Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jun 2025 19:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psychedilia!!!!!

Super fedt site i øvrigt, har været til meget gavn igennem årene som vidensbase om diverse ting og nu (forhåbentlig) som grow guide!

Problem: Ingen blomst!

PS: Jeg har lavet en del research på problemer, setup osv, men nu har jeg virkelig behov for konkret problemløsning fra eksperter!

Intro af setup osv osv:

Det er mit første grow og jeg har 4 planter i baghaven.
Købte 6 frø i Amsterdam, 2 Chem Dogs og 2 White Widows (ingen autos, begge feminized, har gemt 1 af hvert frø til en god anden gang) fra Green House Seeds.

Eftersom jeg var på/i Cuba tidligere på året måtte en ven stå for spiring.
Det startede ca ... midt juni og de stod så indendørs til midt/slut juli - derfra udendørs.
Nu er de kommet i jorden, de havde en hård start eftersom det var lige midt i tørke perioden, men det lykkedes og mine Chem Dogs ser okay fine ud, 110 cm høje og med OK bredde, fin tyk stamme.
White Widows er væsentlig mindre, 70 cm og primært bare 1 tæt stamme med en masse skud.
De har fået en lille sjat gødning 1 gang i starten da jeg blev lidt nervøs for den hårde start og det gjorde sit arbejde. 100% organic grow, har plantet dem i henholdsvis et opgravet kartoffelbed (de 2 største planter står der) og et gulerods-pastinak-salat-tidligere jordbær bed som aldrig blev til noget i år grundet tørke vel sagtens.
Har noget god kompostjord med orme osv som jeg har fået klargjort og som tildels allerede er spredt (har gemt noget/ det bedste) ud i de 2 bede.
De står i 2-3 liters potter (er ikke sikker) og derfra i jord som nævnt foroven.
Jeg har bygget et billigt 'drivhus'. Det består af nogle høje bjælker gravet ned i jorden med rille i siden (den tynde del) som var tiltænkt glas. Men det blev for stort projekt (er ikke særlig handyman, kun 21 år så...) -men det kan arrangeres hvis jeg får adgang til noget glas et sted fra - ehm og jeg har så tænkt mig at trække noget totalt transparent drivhus plastik (hvor man så end kan skaffe det henne) som er tykt nok (ikke de der plast sække til genbrugspladsen) langs siderne som vindskjold, der vil være ca 10 cm frit fra jorden og så op til plastik væggene for at sikre ventilation, derudover er toppen helt åben (men arbejder på en plan for at kunne tildække toppen med noget let aftageligt/monterligt til de kolde tider og hæftig regn).

EDIT: Lige undenfor 'kassen' har jeg grevet drænrør rundt om, med ca fire forgreninger ind under kassen til der hvor planterne MÅSKE skal stå.

havde tænkt mig at flytte planterne i denne uge, ud af potterne og direkte i god jord inde i 'drivhuset'
MEN
De er endnu ikke gået i blomst og jeg tør ikke fjerne dem fra potter, da jeg læste nogle steder at det måske vil være nødvendigt at rykke dem ind om natten for at give 12/12 cyklus mht lys.
Så jeg har flere problemer her:
Hvornår går de i blomstring?
Skal jeg beholde dem i potter?
skal de rykkes ind og ud?

Basically, hvad gør jeg nu?! Har dårligt nogen mulighed for at fortsætte mit grow indendørs men hvis det er nødvendigt må jeg finde et indendørs sted til dem (vil bare helst ungå det grundet jeg intet indendørs system har, nada lys eller lignende).
Lidt billeder af planterne fra dags dato 07-09: (Kan ikke selv se billederne selvom jeg har fulgt guiden, det viser bare en firkant med noget der skal forestille en fil indeni, så derfor har jeg også brugt url metoden for at linke, billederne er ens)

