Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jun 2025 23:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey igen Psy!

Tidligere tråd: viewtopic.php?f=17&t=48777

Så er tiden kommet til at vise hvad der blev af mine planter for nu, de er snart klar til høst, mon vejret vil holde?!
(jeg smutter ud og tager nogle billeder her om et øjeblik)

Der er tendens til mug på den ene plante, dog kun på selve budsne. (de er blevet meget brune og lader til at være gennemvædet)
Eftersigende skulle man klippe alle disse buds fra, men det kan jeg ikke rigtig få mig selv til og tænker lidt at naturen må gå sin gang. Der er mange som mener det er skadeligt at ryge hvilket blot er en skrøne. Jeg ved dog ikke om det komplet ødelægger smagen og hvor omfattende et sådan et udbrud bliver. Vil det være nødvendigt at skære budsne af eller findes der andre løsninger (nej tak til kemikalier)?

Når det så er sagt. Næste irriterende problem.
SNEGLE OG KRYB.
Af en eller anden årsag, er min største Chem Dog ved at blive spist af snegle hvilket har været et problem i en hel måned nu.
De æder plantens store blade hvilket vel medfører underskud til andre dele? Hvordan pokker får jeg dem væk? De bliver simpelthen ved at komme igen, uanset om jeg knuser sneglene eller kaster dem i kredsløb om jorden. og det er KUN den ene store satan der bliver ramt :(
Det har sandsynligvis hæmmet bud-processen, budsne på den anden Chem (med mug) er i hvert fald mere udviklede.
Har overvejet hvad man kan finde på af snegle/insekt fælder men det er jo udendørs så de vil altid være der.Nogle gode bud eller erfaringer?

Kort om perioden frem til nu:
Der har faktisk ikke været et eneste problem siden jeg skrev ind sidst, jeg har valgt at lade dem stå da jeg var bare for at mit selvbyggede 'drivhus' ville øge fugtigheden for meget på denne tid af året, og ja så trives de meget godt hvor de står alligevel. Kun problemer med ørentviste, snegle osv osv her for nylig.*
De har groet godt, især den ene Chem som vel nok er 180cm eller højere nu. Den er i hvert fald ca helt lige så høj som jeg.

Den store Chem har haft dræbt nogle af sine blade og/eller skud (ikke buds) i bunden, tror simpelthen det var nødvendigt, eftersom den groede som en sindssyg og derfor havde den vel behov for at prioriterer sine ressourcer. Valgte ikke at gøde den, og den har ikke fået gødning siden de blev sat i jorden frem til dags dato.

Jeg har nu overvejet om en smule gødning ville gavne alligevel, er bare ikke meget for det.
Men måske det kunne give planten et ekstra reservekammer, fremskynde budsne, eller på anden måde gavne? Det logiske svar er vel at det altid vil gavne, men jeg mener ifht at bibeholde et organisk grow, slippe for at udvande gødningsprodukter inden høst osv osv. Pros vs cons?

Vender tilbage om 10-20 minutter med lidt rettelser og nogle billeder
Edit: Og dertil skal så yderligere lægges en time fra nu. 11:11

Medlem

Du giver udtryk for at det hele bare kører som smurt, men samtidig siger du også at din ene plante er mugnet og den anden er ved at blive ædt af snegle og kryb.

Jeg må deraf konkludere, at du åbenbart ikke sætter barren særligt højt, for det lyder sgu da helt ærligt til at gå af helvedes til.

For det første: Dine planter er alle gået i blomst inden for den seneste måned, så de kan UMULIGT allerede være tæt på at være klar til høst. Det er ønsketænkning fordi du ikke vil se realiteterne i øjnene. De kan umuligt være færdige før tidligst engang i slutningen af november.

Vi sagde det allerede i den tidligere tråd: Du skal ikke regne med at de bliver færdige, og slet ikke når du ikke engang har fulgt din egen plan om at gi dem lidt ly for vind og vejr... Dine planter stod ellers så flot, og så ender det alligevel så halvhjertet. Det er sgu hjerteskærende.

Du tror så tilsyneladende, at du bare kan høste dem, selv om de måske kun er halvvejs i blomst. Så bliver du bare kun halv-skæv og så er det fint nok? Wrong.. Problemet er at THCen først rigtig dannes i de allersidste uger, så det vil du nærmest ikke få noget ud af.

Jeg ser INGEN plan for at redde høsten, men derimod en "det går nok mentalitet", mens du fornægter tingenes tilstand og ser planterne gå til omkring dig. Det er sgu ærgerligt, for det startede ellers meget godt, så du har jo tilsyneladende grønne fingre.

... Og den der med at ryge mugne buds.. Det ville jeg dæleme holde mig fra. Det ER altså ikke sundt.. Og så er det sgu da også ulækkert.

Men hey.. Giv os nogle billeder. Måske de er længere fremme end jeg tror.. Jeg tror ikke jeg er den eneste der er spændt på at se hvad det er du har gang i.

Senest rettet af Tjalde Smølf 18 okt 2014 17:52, rettet i alt 4 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
selvfølgelig skal de da have gødning, prøv at forestille dig hvordan du selv ville arbejde hvis du ikke havde spist i 2 uger

allerede i den gamle tråd kan man se at de er igang med at spise selv op fra bunden af fordi de ikke har noget næring at arbejde med

de eneste cons der er ved gødning er chancen for at overgøde eller gøde forkert, men det er rimelig nemt at undgå, hvis du gerne vil have det organisk så er er der massere organiske gødninger, jeg bruger 9 forskellige præparater og mit grow er 100 % organisk

for at holde snegle væk kan du sætte en sneglekrave op, et lille rækværk rundt om planten som de ikke kan kravle op af og så er det problem løst

som smølf siger så er der ikke noget at hente i en halv færdig plante, hvis der ikke er nogle hvide/slørede trichomes så er der ikke noget thc at komme efter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]