Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 08:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej derude.

Har et par planter der har stået 12/12 i godt og vel 1 ½ måned nu.
ved godt man plejer at sige at 60 - 70 % skal være dækket af de rødlig / brune hår
Men har læst til når man høster dem mælke hvide får man højest THC og ikke den stoned ved 60-70% reglen

Tror i jeg kan høste dem nu? :)

skal lige siges det første gang jeg dyrker selv og derfor spørg om råd :)

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Dedikeret medlem

jeg ville lige give dem 7-15 dage endnu og så se hvordan det ser ud :) de ligner godt nogle som kunne tage lidt på endnu 8)

Held og lykke med dem :D

Medlem

Geografisk sted: sydpolen
Jeg vil og sige de skal have noget mere ! :) men skru lidt ned for gødningen her til sidst.. lækre planter ellers.. Men vent til flere af pollen fangerne er blevet brune :)

Moderator
Brugeravatar

Vent nogle uger endnu. Det er iøvrigt trikomerne (de små krystaller man ryster af, og laver hash af), og ikke pollenfangerne (de lange (nu) hvide hår), hvor størstedelen skal være mælkehvide for at få en uphigh effekt. Hvis du skal se dem og deres modning, er det en fordel med et + 40x forstørelsesglas, kamera med god macrofunktion eller lign.

Medlem

Geografisk sted: sydpolen
hvis det var mig du mente bismann så mente jeg at pollenfangerne skulle visne.. :)

Moderator
Brugeravatar

@anónymous
Det var henvendt til No swear, som virkede til at have byttet lidt rundt på pistiller (pollenfangerne) og trikomer. Det er i øvrigtig også lidt forvirrende. Trikom betyder 'hår' og det der minder mest om hår på en (hunkøns)hamp plante er pistillerne (pollenfangerne). Trikomerne (på hamp) er mere udformet som henholdsvis stereotyp billedet af en svamp, altså en stilk der er kugleformet foroven, og så halvkugler der ligger på selve bladet.

Hvis du (No swear) vil bruge trikomerne til at bedømme modning så ser det således ud:
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad sker der egentlig hvis man venter eksempelvis 10 uger, ved en plante der har en blomstringstid på 8?
Eller mere for den sags skyld - Jeg ved selvfølgelig godt at den dør og visner på et eller andet tidspunkt, men jeg tænkte mere på effekten af THC'en, og om den også daler i effekt?

Moderator
Brugeravatar

@Rellek
Der vil være flere og flere trikomer der bevæger sig over i den ravfarvede farve, og det vil mindske THC til fordel for mere sløvende cannabinoider, CBD, CBN mm. 2 uger er ikke så stort et problem, men går man alt for langt hen på modningen bliver røgen ret kedelig i rusen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for svaret BisMann - betyder det intet mht. til udbyttet, eller stopper den næsten med at vokse sig større i de sidste uger?

Moderator
Brugeravatar

Det variere lidt fra sort til sort, nogle langtidsblomstrene sativaer kan finde på at skyde nye skud up fra de iforvejen modne buds, og f.eks. white rhino (indica) skulle svulme en del op når man går over tiden, men generelt tror jeg ikke der er det store at vinde.

Junior medlem

Mange tak for Jeres svar, fantastisk at der er nogle som vil hjælpe :) Jeg giver dem lidt mere tid og ser hvordan de så der ud :)

Junior medlem

Har du nogen erfaringer med blomstring på Big Bud og Super Skunk fra "sensi seeds" bismann?

Moderator
Brugeravatar

@Sekanten
Nope, men de skulle gerne give en pæn høst, kvantitativt. Big Bud og kryds heraf er kendt for at give et stort yield, men en andelse kedelig røg. Tror jeg vil undgå at lade den modne over anbefalet tid, hvis jeg var dig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]