https://imageshack.com/i/idbFZa13j
https://imageshack.com/i/hlhh0lY3j
https://imageshack.com/i/iq6uXT5nj
https://imageshack.com/i/exj793Fzj
https://imageshack.com/i/idDitS3cj
https://imageshack.com/i/f0FChFzMj
https://imageshack.com/i/p4nP6SWpj
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Senest rettet af AllforoneOneforall 08 sep 2014 14:21, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Bismann skrev:
Problemet er at du har brugt indendørssorter, der er vandt til 12 timers mørke i døgnet for at gå i blomst. De er derfor ikke særligt velegnede til vores breddegrad, og vil ikke blive færdige af sig selv før det bliver for koldt. Du kan prøve at mørklægge planterne i 24-48 timer, hvilket kan kickstarte blomstringen men også kan fører til at de revegger pga for mange lystimer. Flytning nu de er under jorden, er ikke tilrådeligt da det vil stresse dem og sænke væksten i noget tid. Men vil mene din bedste chance for at få dem færdigt er at rykke dem indendørs. Men det er nok ikke besværet værd. Mit råd er at tage den erfaring du har fået dig med til næste udendørssæson også sørge for st købe nogle dansk eller nordisk tilvendede frø, så høsten kan komme i hus næste år.

Så vidt jeg ved er chem dog lige så velegnet udendørs som indendørs (måske ikke helt til DK, men ellers så google jorge cervantes, han har enorme udendørs chem's)

Men kan jeg ikke få dig til at sparke nogle folk ind på min tråd. Og ja opdagede godt fejlen efter de var sat i gang. Men vil det ikke være smartere at plante dem i mit 'drivhus' og håbe på det bedste? så sørge for at plante dem i nogle større beholdere og så tage dem ind hvis de ikke sætter blomst inden for.. 2 uger? - hvis jeg gør det, er det så nødvendigt at købe lys? i så fald hvilke, eller kan jeg flytte dem ud og ind dagligt på præcis samme tidspunkt, eller er det for risikabelt?
Jeg kan se der er kommet den første lille tentakel på mine chem dogs omkring stilken (har desværre et lorte kamera som ikke kan fokusere ordentligt og kan derfor ikke picture it), så jeg tænker at nu hvor dagene går på held, er der så ikke en chance for at det kan nås? Ved ikke hvor mange timers mørke vi har pt - og vil have den næste månedstid, men hvis nogen har styr på det så skriv lige.

Medlem

når vi siger 'indendørs sorter' kan det også fortolkes som 'tropisk plante' chemdog og ww er generelt indendørs, mange har lykkedes med WW udendørs i DK. men ingen garantier.

Umiddelbart selvom du tvinger i blomst nu vil de nok aldrig nå at blive 60% færdige. Drivhus kan være godt og dårligt.. chancen for at de mugner er stor hvis det ikke er rigtig godt ventileret, men hen i november bliver det nok alt for fugtigt derinde.

Min første tråd herinde i 09 stod man ca nogenlunde med samme problem.. man får store øjne af hypede sorter eller enten ikke ved det eller ser bort fra at de ikke kan i vores klima :)

Hvis du lader dem stå uden indblanding kan det godt være det først begynder så småt at gå i blomst om 1-4 uger.

Medlem

Og for lige at skære det ud i pap, da det nok er noget af en svær erkendelse at sluge:
Dine planter er desværre nada, zero, zip, nothing værd. Hovedparten af THC dannes i den allersidste del af blomstringsperioden, og den når du så langt fra at komme til, inden det bliver for koldt og fugtigt. Sørgeligt men sandt.

Det var nybegynderfejl nummer 1, og det havde taget ti minutters bedre research dengang i foråret at kunne have undgået det.
Prøv med nogle autoer eller planter specielt rettet mod det danske klima. Jeg anbefaler autoer til det første udendørs grow. De er ikke så store, og udbyttet er lidt til grin, men til gengæld kan du nå to høst på en sæson, og har derfor plads til at noget går galt igen.

Jeg har personligt prøvet guerilla grow tre gange før jeg begyndte at dyrke indendørs. Første gang blev de ædt af dyr og omkringliggende ukrudt, anden gang blev de nakket inden de var færdige og tredje gang blev de mejet ned af en traktor. Min erfaring er, at medmindre du dyrker i din egen have, så er oddsene for at noget går galt pænt store.

EDIT: Kan se at det ser ud til at være på privat grund, og dine planter ser ellers nydelige ud. Så meget desto mere ærgeligt, for du ser ellers ud til at have grønne fingre.
Jeg kan også se at du har gravet dem ned i spande. Det ser egentligt ret underligt ud, når du har eget bed til rådighed, for de eneste du gør er jo at hæmme rodudviklingen. Jeg må gå ud fra, at der har været en grund til at ha' haft dem mobile. Det med spanden kan dog vise sig at være dit held, lige i den her forbindelse, hvis du vil undgå at se din høst gå til. Det kræver et sted der kan være lystæt og +12 grader, og det vil være en udskrivning på mellem 800 kr (kun for lys til denne ene gangs skyld + ventilator og timer) og 1500 (Hvis du også skal have kulfilter anlæg til at fjerne lugten) og helt op til +2500 hvis du skal have et komplet udstyr med telt.

