lidt som om jeg ikke rigtig er tilstede i min krop", men det skal nok forsvinde i løbet af nogle dage. Hold igen med alkohol, hvis du har det skidt. Men ja.Få noget ordentligt søvn når du kommer hjem fra Roskilde, så skal du nok få det godt igen i løbet af et par dage.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2012 00:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jul 2012 14:40
Indlæg: 27
Tusind tak for jeres svar. Problemet et st jeg ikke rigtig har følt mig påvirket af hashen før wiz khalifa koncerten, og siden da har jeg haft det mærkeligt. Hvad er symptomets for en psykose??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2012 00:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 aug 2008 15:41
Indlæg: 165
Tusind tak for jeres svar. Problemet et st jeg ikke rigtig har følt mig påvirket af hashen før wiz khalifa koncerten, og siden da har jeg haft det mærkeligt. Hvad er symptomets for en psykose??

Når man søger på psykose på wikipedia står der b.la
Citat:
Psykose er et psykiatrisk begreb for en sindstilstand, hvor personen har mistet "kontakten til virkeligheden", dvs. vedkommendes tolkning af omverdenen er blevet privat i så høj en grad at andre mennesker ikke ville kunne forstå det.


Symptomer på psykose er forskellige fra person til person , men det kan f.eks være hallucinationer, vrangforestillinger og tankeforstyrrelser

Fra netpsykiater:
"Man er psykotisk, hvis man har en nedsat realitetstestning. Det kan f.eks. vise sig ved at man har vrangforestillinger eller hallucinationer. Eller ved at man opfører sig mærkeligt eller uforståeligt, uden at der er en normal forklaring på det. " http://www.netpsykiater.dk/htmsgd/psykose.htm

Og det kan man ikke ligefrem sige du har ;-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2012 13:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jul 2012 14:40
Indlæg: 27
Tak for dit svar. Jeg har det stadig mærkeligt, men nu drak jeg også i går. Er der nogen af jer som fået nogle af de samme symptomer efter at have drukket 9 dage i træk??? :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2012 13:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 aug 2008 15:41
Indlæg: 165
Anojohn skrev:
Tak for dit svar. Jeg har det stadig mærkeligt, men nu drak jeg også i går. Er der nogen af jer som fået nogle af de samme symptomer efter at have drukket 9 dage i træk??? :-)


At man har det mærkeligt, føler sig i ubalance osv. efter at have drukket 9 dage i træk, kaldes tømmermænd og misbrug af sin krop! Hvad tror du selv skal til før at du får det bedre nu? ;-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2012 14:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jun 2012 19:48
Indlæg: 101
Mayne skrev:
Fucking roookies man, der har været 3 threads de sidste par dage med det helt samme emne, netop at nogle 14årige der ryger for første gang tror de har fået psykose....


Ja, der har været mange af disse emner på det sidste. Men det er jo også sommer, og om sommeren er der ofte mange unge mennesker der begynder at eksperimentere med at ryge.
Det er kun godt at de spørger! Mange unge tør ikke snakke om det med deres forældre, fordi forældrene ofte har en meget stram og regid holdning overfor stoffer, og kan ofte reagere med vrede og hårde følelsesmæssige reaktioner hvis man som ungt menneske konfronterer dem med sine stof-relateredeoplevelser...Og de unges venner er typisk på samme alder og har i mange tilfælde jo heller ikke særlig meget erfaring indenfor f.eks de negative aspekter ved at ryge cannabis.
Derfor må vi herinde dele ud af vores erfaringer og hjælpe med råd baseret på erfaring og viden, og uden at reagere med vrede og uforståenhed.


:tnx:

_________________
Nihilistig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2012 14:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jul 2012 14:40
Indlæg: 27
Det følges nemlig ikke som tømmermænd. Har en følelse af at jeg ikke er til stede i min egen krop, og det skete lige efter jeg røg. Nogen der har prøvet lign??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2012 14:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2011 18:06
Indlæg: 185
Geografisk sted: In a curious mind
Du har ikke en hashpsykose;
Hvis du tager ud og drikker i 9 dage i træk, og så ryger noget hash og er bange for at hashen har gjort dig sindsyg... så er du ikke klar til dét, min ven.

EDIT; nogle gange når man ryger (sker også for mig, selvom jeg ryger regelmæssigt), så får man den der "uvirkeligheds fornemmelse". Det er normalt, også selvom du ikke lige har røget.
Hvis du ikke kan lide den følelse, så hold lidt tilbage med rygning/druk i et par dage, så bliver du normal igen.

_________________
I tried sniffing Coke once, but the ice cubes got stuck in my nose.  ~Author Unknown


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 73 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team