Hey igen Psy!
Tidligere tråd:
viewtopic.php?f=17&t=48777Så er tiden kommet til at vise hvad der blev af mine planter for nu, de er snart klar til høst, mon vejret vil holde?!
(jeg smutter ud og tager nogle billeder her om et øjeblik)
Der er tendens til mug på den ene plante, dog kun på selve budsne. (de er blevet meget brune og lader til at være gennemvædet)
Eftersigende skulle man klippe alle disse buds fra, men det kan jeg ikke rigtig få mig selv til og tænker lidt at naturen må gå sin gang. Der er mange som mener det er skadeligt at ryge hvilket blot er en skrøne. Jeg ved dog ikke om det komplet ødelægger smagen og hvor omfattende et sådan et udbrud bliver. Vil det være nødvendigt at skære budsne af eller findes der andre løsninger (nej tak til kemikalier)?
Når det så er sagt. Næste irriterende problem.
SNEGLE OG KRYB.
Af en eller anden årsag, er min største Chem Dog ved at blive spist af snegle hvilket har været et problem i en hel måned nu.
De æder plantens store blade hvilket vel medfører underskud til andre dele? Hvordan pokker får jeg dem væk? De bliver simpelthen ved at komme igen, uanset om jeg knuser sneglene eller kaster dem i kredsløb om jorden. og det er KUN den ene store satan der bliver ramt

Det har sandsynligvis hæmmet bud-processen, budsne på den anden Chem (med mug) er i hvert fald mere udviklede.
Har overvejet hvad man kan finde på af snegle/insekt fælder men det er jo udendørs så de vil altid være der.Nogle gode bud eller erfaringer?
Kort om perioden frem til nu:
Der har faktisk ikke været et eneste problem siden jeg skrev ind sidst, jeg har valgt at lade dem stå da jeg var bare for at mit selvbyggede 'drivhus' ville øge fugtigheden for meget på denne tid af året, og ja så trives de meget godt hvor de står alligevel. Kun problemer med ørentviste, snegle osv osv her for nylig.*
De har groet godt, især den ene Chem som vel nok er 180cm eller højere nu. Den er i hvert fald ca helt lige så høj som jeg.
Den store Chem har haft dræbt nogle af sine blade og/eller skud (ikke buds) i bunden, tror simpelthen det var nødvendigt, eftersom den groede som en sindssyg og derfor havde den vel behov for at prioriterer sine ressourcer. Valgte ikke at gøde den, og den har ikke fået gødning siden de blev sat i jorden frem til dags dato.
Jeg har nu overvejet om en smule gødning ville gavne alligevel, er bare ikke meget for det.
Men måske det kunne give planten et ekstra reservekammer, fremskynde budsne, eller på anden måde gavne? Det logiske svar er vel at det altid vil gavne, men jeg mener ifht at bibeholde et organisk grow, slippe for at udvande gødningsprodukter inden høst osv osv. Pros vs cons?
Vender tilbage om 10-20 minutter med lidt rettelser og nogle billeder
Edit: Og dertil skal så yderligere lægges en time fra nu. 11:11