Men er de overhovedet feminiserede, eller kan de risikere at være hanner? Hvis de er hunner, så er der da potentiale til mindst +50g tørret pot pr plante, så ovenstående indkøb kunne være tjent ind på denne ene høst.

Summa summarum: Enten flyt dem ind og køb noget udstyr, eller hiv dem op med rode her og nu. Jeg mener ikke, at der er nogen mellemvej. Med mine medgrowers er måske uenige. Der er sikkert nogen der foreslår dig at holde dem i live så længe som muligt og sprænge huset i luften, mens du forsøger at trække 2 gram nol på det :)

Medlem

... Og til dine bedende spørgsmål ovenfor om hvorvidt det hele måske lige går... Vi har 12/12 timers lys i slutningen af september. I værste fald går de først i blomst fire fem uger efter det. Derefter skal de blomstre i små 3 måneder, og så skriver vi altså næsten februar.

Jeg er ret sikker på at ham "Jørgen Servantestel" med de kæmpestore planter ikke bor i Danmark. Hvis du stadig ikke helt forstår det, så tænk på hvor tidligt der typisk bliver mørkt, når du er sydpå. Så giver det nok mening at en udendørs sort i Mexico eller Sydspanien ikke kan være en udendørssort i Danmark. Det handler om meget mere end bare temperaturer.

Junior medlem

Tjalde Smølf skrev:
... Og til dine bedende spørgsmål ovenfor om hvorvidt det hele måske lige går... Vi har 12/12 timers lys i slutningen af september. I værste fald går de først i blomst fire fem uger efter det. Derefter skal de blomstre i små 3 måneder, og så skriver vi altså næsten februar.

Jeg er ret sikker på at ham "Jørgen Servantestel" med de kæmpestore planter ikke bor i Danmark. Hvis du stadig ikke helt forstår det, så tænk på hvor tidligt der typisk bliver mørkt, når du er sydpå. Så giver det nok mening at en udendørs sort i Mexico eller Sydspanien ikke kan være en udendørssort i Danmark. Det handler om meget mere end bare temperaturer.

Yes yes har godt fattet fejlen med sorten, pointerede også bare at de kan fungere udendørs (dog ikke optimalt i DK)...

Jamen okay så må jeg jo tvinge dem i blomst hvis det tager så helvedes lang tid før de er færdig blomstret...
Skal jeg så tage dem ind og give dem total mørke og så derefter ud igen gentagne gange indtil de er færdige?
Omstille til indendørs grow? Du siger jo at september er 12/12 mørke lys.. I så fald kan det vel bedre svare sig at forbedre drivhusforholdene så meget som muligt?
Lave drivhuset om til .. hmmm ja den bliver svær i det her kolde vejr.. et indendørs grow ... mørklægge det og så fjerne mørklægningen om dagen og håbe på temperaturen og fugtigheden ikke ødelægger det hele? eventuelt totalt forsegle det (altså uden den tiltænkte ventilation i toppen og bunden for at holde bedre på varmen) og så selv lufte det ud så ofte som muligt?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
du kunne også lade den blomstre så lang tid de kan udenfor - for så at hive dem ind under noget hps eller andet i slutningen af blomst.
Du bør nok også tænke på at potte over i en 2-3 liter større potte inden du sætter i blomst, og istedet for glas til dit hjemmelavet lille væksthus kan du ligesom jeg har gjort anskaffe dig noget gennemsigtigt plast presenning, det virker udmærket.

held og lykke, skimmede bare lige hurtigt tråden igennem så jeg beklager hvis der alleredet er svaret på det jeg skriver os.v

held og lykke

Junior medlem

Viridis skrev:
du kunne også lade den blomstre så lang tid de kan udenfor - for så at hive dem ind under noget hps eller andet i slutningen af blomst.
Du bør nok også tænke på at potte over i en 2-3 liter større potte inden du sætter i blomst, og istedet for glas til dit hjemmelavet lille væksthus kan du ligesom jeg har gjort anskaffe dig noget gennemsigtigt plast presenning, det virker udmærket.

held og lykke

Ved ikke om jeg har været utydelig, men planen er det med plastikket. Ved godt vi ikke må linke herinde men præcis hvad for noget plastik snakker vi om og hvor skaffes det?
Kan kun finde det der tynde plasticsække i transparent. Og det holder jo ikke når det danskevejr bliver uroligt..

Hælder mest til at lade naturen gå sin gang, måske kickstarte blomstringen i den her uge og så sætte dem ud i drivhuset efterfølgende (i større beholdere og så rykke dem ind når det bliver kritisk)..
Håber jeg har fået et sted at bo til den tid (Går på uni i Odense, og det er sq svært at finde noget med bugdet på 3750 kr) så kan jeg sq lave stuen om til gro rum ahah

Medlem

igen indedørs planter=tropisk plante. og ja tropisk burde nok stå først. for os nordiske folk vil betydningen tit være indendørs, Har man en fed californien sol skinnende på sine planter så bestemmer man sku selv betydningen da imo intet slår den naturlige sol der nu er.

ja de skal tages ind og ud, hvertfald indtil de går ordenligt i blomst, men igen uanset hvad bliver de ikke færdige ude.

Hvis du skulle forvandle et drivhus til indegrow skal du helst have varme derude rimlig stærk ventilation og nok også lamper.. Har set folk gøre præcis alt dette i drivhus før. men ja det er jo hvad det er.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
aner det ikke, min far havde rimeligt meget plast presenning liggende og fik en masse af det, jeg kan lige høre ham hvad det hedder hvis han ved det og så vende tilbage, men kunne forstille mig det var noget man kunne få i et byggemarked af en slags.

Medlem

Det er vel bare det gennemsigtige med små tern i? kan fås jem og fix og harald nok også alle andre byggemarkeder.. Koster ikke det store hvertfald sådan nogle presenninger

Medlem

Som 2timegrower siger:" UANSET HVAD BLIVER DE IKKE FÆRDIGE UDENFOR"
... og det er uanset om du slæber dem frem og tilbage, laver noget drivhusagtigt noget etc etc.. Det betyder det der står: "Uanset hvad bliver de ikke færdige udenfor".

Med fare for at gentage mig selv. Skaf noget indendørsudstyr, eller tag erfaringerne med dig til næste år, for du kan ikke bruge en halvt færdig plante til noget som helst.

Junior medlem

Tak for hjælpen alle sammen.
Må nok bare indsé, som jeg desværre havde frygtet lige fra starten af plantning, at det jeg kan tage med videre er erfaring, og så selvfølgelig al det sjov og hygge ved at gro og nyde synet.
Hvis alt slår fejl kan planten så overhovedet bruges til noget andet end dyrefoder efterfølgende?

Måske jeg laver et meget billigt indendørs skab anpå hvor godt blomstringen skrider frem og anpå hvor jeg får bopæl (hvad vil så være den billige men nogenlunde duelige lysløsning?).
Hvis det går okay skal jeg nok komme med en opdatering på hvad jeg gjorde osv i tilfælde af at andre en dag skulle få et lignende problem.
Meningen var bare det skulle være 99.9% modernatur og 0,1% menneskelig indblanding :(

Endnu engang tak for svarene alle sammen, håber jeres grow får en langt bedre skæbne!

Junior medlem

EDIT: kom til at gentagen ovenstående besked

EDIT EDIT:

Har forresten et forslag til forbedring af siden, det ville være oplagt at kunne lave en slags sortering når man kigger på de forskellige tråde som er oprettet i de forskellige fora.
Og med en slags sortering mener jeg f.eks "sorter efter mest populære" "dato" (datoen skal sorteres således at det er seneste aktivitet i X tråd og ikke datoen for oprettelsen af tråden)

Mvh Alexander

Medlem

Det er ellers ærgeligt at du bor i Odense. Mit skab står tomt fra 1. november.. Jeg skulle da gerne have taget de tre bedste indenfor i de sidste tre måneder, mod en halvpart af høsten :)

Junior medlem

Jeg bor ikke i Odense men skal flytte dertil når der bliver noget ledigt som er billigt nok til en SU (studere på SDU)

Medlem

Bor du på Sjælland?

Junior medlem

Tjalde Smølf skrev:
Bor du på Sjælland?

Yep har sendt en besked til din private indbakke (:

Moderator
Brugeravatar

Låst.
Salg/bytning af hampplanter er imod både sidens regler, og landets lovgivning.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]